Miesten ikäkriteerit deittipalveluissa puistattavat
Olen lapseton, päälle kolmekymppinen sinkku ja päätin lopultakin kokeilla nettiä. En kovin vakavissani, mutta katsoakseni, mitä sieltä voisi löytyä.
On todella tyypillistä, että nelikymppisen miehen ikähaitari on luokkaa 20-42. Eli unelmakumppani saa olla peräti 20 vuotta nuorempi, mutta vain pari vuotta vanhempi. Usein näillä miehillä on jo lapsia eivätkä halua lisää tai haluavat pysyä lapsettomina. Lisääntymishaaveetkaan eivät siis selitä ilmiötä.
Ovatko miehet todellakin
1) näin pinnallisia, ja
2) todellisuudesta irtautuneita?
Ihan tavallisen oloisista miehistä kyse. Tuntuu, että omanikäinen kelpaa ”nipin napin”, ja mieluummin otetaan tietysti reippaasti nuorempi. Itse saan yhteydenottoja eniten itseäni 10-20 vuotta vanhemmilta miehiltä.
Mikäpäs on oma kokemuksenne nettideittailusta? Voiko sieltä 35-vuotias nainen löytää mitään kunnollista? :)
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri äsken kun katsoin bachelor suomea niin naiset hihkuivat siitä miten mies oli:
a) pitkä (yksi nainen ihan mainitsi olleensa huolissaan onko mies tarpeeksi pitkä...)
b) komea
c) miehekäs
d) parrakas
Minuakin puistattaa tuollaiset vaatimukset.
Kyseessä on käsikirjoitettu ohjelma. Ihan samaan tyyliin kuin surkeat sarjat, joissa yleisö nauraa ja taputtaa käskystä. Millainen olisi unelmien poikamies, josta naiset kommentoivat "ai, se onkin tommoinen".
Niinpä ja onhan ne miehetkin noissa ohjelmissa oikeita helmiä ja saaliita! Bile Dani :)
Ikäraja oli minulle ainakin selvä merkki siitä, että mitään elämänkumppania ei oltu hakemassa jos kelpasi 20-30 vuotta nuorempi. Mutta löysin oman miehen sieltä kyllä, ja hänen kriteereistä näki että oikeaa aikuista kumppania haki tositarkoituksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ottaa akkoja pattiin, kun iän myötä keikahtaa vaaka toiseen suuntaan ja miehillä on valinnanvaraa :D
Kannattais hommata se toimiva parisuhde vielä nuorena eikä hyppiä sängystä sänkyyn ja itkeä vanhana akkana ku ei kelpaa.
Tämähän on juuri se asian ydin. Eipä kiinnosta suhde jonkun yksinhuoltajan tai 30-v muijan kanssa kun tietää että se sama akka oli parikymppisenä todennäköisesti sellainen nirppanokka että en varmaan olisi kelvannut. Nyt sitten kun olen varakas ja vielä hyvässä kunnossa niin käyn vaan ulkomailla panemassa nuoria tyttöjä sen sijaan että tyytyisin perhe-elämään ikäiseni naisen kanssa suomessa.
Onhan tuo tavallaan totta. Kyllä mielestäni naiset rupsahtavat nopeammin kuin miehet, ja biologinen kello on totta. Itse olen elämäni kunnossa. Olisi vaikeaa kuvitella suhdetta yli 40-vuotiaan kanssa.
m43
Miehillä on jotenkin harhainen käsitys "elämänsä kunnosta" tämän olen huomannut ennenkin. Olisiko se jotain taistelua ikääntymistä vastaan. Mies on kovimmassa kuosissa 20-30 vuosien välissä, tosin vanheneminen alkaa jo 25-27 vuoden iässä. Jos haluat miehen hänen huippuvuosien aikana niin satsaa 20-27 vuotiaisiin. Eivät miehet itsekään usko, että 30 vuoden jälkeen olisivat huippuiskussaan. Kunhan vakuuttelevat. Totuus paljastuu esim. kun miehet kehuvat kuinka kovassa kunnossa olivat vaikka armeija-aikoina ja siitähän on jo aikaa.
