Karppaajat! Aloittelija kyselee.
Aloitin karppaamisen kun 10 liikakiloa (ihannepainooni) alkoi ahdistaa. Aiemmin yritin kalorilaskurin avulla mutta ei onnistunut ja tuli selväksi ylös ruokia kirjatessa, että herkkuja menee liikaa, samoin hiilareita, vaikka itse kalorimäärä ei suurensuureksi noussutkaan. Paljonko teillä on paino laskenut (jos ei massiivista ylipainoa) parissa viikossa tai parissa kuukaudessa? Liikutteko joka päivä? Voiko jotain tiettyä tummaa suklaata syödä joskus (onko jossain vähän hiilareita)? Yritän alkuun pari viikkoa mennä tosi vähillä hiilareilla. Kiitos!
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt ruvennut paino putoamaan, on pudonnut n. 5 kiloa 2 kuukauden aikana.
Aloitin vaan sillä, että karsin sokerin täysin pois. Syön kyllä perunaa ja pastaa välillä, muuten kasviksia ja proteiinia.
Liikun kävellen töihin ja kauppaan. Kohta alkaa kesäloma ja aloitan kunnolla aamujuoksun harjoituksen näitten juttujen lisäksi, niin saisi sellaisen rutiinin omattua kuntoiluun.
Vettä aloin juomaan paljon enemmän kuin ennen. Kyllä se siitä alkaa tippumaan :)
Niin ja mulla on myös se n. 10 kiloa liikaa, jos sillä on tässä väliä :)
Kuinka hyvin, ap, olet perehtynyt kyseiseen ruokavalioon?
Kuinka tehdään karppipiirakkapohja suolaiselle piirakalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt ruvennut paino putoamaan, on pudonnut n. 5 kiloa 2 kuukauden aikana.
Aloitin vaan sillä, että karsin sokerin täysin pois. Syön kyllä perunaa ja pastaa välillä, muuten kasviksia ja proteiinia.
Liikun kävellen töihin ja kauppaan. Kohta alkaa kesäloma ja aloitan kunnolla aamujuoksun harjoituksen näitten juttujen lisäksi, niin saisi sellaisen rutiinin omattua kuntoiluun.
Vettä aloin juomaan paljon enemmän kuin ennen. Kyllä se siitä alkaa tippumaan :)
Niin ja mulla on myös se n. 10 kiloa liikaa, jos sillä on tässä väliä :)
No sä nyt et ainakaan ole ymmärtänyt, mitä karppaaminen on. "Sokerit pois", perunaa, pastaa, "proteiinia". Missä rasva? Älä ota hänestä mallia, ap.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tehdään karppipiirakkapohja suolaiselle piirakalle?
Googleta, saat eri vaihtoehtoja.