Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehen lasten äiti ei voinut kuunnella..

Vierailija
17.03.2018 |

Eli, miehen lapset käyvät meillä joka toinen vkl, ja ihanaa että käyvät. Tänä vkl oli lasten vuoro taas tulla. Nyt tällä viikolla kuitenkin sairastuimme influenssaan molemmat, ja olemme olleet muutaman päivän jo aivan "vuodepotilaina". Eilen mies yritti kysyä lasten äidiltä, voisiko viikonloppuja vaihtaa, että tulisivatkin vasta ensi vkl, tai jos äiti ei halua pysyvästi muuttaa niitä niin olisivat meillä sitten 2 vkl putkeen, jotta järjestys pysyisi sitten samana. Ajattelimme ensisijaisesti sitä että lapset eivät saisi inhottavaa tautia, joka voi olla lapsille rankka. Ja toisaalta, kummankin voimat ovat aika vähissä, ja onko lapsilla mukava vkl jos me miehen kanssa emme jaksa mitään? Vkl vaihto ei kuitenkaan sopinut äidille, vastaus oli " ei voi mitään, tarttuu jos tarttuu". Kuka äiti ajattelee noin?Ehkä vesirokon kohdalla, mutta INFLUENSSAN?! Ei kai kukaan lapselleen ihan väkisin tätä tautia halua... Itse en ainakaan veisi kahdelle influenssa potilaalle omia lapsia viikonlopuksi.

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun voisikin lähivanhempana perjantaina rimpauttaa lasten isälle, että hei, en millään viitsi olla lasten kanssa viikonloppua, tuon ne sinulle, vaikka niiden piti olla minulla. Ja sitten sen isän olisi pakko ottaa lapset, koska muuten häntä pidettäisiin joustamattomana ja itsekkäänä.

Miksi se etävanhempi ei ole täysi paska, vaikka sanookin, että ei lapsia ota, koska on muuta sovittuna? Miksi vain lähivanhemman pitää joustaa ja unohtaa oma spontaani elämä?

Nyt ei ollut kyse siitä, että isällä olisi vain jotain muuta menoa ja sen vuoksi yrittää laistaa sovituista aikatauluista. Mun mielestä on joustamatonta ja itsekästä tunkea lapset väkisin influenssakotiin. Etenkin tuo kommentti "tarttuu jos tarttuu" kertoo kaiken olennaisen lasten äidistä.

Vierailija
102/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat ihmiset yrittävät parhaansa. Varmasti niin on tässäkin. Ap miettii taudin tarttuvuutta ja lasten äidillä on omat syynsä, joita me emme tiedä. Miksi ne syyt olisivat huonoja ja itsekeskeisiä? Kuka määrittelee, millainen syy on sopimaton? 

Minusta se syy kuuluu jakaa, koska kyseessä on molempien LAPSET. En hoitaisi lapsia, jos exän elämä ois niin salaista, ettei kerro, miksei voi olla silloin lasten kanssa. Kun mä kasvoin eroperheessä, ei se, mitä toisen lämään kuului ollut TODELLAKAAN mikään salaisuus tai vaiettu asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat ihmiset yrittävät parhaansa. Varmasti niin on tässäkin. Ap miettii taudin tarttuvuutta ja lasten äidillä on omat syynsä, joita me emme tiedä. Miksi ne syyt olisivat huonoja ja itsekeskeisiä? Kuka määrittelee, millainen syy on sopimaton? 

Minusta se syy kuuluu jakaa, koska kyseessä on molempien LAPSET. En hoitaisi lapsia, jos exän elämä ois niin salaista, ettei kerro, miksei voi olla silloin lasten kanssa. Kun mä kasvoin eroperheessä, ei se, mitä toisen lämään kuului ollut TODELLAKAAN mikään salaisuus tai vaiettu asia.

Öh. Siksi ne on just eronnut, että saavat omat elämät.

Ei äidin todellakaan tarvitse kertoa mitään miksi pitää kiinni sopimuksesta. Se mitä ihmettelen on tän isän tyttiksen iso rooli.

Vierailija
104/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella äidillä menisi viikonlopun ryyppyjuhlinnat ja kertapanot ohi ellei muksut ole isällään, aivan sama onko tauteja.

