Tuttava teki itsemurhan ja syytti viestissä siitä muita
Tuttava teki itsemurhan ja syytti siitä muita jättämässään viestissä.
Onko oikeesti muiden syy, että joutuu yllättäen turvautumaan tämmöiseen?
Minä en ymmärrä psykologiaa niin pitkälle
Kommentit (44)
I t se mu rha on oma valinta. Raukkamaista syyttää muita.
Hän on siinä kohtaa tuntenut, että nämä ihmiset ovat hänet elämässään ajaneet niin tiukoille, että hänen on kuoltava. Onko se todellinen syy - sitä tuskin kukaan voi tietää. Meidän yhteiskunnassamme on tapana lohduttaa, että itsemurha ei koskaan ole kenenkään syy.
Ei tietenkään - tällä ihmisellä oli vääränlaisia odotuksia muita ihmisiä kohtaan.
Ymmärrät psykologiaa sen verran, että et anna keskusteltavaa vaan trollaat.
Syytti mistä? Ketä?
Eihän ilman noita tietoja ole mitään puhuttavaa.
Eikö se sitten mur ha ole? Onko syyllisiä saatu kiinni??
Tuskin, kellään ei ole motiivia semmoseen
Joskus itsemurhien taustalla on psykopaatti. Ja hänen hovinsa.
Vierailija kirjoitti:
I t se mu rha on oma valinta. Raukkamaista syyttää muita.
Yleensä se paha olo mikä itsemurhaan ajaa, on kyllä muiden aiheuttamaa.
Surkimus oli eläissään, mutta eipä tuo kuollessaankaan tapojaan parantanut.
Kiviäkin kiinnostaa. Tosin rakkaus elämään hiipuu jo pelkästä ap:n aloitusten lukemisesta. Eikö sullakaan ole elämässä mitään tehtävää?
Epäonnekkaaasti valittu lähtöviesti ei ole kuitenkaan este vainajan lämmöllä muistamiseen.
Esim. psykoosisairas ihminen saattaa kuvitella, että häntä vainotaan ym. Tällaiset henkilöt ovat korkeassa itsemurhariskissä. Heidän kokemuksensa vainoamisesta voi olla hyvin aito, vaikka se ei ole totta.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään - tällä ihmisellä oli vääränlaisia odotuksia muita ihmisiä kohtaan.
Mistä sinä sen tiedät????? Kyllä täällä Suomessa on jäätävän kylmät ihmissuhteet jopa lähisuvun kesken, että ymmärrän täysin. Ehkä kuollut tunsi näin. Kaipa hänellä oli oikeus edes siihen tunteeseen???
Aivan kuin joku muu olisi vastuussa omasta käyttäytymisestä tai siitä maailmasta missä elää. Jos naapuri vetuttaa tupakoimalla parvekkeella asunnossa jossa ei ole parveketupakointikieltoa, ei se ole naapurin vika vaan sinun joka asuu siinä naapurissa
Itse olen pari kertaa yrittänyt itsemurhaa ja kyllä se on oma päätös. Tietenkin se, että toinen vanhempani kohdisti minuun todella rankkaa väkivaltaa ollessani pieni lapsi, varmasti loi niitä perustuksia hajoilevalle mielenterveydelle, joka oli yksi vahvimmista syistä miksi yritin lopullista ratkaisua. Päätös oli kuitenkin yksin minun, enkä siitä koskaan syyttänyt ketään.
Ystäväni teki onnistuneesti itsemurhan ollessaan vielä alaikäinen. Hän oli joutunut pienestä lapsesta lähisukulaisen toistuvien seksuaalirikosten kohteeksi. Vaikka päätös oli hänen, olen varma, ettei hän olisi päätynyt tuohon ratkaisuun jos olisi saanut elämää ilman noita äärimmäisen haavoittavia kokemuksia.
Ei ole muiden syy. Muiden syyttäminen ja tuollainen uhriutuminen on sama kuin menisi siitä mistä aita on matalin.
Itsemurha johtuu joko psykoosista tai siitä, että ihminen ei jaksa enää sietämätöntä tuskaa.
En ihmettele tässä epäempaattisten ihmisten valtaamassa helvetissä, että miksi joillakin on niin paha olla.
Ei kukaan jaksa olla toisten sylkykuppina, vähäteltävänä, kiusattavana, härnättävänä ja alistettavana.
Eikä ihminen, jonka rikkominen on aloitettu jo kun hän on pieni, parane vain päättämällä, että "antaa menneiden olla".
Epäempaattiset ihmiset luulevat muiden olevan jotain esineitä ja koneita, joita voi ohjata nappia painamalla ja käskemällä.
Voi olla että päihteet oli osa elämää, mutta silti surullista
Raukka tappo ittesä