Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko pakko imettää?

Vierailija
17.03.2018 |

Onko täällä ketään, joka imetyksen sijasta valitsi pulloruokinnan? Vaikka imetys olisi ollut mahdollista?
Miksi valitsit pulloruokinnan? Voiko olla hyvä äiti, vaikka ei haluaisi imettää lastaan?
Ja ilkeilyt voi pitää viesteissä minimissä kiitos :)

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luonnotonta olla imettämättä. Jokainen eläin imettää pentujaan, muuten kuolevat.

Vierailija
2/110 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko ja vielä julkisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko imettää. Yksi tällainen tapaus lähipiirissä ja lapset täysin normaaleja.

Vierailija
4/110 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on huono päätös olla imettämättä, mikäli siihen kykenisi. Eri asia, jos äidillä joku vaarallinen lääkitys tai hän juo/polttaa (mikä ei ainakaan kuulu hyvään äitiyteen). Tai jos maitoa ei vain tule, eihän sitä silloin voi imettää! Se on kuitenkin harvinaista.

Itse mietin tätä myös paljon terveyden näkökulmasta. Teollisesti hyvin prosessoitu, steriili korvike on kaukana oikeasti hyvästä ja terveellisestä ravinnosta. Pulloruokituilla tutkimusten mukaan enemmän terveydellisiä ongelmia ja myös älykkyys voi jäädä hieman matalammaksi.

Vierailija
5/110 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko imettää. Yksi tällainen tapaus lähipiirissä ja lapset täysin normaaleja.

Kiitos asiallisesta vastauksesta. :)

En siis itse haluaisi imettää. Mietin vain että tuomitsevatko ihmiset minut jos en imetä.

Anoppini varmaan alkaisi riehumaan.

-Ap

Vierailija
6/110 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko, mutta vapaaehtoinen imettämättä jättäminen kertoo asenteista ja arvoista. Siitä että lapsen terveys ei ole äidille etusijalla. Kaikki eivät pysty imettämään esim. koska maitoa ei tule, se taas on asia erikseen ja sille ei voi mitään.

Vierailija
7/110 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jokaisen oma asia. Kyllä lapsi elää myös äidinmaidonkorvikkeella.

Mulla ei tullut maitoa, eikä lapsi suostunut imemään tyhjää. Nypristi nenää, kun yritti tarjota. Ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin antaa korviketta.

En ole itsekään kyllä saanut äidinmaitoa äidin rintatulehduksen vuoksi.

Vierailija
8/110 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaahan sitä imetystä kokeilla ainakin, jos ei ole oma juttu niin sitten siirtyy pulloruokintaan. Imetyksen hyödyt lapselle ovat tutkitusti runsaat, mutta ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa oletko hyvä vai huono äiti :)

Vierailija
9/110 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on huono päätös olla imettämättä, mikäli siihen kykenisi. Eri asia, jos äidillä joku vaarallinen lääkitys tai hän juo/polttaa (mikä ei ainakaan kuulu hyvään äitiyteen). Tai jos maitoa ei vain tule, eihän sitä silloin voi imettää! Se on kuitenkin harvinaista.

Itse mietin tätä myös paljon terveyden näkökulmasta. Teollisesti hyvin prosessoitu, steriili korvike on kaukana oikeasti hyvästä ja terveellisestä ravinnosta. Pulloruokituilla tutkimusten mukaan enemmän terveydellisiä ongelmia ja myös älykkyys voi jäädä hieman matalammaksi.

Olisiko se edes hieman parempi, että pumppaisi äidinmaitoa pulloon, ja ruokkisi sillä?

Ajatus imetyksestä tuntuu vieraalta.

-Ap

Vierailija
10/110 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siis itse haluaisi imettää. Mietin vain että tuomitsevatko ihmiset minut jos en imetä.

-Ap

Mikä tarkalleen on syynä siihen, että et haluaisi imettää? Oletko nyt raskaana millä viikolla?

Vierailija
11/110 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä ainakin tuomitsen sinut. Ei ole hyvän äidin ominaisuus kieltää lapseltaan jotain, millä on vain hyviä vaikutuksia vain siksi, ettei huvita. Eri asia tietenkin, jos on jokin oikea syy miksei voi imettää, kuten tuolla aiemmin oli jo lueteltu.

Valitettavasti sinulla on kuitenkin oikeus tehdä juuri nii kuin haluat.

Vierailija
12/110 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Mikä tarkalleen on syynä siihen, että et haluaisi imettää? Oletko nyt raskaana millä viikolla?

En ole raskaana. Haluan vain miettiä kaiken tarkkaan, ennenkuin olen.

Olen miettinyt pitkään, olisinko hyvä äiti, jos esim. en imettäisi.

