Siskoni hankki pitbull-koiran muutamia kuukausia sitten.. en oikein uskalla enää antaa pienen lapseni olla samassa tilassa. Huolehdinko liikaa?
Hän ei ole oikein kouluttanut koiraa, vaikka alusta asti monet sanoivat, että kouluttaa aitten ihan pienestä asti, mutta ei ole ottanut neuvoja vastaan. Koira on aika villi ja vaikka on vasta 5kk koira niin se on jotenkin todella voimakas. Sisko totta kai raahaa koiran mukaan joka paikkaan ja on paljon kylässä vanhemmillamme. Itse olen vähentänyt käyntejä jos tiedän, että sisko on tulossa koiransa kanssa. Pelottaa, että koira tekisi 1v lapselleni jotain jos selkäni käännän.
Olen kasvanut itsekkin koiraperheessä ja "tuntenut" useita kymmeniä koiria elämäni aikana enkä ole ikinä pelännyt ketään koiraa. En tätäkään koiraa pelkää, mutta jotenkin on vähän varuillaan aina kun tuo koira on paikalla.
Kommentit (302)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat vielä niin käsittämättömän rumiakin nuo pitbullit, mahdotonta käsittää, miksi kukaan ylipäätään haluaisi sellaisen koiraksi.
Etenkin niiden silmät ovat todella puistattavat. Sellaiset pienet ja murhanhimoa kiiluvat.
Niin kuin tässä vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat vielä niin käsittämättömän rumiakin nuo pitbullit, mahdotonta käsittää, miksi kukaan ylipäätään haluaisi sellaisen koiraksi.
Etenkin niiden silmät ovat todella puistattavat. Sellaiset pienet ja murhanhimoa kiiluvat.
Niin kuin tässä vai?
Ei vaan niin kuin tässä
https://openlearning-cdn.s3.amazonaws.com/course__courses_thepitbull__c…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin tässä vai?
Eikun tässä: https://i.imgur.com/bj5DfsO.mp4
Ei vaan niin kuin tässä
https://openlearning-cdn.s3.amazonaws.com/course__courses_thepitbull__c…
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä. En oikein ymmärrä miksi otti juuri tämän rotuisen koiran. Ap
Joku alemmuuskompleksi tai haluaa päteä kun ottaa vaarallisen koiran.
Toivottavasti koira kumminkin on ostettu kennelistä ja paperit on kunnossa. Vai onko venäjäntuonti?
Yli 95% koirien aiheuttamista ongelmista on omistajien syytä. Loput on vaihtelevasti luonnehäiriötä, sisäsiittoisuuden aiheuttamia ongelmia, sairauksia, aivokasvaimia, traumoja. Yksikään koirarotu ei ole sellainen että tahallaan hakee kuolemaan johtavia konflikteja, ei edes pitbull.
Mielestäni ihminen saa pitää ihan sellaista koiraa mitä haluaa, kunhan kellekään ei koidu vahinkoa ja koira saa elää hyvää elämää. Eli huskyt kerrostaloissa, jalostuksen hengitysongelmaiset kukkaset ja laumanvartijat kerrostalossa ei tähän kuulu. Rajoilla ja rakkaudella kasvatettu pitbull ihmisellä joka sen hallitsee on ok, hakkaamalla "tavoille opetettu" pitbull narkkarin egonjatkeena ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Lue tämä
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fatal_dog_attacks_in_the_United_States
Lue sinä tämä: http://www.insuranceowl.org/bslnews/pit-bull-heroes-hall-of-fame/
Tuo on koirarotu jolla on kultainen ja ihmisrakas luonne, mutta josta saa erittäin helposti vikapään jos sitä ei osaa kouluttaa. Kaverilla oli, ja oli monesti hyökkäävä ihmisiä kohtaan. Kuitenkin peruspositiivinen, mutta silti saattoi päässä yhtäkkiä naksahtaa.
Muistelen kuitenkin että olisi ollut lapsille kiltti se koira.
Vierailija kirjoitti:
Yli 95% koirien aiheuttamista ongelmista on omistajien syytä. Loput on vaihtelevasti luonnehäiriötä, sisäsiittoisuuden aiheuttamia ongelmia, sairauksia, aivokasvaimia, traumoja. Yksikään koirarotu ei ole sellainen että tahallaan hakee kuolemaan johtavia konflikteja, ei edes pitbull.
Mielestäni ihminen saa pitää ihan sellaista koiraa mitä haluaa, kunhan kellekään ei koidu vahinkoa ja koira saa elää hyvää elämää. Eli huskyt kerrostaloissa, jalostuksen hengitysongelmaiset kukkaset ja laumanvartijat kerrostalossa ei tähän kuulu. Rajoilla ja rakkaudella kasvatettu pitbull ihmisellä joka sen hallitsee on ok, hakkaamalla "tavoille opetettu" pitbull narkkarin egonjatkeena ei ole ok.
Pitbull on kielletty Tanskassa. Käsittääkseni on jalostettu aivan muuhun tarkoitukseen kuin perhe- ja seurakoiraksi. Ei kaupunkikoira laisinkaan.
Alemmuuskompleksinen wt ihminen ottaa tällaisen pelottavan koirarodun.
