Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehen lasten äiti ei voinut kuunnella..

Vierailija
17.03.2018 |

Eli, miehen lapset käyvät meillä joka toinen vkl, ja ihanaa että käyvät. Tänä vkl oli lasten vuoro taas tulla. Nyt tällä viikolla kuitenkin sairastuimme influenssaan molemmat, ja olemme olleet muutaman päivän jo aivan "vuodepotilaina". Eilen mies yritti kysyä lasten äidiltä, voisiko viikonloppuja vaihtaa, että tulisivatkin vasta ensi vkl, tai jos äiti ei halua pysyvästi muuttaa niitä niin olisivat meillä sitten 2 vkl putkeen, jotta järjestys pysyisi sitten samana. Ajattelimme ensisijaisesti sitä että lapset eivät saisi inhottavaa tautia, joka voi olla lapsille rankka. Ja toisaalta, kummankin voimat ovat aika vähissä, ja onko lapsilla mukava vkl jos me miehen kanssa emme jaksa mitään? Vkl vaihto ei kuitenkaan sopinut äidille, vastaus oli " ei voi mitään, tarttuu jos tarttuu". Kuka äiti ajattelee noin?Ehkä vesirokon kohdalla, mutta INFLUENSSAN?! Ei kai kukaan lapselleen ihan väkisin tätä tautia halua... Itse en ainakaan veisi kahdelle influenssa potilaalle omia lapsia viikonlopuksi.

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän lasten äitiä, jos hän on töissä viikonloppuisin ja lyhyellä varoitusajalla toisen hoitopaikan järjestäminen on lähes mahdottomuus, mutta en varsinkaan silloin jos molemmat vanhemmista ovat töissä virka-aikana. Siinä tapauksessahan lasten isän ehdotus olisi paras mahdollinen ratkaisu.

Vierailija
62/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kuultaa osasta kommenteista eronneen naisen katkeruus. Ei ihmekään, ettei parisuhteenne ole toimineet, kun olette noin itsekeskeisiä ja joustamattomia. Ilmeisesti lapsen edulla ei ole mitään merkitystä, sairastukoot vaikmka influenssaan, mutta viikonlopuista ei jousteta. Uskomatonta!

Mietin juuri samaa. Hyvin erottaa katkerien yh äitien kommentit. Voi lapsia, jotka tällaiseen valtapeliin ja kostoon osalliseksi ovat joutuneet :(

Valtapeliä on se, että exä keksii tekosyitä sille, että ei ota lapsia sovittuna viikonloppuna ja sitten ehdottelee, mitkä viikonloput sopivat. Tälön lasten lähivanhempi joutuu olemaan kaikki viikonloput valmiudessa hoitamaan lapsiaan, koska milloinkaan ei tiedä, ottaako exä lapsia vai ei.

Ja sekö on liki rangaistukseen verrattavissa?

Itse säälin eroperheissä nimenomaan sitä, että joutuu olemaan vuoroviikot/vuoroviikonloput erossa lapsistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ihmiset yrittävät parhaansa. Varmasti niin on tässäkin. Ap miettii taudin tarttuvuutta ja lasten äidillä on omat syynsä, joita me emme tiedä. Miksi ne syyt olisivat huonoja ja itsekeskeisiä? Kuka määrittelee, millainen syy on sopimaton? 

Vierailija
64/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jokatoinen vkonloppu töitä jolloin lapset isällään. Esimies ei joustaisi jos vaatisin vapaata kun lasten isällä on miesflunssa.....

Itse olen yövuoroissa lasten ollessa isällä, muulloin teen iltaa ja aamua. En todellakaan käy missään humpalla. Tarvitsisin lastenhoitajan klo 20-14 molemmille päiville, kukahan senkin lystin maksaisi. Minä itse, luulisin.

Vierailija
65/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä lapsivapaat viikonloput, joten jos isä ei ota lapsia, joudun maksamaan MLL:n hoitajalle lastenhoidosta suunnilleen saman verran kuin päivässä tienaan (iltapainotteinen työ, vuoro päättyy klo 21). Kohdallani kyse ei ole joustamisesta vaan rahasta. Lapset ovat vuoropäiväkodissa, sinne pitää ilmoittaa hoitotarve ajoissa, joten en voi perjantaina kertoa, että kas, isä ei otakaan lapsia, he tulevat huomenna hoitoon.

Miksi äitiä pidetään katkerana joustamattomana ämmänä, jos hän mahdollistaa isälle elämän,jossa ei ole mitään vastuuta lapsista?

