Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen (n.3v) äiti suuttui kaupassa kun päästin lapsen siihen liikkuvaan leluautoon (s-kortilla, ei maksanut mitään)

Vierailija
14.03.2018 |

Lapsi istui turhautuneena leluautossa ja heitteli hanskansa ja hattunsa kaupan lattialle. Kyseessä siis sellainen auto, mikä liikkuu edestakaisin kun siihen laitetaan kolikko.

Kysyin lapselta että olisiko kiva jos tämä auto liikkuisi ja tämä vastasi iloisena "Joo" Höyläsin s-korttini ja auto alkoi liikkua. Lapsi nauroi. Sitten ilmestyi vihainen äiti joka koppasi lapsen syliinsä ja sanoi että voisin miettiä vähän ennenkuin tuollaista teen. Mitään selvennystä käytökselle en saanut.

Vanhemmat, suuttuisitteko jos joku ilahduttaisi teidän lastanne noin? Olen ihan siististi pukeutuva nuori nainen, en mikään namusetä/täti.

Kommentit (149)

Vierailija
21/149 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se äiti oli silloim, kun 3-vuotias istui siinä autossa heittelemässä lakkiaan ym lattialle? Ei tainnut kersa olla äidin valvovan silmän alla.

Vierailija
22/149 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mulle tuli tunne et oon lukenut tän jutun jo vuosia sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/149 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tyytyväinen ettet saanut syytettä.

Vierailija
24/149 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvän tarkoitusperän. Silti minusta pitäisi kysyä vanhemmalta aina lupa ennenkuin maksaa/ ostaa/ antaa lapselle jotakin. Jos olisin esim. juuri käynyt pitkän keskustelun siitä miten me emme laita kolikoita siihen masiinaan syystä x ja y, niin saattaisi minuakin ärsyttää. Verrattavissa siihen kun sanon lapselle kaupassa että tänään ei ole karkkipäivä ja me emme osta tikkaria, sitten joku kiva täti-ihminen tulee siihen lässyttämään että "voi eikö äiti osta, voi harmi, MINÄ OSTAN SULLE SEN". ¤%¤%%&(&!!"##"%&!

Otsikossa jo kerrotaan: s-kortilla, ei maksanut mitään.

Vierailija
25/149 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa sinun on syytä olla aina ilmaiskortteinesi paikalla, siinä nimittäin istuu kiljuva lapsi vaatimassa auton käynnistystä... että siinä mielessä huolehdi vain omusta asioista. Harva haluaa niihin laiteeisiin rahojaan tuhlata.

Vierailija
26/149 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä, jos jättäisit lasten kasvattamiset niille vanhemmille.

Vierailija
27/149 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä inhoan sitä kun oon jostain tuollaisesta joutunut tappelemaan pari tuntia lapsen kanssa, joka vaikka ostoksilla ollessa kinuu koko ajan että anna nyt yks kolikko (en ikinä anna) että saisi just tollasen kyydin tms. Sitten omat vanhemmat painaa paikalle ja ennen kuin ehdin sanoa mitään on lykännyt kolikoita jos johonkin laitteeseen ja tehnyt täysin tyhjäksi oman opetukseni. MUTTA. En ikinä kiukustuisi tuntemattomalle. Eihän se opeta muuta kuin että maailmassa on kivoja ihmisiä.

Mikä v*ttu siinä on kun ei jaksa edes otsikkoa lukea?

"s-kortilla, ei maksanut mitään"

Vierailija
28/149 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä inhoan sitä kun oon jostain tuollaisesta joutunut tappelemaan pari tuntia lapsen kanssa, joka vaikka ostoksilla ollessa kinuu koko ajan että anna nyt yks kolikko (en ikinä anna) että saisi just tollasen kyydin tms. Sitten omat vanhemmat painaa paikalle ja ennen kuin ehdin sanoa mitään on lykännyt kolikoita jos johonkin laitteeseen ja tehnyt täysin tyhjäksi oman opetukseni. MUTTA. En ikinä kiukustuisi tuntemattomalle. Eihän se opeta muuta kuin että maailmassa on kivoja ihmisiä.

Opettaa että vierailta saa rahaa, mikä taas ei ole hyvä opetus.

Vierailija
29/149 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gullin puutetta, varmaan lihava yh? Olisit lainannut miestäsi pahimpaan puutokseen.

Vierailija
30/149 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvän tarkoitusperän. Silti minusta pitäisi kysyä vanhemmalta aina lupa ennenkuin maksaa/ ostaa/ antaa lapselle jotakin. Jos olisin esim. juuri käynyt pitkän keskustelun siitä miten me emme laita kolikoita siihen masiinaan syystä x ja y, niin saattaisi minuakin ärsyttää. Verrattavissa siihen kun sanon lapselle kaupassa että tänään ei ole karkkipäivä ja me emme osta tikkaria, sitten joku kiva täti-ihminen tulee siihen lässyttämään että "voi eikö äiti osta, voi harmi, MINÄ OSTAN SULLE SEN". ¤%¤%%&(&!!"##"%&!

Otsikossa jo kerrotaan: s-kortilla, ei maksanut mitään.