Vierailija kirjoitti:
Alemmuuskompleksinen wt ihminen ottaa tällaisen pelottavan koirarodun.
Alemmuuskompleksinen ihminen kutsuu toisia wt:ksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama fiilis sukulaisen kanssa. Otti tämmöisen "tappokoiran" ja koira on jo nyt karannut käsistä, eikä ole vielä edes ns. murkkuiässä. En ole eläessäni nähnyt noin röyhkeää ja kurintonta pentua, joka ei varo aikuisia koiria, murisee kaikille, vie ruuat käsistä jne. Kyllä, varotettu on. Mutta kun itsevarmana otetaan tuommoinen koira, vaikka kokemusta ei ole eläimistä lainkaan ja elämäntilanne on sellainen, ettei paukut riitä koiraan. Olisi ottanut sen puudelin mielummin nurkkiin nössöilemään...
Näistä pitäisi olla vinkkisyteemi, että rankkuri vie piikille. Pienintäkään riskiä ei tulisi ottaa, varsinkaan näiden rotujen kanssa.
pieni riski otetaan joka ikisen koiran, etenkin isokokoisten kanssa.
Pitbullit on yleensä todella lapsirakkaita, mutta viettiensä takia vähän vaikeita ja tarkkailtavia. Esim. leikkiessä homma saattaa alkaa ihan hyvässä hengessä, mutta jos koira pääsee liikaa innostumaan, niin saattaa käydä isompi tai pienempi haaveri. Itse todistin, kun kaverin pitbull iski kulmahampaansa kaverin sormesta läpi vetoleikissä. Ei sekään sitä vihaisuuttaan tehnyt, vaan yksinkertaisesti vietit on niin voimakkaat, että ihmisen täytyy osata tarkkailla ja rauhoittaa koiraa, sekä huomata, milloin on aika pistää leikillekin loppu.
Tämän takia en antaisi pienen lapsen olla pitbullin kanssa ainakaan ilman asiantuntevaa valvontaa, jollainen siskosi ei mitä ilmeisemmin ole.
Luin yhden amerikkalaisen jutun koirien tappavista hyökkäyksistä. Itse huolestui, siitä, että melkein joka tapauksessa koira pidettiin kilttinä, eikä se ollut antanut vinkkejä aggressiivisuudestaan ennen hyökkäystä. Eli hyökkäykset tuli yllätyksenä. Se ei tuo turvallisuuden tunnetta ollenkaan. Siitä saa kuvan, että mikä tahansa koira voi hyökätä yllättäen ja isot koirat tappavasti.
Vierailija kirjoitti:
Luin yhden amerikkalaisen jutun koirien tappavista hyökkäyksistä. Itse huolestui, siitä, että melkein joka tapauksessa koira pidettiin kilttinä, eikä se ollut antanut vinkkejä aggressiivisuudestaan ennen hyökkäystä. Eli hyökkäykset tuli yllätyksenä. Se ei tuo turvallisuuden tunnetta ollenkaan. Siitä saa kuvan, että mikä tahansa koira voi hyökätä yllättäen ja isot koirat tappavasti.
Joku pitbull-intoilija linkitti tänne taannoin uutisen kultaisennoutajan hyökkäyksestä ennen kuin ilmeisesti ehti innostukseltaan itse lukea juttua. Kultaisennoutajan hyökätessä uhri sai hätisteltyä itse kultsun kimpustaan. Vammat olivat uhrin käsivarressa olevia koiran kynsien jälkiä. Vrt. tuo edellä ollut juttu, jossa amstaff roikkui koiranulkoiluttajan kasvoissa, ulkoiluttaja joutui viideksi päiväksi teholle ja toinen sierain ja ylähuulen osa jäivät tapahtumapaikalle.
Vihaisuus ei ole rodusta kiinni. Meillä on suomenlapinkoira joka on oikein äkäinen perkele.
En jättäisi vauvaani lähellekään pitbullia, jota ei ole koulutettu. Sitä suuremmalla syyllä jos ei ole lapsiin tottunut. Sano siskollesi suoraan että jättää koiran kotiin kyllä hänen pitää ymmärtää että lapsesi menee etusijalle. Itse en anna siskojeni kissojen olla vauvani lähellä kun saattavat aikuisiakin kynsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku pitbull-intoilija linkitti tänne taannoin uutisen kultaisennoutajan hyökkäyksestä ennen kuin ilmeisesti ehti innostukseltaan itse lukea juttua. Kultaisennoutajan hyökätessä uhri sai hätisteltyä itse kultsun kimpustaan. Vammat olivat uhrin käsivarressa olevia koiran kynsien jälkiä. Vrt. tuo edellä ollut juttu, jossa amstaff roikkui koiranulkoiluttajan kasvoissa, ulkoiluttaja joutui viideksi päiväksi teholle ja toinen sierain ja ylähuulen osa jäivät tapahtumapaikalle.
Niin ja tuo amstaffin hyökkäyksen uhriksi joutunut ihminen joutui lisäksi olemaan kuukausia pois töistä. Versus kultsuhyökkäyksen naarmut käsivarsissa. Vaikka yritetetään kovasti nyt esittää että eri koirarotujen hyökkäykset on yhteismitallisia ja että chihuahua se vasta vaarallinen onkin niin...