Vierailija
66/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jokatoinen vkonloppu töitä jolloin lapset isällään. Esimies ei joustaisi jos vaatisin vapaata kun lasten isällä on miesflunssa.....

Itse miettisin esim. MLL:n kautta lastenhoitajaa, jonka palkan luonnollisesti lasten isä maksaisi.

Eihän me tiedetä vaikka sitä olisi ehdotettukin, mutta isä ei halua maksaa (koska hänhän jo maksaa niin pirusti elatusmaksuja, omasta mielestään). Meillä tämmöinen kiva  huhualoitus. Jokainen nainen tietää että mies esittää omat puheensa senhetkiselle rakkaudelleen/vaimolleen parhaassa valossa. Plus että jokaisen miehen kaikki eksät ovat olleet hulluja ja sairaita narsisteja.

No sitten on maksettava itse. Lapsen etu on tärkein, ja etenkin jos isä yrittää laistaa velvoitteistaan. Silloin äidin täytyy sitä suuremmalla syyllä näyttää lapselle, että tästä välitetään.

Ei ole reilua ei jos toinen ei hoida osuuttaan, mutta lapselle kostaminen ei auta.

Vierailija
67/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun voisikin lähivanhempana perjantaina rimpauttaa lasten isälle, että hei, en millään viitsi olla lasten kanssa viikonloppua, tuon ne sinulle, vaikka niiden piti olla minulla. Ja sitten sen isän olisi pakko ottaa lapset, koska muuten häntä pidettäisiin joustamattomana ja itsekkäänä.

Miksi se etävanhempi ei ole täysi paska, vaikka sanookin, että ei lapsia ota, koska on muuta sovittuna? Miksi vain lähivanhemman pitää joustaa ja unohtaa oma spontaani elämä?

Vierailija
68/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun voisikin lähivanhempana perjantaina rimpauttaa lasten isälle, että hei, en millään viitsi olla lasten kanssa viikonloppua, tuon ne sinulle, vaikka niiden piti olla minulla. Ja sitten sen isän olisi pakko ottaa lapset, koska muuten häntä pidettäisiin joustamattomana ja itsekkäänä.

Miksi se etävanhempi ei ole täysi paska, vaikka sanookin, että ei lapsia ota, koska on muuta sovittuna? Miksi vain lähivanhemman pitää joustaa ja unohtaa oma spontaani elämä?

Säälin lapsia näissä tapauksissa, joissa lapset halutaan vain kipata toiselle pois jaloista.

Vierailija
69/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saattaa kuulostaa röyhkeältä, mutta jos kerran olette olleet jo useamman päivän sairaana niin miksi ilmoitattee asiasta vasta viime hetkellä? Äidillä voi olla jo muita suunnitelmia, esim työpäivä tai lähtee jonnekkin pitkästä aikaa. Paskamaista käytöstä kummaltakin osapuolelta.

Onko isovanhemmat vaihtoehto? Viekää heille hoitoon.

Vierailija
70/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka säälitte kauheasti lapsia joiden äiti on jämäkkä.

Juttelin hiljattain naisen kanssa, joka ei anellut tai vaatinut ikinä eksältään mitään mihin tämä ei oma-aloitteisesti kyennyt. Tapaamiset sujuivat vasta, kun eksä löysi jämäkän uuden vaimon, joka pisti joka-toinen-viikonloppusysteemin toimimaan. Nainen kun ei halunnut "pompotella" lapsiaan isälleen, kun tämä ei siihen näköjään kyennyt. Elatusmaksut olivat minimit, koska isä ei niitä nostanut, vaikka tienasi hyväpalkkaisessa työssä hyvin. Nainen itsekin tienaa hyvin, on lääkäri: niinpä hän maksoi lastenhoitajille, päivysti, otti yhä vaativampia ja korkeampipalkkaisia töitä, jotta saa lapsensa hoidettua. Tai hoidatettua.

Nyt, jo lasten aikuistuttua, hän pohtii, että itsekkyyttä tuokin oli: itsekästä ylpeyttä. Jos hän olisi lasten ollessa pieniä vaatinut eksältään enemmän, ehkä lapsilla olisi ollut enemmän isää. Ainakin heillä olisi saattanut olla enemmän ja läsnäolevampaa äitiä, kun äiti ei olisi päivystänyt ja juossut kieli vyön alla rahan perässä, niin että on sitten kotona väsynyt zombi.

