Miesten ikäkriteerit deittipalveluissa puistattavat
Olen lapseton, päälle kolmekymppinen sinkku ja päätin lopultakin kokeilla nettiä. En kovin vakavissani, mutta katsoakseni, mitä sieltä voisi löytyä.
On todella tyypillistä, että nelikymppisen miehen ikähaitari on luokkaa 20-42. Eli unelmakumppani saa olla peräti 20 vuotta nuorempi, mutta vain pari vuotta vanhempi. Usein näillä miehillä on jo lapsia eivätkä halua lisää tai haluavat pysyä lapsettomina. Lisääntymishaaveetkaan eivät siis selitä ilmiötä.
Ovatko miehet todellakin
1) näin pinnallisia, ja
2) todellisuudesta irtautuneita?
Ihan tavallisen oloisista miehistä kyse. Tuntuu, että omanikäinen kelpaa ”nipin napin”, ja mieluummin otetaan tietysti reippaasti nuorempi. Itse saan yhteydenottoja eniten itseäni 10-20 vuotta vanhemmilta miehiltä.
Mikäpäs on oma kokemuksenne nettideittailusta? Voiko sieltä 35-vuotias nainen löytää mitään kunnollista? :)
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on 35, itse olen 24. Ei tiennyt ikääni kun tutustuimme vuosi sitten, luuli n. 26-27-vuotiaaksi. Ei kuitenkaan juossut karkuun vaikka sai tietää. Hänen ex on häntä pari vuotta vanhempi ja hän on kuulemma seksiä harrastanut viisikymppisenkin kanssa, mutta mieluiten kuulemma vakavaan suhteeseen ryhtyy hieman nuoremman kanssa. Mitään 18-vuotiasta ei ottaisi.
Minun miesystäväni on 8.5 vuotta minua vanhempi. Ikäero on sen verran iso, että olemme molemmat vakavasti pohtineet, kannattaako tähän suhteeseen sitoutua. Mies on jo eläkkeellä, minulla vielä kymmenen vuotta työelämää jäljellä.
Vaikka olen häntä nuorempi, niin jos hän olisi sanonut, ettei ryhtyisi vakavaan suhteeseen muun kuin itseään nuoremman naisen kanssa, en olisi huolinut häntä. Mutta asia oli päinvastoin. Minulle selvisi vasta, kun jo seurustelimme, että hänkin on joskus hakenut netin kautta seuraa. Ikäkriteerit olivat olleet muutaman vuoden kumpaankin suuntaan omasta iästään. Minä en olisi edes mahtunut niihin.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ihmeellistä noissa kriteereissä on?
20-40 vuotias nainen on vielä todennäköisesti lisääntymiskykyinen mutta tuosta vanhemmilla lisääntymiskyky heikkenee dramaattisesti.
Tietyssä iässä vaan miehenkin alkaa olla vaikea saada lisääntymisikäistä naista (jos ostovaimot jätetään pois laskuista). Lapset olisi kannattanut saada aiemmin.
Olen 24v ja olen laittanut profiiliini etsiväni 20-30-vuotiasta miestä.
Silti minulle laittavat viestiä pääsiassa päälle nelikymppiset, jopa 50-vuotiaat miehet! Heillä tosiaan itsellään on ikätoive luokkaa 20-40. Toisinaan yläraja on alempikin.
Kysynkin nyt - mikäli täällä on nettideittailevia miehiä - miksi laitatte viestiä nuorille naisille, vaikka ette osuisi lähellekään heidän ikätoivettaan? Ettekö tsekkaa sitä, vai eikö teitä vain kiinnosta?
Minulla menee maku miehistä, jotka etsivät etupäässä reippaasti itseään nuorempaa naista. Ainakin netin maailmassa suuri enemmistö tuntuu tekevän näin.
No jaa... oon 23v nainen ja mun vaatimus on 25-36. 25v siksi että mun ikäiset ja sitä nuoremmat ovat liian lapsellisia. Teinivaihde yhä päällä. Minä tahdon jo rauhoittua, ei bileitä joka vkl, ei edes joka kuukausi jne
Itse olen juuri eronnut, vajaa nelikymppinen nainen. Olen hyväksynyt, että seksiä tai parisuhdetta ei enää ole luvassa. Okei, seksiä ehkä joiltain nuoremmilta miehiltä, joilla on fetissi vanhemmasta naisesta, mutta itse kaipaisin nimenomaan ikäisteni miesten seuraa.
Lapseni äiti on 11 vuotta nuorempi. Sen jälkeen olin 7 vuotta nuoremman kanssa suhteessa. Eli minulla selvästikin syystä tai toisesta synkkaa nuorempien naisten kanssa, muiden kanssa ei tahdo syntyä suhteita. Sama on pätenyt kolmekymppisenä kuin nyt nelikymppisenäkin. Kuitenkin olen avoin myös omanikäisille naisille enkä sulje heitä pois, koska ikä ei ole se olennaisin kriteeri. Silti minun pitäisi ap:n kaltaisten loukkaantujanaisten vuoksi laittaa ikähaarukkani suppeammaksi? Kasvattakaa itsetunto.
Ja ei, eroni eivät ole johtuneet ikäerosta.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen juuri eronnut, vajaa nelikymppinen nainen. Olen hyväksynyt, että seksiä tai parisuhdetta ei enää ole luvassa. Okei, seksiä ehkä joiltain nuoremmilta miehiltä, joilla on fetissi vanhemmasta naisesta, mutta itse kaipaisin nimenomaan ikäisteni miesten seuraa.
No höpsis. Minä olen samanikäinen entinen ikisinkku ja ihan helppo oli saada omanikäinen mies parisuhteeseen heti kun sellaista aloin haluta. Kokeillaan vielä, saataisiko lapsikin (molemmat lapsettomia).
Vierailija kirjoitti:
Omat kokemukset surkeat. Oman ikäisillä miehillä (29v) on yläikäraja lähes aina 25-28v.
29v mies hakee 20-25 vuotiasta
Vierailija kirjoitti:
No jaa... oon 23v nainen ja mun vaatimus on 25-36. 25v siksi että mun ikäiset ja sitä nuoremmat ovat liian lapsellisia. Teinivaihde yhä päällä. Minä tahdon jo rauhoittua, ei bileitä joka vkl, ei edes joka kuukausi jne
No siis, useimmilla alle kolmekymppisille miehillä on bileitä joka vknloppu, joillain myös kolmenkympin jälkeen. Ja ovat aivan yhtä lapsellisia kuin parikymppisenäkin useimmat..
Itse olen jo parikymppisenä naisena kyynistynyt ja kyllästynyt miehiin vaikka "markkina-arvoni" on korkea. En vaan jaksa miesten pinnallisuutta ja ylimielisyyttä. Sitten vielä vanhat miehet jaksavat jauhaa siitä miten he muka ovat kypsempiä ja haluavat muka jotain vakavampaa vaikka tosiasiassa se 40v-mies haluaa elää samalla tavalla kuin parikymppiset miehet.
Miesten on turha jauhaa mistään statuksesta ja rahasta koska yleensä heidän herkkä egonsa ei kestä sitä jos nainen on näiden asioiden takia kiinnostunut. Hyvin harva näistä miehistä haluaa avokätisesti jakaa resurssejaan naisen kanssa, päinvastoin, vaan neuroottisesti epäillään ja halveksitaan nuoria naisia "kullankaivajiksi". Silti kuitenkin yritetään houkutella naisia rahan jne. avulla ja jos joku kiinostuu niin sitten vedetään herne nenään siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
no..hommaa harrastus mis voi tavata mukavia miehiä
Tinderissä merkkaa vain ulkonäkö
Se on ihmissuhteiden shoppailupaikka
TÄMÄ
Mitäs ihmeellistä noissa kriteereissä on?
20-40 vuotias nainen on vielä todennäköisesti lisääntymiskykyinen mutta tuosta vanhemmilla lisääntymiskyky heikkenee dramaattisesti.