Hmm ei ole kaikilla harhaista käsitystä? Miksi olisi? Ei kaikki ole nuorena urheilleet. Jos mies vaikka 35-vuotiiana aloittaa treenaamisen, on hän varmasti loistavassa (parhaassa) kunnossa 40-vuotiaana. Kyllä miehet kestävät paremmin rääkkiä kuin naiset, joten tuloksiakin tulee paremmin. Ja testo auttaa myös. Ei mitenkään tuulesta temmattua tuon 43-vuotiaan juttu.
No kyllä se siinä mielessä oli, kun tuo lausahdus nyt antoi kuvan, että naiset ihan "muuten vaan" rupsahtavat nopeasti tekemättä mitään toisin kuin miehet taas "ihan muuten vaan" pysyvät elämänsä kunnossa. Aktiivinen tekeminen asian eteen nyt on kuitenkin ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kaveri latasi taannoin Tinderin valitettuaan pitkään sinkkuuttaan ja kummasteli, kun matcheja ei tule. No ei kai, kun paljastui, että 28-vuotiaalla miehellä on ikäfiltterinä 18-29 ja suurin osa likeistä meni alle 22-vuotiaille. Olen 19, ja ainakin minulla yläraja-asetus Tinderissä oli 24, kun siellä olin, joten suurin osa noista likeistä tuskin koskaan edes näki ko. herran profiilia.
Sinänsä miehen kriteerit olivat ihan realistiset, ettei tähdännyt vain siihen parhaaseen 10 prosenttiin, kun itsellään ei ollut peruskoulun jälkeen mitään tutkintoa eikä töitä.
Näyttääkö tinder edes profiileja joiden ikärajaukselle olet liian vanha? Haiskahtaisi ihan keinotekoiselta "pyyhkittävien" määrän kasvattamiselta silloin, kun ei mitään mahdollisuutta matchiin ole.
Uskoisin, että näyttää se johonkin asti tai sitten matchiensa löytäminen on vaan todella hidasta (mikä sinänsä myös kävisi järkeen markkinointikikkana). Kun sovellus vielä oli puhelimessani enkä ollut avannut sitä pitkään aikaan, Tinder ilmoitti välillä, montako uutta likeä minulla on odottamassa. Se summa oli jotain päälle kolmensadan. Joskus otin viikon kunnianhimoiseksi missioksi "tyhjentää" tämän tilin (tiedän, opiskelija voisi käyttää elämänsä produktiivisemminkin), mutta onnistuin löytämään vain noin 50 tykkääjistä. En ymmärrä, mitä ne loput tykkäykset ovat, kun ei niiden profiileja koskaan tule vastaan, vaikka yleensä Tinder näyttää tykkääjät jopa toiselta puolelta maailmaa.
Tinder ei näytä profiilia, mikäli ikähaut eivät kohtaa. Tämä on fakta ja testattu.
Eli ratsatkaa aikuisten tyttärienne hakumääritykset Tinderissä, ennen kuin alatte asiasta kauheasti tekemään ongelmaa. Veikkaanpa, että jotkut saattaisi yllättyä!
Löysin aviomieheni nettideittipalvelusta ja hän on ihan helmi, hänen profiilinsa ja viestinsä erottui muista ihan selkeästi. Itse osasin laittaa profiilini siihen muotoon, että se houkutteli mieheni lähestymään minua. Ja oikeilla sanoilla. Olemme molemmat luonnossa liikkujia ja vaeltajia, joten miehen harrastuksilla ja elämän asenteella oli suurta merkitystä. Olemme suunnilleen saman ikäisiä ja samat arvot.
Mutta ne sata muuta yhteydenottoa..
