Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siskoni hankki pitbull-koiran muutamia kuukausia sitten.. en oikein uskalla enää antaa pienen lapseni olla samassa tilassa. Huolehdinko liikaa?

Vierailija
18.03.2018 |

Hän ei ole oikein kouluttanut koiraa, vaikka alusta asti monet sanoivat, että kouluttaa aitten ihan pienestä asti, mutta ei ole ottanut neuvoja vastaan. Koira on aika villi ja vaikka on vasta 5kk koira niin se on jotenkin todella voimakas. Sisko totta kai raahaa koiran mukaan joka paikkaan ja on paljon kylässä vanhemmillamme. Itse olen vähentänyt käyntejä jos tiedän, että sisko on tulossa koiransa kanssa. Pelottaa, että koira tekisi 1v lapselleni jotain jos selkäni käännän.

Olen kasvanut itsekkin koiraperheessä ja "tuntenut" useita kymmeniä koiria elämäni aikana enkä ole ikinä pelännyt ketään koiraa. En tätäkään koiraa pelkää, mutta jotenkin on vähän varuillaan aina kun tuo koira on paikalla.

Kommentit (302)

Vierailija
201/302 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on miehen kanssa pitbull ja 4kk ikäinen vauva. Koiramme on ottanut vauvan ihan mahtavasti vastaan, se seuraa sinne minne vauvan kanssa mennään ja suojelee tätä. Jos vauva on lattialla, koira tulee viereen lattialle makaamaan. Liian innokkaasti olisi antamassa pusuja, meinaa välillä nuolla koko naaman.

Koira on ystävällinen, tottelevainen, taipuvainen miellyttämään ja erittäin rakastava. Todella vaikea uskoa, että tuo yhtäkkiä hyökkäisi kenenkään kimppuun. Mutta, en silti jätä vauvaa koskaan yksin koiran kanssa vahtimatta. Olen täysin tietoinen, mihin koiramme on kykenevä ja toimin sen mukaan. Ja kyllä,halusimme pitbullin sillä ne ovat aivan ihania koiria, kun sen oikein kouluttaa. Kyllähän väärissä käsissä ja laiminlyötynä mistä vaan koirasta saa aggressiivisen. Toki se mittakaava on eri jos on kyse vaikka puudelista tai pitbullista.

Rakkaudella pidetystä ja koulutetusta pitbullista tuskin tulee yhtäkkiä mitään verenhimoista tappajaa. Jos näin käy, aika usein on kyseessä jokin äkillinen aivovamma tai vastaava. Yksikin tapaus, missä mies oli ollut jossain ohjelmassa kiltin staffinsa kanssa ja koira oli hyökännyt äkisti omistajan kimppuun. Koiralla oli todettu jokin sairaus tai mikä nyt olikaan, joka aiheutti hyökkäyksen.

En tosissaan tajua näitä ihmisiä joita huojentaa se että äkisti omistajan kimppuun hyökkäämisen taustalla on päälle päin näkymätön sairaus. Varsinkin kun koira on sitä lajia jonka alkuperäinen jalostustarkoitus on mahdollisimman suurien vaurioiden aiheuttaminen toiseen elävään olentoon.

Tyypillinen pittivihaaja. Jos tuntisit rodun, tietäisit, että ne ovat alunperin jalostettu työkoiriksi. Pitbulleista kuvitellaan ihan oikeasti, että niiden alkuperäinen tarkoitus on ollut vain tappaa??

Sä et edes tiedä koirarotusi historiasta höykäsen pöläystä. Et näköjään ole ottanut tippaakaan selvää, hieno homma. Pitbull on jalostettu bulldogista jonka ainoa tarkoitus oli tapella härän kanssa sillä lailla että se tarttuu turvasta kiinni ja vetää maahan. Nää koirat oli kuitenkin hitaita ja raskasrakenteisia ja haluttiin nopeampi ja kevytrakenteisempi ja tappavampi versio, kehitettiin pitbull, joka nimensä mukaan tappeli härän kanssa kehässä (pit ja bull). Kun härkätappelut kiellettiin, jatkettiin koiratappelujen parissa. Että sellainen työkoira sulla.

