Jos mies lyö KERRAN, niin voiko antaa anteeksi?
Meillä eilen riita kärjistyi ja mies löi nyrkillä. Kovasti on pyydellyt anteeksi ja vannoo ettei toistu. Mitkään merkit eivät aiemmin ole viitanneet tällaiseen käytökseen. Mitä tekisitte?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä et täällä varmuudella vakuutellaan ettei Koskaan jää yhteen lyöntiin. Voi jäädä. Kovin yleistä se ei ole, mutta mahdollista. Nämä "faktojen" huutajat eivät tiedä mistä puhuvat.
Teitkö ap jotain itse?
En tehnyt mitään itse. Mies epäili minun käyttäneen hänen rahojaan, eikä uskonut minua. Siitä sitten riita tuli.
ap
Tässä tarinassa kivasti ohitetaan koko riita, ja todetaan vaan että mies löi. Nainen on siis voinut riidan aikana haukkua miestä, heitellä tavaroita, uhkailla avioerolla ja lasten tapaamisen estämisellä, jne. jne. mutta tarinan tärkein rivi on kun se MIES LÖI!!!! Ikinä ei ole mitään vikaa kertojassa. Hän on ollut aivan puhdas pulmunen, täysin syytön kaikkeen ja keskustellut asiasta rauhallisesti. Sitä toisen osapuolen versiota ei kuulla koskaan näissä tarinoissa, ja tämän pohjalta meidän pitäisi muodostaa mielipide tapahtuneesta?
Ensimmäsen kerran voi tilanteesta riippuen antaa anteeksi, mutta ei enää toisen kerran jälkeen. Yksi kerta voi olla ylireagointi johonkin ja jos mies ihan oikeasti katuu, eikä koskaan toista sitä niin voi antaa uuden mahdollisuuden. Harvemmin kuitenkaan loppuu.
Valitettavasti useimmiten kynnys lyömiseen madaltuu sen ensimmäisen kerran jälkeen ja väkivalta alkaa toistumaan.
Mutta on ihan itsestäsi kiinni uskallatko luottaa. Monesti ensimmäinen lyönti tuntuu tulevan puskista, mutta kun jälkeenpäin ajattelee, on sittenkin ollut pieniä merkkejä. Niitä ei vain välttämättä rakastuneena näe.
Itse en kyllä enää jäisi odottamaan toista iskua, koska se tuli lupauksista huolimatta kahden eri miehen kanssa. Toisen kanssa olin ollut jo puolitoista vuotta yhdessä ennen kuin hyökkäsi päälle. Ei enää koskaan, vaan lähtisin ekan kerran jälkeen. Onneksi olen nykyään hellän miehen kanssa ja olemme olleet yhdessä yli viisi vuotta. Ei tarvitse enää pelätä.
Mieti tarkoin mitä itse haluat. Itsekunnioitus katoaa pala palalta jokaisen kerran jälkeen ja on aina vain vaikeampi lähteä.
Isä löi äitiä kerran. Antoi anteeksi. Vannoo nyt kun olen aikuisena kysynyt, että sai itse vain yhden lyönnin. Lapsuus kului väkivallan pelossa. Isoveli sai nyrkistä useampaan otteeseen, itse säästyin. Mutten tietenkään traumoilta. Viime yönäkin näin painajaisia isästä heittämässä minua raskaalla lasimaljakolla ja uhkaamassa tappaa minut ja perheeni.
Jätä mies. Kunnioita itseäsi. Jos sinulla on lapsia, et SAA jäädä. Minä olen oireillut psyykkisesti jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies löi-satu, joka toistaa aina tätä samaa kaavaa. Päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen.
Tällä tarinamäärällä Suomen kaduilla kulkisi jatkuvasti kymmeniä tuhansia naisia silmä mustana päivittäin
Niinhän Suomen kaduilla kulkeekin. Suomi on tässä suhteessa Euroopan toiseksi väkivaltaisin maa.
Ei kulje ja toinen väitteesi on räikeimpiä valheita ikinä.
THL:n mukaan 16% miehistä ja 17% naisista kokee parisuhdeväkivaltaa.
Katso tuo video ja mieti olisiko tilanne tismalleen sama jos lyöjä olisi suhteen nainen. Lyöminen on aina väärin ja peruste erolle, oli lyöjä mies tai nainen. Mutta on turha väittää että tilanteet olisivat täysin yhteismitallisia.
http://www.iltalehti.fi/muutlajit/201803142200812777_nx.shtml
Kyllä kai jos on vielä hengissä.
Nonniin, siitähän se vasta alkaa! Lupasiko olla potkimatta!!
Riita - mykkäkoulua pari viikkoa, olin lähtenyt pois mutta ilmestyi kartalleni... kännissä - sitten alkoi nyrkit helua, 10 iskua ohimolta toiselle ja viinalasin kaatoi vielä päälle, onneksi ei mennyt rikki ja lasinsiruja... Siitä alkoi vielä pahempi mykkäkoulu ja ties mikä paska. Arvatkaas kuinka monta vuotta kestänyt jo - ette ikinä voi uskoa... Ihan käsittämätön elämän salaisuus ja elämät eletty paskariidan päälle 'kerrasta poikki'...
EI, EI JA VIELÄ KERRAN EI. Älä jää odottamaan, milloin se lyö viimeisen kerran.
En antaisi anteeksi, se tarkoittaisi välitöntä eroa jos puoliso lyö.
Antaisin anteeksi mutten jatkaisi suhdetta. Luottamus ja turvallisuuden tunne olisi mennyttä iäksi.
Helposti voi käydä uudestaan mutta mikä on ollut tilanne? Oliko sinussa syytä? Millainen ihminen mies on? Älä ainakaan syytä häntä hakkaajaksi jos hän ei ole sellainen aggressiivinen ihminen vaan kyseessä on ollut kärjistynyt tilanne jossa olet osasyyllinen. Jos sinä soitat turhaan suutasi ja provosoit häntä lyömään niin noin voi käydä kenelle tahansa. Tilanne täytyy tietää ja myöskin se millaisia olette, miten käyttäydytte tilanteissa. Useat naiset ovat ylimielistä eivätkä lopeta pään aukomista joten tuo käy valitettavan usein. Toivottavasti saatte asianne kuntoon kuitenkin eikä vastaavia tapahtuisi ikinä.
Ei kiitos naisenhakkajaa. Yleensä näillä miehillä ei ole munaa käydä miesten kimppuun.
Ei mun tarttis yhtään miettiä mitä tekisin. Apltä nyt vähän outo kysymys.
Pamautan takasin ja sitten keskustellaan.
Kun itse vaadin että mies antaa anteeksi minun lyömiset niin tottakai annan anteeksi myös miehelle
Joo voi antaa anteeksi, kunhan olet ensin tehnyt rikosilmoituksen ja heittänyt miehen pihalle. Seurustelua ei tietenkään jatketa tuon jälkeen ja estoon menee kaikissa viestintäkanavissa.
Venäjällä ja Virossa on tapana, että mies näyttää miehuutensa ja paikkansa lyömällä naistaan, tämä on hyväksyttävää ja naiset tykkäävät tästä. Se ei ole mies eikä mikään, mikä ei toisinaan lyö. Kiltti miehet, eivät vaan sytytä.
Mies teki väärin. Ei olisi pitänyt vannoa ettei toistu ja alkaa selitellä miten väärin se oli. Todennäköisesti ansaitsin sen. Miehen pitäisi sanoa että sait mitä ansaitsit ja tulet jatkossakin saamaan, jos ansaitset.
Lopettaisin suhteen. Jos lyö kerran, lyö toisenkin kun ekasta kerrasta ei tullut seurauksia. Nollatoleranssi.