Ei kyllä kiinnostanut ikäeromiehet suuntaan tai toiseen, sarjadeittaajat, seksiaddiktit, pervot, varatut, johonkin fetissiin orientoituneet tai nopeita voittoja/kaatoja odottavat hei mitä kuuluu voitaisko tavata kun turhaa viestiä yhtä viestiä pitempää tyypit. Sitten oli ihme inttäjät että kyllä sun pitää viestitellä ja tavata minut kun se kuuluu hyviin tapoihin. Eikä ne tyypit kiinnosta, jotka roikkuvat siellä aina (vertailtiin kaveripiirissä) ja kirjoittavat kaikille samat jutut copypaste tai profiilin kuvaus on tyhjä tai aina se pallo daamille tyyliin hei mitä kuuluu kerro itsestäsi.
Minun käsitys on, että nettiin mahtuu paljon todella heikkotasoista materiaalia ja sen seulominen on ikävää ja aikaa vievää. Ei kannata edes vastata ellei viesti tai profiili säväytä kunnolla. Ja ei heti treffeille, potentiaalinen ehdokas saa nähdä hieman vaivaa (ja vice versa) niin erottuu renkaan potkijat. Ihan mukavat viestijät saattavat jo seuraavissa viesteissä möläytellä sammakoita esim. oudoista mieltymyksistään niin et todellakaan halua mennä treffeille tustustumaan johonkin vaippamieheen. Tai päänahan (niin monta naista kuin mahdollista) metsästäjään.
Kuvitellaan ja innostutaan, että deittipalvelu on kuin tilaisi pitsan, kaikilla mausteilla ja kotiin toimitettuna - nyt kaikilla on mahdollisuus tavata ja ahmia niin paljon kumppaneita kuin napa vetää. Näin uskovat voivat tavata ihan keskenään. Jos tavoittelet helmeä ja rakkautta niin joudut olemaan tarkempi. Moni mies on sanonut minulle ravintolassa naamakkain et sä vaikutat siltä ettei sulle kuka tahansa kelpaa, tai sä oot jotenkin tarkempi. Miksi olisin muuta deittipalvelussakaan? Jos haluaa helmen on sukellettava syvemmälle. Omasta puolestani voin sanoa, että se kannattaa kunhan on malttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ottaa akkoja pattiin, kun iän myötä keikahtaa vaaka toiseen suuntaan ja miehillä on valinnanvaraa :D
Kannattais hommata se toimiva parisuhde vielä nuorena eikä hyppiä sängystä sänkyyn ja itkeä vanhana akkana ku ei kelpaa.
Tämähän on juuri se asian ydin. Eipä kiinnosta suhde jonkun yksinhuoltajan tai 30-v muijan kanssa kun tietää että se sama akka oli parikymppisenä todennäköisesti sellainen nirppanokka että en varmaan olisi kelvannut. Nyt sitten kun olen varakas ja vielä hyvässä kunnossa niin käyn vaan ulkomailla panemassa nuoria tyttöjä sen sijaan että tyytyisin perhe-elämään ikäiseni naisen kanssa suomessa.
Onhan tuo tavallaan totta. Kyllä mielestäni naiset rupsahtavat nopeammin kuin miehet, ja biologinen kello on totta. Itse olen elämäni kunnossa. Olisi vaikeaa kuvitella suhdetta yli 40-vuotiaan kanssa.
m43
Miehillä on jotenkin harhainen käsitys "elämänsä kunnosta" tämän olen huomannut ennenkin. Olisiko se jotain taistelua ikääntymistä vastaan. Mies on kovimmassa kuosissa 20-30 vuosien välissä, tosin vanheneminen alkaa jo 25-27 vuoden iässä. Jos haluat miehen hänen huippuvuosien aikana niin satsaa 20-27 vuotiaisiin. Eivät miehet itsekään usko, että 30 vuoden jälkeen olisivat huippuiskussaan. Kunhan vakuuttelevat. Totuus paljastuu esim. kun miehet kehuvat kuinka kovassa kunnossa olivat vaikka armeija-aikoina ja siitähän on jo aikaa.