Että te jaksatte jauhaa tuota. Pitbull oli teurastamon työkoira, siitä se härkätappelu syntyi. Teurastamolla.

Raha ahneet kusipääihmiset keksivät tappelut, eivät koirat sitä keksineet joten aivan turhaan te koiraa syytätte sen historiasta koska

KAIKEN TAKANA ON AHNE JA IDIOOTTI IHMINEN!!!!

Koirat eivät jalosta itse itseään ihmisen tarpeita miellyttämään, vaan ihminen jalostaa koiria itseään ja tarpeitaan miellyttämään. Ymmärrätkö?

TOTTAKAI kaiken takana on ihminen, ei kai siitä nyt ole mitään epäselvyyttä ollutkaan?! Mutta se on aivan toissijaista kenen vika ja kuka teki mitä kun miettii uskaltaako esim. pientä lastaan päästää kouluttamattoman koiran kanssa samaan huusholliin. Silloin jos se koira käy kiinni lapseen, sun historiansaarnoilla ei ole mitään merkitystä. Aivan sama että sen takana on ihminen, tässä kontekstissa ainoa asia jolla on merkitystä on se, millainen koira on ja voiko siihen luottaa.

Vierailija
202/302 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko staffordshirenbullterrierissä samat riskit kuin pitbullilla? Olen hankkimassa koiraa ja olin staffille aika myyty, mutta tämä ketju sai kieltämättä vähän toisiin aatoksiin.. En mä halua että puolet vastaantulijoista pelkää mua ja koiraani :D Lähipiiristä löytyy yksi staffi ja ainakin se on kyllä todella ihana ja ihmisrakas koira. Ja hyvin rauhallinen, se tosin varmaan menee myös iän piikkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/302 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on miehen kanssa pitbull ja 4kk ikäinen vauva. Koiramme on ottanut vauvan ihan mahtavasti vastaan, se seuraa sinne minne vauvan kanssa mennään ja suojelee tätä. Jos vauva on lattialla, koira tulee viereen lattialle makaamaan. Liian innokkaasti olisi antamassa pusuja, meinaa välillä nuolla koko naaman.

Koira on ystävällinen, tottelevainen, taipuvainen miellyttämään ja erittäin rakastava. Todella vaikea uskoa, että tuo yhtäkkiä hyökkäisi kenenkään kimppuun. Mutta, en silti jätä vauvaa koskaan yksin koiran kanssa vahtimatta. Olen täysin tietoinen, mihin koiramme on kykenevä ja toimin sen mukaan. Ja kyllä,halusimme pitbullin sillä ne ovat aivan ihania koiria, kun sen oikein kouluttaa. Kyllähän väärissä käsissä ja laiminlyötynä mistä vaan koirasta saa aggressiivisen. Toki se mittakaava on eri jos on kyse vaikka puudelista tai pitbullista.

Rakkaudella pidetystä ja koulutetusta pitbullista tuskin tulee yhtäkkiä mitään verenhimoista tappajaa. Jos näin käy, aika usein on kyseessä jokin äkillinen aivovamma tai vastaava. Yksikin tapaus, missä mies oli ollut jossain ohjelmassa kiltin staffinsa kanssa ja koira oli hyökännyt äkisti omistajan kimppuun. Koiralla oli todettu jokin sairaus tai mikä nyt olikaan, joka aiheutti hyökkäyksen.

En tosissaan tajua näitä ihmisiä joita huojentaa se että äkisti omistajan kimppuun hyökkäämisen taustalla on päälle päin näkymätön sairaus. Varsinkin kun koira on sitä lajia jonka alkuperäinen jalostustarkoitus on mahdollisimman suurien vaurioiden aiheuttaminen toiseen elävään olentoon.

Tyypillinen pittivihaaja. Jos tuntisit rodun, tietäisit, että ne ovat alunperin jalostettu työkoiriksi. Pitbulleista kuvitellaan ihan oikeasti, että niiden alkuperäinen tarkoitus on ollut vain tappaa??

