Lapsen (n.3v) äiti suuttui kaupassa kun päästin lapsen siihen liikkuvaan leluautoon (s-kortilla, ei maksanut mitään)
Lapsi istui turhautuneena leluautossa ja heitteli hanskansa ja hattunsa kaupan lattialle. Kyseessä siis sellainen auto, mikä liikkuu edestakaisin kun siihen laitetaan kolikko.
Kysyin lapselta että olisiko kiva jos tämä auto liikkuisi ja tämä vastasi iloisena "Joo" Höyläsin s-korttini ja auto alkoi liikkua. Lapsi nauroi. Sitten ilmestyi vihainen äiti joka koppasi lapsen syliinsä ja sanoi että voisin miettiä vähän ennenkuin tuollaista teen. Mitään selvennystä käytökselle en saanut.
Vanhemmat, suuttuisitteko jos joku ilahduttaisi teidän lastanne noin? Olen ihan siististi pukeutuva nuori nainen, en mikään namusetä/täti.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä Prismoissa pääkaupunkiseudulla on tuollainen auto? Meillä on vain karuselli, jossa kolme mielipuolisesti virnuilevaa hevosta. Pyörii kerran vuorokaudessa S-kortilla, se jälkeen maksaa euroa/kerta.
Meillä täällä kehä kolmosen ulkopuolellakin on Prismoja :)
Ja Internet. Ja vauvapalstakin toimii :)
Tosi mahtavaa että teilläkin on sivistystä! Vielä kun oppisitte luetun ymmärtämistä. Tuollainen vatkaaja-auto ei ole sentään niin jännä juttu, että viitsisin lähteä maakuntamatkalle sen takia. Vaan jos jossain lähiseudun Prismassa olisi sellainen, voisin suunnata kauppareissulla sinne tuon vaki-Prisman sijasta. Valitettavasti Prisman nettisivut eivät kerro missä Prismoissa on autoja, ja missä moottorisahamurhaajan lailla virnuilevia hevosia.
Siis ettekö lue ketjua ennen kommentoitia. Lapsi istui autossa ja ap laittoi sen käyntiin. Ei houkutellut karannutta lasta yhtään mistään
Mä en puuttuisi toisten perheiden juttuihin. Ap ei tiennyt eikä vaivautunut selvittämään mitä aiheesta oli just keskusteltu äidin ja lapsen välillä. Ei oo iso vaiva kysyä äidiltä että hei, voinko laittaa lapselle tän auton käyntiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette mammat itse aina huutamassa SUOMALAISESTA LAPSIVIHASTA että miten Suomessa tuntemattomat suorastaan vihaavat lapsia!
Nyt kun tuntematon antaa lapselle huomiota ulkomaiseen tapaan ja haluaa ilahduttaa hänet ilmaisella leikkiauton kyydillä, niin sitten alkaa kamala MAMMOJEN VIHA tuntemattomia (just, niitä "lapsivihaajia") kohtaan!
On eri asia laittaa lapsi laitteeseen, ilman että näet missään lapsen vanhempia ja päätät keskenäsi että sinäpä teet "hyvän teon" kun todellisuudessa se äiti etsii lastaan ja hätääntyy. Ei siinä tilanteessa hauskuuttaja saa kiitosta vaan lapsi pitäisi saattaa vanhemman luokse. Sinä et sitä tehnyt.
Mitä ihmeen laittaa lapsi laitteeen? Lapsihan istui siinä jo valmiina ja ilmesen tylsistuneenä (vieressä olleella äidillä ilmeisesti muuta puuhaa - äiti oli vieressä jos kerran samantien nappasi lapsen pois autosta). Ap:han vain kysyi että olisiko hauskaa jos auto liikkuisi. Ja se auto liikkuu siis yhden kerran edes takaisin. Ihme mammija täällä jos kerran haluavat ettei lapsiin saa ottaa mitään kontaktia tai yrittää olla ystävällisiä näi kohtaan. Yleensähän natkutattr siitä että lapsia ei huomioida mitenkään (kaupan kassa ei kehu jne). Nyt ei kelpaa tämäkään kun huomioidaan. Huoh...