Hmm ei ole kaikilla harhaista käsitystä? Miksi olisi? Ei kaikki ole nuorena urheilleet. Jos mies vaikka 35-vuotiiana aloittaa treenaamisen, on hän varmasti loistavassa (parhaassa) kunnossa 40-vuotiaana. Kyllä miehet kestävät paremmin rääkkiä kuin naiset, joten tuloksiakin tulee paremmin. Ja testo auttaa myös. Ei mitenkään tuulesta temmattua tuon 43-vuotiaan juttu.
Treenaus ei poista rupsahtanutta naamaa, löysää nahkaa ja vanhan miehen hajua. Vanhan miehen kroppa on vanha vaikka kuinka olisi treenattu. Puuttuu se nuoruuden kiinteys ja hehku.
N27Otetaas esimerkki. Ollut aina ylipainoinen, pojasta asti. Töissä toimistolla ei liiku. Aloittaa sitten 35v urheilemaan ja hyvän ruokavalion omaksuu. Eikö hän muka ole sitten elämänsä kunnossa? Ei tietenkään parhaassa mahdollisessa, mutta oman elämänsä parhaassa!
Rupsahtanut patu siltikin.
N27Varmasti. Mä olen itse 36v, missä tavataan? :D
Miksi mä haluaisin tavata huomattavasti vanhempaa miestä, kun nuorempiakin on tarjolla?
N27Ne sinua nuoremmat etsivät vaan helppoa seksiseuraa sinusta. Ei ne sinusta oikeasti ole ihmisenä kiinnostuneita vaikka joku niistä jotain sellaista roolia vetäisikin. Sama juttu kun jos ruma mies sanoisi miksi kiinnostaisi tavata rumia naisia kun kauniita huoriakin on tarjolla.
Jos taas itseäsi vanhempaa etsit niin ei sillä nyt ole mitään huomattavaa eroa onko mies 28 vai 36v. Elintavat näkyvät jo 28v iässä joten ihan yksilöstä riippuu miten hyvin säilynyt on.
Jep jep, tuossapa taas vanha ukko yrittää naisia dissaamalla perustella, miksi vanhempi mies olisi parempi valinta... no, nuoren naisen vakavaan suhteeseen haluava mies ei sekään ole kovin haluttava vaihtoehto. Eli naisen pitäisi elämässään tyytyä pelkkään paskaan? Ei se noin mene, tarkkaan valkkaamalla löytää kyllä hyvän ikäisensä miehen ja vielä tarkemmin valkkaamalla nuoremmankin.
No tämä logiikka tarkoittaa sitten sitä, että jos siellä netissä on joku mies hakemassa ikäistään tai vanhempaa naista, niin varmasti löytyy ottajia. Mutta ei taida monikaan mies tätä puolta tajuta. Tai tajuaa, mutta he menevät niin kuumille kiville, etteivät kauaa siellä nettideittipalvelussa vanhene.
Kysehän tässä on siis siitä, että kuka mies tahansa saa päälle kolmevitosen naisen, mutta deittipalvelua tarvitaan nimenomaan niiden nuorempien tavoittamiseen.
Mutta tää käy silleen älyn puolesta järkeen, sillä valitettavasti hyvin useat miehet vielä nelikymppisinäkin ovat ihan teinin tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännästi menee ihan täysin omaa arkikokemusta vastaan monen naisen kirjoitukset tässä ketjussa. Minusta omanikäiset naiset oli parikymppisenä niin kiinnostuneita että ensimmäisen kerran harrastin seksiä 21-vuotiaana ja toisen kerran heti perään 26-vuotiaana. Tuosta toisesta kerrasta alkoi ensimmäinen muutamia treffejä pidemmälle edennyt parisuhde jota kestikin lopulta kahdeksan vuotta.
Nyt olen 36-vuotias ja parikymppisiä, kiinnostuneita naisia löytyy niin Tinderistä kuin elävästä elämästäkin enemmän kuin edes villeimmistä kuvitelmistani parikymppisenä. Enkä ole edes ainut kaveriporukastani jolla on samanlainen tarina.