Sä et edes tiedä koirarotusi historiasta höykäsen pöläystä. Et näköjään ole ottanut tippaakaan selvää, hieno homma. Pitbull on jalostettu bulldogista jonka ainoa tarkoitus oli tapella härän kanssa sillä lailla että se tarttuu turvasta kiinni ja vetää maahan. Nää koirat oli kuitenkin hitaita ja raskasrakenteisia ja haluttiin nopeampi ja kevytrakenteisempi ja tappavampi versio, kehitettiin pitbull, joka nimensä mukaan tappeli härän kanssa kehässä (pit ja bull). Kun härkätappelut kiellettiin, jatkettiin koiratappelujen parissa. Että sellainen työkoira sulla.

Että te jaksatte jauhaa tuota. Pitbull oli teurastamon työkoira, siitä se härkätappelu syntyi. Teurastamolla.

Raha ahneet kusipääihmiset keksivät tappelut, eivät koirat sitä keksineet joten aivan turhaan te koiraa syytätte sen historiasta koska

Koirat eivät jalosta itse itseään ihmisen tarpeita miellyttämään, vaan ihminen jalostaa koiria itseään ja tarpeitaan miellyttämään. Ymmärrätkö?

Ihan sama missä idea härkien ja koirien tappeluista syntyi, mitä oikein luulet että sillä on merkitystä? Ja kuka on koiria syyttänyt, ihmisiähän tässä syytetään jotka ei viitsi edes sen vertaa vaivautua, etteivät levittäisi netissä vääriä väitteitä kuten sellaisia että pitbull olisi jalostettu "työkoiraksi".

Taitaa sitten Wikipedia ja pitbullyhdistykset olla väärässä ja av-mamma on oikeassa koska av-mamma ei erehdy koskaan eikä ole ikinä väärässä?

Wikipedia kertoo käytöstä että on ollut ennen työkoira ja kiinniottava metsästyskoira, aikaa ennen kun jotkut mäntit keksivät nämä tappelut.

Nykyään seura- ja harrastuskoira.

Näin kertoo wiki ja yhdistykset.

Tarkkuutta mamma hyvä siihen lukemiseen.

Mitä hittoa.

The Pit Bull Terrier was created by breeding Old English Terriers and Old English Bulldogs together to produce a dog that combined the gameness of the terrier with the strength and athleticism of the bulldog.

---

Bull-and-terriers were used in bloodsports such as bull baiting, bear baiting.

Tämä bulldogin, eli pelkästään härkätappeluissa käytettävän koiran, risteytys terrierrin kanssa ei tapahtunut siksi että saataisiin parempia "työkoiria", vaan siksi että saataisiin parempia härkätappelijoita. Parantamalla hitaan ja raskastekoisin bulldogin ominaisuuksia. Tällöin synnytettiin juuri tuo "gameness", joka tarkoittaa sitä että koira tappelee viimeiseen henkäykseen asti.

Ja tiedätkö miksi sitä ei jalostettu olemaan agre ihmistä kohtaan?

Silti niin käy koko ajan. Tänä vuonna jo kolme viatonta lasta on menettänyt elämänsä "ei-ihmisaggressiviisen" pitbullin tai pitbull-mixin takia. Ja yksi aikuinen.

Ja syy voi olla mikä vaan. Kaltoinkohtelu, kouluttamatta jättäminen, sairaus.

Koskaan ei muuten mainita mitä oli tapahtunut ennen hyökkäystä. Ja jenkit vähättelevät itse medialle että ei se ennen ole mitään tehnyt blaablaa ja selvät merkit ovat kumminkin olleet ilmassa koko ajan. Mutta eihän sitä passaa medialle kertoa että todellinen ja oikea vika on siellä peilissä, ei koirassa itsessään.

Lapsena ollessani minua puri lapsia vihaava koira, corgi rodultaan ja syy siihen miksi se vihasi lapsia oli se että jotkut lapset olivat kohdelleet sitä kuin pehmolelua. Ja minä menin sen ohi kun kinttuun kävi kiinni. Ei viety piikille ei.

Vierailija
204/302 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama missä idea härkien ja koirien tappeluista syntyi, mitä oikein luulet että sillä on merkitystä? Ja kuka on koiria syyttänyt, ihmisiähän tässä syytetään jotka ei viitsi edes sen vertaa vaivautua, etteivät levittäisi netissä vääriä väitteitä kuten sellaisia että pitbull olisi jalostettu "työkoiraksi".

