VÄRIANALYYSI - onko kukaan käynyt?
Pitäisi tilata pari juhlamekkoa kesä- ja syyshäihin netistä, mutten osaa päättää minkä värisenä tilaan. En tiedä, mitkä vähän näyttävämmät värit mulle sopisi (mielellään tosi hyvin).
Missä pääkaupunkiseudulla pääsisi asiantuntevaan värianalyysiin, mikä ei kestäisi kahta tuntia ja maksa yli satasta?
Mulla on huonosti ruskettuva iho ja harmaanvihreät silmät, jos joku osaa sen perusteella sanoa jotain. Hiukset olisi luonnostaan maantienharmaat, enkä tiedä minkä väriseksi värjään kesällä.
Kommentit (107)
AP:lla oli tummanvihreä hääpuku itsellään ja kuvitteli sen sopivan hyvin. :) Hiukset oli silloin aika tummanruskeat.
Taidat olla Pehmeä Kesä eli katso Soft Summer -hakusanoilla netistä väripaletteja.
Jos kyseisen paletin värit vaikuttavat liian pliisuilta sinulle, niin kokeile Soft Autumn:ia. Nimittäin muistan kun amerikkalainen ystävätär teki ihmisille noita analyysejä niin moni Kesäksi itseään luullut paljastuikin Pehmeäksi Syksyksi.
terv. Vaalea Kevät
Kesältä kuulostat. Kesä on varmaan yleisin tyyppi täällä Suomessa. Täältä voit vilkaista, josko itse osaisit sanoa, millainen kesä olet (tuolta löytyy myös vinkkejä värisävyistä):
http://cardiganempire.com/2017/02/best-worst-colors-for-summer-seasonal…
Edellinen Vaalea Kevät jatkaa: Sellainen kissankellon värinen sinivioletti voisi olla hyvä mekkoväri sinulle.
Älä ota liian purkkamaisen pinkkiä tai babyvaalenpunaista, koska ne korostavat ihosi sinertäviä verisuonia. Mieluummin sellainen murrettu kanervainen vanharoosa.
voiko muuten kesällä olla pisamia? Itselläni on ja olen vaalea ja siniharmaat silmät.
ei ap
Ensimmäiseksi määrittele, käykö lämpimät värit (ranteen verisuonet ovat enemmän vihertävään taittavia ja kulta sopii paremmin kuin hopea) vai kylmät (ranteen verisuonet sinertävät ja hopea sopii sinulle paremmin kuin kulta).
Tässä olisi erittäin hyvä ja simppeli englanninkielinen esittely ihotyyppiin sopivista väreistä ja vuodenajan määrittelystä:
Tuntuisi turhalta käydä missään analyysissä. Näytän parhaalta kirkkaissa (ei kasarikirkkaissa, vaan selkeissä) väreissä. Värejähän ei suomalaisissa kaupoissa pahemmin näy, joten ihan sama mitä analyysit sanoo, sitä samaa osennuksen väriä on kaupat pullollaan.
Ihanaa, keskustelu heräsi! Varmaan voisin olla kesä. Mut täällä sanotaan, et kesällä on siniset/siniharmaat silmät.
http://sohvinyman.fi/varilla-on-valia/
Paletissa on jos jonkinmoista väriä. Hopea on ehkä liian boring? Ajattelin jotain kirkkaampaa väriä, käviskö grape? - ja siihen hopeakorut, laukku ja hopeanväriset korkkarit, jotka on jo valmiina. Jotenkin aristelen sinisen sävyjä, vaikka turkoosinsininen kiinnostaisi, mutta sitä ei tuosta kesäpaletista löydy.
T.AP
Vierailija kirjoitti:
Kesältä kuulostat. Kesä on varmaan yleisin tyyppi täällä Suomessa. Täältä voit vilkaista, josko itse osaisit sanoa, millainen kesä olet (tuolta löytyy myös vinkkejä värisävyistä):
http://cardiganempire.com/2017/02/best-worst-colors-for-summer-seasonal…
Itse asiassa Suomessa yleisimmät tyypit kevät ja syksy. Tuttava teki Beauty for all seasons-analyysejä ja totesi tämän muiden kanssa jotka teki samalle firmalle analyysejä. Moni suomalainen blondannut kuvitteli olevansa kesä ja tummaksi tai melkein mustaksi hiuksensa värjännyt kuvitteli olevansa talvi.
Ruotsin kollegansa mukaan Ruotsissa on enemmän kesiä, eli punertavia ihoja, keskivaaleita hiuksia ja tosi viileän näköisiä silmiä. Suomalaisten silmissä on enemmän vihreää ja kultaisia viiruja kuin ruotsalaisilla. Suomalaisilla on selkeämmät väritykset ja neutraalimmat ihot kuin ruotsalaisilla, useimmilla suomalaisilla on hieman keltapohjainen iho. Muistan itsekin kauneusalalla olleena että miten ne harvat keltapohjaihoiset ruotsalainaiset kävivät hamstraamassa täältä Suomesta meikkivoiteita kun Ruotsissa ei oikein ollut keltapohjaisille saatavuutta.