Eli et ollut naisten silmissä silloin nuorempana ilmeisesti seksuaalisesti haluttava? Hyvä, jos vientiä on nyt, tosin tuosta ei kyllä selvinnyt petitouhuihin vai oikeaan parisuhteeseen? Toinen juttu toki on sekin, miten pitkään mahtaa suosio säilyä, kun maaginen 40 tulee mittariin. Vai tuleeko parasta ennen päivämäärä vastaan? Itselleni on riittänyt vientiä niin seksi kuin parisuhderintamallakin sieltä parikymppisestä tänne päälle nelikymppiseksi. Ja voin sanoa, että saatu on ja tarpeeksi :D Eli periaatteessa voisi vaikka näistä seksi ja suhdehommista jäädä sivuun, jos siltä alkaa tuntua. Ei tarvitse todistella omaa viehätysvoimaansa (vai oliko se nyt markkina-arvoa) sen enempää nuoremmille kuin vanhemmillekaan. Vakka löytää kantensa jos tarve on.
Jotkut haluavat vain huvitella, jotkut enemmän. Pyrin keskittymään ensinmainittuihin koska en itse tällä hetkellä etsi parisuhdetta. En oikein tiedä tuostta viehätysvoiman todistelusta, varsinkaan muille. Eron jälkeen vuoden verran toki pohdiskeli että kelpaakohan sitä enää kenellekään, että siinä mielessä valehtelisin jos väittäisin ettei tämä, minulle täysin ennenkokematon, suosio hivelisi itsetuntoa.
Mitä tuohon neljänkympin maagiseen rajapyykkiin tulee niin en usko että siinä mitään radikaalia muutosta tapahtuu, enemminkin kuvittelisin että vuosi vuodelta pikkuhiljaa tuo kiinnostuneiden joukko vanhenee siinä missä minäkin. Jossakin kohtaa saattaa itseäni alkaa taas vakavampi suhde kiinnostamaan ja se varmasti muokkaa sekä omia mieltymyksiäni että myös sitä kuinka kiinnostava minä olen ja kenelle.
Edellisen viestini uudestaan luettuani selvennän nyt vielä että en tarkoittanut että minusta kiinnostuisivat vain parikymppiset tai että itse olisin kiinnostunut vain heistä, vaan että myös parikymppisiä kiinnostuneita löytyy paljon, toisin kuin silloin kuin itse olin saman ikäinen tai toisin kuin voisi monista tähän ketjuun tulleista vastauksista päätellä.
Mikä se syy/syyt omasta mielestäsi on, että kiinnostuneita naisia on nyt enemmän?
Paljolti varmasti kyse on jonkinlaisesta aikuistumisesta, itsetuntemuksen ja itsevarmuuden kehittymisestä. Olen ollut aina enemmän tai vähemmän suosittu naisten keskuudessa, mutta lähinnä sukupuolettoman ystävän roolissa, turvallisena ja luotettavana kuuntelijana, älykkäänä keskustelijana ja hauskana bileseurana.
Näin vanhempana ja ehkä viisampanakin kun katselen noita aikoja taaksepäin niin olen ehkä epävarmuuttani alitajuisesti tavallaan samaan aikaan tukahduttanut maskuliinisuuttani ja siten ruokkinut tuota sukupuoletonta roolia itsekin. Toisaalta olen myös projisoinut tuon sukupuolettomuuden juuri niihin naisiin joista minun olisi pitänyt kiinnostua myös seksuaalisesti eli heihin joiden kanssa synkkasi erityisen hyvin - ja joista jotkut ehkä olivat tai ainakin olisivat voineet olla minusta kiinnostuneita vaikken sitä silloin ymmärtänytkään. Usein sanotaan että miesten pitäisi suhtautua naisiin enemmän ihmisinä, mutta minun tapauksessani liikuttiin ehkä siellä toisessa ääripäässä.