Taitaa sitten Wikipedia ja pitbullyhdistykset olla väärässä ja av-mamma on oikeassa koska av-mamma ei erehdy koskaan eikä ole ikinä väärässä?

Wikipedia kertoo käytöstä että on ollut ennen työkoira ja kiinniottava metsästyskoira, aikaa ennen kun jotkut mäntit keksivät nämä tappelut.

Mitä hittoa.

The Pit Bull Terrier was created by breeding Old English Terriers and Old English Bulldogs together to produce a dog that combined the gameness of the terrier with the strength and athleticism of the bulldog.

---

Tämä bulldogin, eli pelkästään härkätappeluissa käytettävän koiran, risteytys terrierrin kanssa ei tapahtunut siksi että saataisiin parempia "työkoiria", vaan siksi että saataisiin parempia härkätappelijoita. Parantamalla hitaan ja raskastekoisin bulldogin ominaisuuksia. Tällöin synnytettiin juuri tuo "gameness", joka tarkoittaa sitä että koira tappelee viimeiseen henkäykseen asti.

Silti niin käy koko ajan. Tänä vuonna jo kolme viatonta lasta on menettänyt elämänsä "ei-ihmisaggressiviisen" pitbullin tai pitbull-mixin takia. Ja yksi aikuinen.

Koskaan ei muuten mainita mitä oli tapahtunut ennen hyökkäystä. Ja jenkit vähättelevät itse medialle että ei se ennen ole mitään tehnyt blaablaa ja selvät merkit ovat kumminkin olleet ilmassa koko ajan. Mutta eihän sitä passaa medialle kertoa että todellinen ja oikea vika on siellä peilissä, ei koirassa itsessään.

Lapsena ollessani minua puri lapsia vihaava koira, corgi rodultaan ja syy siihen miksi se vihasi lapsia oli se että jotkut lapset olivat kohdelleet sitä kuin pehmolelua. Ja minä menin sen ohi kun kinttuun kävi kiinni. Ei viety piikille ei.

Luuletko että niille perheille joiden lapsi kuolee on väliä sillä mikä syy oli. Se ei lapsesta elävää tee. Jonkun toisen rodun valitsemalla ei olisi tarvinnut lastansa haudata.

Vierailija
205/302 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeanlainen koulutus ja lapsia ei yksin koiran kanssa jätetä. Lapset eivät tajua ettei koiria revitä jos ei niille mitään opeteta. Kilttikin koira voi hermostua pehmolelukohteluun.

Ja tarkoitan tällä aivan kaikkia koiria.

Vierailija
206/302 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran rodulla ei ole merkitystä. Yhtälailla voi saksanpaimenkoira tai kultainennoutaja hyökätä lapsesi kimppuun. Itse en jätä mitään koiraa kahden.

Vierailija
207/302 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko staffordshirenbullterrierissä samat riskit kuin pitbullilla? Olen hankkimassa koiraa ja olin staffille aika myyty, mutta tämä ketju sai kieltämättä vähän toisiin aatoksiin.. En mä halua että puolet vastaantulijoista pelkää mua ja koiraani :D Lähipiiristä löytyy yksi staffi ja ainakin se on kyllä todella ihana ja ihmisrakas koira. Ja hyvin rauhallinen, se tosin varmaan menee myös iän piikkiin.

Minä olen elänyt ikäni staffien kanssa ja voin sanoa, että herttaisempaa koiraa saa etsiä. Toki löytyy kovapäisyyttä eivätkä välttämättä pidä toisista saman sukupuolen koirista, mutta en kuuna päivänä vertaisi pitbullia ja staffia toisiinsa. Ulkonäöllisesti ehkä samaa luokkaa ja staffin puruvoima on melkoinen, mutta johdonmukaisella koulutuksella mitä ihanin perhekoira. Rakastaa lapset, vanhukset, tuntemattomat jne. Moni kunnollinen kasvattaja haluaa koiranäyttelyistä kiinnostuneita omistajia eli kannattaa ottaa sekin huomioon.

Vierailija
208/302 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa.

---

Luuletko että niille perheille joiden lapsi kuolee on väliä sillä mikä syy oli. Se ei lapsesta elävää tee. Jonkun toisen rodun valitsemalla ei olisi tarvinnut lastansa haudata.