"antaa"

Vierailija
31/149 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastaavassa tilanteessa äitinä (vauvan kanssa 4 m päässä taaperosta) huikannut sille maksajalle, että kiva ja kiitos, valvothan siinä vieressä sen aikaa, kun lapsi haluaa autoilla, me mennään tämän pienemmän kanssa sillä aikaa ostoksille. Saattoi olla sille "kivalle tädille" elämänsä pisimmät 10 minuuttia, lapsi kun osasi jokaisen 2-minuuttisen (tai miten pitkään se nyt keinuukaan) jälkeen kiljua "maksajalle", että lisää. Kaupan valvontakameroista näkyy, että hän sitä korttia vilautti eli mahdollisti lapsen hauskan hetken, oletusarvoisesti hän myös vahtii, ettei mitään ikävää satu.

Vierailija
32/149 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa sinun on syytä olla aina ilmaiskortteinesi paikalla, siinä nimittäin istuu kiljuva lapsi vaatimassa auton käynnistystä... että siinä mielessä huolehdi vain omusta asioista. Harva haluaa niihin laiteeisiin rahojaan tuhlata.

Ei niissä autoissa ole edes paikkaa kolikolle, kun se on ILMAINEN ja jos sulla ei ole varaa s-korttiin niin mene sitten lidliin!

Vierailija
33/149 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vastaavassa tilanteessa äitinä (vauvan kanssa 4 m päässä taaperosta) huikannut sille maksajalle, että kiva ja kiitos, valvothan siinä vieressä sen aikaa, kun lapsi haluaa autoilla, me mennään tämän pienemmän kanssa sillä aikaa ostoksille. Saattoi olla sille "kivalle tädille" elämänsä pisimmät 10 minuuttia, lapsi kun osasi jokaisen 2-minuuttisen (tai miten pitkään se nyt keinuukaan) jälkeen kiljua "maksajalle", että lisää. Kaupan valvontakameroista näkyy, että hän sitä korttia vilautti eli mahdollisti lapsen hauskan hetken, oletusarvoisesti hän myös vahtii, ettei mitään ikävää satu.

Valehtelet :)

S-kortti toimii laitteessa 1 kerta/päivä.

Testattu on.

Vierailija
34/149 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi suuttunut. :)

Olisin jutellut kanssasi hyväntuulisesti sen aikaa, kun auto liikkui.

Sen jälkeen olisimme lapsen kanssa kiittäneet. :)

Vierailija
35/149 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testattu on.

Mielenkiintoista, koska silloinhan perheen 2 lapsesta vain toinen pääsisi autoon ja siitä tulisi melkoinen meteli. Kyllä se kortti toimii uudestaan ja uudestaan, ei ole mitään rajoitusta. Testattu on.

Vierailija
36/149 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just joo, kuka muka jättää taaperon ventovieraalle kaupassa ihan vain ilkeyttään?

Vierailija
37/149 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä lapsi oli jo ollut siinä sen liikkuessa ja alkoi kiukutella, kun lysti loppui?

So? Sitten lapselleen selitetään, että Olipa mukava nuoritäti kun antoi lisää kyytiä. Pitääkö ne lapsista alkaen opettaa hylkimään muita ihmisiä?

Ehkä äiti koki, että lapsen kiukuttelu palkittiin?

Vierailija
38/149 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testattu on.

Mielenkiintoista, koska silloinhan perheen 2 lapsesta vain toinen pääsisi autoon ja siitä tulisi melkoinen meteli. Kyllä se kortti toimii uudestaan ja uudestaan, ei ole mitään rajoitusta. Testattu on.

Mahtuuhan siihen autoon nyt ainakin 2 lasta. Testattu on.

Vierailija
39/149 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo karkkiasia on ihan erilainen.. Tosin on meidänkin lapsille annettu karkkipatukoita ym meidän vanhempien läsnäollessa. Aina kyseessä ollut joku vanhempi nainen. No kiitämme ja otamme vastaan. Sitten lapset laittavat ne taskuun/minä reppuun ja yhdessä mietimme, että tänään ei ole herkkupäivä ja ne odottavat sitä herkkupäivää.

Olen myös monesti kieltäytynyt laittamasta kolikoita noihin automaatteihin. Erään kerran tuli paikalle toinen lapsi isänsä kanssa aikoen laittaa sen laitteen käyntiin. Käskin oman lapseni pois, jotta he saavat käyttää sitä. Tämä isä sanoi, että saa minunkin lapsi siihen jäädä, sillä se laite oli kaksi paikkainen. Mitä tein? Annoin lapsen mennä ja muistutin miten tilanteessa kuuluu toimia, eli kiittää tätä vierasta ihmistä.

Vierailija
40/149 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö mielessäsi, että perhe oli pikapikaa ostoksilla, saattoi olla melkoisen kiirekin, lapselle oli jo sanottu, että EI autoilua ja sitten sinä tulet paikalle ja varmistat, että perhe myöhästyy lääkäristä tai hakemasta isompaa lasta eskarista. Seuraavaksi voit ostaa karkkeja ja mennä tarjoilemaan niitä lapsille hedelmäosastolle, kysyt vaan, että olisiko kiva saada karkkeja ja sitten ojentelet niitä innokkaille lapsille. Eikä maksa mitään, kun otat irtokarkkeja ja jätät tyhjentyneen pussin kauppaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän