Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko koiran pito keskimäärin maksaa/kuukausi?

Vierailija
19.03.2018 |

Harkitsen koiraa, mutta pitäisi tehdä laskelmia, onko minulla varaa.

Kommentit (685)

Vierailija
181/685 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla keskikokoinen koira. Ruoka n. 60e/kk (britt care), luut, namit, öljyt, märkäruoka varmaan 20e/kk keskimäärin. Rokotus vuosittain n.60e? Koiralla on taipumusta korvatulehduksiin joten vuodessa varmaan 200e menee keskimäärin niihin. Agilitymaksu varmaan 1000e vuodessa. Sitten tietysti pedit, hihnat yms mitä nyt en juurikaan ostele kun ne jo on.

Luottokortti 2000e on varalla jos joskus tulee koiralla hätä, en käytä korttia ikinä mihinkään muuhun.

Mun mielestä on hienoa että ap laskee kuluja jo etukäteen! Ruuassa en suosittele pihtaamaan, olen vannoutunut eläinkauppatasoisen ruuan kannattaja.

Vierailija
182/685 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli koira aikoinaan. Ei siihen mennyt kuin rokotuskulut ja jämäruuilla se eli. Niille pieni hinta.

Perinö oli vanha vanna. Remmi ostettiin ja kynsisakset, koira shampoota ja harja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/685 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa menit kyllä ihan täysin metsään, koska koiran kanssa liikkuessa pääset hyvin helposti juttuun ja voit löytää seuraa.

Vierailija
184/685 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000-3000 euroa vuodessa 

10 000 - 30 000 euroa kymmenessä vuodessa

Mun tuntemilla koiran omistajilla on usein tiukkaa, valittelevat itse rahan puutettaan. Miksi hankkivat koiran tai jopa aina uusia ja uusia. Käyttäisivät lapsiinsa sen huomion ja rahan, kun nyt menee koiraan ulkoiluaika, halimiset, harjaamiset ym.

Vierailija
185/685 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäyräkoiran ylläpitoon menee n. 30-50e kuukaudessa. Kerran on 6 vuoden aikana mennyt hampaisiin 400e ja välilevy leikkaukseen+ jälkihoitoihin yhteensä n. 5000e. Halpaa olisi ilman noita terveysasioita. Pitää varautua siihen, että eläinlääkäriin saat uppoamaan useamman tonnin koiran elinaikana.

Vierailija
186/685 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, se maksaa 0-miljoona euroa/kk. Riippuen siitä kuinka paljon siihen käytät. Jos se syö perheen jämäruuat ja kaiken mitä ulkoa saa kiinni, niin halvalla selviää, mutta jos käyt läpi kaikki lemmikkiliikkeiden tarjonnan, etsiessäsi koiralle parhaiten sopivasta ravinnosta, saat käytettyä kaiken rahasi asiaan. Järjen käyttö on nykyään kuoleva laji.

Tämä! Meillä kissa eli 20 - vuotiaaksi hyväkuntoisena ulkokissana. Toki matkan varrelka oli pari tulehdusta, kohtutulehdus ja kuivuminen, mutta ihan perus markettiruoalla pärjättiin. Käsittämätöntä miten ihmiset ostelee lemmikeilleen nykyään mitä ihmeellisimpiä "terveysravintoja" ja maksaa hirveää hintaa niistä. Musti ja Mirri nauraa matkalla pankkiin. Ihmisten todellisuudentaju ja maalaisjärki on totaalisen hukassa. Pitääkö sitä ottaa niin pitkälle jalostettu rotu että tiedossa on pelkästään sairauksia koko eläimen elinkaaren ajaksi. Silkkaa pentutehtailua!

Vierailija
187/685 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simppeli vastaus: Jos sinun pitää miettiä onko sinulla rahaa lemmikkiin, kannattaa lemmikki jättää hankkimatta. Jo pelkkä yksi eläinlääkärissä käynti voi todennäköisesti olla kukkarollesi liikaa.

Vierailija
188/685 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaikka mopo kirjoitti:

Simppeli vastaus: Jos sinun pitää miettiä onko sinulla rahaa lemmikkiin, kannattaa lemmikki jättää hankkimatta. Jo pelkkä yksi eläinlääkärissä käynti voi todennäköisesti olla kukkarollesi liikaa.

Minun mielestä on todella järkevää tehdä laskelmia etukäteen! Esim. jos kaikkien menojen jälkeen jää koiraan sijoitettavaksi ylimääräistä rahaa 7000€/vuosi, niin sillä pitäisi kyllä pärjätä hyvin.

Vierailija
189/685 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaikka mopo kirjoitti:

Tämä nyt oli täysin typerä kommentti. On hyvin järkevää laskea ennen isoa päätöstä minkä verran asiaan pystyy tai on halukas laittamaan rahaa ja muita resursseja, oli kyse sitten lemmikistä, uudesta kodista, lomamatkasta tai lapsen hankkimisesta. Se osoittaa vain vastuullisuutta.

Vierailija
190/685 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkärikuluja varten säästössä on oltava useampi tonni. Mitä vaan voi tulla yllättäen.

Vierailija
191/685 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla keskikokoinen koira. Ruoka n. 60e/kk (britt care), luut, namit, öljyt, märkäruoka varmaan 20e/kk keskimäärin. Rokotus vuosittain n.60e? Koiralla on taipumusta korvatulehduksiin joten vuodessa varmaan 200e menee keskimäärin niihin. Agilitymaksu varmaan 1000e vuodessa. Sitten tietysti pedit, hihnat yms mitä nyt en juurikaan ostele kun ne jo on.

Luottokortti 2000e on varalla jos joskus tulee koiralla hätä, en käytä korttia ikinä mihinkään muuhun.

Mun mielestä on hienoa että ap laskee kuluja jo etukäteen! Ruuassa en suosittele pihtaamaan, olen vannoutunut eläinkauppatasoisen ruuan kannattaja.

Eläinkauppatasoinen ruoka = Teollista einesmättöä nelijalkaiselle kaverille?

Vierailija
192/685 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1000-3000 euroa vuodessa 

10 000 - 30 000 euroa kymmenessä vuodessa

Mun tuntemilla koiran omistajilla on usein tiukkaa, valittelevat itse rahan puutettaan. Miksi hankkivat koiran tai jopa aina uusia ja uusia. Käyttäisivät lapsiinsa sen huomion ja rahan, kun nyt menee koiraan ulkoiluaika, halimiset, harjaamiset ym.

Koiran tai kissan omistajilta pitäisi tt-tuki evätä. Ovat tuhlanneet rahansa joutavuuksiin ja nytkö muka yhteiskunnan pitäisi heitä elättää?

Vierailija
193/685 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kuluihin voi laskea kuluvan saman verran rahaa kuin lapsen kuluihin.

Vierailija
194/685 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoripyöräni maksoi 1200e, vakuutus 280e, bensaa ja huoltoihin vajaa tonni vuodessa.

Minua pidetään keskiluokkaisena ökypappana, jolla on kallis lelu.

Käytännössä kulut samat, kuin monen koiralla.

Vierailija
195/685 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoripyörän ja ison koiran hiilijalanjälkikin taitaa olla suunnilleen sama, jos koiran ruokavalio on pääasiassa se laadukas liha.

:)

Vierailija
196/685 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa

Vierailija
197/685 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, koiran muonasäkki on 50€ ja kestää n. 3 kk plus randomherkut ehkä 5€ kk. Koira on ollut meillä kohta 3 vuotta ja olemme muonan lisäksi ostaneet koko aikana hänelle kaksi petiä ( eka meni rikki) kahdet valjaat ja yhden kunnon hihnan ja kynsileikkurin. Emme osta kakkapusseja vaan käytämme  kotona syntyvää muovijätettä siihen tarkoitukseen. Lääkärikäyntejäkin ollut vain pari, joten alle 300 € niissäkin saldo. 

Kuukausittain siis reilu 20€ ruokaan ja pidempiaiakisiin hyödykkeiisn ja palveluihin joku 750€ kolmen vuoden aikana. Ei mielestäni paha, mutta olemme kyllä olleet hemmetin onnekkaita so far, kun koira ei ole sairastanut eikä ole ruoka-ainerajoitteita tms. Porukoillani on kissa jonka hoitoon on mennyt jo eläinlääkäriin pari tonnia tänä vuonna, samoin edellisenä jne.

Vierailija
198/685 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on 10 v, terrieri. Tämä vuosi:

Vakimenot:

-ruoka n. 15 euroa/viikko. Käsittää raksut ja koiranpakastelihan, koira on nirso ja syö raksuja vain "no jos ei oo parempaa" + vitamiinit =n.60 euroa/kk

- Lääkkeet 25 euroa/kk (sydän).

- Hammasharja ja tahna noin 5 euroa/kk.

- Puruluut 20 euroa/kk.

Vakuutusmaksu 200/vuosi/ eli 20 e/kk.

Eli noista tulee 130 euroa/kk.

Lääkärilaskut:

Ilman vakuutusta murtuneiden hampaiden poisto (6 kpl) 1100, vakuutuksen kanssa 550 euroa. Syytä murtumiseen ei tiedetä, selvisi hammaskiven poistossa.

Sydänultraus: 300 euroa. Vakuutuksesta 100 euroa takaisin (omavastuu)

Vierailija
199/685 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika tuurista on kiinni, koosta ja rodusta. Meillä erikoisruokaan menee 80e/kk. Lääkkeet 60e/kk. Koiralla ollut 11 vuodessa yhdet valjaat, kaksi kaulapantaa ja kaksi nahkahihnaa, kynsisakset ja 2 harjaa. Leluihin sitten onkin mennyt enemmän kun rikkinäisiä heitetty aina pois. Luut ja hammastikut maksavat. Eläinlääkärikulut on ne isoimmat ja äkkiseltään usein tulevat joihin ei oikein voi varautua muutakun säästämällä tai parin tonnin luottokortilla. Meillä koiralta otetaan verikokeet puolen vuoden välein 80e/kerta, rokotukset 3 vuoden välein ja sitten nämä äkkikipuilut mm. välilevytyrä kustansi magneettikuvauksineen 1800e. Aika vaikea jakaa koko koiran elämää kk kustannuksiin. Mutta kyllä sitä kaikkensa tekee jotta rakkaalla koiralla hyvä olla ja ite syö kyukauden vaikka herne-maissi-paprikaa jotta pärjää 😘

Vierailija
200/685 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot koirat (35kg) x2: ruokanappulat noin 60e/kk, murot + hammastikut +lihat 50e/kk.

Rokotuksiin ja punkkilääkkeisiin menee 200e/vuosi. Hihnat pitää ehkä vuoden välein uusia, noin 100e.

Ei vielä paha, mutta tosiaan toisella koiralla oli just kohtutulehdus...+1200e+ pakollinen leikkaus +700e...Ja ehkö 50e lääkkeitä vielä...Nämä vielä pientä...Naapurin koiralla oli yli 3000e jalkaremontti juuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi