Jos mies lyö KERRAN, niin voiko antaa anteeksi?
Meillä eilen riita kärjistyi ja mies löi nyrkillä. Kovasti on pyydellyt anteeksi ja vannoo ettei toistu. Mitkään merkit eivät aiemmin ole viitanneet tällaiseen käytökseen. Mitä tekisitte?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Hypitkö ensin miehesi silmille ja raavit naaman kynsillä verille?
Mammoilta kun aina unohtuu se oma osuus asiasta
Olen nainen, mutta täytyy todeta että hyvä pointti! Tämä palsta pursuaa idiootteja joille avioliitolla(kaan) ei ole mitään merkitystä - ainahan voi erota! Kaikille näille on kyllä 100 prosenttisen selvää mitä itselle EI saa tehdä, mutta se mitä pahaa itse aiheuttaa, esimerkiksi sille puolisolle, ei ole koskaan mikään ongelma, koska ”MINUAHAN on loukattu”.
Vierailija kirjoitti:
Jännä et täällä varmuudella vakuutellaan ettei Koskaan jää yhteen lyöntiin. Voi jäädä. Kovin yleistä se ei ole, mutta mahdollista. Nämä "faktojen" huutajat eivät tiedä mistä puhuvat.
Teitkö ap jotain itse?
Tuon halusinkin tietää. Onko tutkimustietoa tai muuta varmaa tietoa?
Riippuu kuinka monta kertaa ole titse lyonyt miesta ja han on antanut anteeksi
Vierailija kirjoitti:
Jännä et täällä varmuudella vakuutellaan ettei Koskaan jää yhteen lyöntiin. Voi jäädä. Kovin yleistä se ei ole, mutta mahdollista. Nämä "faktojen" huutajat eivät tiedä mistä puhuvat.
Teitkö ap jotain itse?
En tehnyt mitään itse. Mies epäili minun käyttäneen hänen rahojaan, eikä uskonut minua. Siitä sitten riita tuli.
ap
Kauanko olette olleet yhdessä? Onko suhteessa tapahtunut viime aikoina isoja muutoksia?
Mies löi-satu, joka toistaa aina tätä samaa kaavaa. Päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen.
Tällä tarinamäärällä Suomen kaduilla kulkisi jatkuvasti kymmeniä tuhansia naisia silmä mustana päivittäin
Vierailija kirjoitti:
Kauanko olette olleet yhdessä? Onko suhteessa tapahtunut viime aikoina isoja muutoksia?
Kohta 3 vuotta ollaan oltu yhdessä, eikä viime aikoina ole tapahtunut mitään ihmeempää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mies löi-satu, joka toistaa aina tätä samaa kaavaa. Päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen.
Tällä tarinamäärällä Suomen kaduilla kulkisi jatkuvasti kymmeniä tuhansia naisia silmä mustana päivittäin
Niinhän Suomen kaduilla kulkeekin. Suomi on tässä suhteessa Euroopan toiseksi väkivaltaisin maa.
Ei se koskaan yhteen kertaan jää. Selvä provo.
Anteeksi voi ehkä antaa, mutta siihen suhteeseen ei kannata jäädä.
Harkitsisin kyllä anteeksi antamista, jos mies tosissaan pyytää anteeksi. Mutta ensin tietysti tekisin rikosilmoituksen pahoinpitelystä ja mentäisiin käräjille. Kun mies olisi rangaistuksensa suorittanut/korvaukset maksanut, sitten alettaisiin puhua anteeksiannon mahdollisuudesta.
Kyseessä on poliisiasia, jos tuntematon lyö, miksi ei olisi silloin kun tuttu lyö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitkö ap jotain itse?
En tehnyt mitään itse. Mies epäili minun käyttäneen hänen rahojaan, eikä uskonut minua. Siitä sitten riita tuli.
ap
Tuo on kyllä huolestuttavaa. Sanoisinko että herkästipä on nyrkki heilahtanut.
Minä olen lyönyt miestäni kerran. Siitä on useita vuosia aikaa. Meillä kummallakin oli nuorempana todella surkea tapa riidellä, riidat paisuivat, menivät henkilökohtaisuuksiin, kumpikaan ei antanut periksi ja varmasti lyötiin vyön alle, sanallisesti siis. Suoraan "älä riitele koskaan näin"- oppaasta.
Sitten tuli se kerta, että mies sanoi niin pahastietten kestänyt enää sanaakaan. Silloin löin, huusin että olisi hiljaa.
Ihan hirveää. Itkin, itkin, itkin. Mieskin itki. Sanoin, että nyt on erottava ja heti. Mies ei halunnut.
Kumma kyllä, olemme edelleen yhdessä ja todellakin opetelleet rakentavampaa keskustelua. Nykyään elämämme on varsin seesteistä. En ole lyönyt toiste ja olen 100-varma etten lyö enää koskaan ketään. Olin niin järkyttynyt tekemästäni. Häpeän vieläkin, aina kun asia tulee mieleen. Mies ei ole palannut siihen enää koskaan jälkikäteen vaikka olisi voinut. Siitä hänelle suuri kiitos. Hän ei ole lyönyt minua.
Vierailija kirjoitti:
ap
Olitko käyttänyt hänen rahojaan? Miksi hän ajatteli sinun käyttäneen hänen rahojaan?
Kyllä omassa kaveripiirissä naiset on ollut aggressiivisempia ja lyönyt nyrkillä ja kaikella muulla mitä käteen osuu. Onneksi ei ole pahempaa sattunut. Näistä osa on naimisissa vieläkin ja mies on antanut anteeksi. On myös mies lyönyt oma on saanut anteeksi vaikkei olekaan enää pari.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä omassa kaveripiirissä naiset on ollut aggressiivisempia ja lyönyt nyrkillä ja kaikella muulla mitä käteen osuu. Onneksi ei ole pahempaa sattunut. Näistä osa on naimisissa vieläkin ja mies on antanut anteeksi. On myös mies lyönyt oma on saanut anteeksi vaikkei olekaan enää pari.
Lyöminen on väärin lyöjän sukupuolesta riippumatta.
Sen kerran, kun mies mua lyö, se on lähtö heti.
Hakkaa se pahoin pitelijä mulkero ihan paskaks ja mustelmille. V*tuttaa tollaset väkivaltaiset vaimon hakkaajat, jotka on ihan kusi sukassa kun eteen astelee raavas mies. Naisia kyllä lyödään, mutta mies vs. mies niin heti luikitaan jonnekin vessaan piiloon. Vastenmielisiä tatuoituja elämänkoululaisia, jotka eivät arvosta muita yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän Suomen kaduilla kulkeekin. Suomi on tässä suhteessa Euroopan toiseksi väkivaltaisin maa.
Ei kulje ja toinen väitteesi on räikeimpiä valheita ikinä.
THL:n mukaan 16% miehistä ja 17% naisista kokee parisuhdeväkivaltaa.
Lähde oikeasti heti. Kynnys lyömiseen madaltuu ja ensi kerralla voi hakata kunnolla.
Itse nuorena olin suhteessa 3 vuotta ennen kuin eka lyönti tuli. Annoin anteeksi koska oli kovassa humalassa ja kn olimme jo olleet niin kauan yhdessä. Noh ei mennyt kuin pari kuukautta niin tuli toinen lyönti keskellä illanistujaisia koska käyttäydyin kuulemma lutkamaisesti. Sitten jätin ja aloin saamaan tappouhkauksia jne. Jätti lopulta rauhaan ja nykyään ukko on täys pulsu. Jos vielä joudun suhteeseen jossa edes tuntuu ahdistavalta niin lähtisin. Moni nainen ja mies vammautuu ja kuolee parisuhdeväkivallan takia.
Teitkö ap jotain itse?