Vierailija
105/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella äidillä menisi viikonlopun ryyppyjuhlinnat ja kertapanot ohi ellei muksut ole isällään, aivan sama onko tauteja.

No, eiköhän isällekin tee hyvää katkasta se 12 päivää jatkunut ryyppy- ja huoraamisputki kahden päivän laatuajalla lastensa kanssa.

Vierailija
106/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh mitä vastauksia, meillä mulla rokotus, lapsella ei. Koko perhe sairastuttiin, mutta lapsi ja minä oltiin jälkitaudin takia huonossa kunnossa, molemmilla keuhkokuume ja lapsi osastolla. Eli en todellakaan päästäisi lastani influenssakotiin. Toki taudit tarttuu kauppareissullakin, mutta tietentahtoen en kyllä veisi. Tarjoushan oli enemmän, kuin reilu, pari viikonloppua putkeen. Toivottavasti lapsiparat ei sairastu, voin sanoa, että ihan hullu tauti :(

Vierailija
107/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen ydinperheestä, aina kun lukee näitä juttuja niin en jaksaisi näitä säätöjä.

Harvalla eroperheellä asiat sujuu hyvin.

Vierailija
108/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli, miehen lapset käyvät meillä joka toinen vkl, ja ihanaa että käyvät. Tänä vkl oli lasten vuoro taas tulla. Nyt tällä viikolla kuitenkin sairastuimme influenssaan molemmat, ja olemme olleet muutaman päivän jo aivan "vuodepotilaina". Eilen mies yritti kysyä lasten äidiltä, voisiko viikonloppuja vaihtaa, että tulisivatkin vasta ensi vkl, tai jos äiti ei halua pysyvästi muuttaa niitä niin olisivat meillä sitten 2 vkl putkeen, jotta järjestys pysyisi sitten samana. Ajattelimme ensisijaisesti sitä että lapset eivät saisi inhottavaa tautia, joka voi olla lapsille rankka. Ja toisaalta, kummankin voimat ovat aika vähissä, ja onko lapsilla mukava vkl jos me miehen kanssa emme jaksa mitään? Vkl vaihto ei kuitenkaan sopinut äidille, vastaus oli " ei voi mitään, tarttuu jos tarttuu". Kuka äiti ajattelee noin?Ehkä vesirokon kohdalla, mutta INFLUENSSAN?! Ei kai kukaan lapselleen ihan väkisin tätä tautia halua... Itse en ainakaan veisi kahdelle influenssa potilaalle omia lapsia viikonlopuksi.

Tehkää lasu!

Vierailija
109/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei tässä tapauksessa mitään korkeatasoista laatuaikaa lapselle pysty tarjoamaan jos isä uusi kumppani sairaana. Vaikka haluaisikin.

Turha tänne nyt on alkaa vetää äitien ja isien ryyppäämisiä sun muuta.

Tästä ei ole varmaankaan ole aloituksessa kyse.

Minä en ainakaan siitä lukenut, että *mies on ryypännyt nyt 12 päivää ja peruimme krapulan takia lapsiviikonlopun*.

Vierailija
110/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin miehen lapsen äiti työntämässä ainakun mahdollista lasta meille.. ja jos ollaan kipeänä ei se tätä eukkoa haittaa ja jos tämä lapsi on kipeänä ja meillä pieni vauva niin silti on työntämässä tänne sitä lasta.. onneksi en hyväksy moista. Rasittavaa silti.. vissiin elämä menee pilalle jos on oma lapsi itsellänsä joskus enemmän.

Ihan oma lapsi se miehellekin on. Vissiin rasittavaa jos oma lapsi on itsellänsä joskus enemmän.

Vierailija
111/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei tässä tapauksessa mitään korkeatasoista laatuaikaa lapselle pysty tarjoamaan jos isä uusi kumppani sairaana. Vaikka haluaisikin.

Minä en ainakaan siitä lukenut, että *mies on ryypännyt nyt 12 päivää ja peruimme krapulan takia lapsiviikonlopun*.

Kotona ei tarvitse tarjota laatuaikaa vaan ihan sitä arkea oman vanhemman kanssa. Eli kyseessä on lapsen oma koti ja oma vanhempi. Kotiin saa aina tulla.

