Paljonko koiran pito keskimäärin maksaa/kuukausi?
Harkitsen koiraa, mutta pitäisi tehdä laskelmia, onko minulla varaa.
Kommentit (685)
Vierailija kirjoitti:
Meille menee labbikselle säkki 15kg (45e) kuussa.Herkkuihin,luihin jne. menee parikymppiä ja syö jotain jämiä omista ruuista.Mutta tosiaan tuo lääkärikulurahasto kannattaa olla.Pieni purema haava 500...(oma moka tosin kun en ottanut purijan tietoja).Itse aihetettu haava maksoi yli 2000...(koira siis puri ja hoiti itse pikkuhaavaa joka vaati leikkauksen),luutukos 900....Nämä pahimnat meillä.Rokotuksiin riittää alle 100e/v.
Aika edullista ruokaa. Meidän labbiksen 12 kg säkki maksaa reippaasti yli satasen. Pakko syöttää erikoisruokaa, koska vatsa menee muuten sekaisin. Tämä on sellainen asia, jota ei voi tietää etukäteen eli ihan perusruokakin voi tulla kalliiksi, jos on allergioita tai muita vaivoja. Vakuutus maksaa 400 vuodessa. Voisihan olla ilmankin, mutta hoidot voivat tulla yllättävän kalliiksi. Meillä on ollut kalliita käyntejä useita.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljon siitä minkä summan haluat siihen laittaa kuukausittain. Ei tarvi vaatteita, kenkkä, saippuoita tai shampooita (ne on omistajia varten tuotettu), lisäravinteita, vitamiineja, harrastuksia, tietokoneita, nettiä, herkkuja tms.
Vain ruokaa ja vettä. Ja eläinten ruokaa saa tosi halvalla, kun ostaa halvinta. Ainoa kulu on ruoka, vesi, panta, hihna ja
haukunestolaite, mihin on panostettava, että oppii olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljon siitä minkä summan haluat siihen laittaa kuukausittain. Ei tarvi vaatteita, kenkkä, saippuoita tai shampooita (ne on omistajia varten tuotettu), lisäravinteita, vitamiineja, harrastuksia, tietokoneita, nettiä, herkkuja tms. Vain ruokaa ja vettä. Ja eläinten ruokaa saa tosi halvalla, kun ostaa halvinta.
Ainoa kulu on ruoka, vesi, panta, hihna, haukun estolaitteet. Niihin satsattava.
Meillä 50 kg isokokoinen koira. Ensimmäiset seitsemän vuotta meni ehkä noin 150-200e kuukaudessa. Nykyisellään vanhuuden tuomia ongelmia ja ei taida 300e ihan riittää. 150e/kk erikoisruokavalioon, 100e kuukausittainen nivelpistos joka nyt menee vakuutuskaton umpeuduttua lyhentämättömänä, 70e vakuutukset. Siihen päälle lelut ja mitä haluaakin niin kyllä yli 300e menee.
Sairasteluun ja vikoihin kannattaa varautua. On poikkeus jos käy tuuri ettei tarvi lääkärillä ravata.
Uudet peltoset, on kyllä hyvät! Ja pitoja on, vetoja myös. Minulla on pakarat kun pikaluistelijalla jos epäilit