Väitätkö ihan tosissaan ettei minkään muun rodun edustaja saisi lasta hengiltä?

Kyllä saa. Koirat ovat petoja rotuun katsomatta. Ne ovat kaikki ELÄIMIÄ!!!!

Vierailija
209/302 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran purema --- bakteerit --- verenmyrkytys --- huono tuuri ja kuolema

Vierailija
210/302 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä painotan kaikkien koirien kohdalla sitä, että ostakaa koira sellaiselta kasvattajalta, jolla on hyvä maine ja sukupuu täydellisesti tiedossa ja kertovat avoimesti asioista. Hyvä kasvattaja tuntee rodun läpikotaisin ja tietää mistä juuri hänen kasvattinsa ovat tulleet (osaa kertoa emän ja isän luonteesta, sekä näiden vanhemmista jne.). Tietää perinnöllisistä sairauksista eikä missään nimessä halua jatkaa tätä eteenpäin jne.

Vierailija
211/302 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita taistelukoiria ei juuri näe muilla, kuin sellaisella väellä, joista huokuu elämänhallintaongelmat. Siihen soppaan kun otetaan yksi tai useampi taistelukoira, niin kyllä meitä muita hirvittää ulkoilla iltaisin. Mutta se taitaa olla kyseisen porukan tarkoituskin, pelotella muita.

Koirien pitämiselle pitäisi ylipäätään vaatia jonkinlainen testi ja taustaselvitykset.

Vierailija
212/302 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä karsea tapaus ollut mediassa mutta joku linkitti blogin tänne joku aika sitten (en ole blogisti jos joku sitä epäilee). Tässä selostettu noiden koirien pulmallisuutta.

http://vaihdavapaalle.pallontallaajat.net/2017/02/14/kun-amstaffi-hyokk…

Susi on koiran esi-isä ja suden saalistus muodostuu seuraavasta liikemallista:

Etsiminen (nenä/silmät/kuulo) –> Katse –> Vaaniminen –> Jahtaaminen –> Kiinni pureminen –> Tåppopureminen

Eri koiratyypeillä nämä liikemallin osa-alueet ovat jalostuksen suunnasta riippuen joko vahvistuneet tai heikentyneet. Esimerkiksi paimennus on pelkkää etsimistä, katseen käyttöä, vaanimista ja jahtaamista. Pureminen on jalostettu paimenkoirista pois, koska kukaan paimen ei halua paimenkoiransa vahingoittavan paimennettavia. Kiinni pureminen saattaa esiintyä näykkimisenä, mutta sen tavoitteena ei ole kohteen tåppaminen, eikä tåppopuremista saalistuksen liikemallista tyypillisesti esiinny paimenkoirilla.

Seisovilla metsästyskoirilla taas saalistuksen liikemalli on hyvin typistetty: Etsiminen –> katse ja kun metsästäjä on ampunut saaliseläimen, koira noutaa saaliin (kiinni pureminen). Kaikkien koirien saaliskäyttäytymistä ohjaa tietynlainen saalistuksen liikemalli. Koirarodun tai -tyypin alkuperä määrittelee millainen tämä liikemalli on.

Valitettavasti Lauraa ei purrut paimenkoira, vaan amerikanstaffordshirenterrieri eli amstaffi, joka on taistelukoira. Tämän rodun taustat ovat bull-tyyppisissä koirissa, jotka on jalostettu härkätaisteluihin, tåppamaan suurta riistaa ja myöhemmin, 1800-luvulta alkaen koiratappeluihin. Viimeisten sadan vuoden aikana amstaffeja on jalostettu pelkästään seurakoiriksi, mutta perimä kulkee mukana aivan samalla tavalla kuin vaikka collieilla. Taistelukoiran koiran saalistuksen liikemalli on hyvin lyhyt:

Katse –> tåppopureminen

Taistelukoira ei siis pure välttääkseen vaaran, se puree koska se kuuluu sen saalistuksen liikemalliin, joka on sille sisäsyntyistä. Kun saalistuksen liikemalli käynnistyy, sitä on vaikea pysäyttää. Tämä tekee taistelutaustaisista koirista niin vaarallisia. Ne eivät reagoi kohteen alistusmiseleisiin, koska kyse ei ole tavallisesta aggressiosta, vaan ne toimivat saaliskäyttäytymisen ajamina. Lisäksi niillä on fyysinen kapasiteetti aiheuttaa mahdollisimman paljon tuhoa.

Vierailija
213/302 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä blogista ja siitä miksi ei-ihmisaggressiiviset koirat voi kuitenkin käydä päälle. Ja tämä henkilö siis joutui teholle viideksi päiväksi puolet kasvoista poissa.

(Henkilö) sai oman, suojelussa MM-tasolla kilpailevan koiransa käskytettyä tilanteesta pois, sillä seurauksella, että amstaffi hyökkäsi nyt perheen yhdeksän kuukauden ikäisen saksanseisojauroksen päälle, joka ei pystynyt puolustautumaan aikuista amstaffiurosta vastaan. (Henkilö) huusi niin lujaa kuin pystyi ja hetkessä tilanne muuttui. Amstaffi irrotti otteensa, kääntyi ja hyökkäsi (Henkilön) päälle.

Koiratappeluissa menestyvän koiran tulee olla valmis puremaan toista niin kauan, että tämä kuolee. Usein tappelut on kuitenkin keskeytetty jo ennen tätä ja sen vuoksi koirat on pystyttävä irrottamaan toisistaan. Ne eivät ole saaneet kohdistaa aggressiota ihmiseen. Kokeneena koiraihmisenä (Henkilö) ei osannut odottaa amstaffin kohdistavan aggressiota itseensä. Amstaffi oli hänelle ennestään tuttu. Se oli ollut monet kerrat hänen kainalossaan rapsutettavana naapurissa vierailun aikana. Nyt koira ei kuitenkaan ollut se sama ihmisystävällinen perhekoira, vaan sillä oli tåppovaihde päällä ja sen päivän kolmanneksi uhriksi valikoitui (Henkilö).

Vierailija
214/302 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ovat tappaneet ihmisiä, aivan kaiken rotuiset. Niistä muista roduista ei vain saa yhtä näyttäviä otsikoita kuin piteistä.

Pitbullit myyvät lehtiä ja lisäävät klikkauksia mediassa.

Ja sitten mammat saadaan kirkumaan avlle monta sivua "tappajista".

Tanskassa on kielto joka ei ole kumminkaan johtanut koirien vähenemiseen maassa, vaan se on johtanut vain siihen, ettei niitä rekata mihinkään kirjoihin ja kansiin, kannattaisiko lukea pikkusen tarkemmin uutisia näistä "kielloista" ja mihin ovat johtaneet. Eli ovat laittomia kuten täällä laittomasti maassa lusmuilijat tukia nostamassa meidän verorahoista.

Kielto ei koirien olemassa oloa vähennä millään tavalla. Niitä on ja niitä tulee aina olemaan. Sille ei mammat mahda mitään vaikka täällä kuinka asiasta parkuisitte.

Eikä Suomen Kennelliitto lähde näiden rotujen kieltoon mukaan koska se johtaa samaan kuin Tanskassa eli koiria ei enää vain rekata mihinkään eivätkä ne mihinkään vähene.

Eihän suomessa valvota edes eläintenpitokieltojakaan millään tavalla joten miten luulette kenenkään valvovan tiettyjen rotujen kieltoakaan kun tanskassakaan siihen pystytä?

Vierailija
215/302 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on oikein viihdyttävä ketju

Vierailija
216/302 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tappajahamsteri

Vierailija
217/302 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat ovat tappaneet ihmisiä, aivan kaiken rotuiset. Niistä muista roduista ei vain saa yhtä näyttäviä otsikoita kuin piteistä.

Pitbullit myyvät lehtiä ja lisäävät klikkauksia mediassa.

Ja sitten mammat saadaan kirkumaan avlle monta sivua "tappajista".

Tanskassa on kielto joka ei ole kumminkaan johtanut koirien vähenemiseen maassa, vaan se on johtanut vain siihen, ettei niitä rekata mihinkään kirjoihin ja kansiin, kannattaisiko lukea pikkusen tarkemmin uutisia näistä "kielloista" ja mihin ovat johtaneet. Eli ovat laittomia kuten täällä laittomasti maassa lusmuilijat tukia nostamassa meidän verorahoista.