Vierailija
112/123 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan ap alatte omatoimisesti tarjoamaan hoitoapua lasten äidille, jos hän on kipeä. Hän taitaa olla ainoa aikuinen perheessään, teillä on kaksi jakamassa lastenhoitovastuita. Kun ette ole lapsen isän kanssa aina ensin vaatimassa lapsen äidiltä joustoja ja ottaisitte muutenkin lapsista enemmän vastuuta kuin tuon nykyisen lähes minimin, niin eiköhän sitä joustoa ala löytymään lasten äidin puoleltakin.

Kun se äiti hoitaa 85 % ja isä 15 % ei mene ihan tasapuolisen vastuunjaon mukaisesti ja vähistä lapsivapaista on sitten aika mahdoton joustaa, kun niille joutuu sopimaan kaikki mahdolliset ilman lapsia hoidettavat menot ja usein töitäkin.

Vierailija
113/123 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi ny v****. Lasten elämä ei ole pätkääkään kiinni siitä menikö yks viikonloppu ohi tai tuliko kolme putkeen. Sillä ei ole lapsuuden mitassa MITÄÄN merkitystä. Sen sijaan sillä on ovatko lapsen vanhemmat kusipäitä vai eivät. Eikä kukaan lapsistaan välittävä vanhempi tuuppaa lastaan viikonlopuksi jonnekin, missä kaks influenssapotilasta makaa sängyssä ja voi huonosti.

Kyllä se lapsen elämä voi olla kiinni näistä sovituista isä viikonlopuista. Itse olin avioerolapsi. Minun isäni ei joustanut senttiäkään äidin suuntaan. Saattoi perua isä viikonloppun kun olimme lähdössä heille. Syitä ei minulle koskaan kerrottu. Veikkaan, että johtui äitipuolestani. En ole koskaan pitänyt hänestä. Vasta kun täytin 18 hän alkoi kiinnostua tekemisistäni. Muistan jokaisen kerran, jokaisen pettymyksen kun isä ei ottanut meitä. Isä perui melkein joka toisen isä viikonlopun. Nykyään meillä on etäiset välit.

Että kun vöitäy ettei ole mitään merkitystä lapsuuden mittarissa. Kyllä sillä on...

Vierailija
114/123 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu kerran influenssassa ja kuumetta oli noin 40 useamman päivän, näin harhoja ja puhuin kuulemma ihan kummallisia asioita (harhoja) ja eksyin kotona matkalla makuuhuoneesta vessaan, suurimman osan ajasta olin ihan unten mailla. Ruokaa en kyennyt tekemään kun olin niin pihalla, voileivän sain juuri ja juuri voideltua, senkin aikana nukahdin keittiöön. Ei tuo tauti mikään vitsi ole. Jos olisin ollut yksin lapsen kanssa tuolloin niin olisin soittanut MLL:n tai vastaavan kautta hoitajan kotiin ruokkimaan lasta joka päivä, vaikka kalliiksi olisi tullut. Olin vain itse ihan viittä vaille sairaalakunnossa.

Vierailija
115/123 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Sairastuko lapset ja onko ne raahattu äitilleen takaisin?

Tai provohan tää oli kun aapeetä ei näkynyt ekan sivun jälkeen.

Vierailija
116/123 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti en veisi lapsiani sairastupaan, koska en halua, että he ovat kipeitä arkisin.

MUTTA onko tässä otettu huomioon se, että sillä äidillä on oikeasti aika vähän lapsivapaata, jos lapset ovat muutaman päivän kuussa isällään. Tuollaiseen lapsivapaaseen viikonloppuun on voitu sopia niin sukulaisten kuin kavereidenkin tapaamisia, ehkäpä jokin työreissu tai kaverin 40-vuotisbileet. Tottakai ne noin lueteltuina tuntuvat turhilta, mutta kun sitä omaa aikaa on vähän, niin melkoiset odotukset noihin tapahtumiin tulee ladattua.