Vierailija kirjoitti:
Saatoit pilata kasvatusyrityksen lapsen kohdalla, jota et edes tuntenut. Jotkut lapset menevät noihin aina ja vaikka räkä poskella rääkyvät rahaa masiinaan. Kun ei laita, niin ei laita. Sitten joku sabotoi pidempiaikaisemmankin väsytystaistelun tuloksen.
"Rahaa sataa taivaasta" -lapsia tulee juuri tuolla asenteella, kun kuvitellaan olevansa suuriakin hyväntekijöitä tilanteessa, minkä taustoista ei tiedä yhtään mitään.
No tuossahan sitä olisi sitten äidillä ollut tuhannen taalan mahdollisuus opettaa lasta kiittämään vierasta tästä hauskasta kokemuksesta ja siirtyä kauppaan, jos kerran oli kasvatustilanne menossa. Ei sellainen, ettei lapsi saa ikinä mitään tai aina vain diktaattorimaisesti kielletään joku, ole mitään kasvattamista. Varsinkin jos joku vieras haluaa lasta ilahduttaa ja tämä on lapselle ihan ok, niin mikä ongelma asiassa oikeasti on???
Vierailija kirjoitti:
Lapsi istui turhautuneena leluautossa ja heitteli hanskansa ja hattunsa kaupan lattialle. Kyseessä siis sellainen auto, mikä liikkuu edestakaisin kun siihen laitetaan kolikko.
Kysyin lapselta että olisiko kiva jos tämä auto liikkuisi ja tämä vastasi iloisena "Joo" Höyläsin s-korttini ja auto alkoi liikkua. Lapsi nauroi. Sitten ilmestyi vihainen äiti joka koppasi lapsen syliinsä ja sanoi että voisin miettiä vähän ennenkuin tuollaista teen. Mitään selvennystä käytökselle en saanut.
Vanhemmat, suuttuisitteko jos joku ilahduttaisi teidän lastanne noin? Olen ihan siististi pukeutuva nuori nainen, en mikään namusetä/täti.
Jos olisit koditon tai köyhä, sinua saisi epäillä pedofiiliksi?
Lapsen äidin reaktio oli täysin ylimitoitettu ja ap tarkoitti hyvää. Silti vähän ihmettelen aloittajan tilannetajun puutetta. Vieras lapsi istuu autossa ja kiukuttelee, osoittaa mieltään heittelemällä vaatteitaan pitkin lattiaa. Ei mulle itselleni tuollaisessa tilanteessa ekana tulisi mieleen mennä ja palkita lapsen kiukkukohtaus ilmaisella kyydillä. Vähän sama kuin antaisi karkkia karkkihyllyn edessä kiukuttelevalle tuntemattomalle tenavalle. Eli vaikka hyvä tarkoitus on se tärkein asia, kannattaa jatkossa varmaan kysyä lapsen vanhemmilta lupaa.
Voi voi,ei nykyään pidä jutella kellekäänvieraalle lapselle,ei miehen eikä naisen.Kaikessa on sivumaku ja sivuajatus piilotettuna.
Minulla kävi tässä taannoin samantyylinen juttu,siis eri asia mutta että juttelin pikkutytölle ja sain hänet nauramaan.
Minulla on sateenvarjo,joka on kuivana mustavalkoinen,mutta kastuessa pilvikuviot muuttuvat värikkäiksi.
Olin menossa lähimarkettiin ja aioin katoksen alla ulkona sulkea varjon.Pikkutyttö jäi katselemaan kun huomasi värikkäät kuviot.Sanoin hänelle että tämä on taikavarjo.Kun tulee sateeseen,pilvet saavat sateenkaaren värit.
Lapsi nauroi ja kuunteli iloisesti satuiluani.Äitinsä pyörähti siihen,tuli hiukan lasta jäjessä kun tulivat kaupasta.
Voi sitä tyrmistynyttä ilmettä.Ei hän mitään pahaa sanonut muttei hyvääkään.Ilme oli lähinnäsellainen,että mitä v....tua.
En myöskään ole hirveän vaarallisen näköinen,tavallinen keski-iän ylittänyt monen lapsen isoäiti.
Taidat olla aika tyhmä.