Kielto ei koirien olemassa oloa vähennä millään tavalla. Niitä on ja niitä tulee aina olemaan. Sille ei mammat mahda mitään vaikka täällä kuinka asiasta parkuisitte.

Eikä Suomen Kennelliitto lähde näiden rotujen kieltoon mukaan koska se johtaa samaan kuin Tanskassa eli koiria ei enää vain rekata mihinkään eivätkä ne mihinkään vähene.

Eihän suomessa valvota edes eläintenpitokieltojakaan millään tavalla joten miten luulette kenenkään valvovan tiettyjen rotujen kieltoakaan kun tanskassakaan siihen pystytä?

Mielestäsi siis Chihuahuat ovat tappaneet useita ihmisiä ja jatkavat tappamista?

Vierailija
218/302 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita taistelukoiria ei juuri näe muilla, kuin sellaisella väellä, joista huokuu elämänhallintaongelmat. Siihen soppaan kun otetaan yksi tai useampi taistelukoira, niin kyllä meitä muita hirvittää ulkoilla iltaisin. Mutta se taitaa olla kyseisen porukan tarkoituskin, pelotella muita.

Koirien pitämiselle pitäisi ylipäätään vaatia jonkinlainen testi ja taustaselvitykset.

En tiedä missä hemmetin ghetossa asut, jos ongelmaisilla ihmisillä vaan näet pittejä. Olen se, jolla 4kk vauva ja pitti. Emme miehemme kanssa kumpikaan juo alkoholia, satunnaisesti ehkä otetaan lasi viiniä. Meillä on hyvät työt, raha-asiat kunnossa ja olemme vastuullisia ihmisiä ja koiranomistajia. En halua pelotella koirallamme, en kehu ja kerskaile sillä. Se on meillä yksinkertaisesti siksi, että pidän niistä koirista ja halusimme aktiiviseen elämäntapaamme soveltuvan koiran. En käsitä miten se teidän muiden persettä kutittaa, että jollakulla on pitti, jos koiramme käyttäytyy esimerkillisesti ja pidämme sen kurissa, eikä se tee pahaa kenellekkään. Sitten kierretään lenkillä kaukaa ja annetaan oman koiran räyhätä ja hyökkiä turvallisen välimatkan päästä kun meidän koira ohittaa nätisti kiinnittämättä mitään huomiota. Ja kauhistellaan vielä päälle että jessus mikä hirveä koira sulla

Vierailija
219/302 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu, olen asunut Köpiksessä 7 vuotta enkä ole koskaan nähnyt Pitbullia?

Vierailija
220/302 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä hemmetin ghetossa asut, jos ongelmaisilla ihmisillä vaan näet pittejä. Olen se, jolla 4kk vauva ja pitti. Emme miehemme kanssa kumpikaan juo alkoholia, satunnaisesti ehkä otetaan lasi viiniä. Meillä on hyvät työt, raha-asiat kunnossa ja olemme vastuullisia ihmisiä ja koiranomistajia. En halua pelotella koirallamme, en kehu ja kerskaile sillä. Se on meillä yksinkertaisesti siksi, että pidän niistä koirista ja halusimme aktiiviseen elämäntapaamme soveltuvan koiran. En käsitä miten se teidän muiden persettä kutittaa, että jollakulla on pitti, jos koiramme käyttäytyy esimerkillisesti ja pidämme sen kurissa, eikä se tee pahaa kenellekkään. Sitten kierretään lenkillä kaukaa ja annetaan oman koiran räyhätä ja hyökkiä turvallisen välimatkan päästä kun meidän koira ohittaa nätisti kiinnittämättä mitään huomiota. Ja kauhistellaan vielä päälle että jessus mikä hirveä koira sulla

Juu. Aivan ihania perhekoiria, kunnes tuhoavat joltain kanssaulkoilijalta kasvot, tai pahempaa. Eiköhän niitä aktiiviseen elämään soveltuvia rotuja ole muitakin kuin vaan nämä taistelukoirat.