En siis haluaisi imettää, koska ajatus tuntuu tosi oudolta. En ole edes halannut vanhempiani kuin ehkä pari kertaa elämäni aikana. Olen nyt 24 v, ja naimisissa. Mun välit omaan äitiini ovat tosi etäiset. Eihän sitä tiedä, jos vaikka koittaisin ja se olisikin sitten ihan normaalin tuntuista?

Vierailija
13/110 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mä ainakin tuomitsen sinut. Ei ole hyvän äidin ominaisuus kieltää lapseltaan jotain, millä on vain hyviä vaikutuksia vain siksi, ettei huvita. Eri asia tietenkin, jos on jokin oikea syy miksei voi imettää, kuten tuolla aiemmin oli jo lueteltu.

Valitettavasti sinulla on kuitenkin oikeus tehdä juuri nii kuin haluat.

Kuten sanoin aikaisemmin, olisin valmis pumppaamaan maitoa pulloon, ja ruokkimaan äidinmaidolla siten.

Lue kommentit ennenkuin alat pätemään. :)

-Ap

Vierailija
14/110 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko se edes hieman parempi, että pumppaisi äidinmaitoa pulloon, ja ruokkisi sillä?

-Ap

Eikö sitten lapsen synnyttäminen tunnu vieraalta?

Vierailija
15/110 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes hankit lapsia jos et heistä halua huolehtia? Imetys lähentää lapsen ja äidin välistä sidettä, mutta itse et näköjään halua luoda läheistä suhdetta lapseesi.

Vierailija
16/110 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

No tietysti, kannattaa ihmeessä tehdä niin jos pystyy! Sen lisäksi sitten loput korviketta. Saisi lapsi myös hyviä bakteereja ja vasta-aineita, joita korvikkeessa ei ole. Suoliston terveys on isossa osassa kokonaisvaltaista terveyttä ajatellen. Suolistosairaudet, allergiat, lasten diabetes jne. ovat lisääntyneet valtavasti 70-luvulta.

Vierailija
17/110 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Eikö sitten lapsen synnyttäminen tunnu vieraalta?

Olisin valmis synnyttämään normaalisti. Kipu ei pelota. Mutta se pelottaa, että synnytyksen aikana kävisi pahasti. Pelottaa että en saisi ponnistettua kunnolla, että repeäisin täysin, tai että vauvaa ei saisi ulos tarpeeksi nopeaa.

-Ap

Vierailija
18/110 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes hankit lapsia jos et heistä halua huolehtia? Imetys lähentää lapsen ja äidin välistä sidettä, mutta itse et näköjään halua luoda läheistä suhdetta lapseesi.

Okei.. eli sinun logiikkasi mukaan vahemmat, jotka adoptoivat jo imetysvaiheen ohittaneen lapsen, ovat huonoja, etäisiä ja huolehtimattomia vanhempia? Asia selvä.

-Ap

Vierailija
19/110 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

En ole raskaana. Haluan vain miettiä kaiken tarkkaan, ennenkuin olen.

Olen miettinyt pitkään, olisinko hyvä äiti, jos esim. en imettäisi.

En siis haluaisi imettää, koska ajatus tuntuu tosi oudolta. En ole edes halannut vanhempiani kuin ehkä pari kertaa elämäni aikana. Olen nyt 24 v, ja naimisissa. Mun välit omaan äitiini ovat tosi etäiset. Eihän sitä tiedä, jos vaikka koittaisin ja se olisikin sitten ihan normaalin tuntuista?

Aivan, eli tuo kumpuaa sinun ja vanhempiesi suhteesta. Voisin suositella ehkä jonkinlaista terapiapurkua asian suhteen. Ei siis siksi, että olisit mielenterveysongelmainen tms. mutta siksi, että helposti tuoreet vanhemmat alkavat toistaa omien vanhempiensa virheitä lapselleen. Olet itse jäänyt paitsi normaalista läheisyydestä ja alat mielessäsi jo toistaa samaa kaavaa lapseesi. Hyvä että tiedostat asian. Minusta tuo vaatisi pitkää läpikäyntiä. Jos olet läheinen miehesi kanssa ja se tuntuu hyvältä, voit saavuttaa kyllä sen saman myös lapsesi kanssa. 

Vierailija
20/110 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ajatus imetyksestä tuntuu nyt vieraalta voi muuttua kun saat lapsesi rinnalle. Ei mullakaan ollut mitään hajua koko touhusta ennen kuin sain oman lapseni, mutta niin vaan imetys tuntui maailman luonnollisimmalta asialta. Älä murehdi etukäteen, kehosi tietää kyllä mitä tehdä! Mutta et ole huono äiti vaikket imettäisikään.