Esim. omassa elämässäni olen lähes yh, vaikka parisuhteessa olenkin, koska miehen työ on erittäin rankkaa ja vaihtelevaa. Hoidan siis arjen yksin ja usein viikonloputkin yksin ja asennoidun jo niin, että miehestä ei ole apua (sitten on ihana yllätys, jos mies pystyykin tekemään oman osuutensa). Jaksamiseni olen hoitanut niin, että perjantaisin lähden töistä muutaman tunnin aiemmin ja menen kotiin nukkumaan reiluksi tunniksi. Kerran sitten työpaikalleni tuli kriisi ja minua pyydettiin hoitamaan perjantai-iltapäivä. Menin täysin pois tolaltani, aloin jopa itkeä, vaikka siis pyyntö oli ihan kohtuullinen. Ajatus, että joutuisin jaksamaan viikonlopun harrastuskuskaukset, kokkaukset ja siivoukset rankan työviikon jälkeen ihan yksin oli erittäin musertava. Toki pyysin sitten työkavereiltani anteeksi, hoidin iltapäivän tunnit ja selvisin viikonlopustakin ihan hengissä, mutta haluan vain korostaa, että jokin tietty asia voi olla ihmisen henkireikä, se seikka, miksi hän jaksaa kaiken, ja kun se viedään pois, voi koko korttitalo luhistua.

Eli en ihan heti tuomitsisi äidinkään päätöstä.

Vierailija
117/123 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman joustamatonta porukkaa. Kun niin nyt sopimuksessa lukee. Siis ymmärrän, jos on jotain esteitä, ettei pysty viikonloppua vaihtamaan, muuten en. Meillä on aina menty tilanteen mukaan. Miehen ex ei ole lapsiakaan laittanut matkustamaan meidän luo sairaina (pitkähkö matka), vaan on sovittu, että tulevat vasta sitten seuraavana. Samoin on otettu ylimääräisinä viikonloppuina, jos exällä on ollut jotain. Lasten etu, että voidaan joustaa. Influenssa on erittäin hyvä syy pyytää vaihtoa. Kaikkien kannalta.

Vierailija
118/123 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona ei tarvitse tarjota laatuaikaa vaan ihan sitä arkea oman vanhemman kanssa. Eli kyseessä on lapsen oma koti ja oma vanhempi. Kotiin saa aina tulla.

Meillä tosin se terve vanhempi hoitaa lapsen, sairas sairastaa. Influenssa ei ole mikään pikkuflunssa.

Eroperheissä on ilmeisesti kellotettu vanhemmuus, joka lakkaa tietyllä kellon lyömällä oli sitten tilanne mikä tahansa.

Vierailija
119/123 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi ny v****. Lasten elämä ei ole pätkääkään kiinni siitä menikö yks viikonloppu ohi tai tuliko kolme putkeen. Sillä ei ole lapsuuden mitassa MITÄÄN merkitystä. Sen sijaan sillä on ovatko lapsen vanhemmat kusipäitä vai eivät. Eikä kukaan lapsistaan välittävä vanhempi tuuppaa lastaan viikonlopuksi jonnekin, missä kaks influenssapotilasta makaa sängyssä ja voi huonosti.

Kyllä se lapsen elämä voi olla kiinni näistä sovituista isä viikonlopuista. Itse olin avioerolapsi. Minun isäni ei joustanut senttiäkään äidin suuntaan. Saattoi perua isä viikonloppun kun olimme lähdössä heille. Syitä ei minulle koskaan kerrottu. Veikkaan, että johtui äitipuolestani. En ole koskaan pitänyt hänestä. Vasta kun täytin 18 hän alkoi kiinnostua tekemisistäni. Muistan jokaisen kerran, jokaisen pettymyksen kun isä ei ottanut meitä. Isä perui melkein joka toisen isä viikonlopun. Nykyään meillä on etäiset välit.

Että kun vöitäy ettei ole mitään merkitystä lapsuuden mittarissa. Kyllä sillä on...

Näetkö mitään eroa omassa tilanteessasi tai siinä että yksi viikonloppu siirtyy eteenpäin ja tilalle tulee peräkkäiset viikonloput. Lisäksi kyseessä sairastuminen.

Vierailija
120/123 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näetkö mitään eroa omassa tilanteessasi tai siinä että yksi viikonloppu siirtyy eteenpäin ja tilalle tulee peräkkäiset viikonloput. Lisäksi kyseessä sairastuminen.

En näe. Lapsi kokee silti pettymyksen. Eikä selitys isän sairastumisesta lohduta kuule yhtään.