Jossain kohtaa lähiäidin kannattaa olla jämäkkä. Se on myös lasten etu. Etäisän kun on niin helppo liukua joustoon kuin joustoon, ja samalla etääntyä isyydestään vielä lisää. Mitä säälimiseen tulee, niin aika montaa ydinperheenkin lasta sopii yhtä hyvin sääliä. Vaikka heitä ei kiikuteta kodista toiseen, voi toisaalta olla niin, että he ovat heitteillä ja kohtaamattomia ihan siellä omassa ydinperhekodissaan. Kenenkään sielläkään huomaamatta mikä on lapsen etu.

Vierailija
71/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin miehen lapsen äiti työntämässä ainakun mahdollista lasta meille.. ja jos ollaan kipeänä ei se tätä eukkoa haittaa ja jos tämä lapsi on kipeänä ja meillä pieni vauva niin silti on työntämässä tänne sitä lasta.. onneksi en hyväksy moista. Rasittavaa silti.. vissiin elämä menee pilalle jos on oma lapsi itsellänsä joskus enemmän.

Vierailija
72/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse miettisin esim. MLL:n kautta lastenhoitajaa, jonka palkan luonnollisesti lasten isä maksaisi.

Eihän me tiedetä vaikka sitä olisi ehdotettukin, mutta isä ei halua maksaa (koska hänhän jo maksaa niin pirusti elatusmaksuja, omasta mielestään). Meillä tämmöinen kiva  huhualoitus. Jokainen nainen tietää että mies esittää omat puheensa senhetkiselle rakkaudelleen/vaimolleen parhaassa valossa. Plus että jokaisen miehen kaikki eksät ovat olleet hulluja ja sairaita narsisteja.

No mistäs sinä sitten kyseiset asiat tiedät?

Taas tuli täyslaidallinen katkeroituneen ihmisen angstia, jolla maalattiin kaikki etä-isät verenpunaisella värillä.

Etävanhemman on todella vaikea puolustautua tällaisessa tilanteessa jossa itse tai lapsi on kipeä.  On lähes natsikortin veroinen veto puolustautua sillä "kaikki viikot minulla ja joka toinen viikonloppu" uhritumislauseella.  Vedetään elatussopimuskin mukaan, vaikka kyseisen sopimuksen alkuperäinen ja oikea tarkoitus on lapsen etu, eikä vanhenpien oikeus päästä tai olla.

nimim. Katkeroitunut etä, joka ei pysty vaihtamaan viikonloppuja edes kuukausia aiemmin, kun "kalenteriin on merkitty kaikenlaisia tärkeitä menoja, kuten (suunnitelmissa olevia) laivareissuja ja muita kissanristiäisiä)"

Vierailija
73/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsen paras on AINA sama kuin etävanhemman paras? Jos isä on sairaana, ei tietenkään tarvitse ottaa lasta luokseen, mutta jos on tiedossa tylsä viikonloppu ilman kavereita, voi ilmoittaa exälle, että nyt haluan lapset tänne ja olet jostamaton, jos muka kuvittelet, että joku lasten kanssa sovittu kylpyläreissu olisi tärkeämpi kuin aika isän kanssa.

Minä olin aluksi tyhmä ja joustin ja joustin (ja niin teki työpaikkanikin, missä työkaverit vaihtoivat vuoroja tai tekivät tuplavuoroja, jotta sain lastenhoidon järjestymään), menin yksin isoäidin 80-vuotispäiville, koska isä päätti, että juuri silloin hän haluaa olla lastensa kanssa ja maksoin monta kertaa turhaan konsertti- ja teatterilippuja, koska isä päätti, että äitiviikonloppu onkin isäviikonloppu.

Lopulta huomasin, että en voinut elää omaa elämääni, en suunnitella mitään, koska yksi puhelinsoitto saattoi pyyhkäistä pois niin sovitun kesäloma-ajan kuin äitienpäivän mummolassa. Etävanhemmalla oli ikävä lapsia, hän järjesti jotain kivaa, soitti suoraa lapsille ja sai minut näyttämään lasten silmissä ilkeältä ja pahalta.

Niinpä muutuin oikeasti ilkeäksi ja pahaksi. Kerroin lapsille, että sovituista asioista pidetään kiinni, isä ei niitä enää muuta. Jos isälle ei sovi viikonloppu, niin sitten sinne ei väkisin mennä, mutta mitään korvaavaa aikaa ei tule tilalle. Kun on sovittu ja kalenteriin merkitty, että äitiviikonloppuna lähdetään laskettelemaan, niin sitten mennään, vaikka isä olisi järjestänyt reissun Tukholmaan. Kesäloma on tasan silloin kun se on sovittu, jos isälle ei jostain syystä sovi, niin se on sitten voi voi.