Vierailija kirjoitti:
voiko muuten kesällä olla pisamia? Itselläni on ja olen vaalea ja siniharmaat silmät.
ei ap
Kesällä ei taida olla pisamia, keväällä ja syksyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla Pehmeä Kesä eli katso Soft Summer -hakusanoilla netistä väripaletteja.
Jos kyseisen paletin värit vaikuttavat liian pliisuilta sinulle, niin kokeile Soft Autumn:ia. Nimittäin muistan kun amerikkalainen ystävätär teki ihmisille noita analyysejä niin moni Kesäksi itseään luullut paljastuikin Pehmeäksi Syksyksi.
terv. Vaalea Kevät
Joo, kyllä nämä vaikuttaa aika hyviltä: http://30somethingurbangirl.com/are-you-summer-autumn-soft-summer/
Minä olen Vaalea Kevät, ja väritykseni on muutenkin sama kuin Cameron Diazilla.
https://i.pinimg.com/originals/5e/6f/5a/5e6f5a7da155752681bb3fde6d8f4eb…
Mä en ole ikinä päässyt selvyyteen noista mikä vuodenaika olen. Hiukset maantienruskeat, silmät tummahkon vihreät joissa ei ole ruskeaa seassa. Verisuonet kuultaa ranteissa sinisinä. Ihonsävystäkään en osaa sanoa onko kellertävä vai punertava. Mulla on kai todella huono silmä väreille.
Jep, Soft Summer todennäköisesti. Itse olen samanlainen. Tämä kesätyyppi on väritykseltään melko neutraali, "muted", hyvin lähellä tuota kolmosen mainitsemaa Soft Autumnia.
AP:lla on ennemmin punertava kuin kellertävä iho ja kun se ei rusketu sitten millään, niin en taida olla syksy. Oranssit ja punaiset ja keltaiset värit tuntuu aika hurjilta. Joskus (nuorempana) oon kyllä kesällä pukeutunut pronssinväriseen kaasonmekkoon ja sen kanssa kultaiset korut, mutta kyllä nykyään korut on kaikki hopeaa ja sormukset valkokultaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, keskustelu heräsi! Varmaan voisin olla kesä. Mut täällä sanotaan, et kesällä on siniset/siniharmaat silmät.
http://sohvinyman.fi/varilla-on-valia/
Paletissa on jos jonkinmoista väriä. Hopea on ehkä liian boring? Ajattelin jotain kirkkaampaa väriä, käviskö grape? - ja siihen hopeakorut, laukku ja hopeanväriset korkkarit, jotka on jo valmiina. Jotenkin aristelen sinisen sävyjä, vaikka turkoosinsininen kiinnostaisi, mutta sitä ei tuosta kesäpaletista löydy.
T.AP
Sen olen huomannut että kesällä on yleensä kylmän näköiset, teräksisen harmaat, siniset, sinivihreät silmät. Sellainen pistävä viileä, usein "epämukava" katse. Edellä mainituilla ruotsalaisilla on yleensä tuollaiset.
Kirkkaan siniturkoosit silmät tai siniset joissa kellertävää kultaa pisteinä tai raitoina on yleisemmät keväällä tai syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole ikinä päässyt selvyyteen noista mikä vuodenaika olen. Hiukset maantienruskeat, silmät tummahkon vihreät joissa ei ole ruskeaa seassa. Verisuonet kuultaa ranteissa sinisinä. Ihonsävystäkään en osaa sanoa onko kellertävä vai punertava. Mulla on kai todella huono silmä väreille.
Sinäkin saatat olla kesä.
Vierailija kirjoitti:
AP:lla on ennemmin punertava kuin kellertävä iho ja kun se ei rusketu sitten millään, niin en taida olla syksy. Oranssit ja punaiset ja keltaiset värit tuntuu aika hurjilta. Joskus (nuorempana) oon kyllä kesällä pukeutunut pronssinväriseen kaasonmekkoon ja sen kanssa kultaiset korut, mutta kyllä nykyään korut on kaikki hopeaa ja sormukset valkokultaa.
Pehmeä Syksy ei rusketu helposti myöskään. Eikä sellainen Kirkas Syksy kuten monet punatukat, heillähän tulee vain pisamia.
Sopiskohan tuo Mintun käyttämä teal-väri soft summerille? Vai onko se ihana vain siksi, että näyttää Mintulla niin hyvältä?
oisitko kesä? Käykö sulle lämpimät vai kylmät värit?