Kahdessa vuodessa tilanne rauhoittui. Lapset rauhoittuivat, koska elämään tuli ryhtiä, enää ei tarvinnut soitella kavereille, että en pääse harkkoihin, kun pitääkin mennä isälle. Ja minä rauhoituin, koska saatoin sanoa exälle, että on kurjaa, jos koet olevasi yksin, mutta meillä on lasten kanssa muuta menoa,näette sitten viikon kuluttua.

Vierailija
74/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsilla on rokote influenssaan, niin tauti ei pelottaisi. Mutta kaksi sairasta ei olisi hyvää seuraa lapsilleni, niin ilman muuta muuttaisin omat suunnitelmani ja lapset olisi minun luona. Tekosyyksikin saattaisin epäillä, mutta aivan sama. Lapsilla vaan tulisi ikävä isäänsä ja se olisi ainoa todellinen miinus.

Vierailija
75/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se äiti on aiemmin kyllästynyt kaikenlaiseen veivaamiseen?

Miksei lapset voisi mennä kylään viikonlopuksi jonnekin, huomioiden tartuntariski suuntaan ja toiseen? Isän velvollisuus kuitenkin lähtökohtaisesti sen viikonlopun hoidon järjestää ellei ole edunvalvonnan alainen tai muuten kykenemätön.

Vierailija
76/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen etu pitää mennä edelle. Lasta ei missään tapauksessa saa viedä tahallaan mihinkään paikkaan, jossa todennäköisesti sairastuu influenssaan!

Jos äidillä on työvuoro tai jotain muuta pakottavaa menoa, kannattaisi kysyä, jos isovanhemmat, kummit tms. voisivat hoitaa lapsia sen ajan. Jos ei lähipiiristä löydy ketään, palkataan (isän rahoilla) hoitaja äidin kotiin.

Jos sen sijaan lapsi on sairaana, häntä hoidetaan tietysti molemmissa kodeissa ihan normaalisti sen mukaan, miten asuminen on järjestetty yleensäkin.

Vierailija
77/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, todennäköisesti äiti on sanonut puhelimessa, että hänellä sovittu meno (työ tai muu) jota vaan ei voi siirtää. Näin meillä lähiäideillä usein on, koska muut päivät kahden viikon aikana menevät täysin lasten ehdoilla. Mahdollisesti hän on myös todennut, että lapsen isän pitää järjestää hoito jotenkin, ja jos ei pysty, niin "tarttuu jos tarttuu". 

Ehkä hän on myös järkevä äiti, joka on rokotuttanut lapsensa influenssaa vastaan.

Tässä aloituksessa nyt vaan hysteerisen äitipuolen uliuli.

Ja sinä olet näitä älykkäitä, jotka luulevat, ettei influenssaa voi saada, jos on rokotettu. Kyllä voi. Niitä on eri kantoja. Monet rokotetut makaavat nytkin sairaalassa influenssan kourissa.

Tuttavalla oli viime talvena kaksi eri influenssakantaa testatusti yhtäaikaa päällä. Ei kuumetta, voimakkaita rytmihäiriöitä, jotka veivät sairaalaan ja oli rokotettu.

Itse olen yhden kerran sairastanut influenssa ilman rokotusta, olo oli painajaismainen särkyineen ja 39 C kuumeen kanssa, yleensä kuume nousee todella vaikeasti ja olen jo 37,5 C huonovointinen.

Tämän influenssa oli vain 38 C, säryt maltillisia, väsytti aivan järjettömästi. Mies hoiti kodin, lapsen ja minut.

Vierailija
78/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt erottaa flunssa ja influenssa. Flunssa (normaali räkätauti) ei ole vaarallinen eikä sitä voi oikein välttää. Mutta influenssa on vakava ja vaarallinenkin tauti etenkin lapsille ja vanhuksille, mutta ihan terveet nuoret aikuisetkin voi joutua siitä sairaalahoitoon. Suomessa kuolee joka vuosi useita ihmisiä influenssaan.

Vierailija
79/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa,ilkeää, lukutaidotonta porukkaa täällä :(

Vierailija
80/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi ny v****. Lasten elämä ei ole pätkääkään kiinni siitä menikö yks viikonloppu ohi tai tuliko kolme putkeen. Sillä ei ole lapsuuden mitassa MITÄÄN merkitystä. Sen sijaan sillä on ovatko lapsen vanhemmat kusipäitä vai eivät. Eikä kukaan lapsistaan välittävä vanhempi tuuppaa lastaan viikonlopuksi jonnekin, missä kaks influenssapotilasta makaa sängyssä ja voi huonosti.