Nykyisin olen paremmin sinut itseni kanssa ja vaikka olen edelleen myös se sama helposti lähestyttävä keskustelija ja kuuntelija niin olen samaan aikaan sopivasti mies ja osaan myös saada naisen tuntemaan itsensä naiseksi. Yleisellä tasolla voisi sanoa että itsevarmuuden ja -tuntetumksen lisääntyessä luonteeseen on tullut jonkinverran rohkeutta, määrätietoisuutta ja ehkä ripaus kunnianhimoakin lisää.
Omaa ulkonäköään on tietysti vaikeaa objektiivisesti arvioida, mutta ainakin itse pidän omista kasvoistani nykyään enemmän - tietty lapsenpyöreys on hävinnyt ja tilalle on tullut vähän särmää. Lihasta on lähinnä yläkropassa enemmän kiitos kiipeilyn, uinnin ja melonnan mutta varsinaisesti lihaksikas en ole vieläkään - jos aiemmin olin lähinnä hoikka niin nyt kuvailisin itseäni ehkä jänteväksi tai sopusuhtaiseksi. Pukeutuminen on mennyt pykälän huolitellumpaan suuntaan, vaikken mikään tyyliniekka olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta, mitä ~40v miehen joka haluaa vielä lapsen, pitäisi mammojen mielestä ikähaarukaksi laittaa?
Mun 40-vuotiaana tapaamallani ja 42-vuotiaana isäksi tulleella miehelläni haarukka oli 38-42v. Sai mut joka tavatessamme olin 38 ja äidiksi tullessani 40.
Molemmat haluttiin lasta, mutta oltiin tietoisia siitä, että juna ehkä jo oli mennyt. Toisaalta jos mieheni olisi hakenut lisääntymisen kannalta paremman ikäistä naista, olisi voinut jäädä naisetta ja lapsetta. Ja ei, mieheni ei ole niitä joille ostovaimo Thaimaasta olisi ollut vaihtoehto, vaan halusi naisen, joka on omillaan toimeen tuleva ja rakastaa häntä hänen itsensä vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m43
Treenaus ei poista rupsahtanutta naamaa, löysää nahkaa ja vanhan miehen hajua. Vanhan miehen kroppa on vanha vaikka kuinka olisi treenattu. Puuttuu se nuoruuden kiinteys ja hehku.
N27Onneksi sinun parasta ennen päiväys on jo mennyt 5v sitten niin saat sinäkin 1-2 vuoden kuluessa alkaa nauttimaaan rupsahtaneesta naamasta, löysästä nahkasta ja vanhan tädin hajusta.
Minäkin ihmettelin, että mitä se 27v oikein leijuu.. Vanhapiika hyvänen aika jo ja hedelmällisimmät vuodet takana. Tuossa iässä minulla oli jo kaksi lasta.
No hyi. Mieluummin olen lapseton koko elämäni, kuin olisin tuhlannut nuoruuteni paskavaippoja vaihdellen.
N27
No nyt se nuoruutesi on ohi. Mitäs nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta, mitä ~40v miehen joka haluaa vielä lapsen, pitäisi mammojen mielestä ikähaarukaksi laittaa?
-- jos mieheni olisi hakenut lisääntymisen kannalta paremman ikäistä naista, olisi voinut jäädä naisetta ja lapsetta. Ja ei, mieheni ei ole niitä joille ostovaimo Thaimaasta olisi ollut vaihtoehto, vaan halusi naisen, joka on omillaan toimeen tuleva ja rakastaa häntä hänen itsensä vuoksi.
Miehesi on siis betaelättäjä, joka kelpasi sinulle vasta kun olit aikasi kieppunut alfojen karusellissa hauskaa pitämässä. Hyi hyi. Terveisin uliuliuliuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m43
N27Onneksi sinun parasta ennen päiväys on jo mennyt 5v sitten niin saat sinäkin 1-2 vuoden kuluessa alkaa nauttimaaan rupsahtaneesta naamasta, löysästä nahkasta ja vanhan tädin hajusta.
Jospa se vähentäis vanhusten säälittäviä iskuyrityksiä? :)
N27Kyllä vähentää! Parasta kolmikymppisyydessä on ettei enää ole kaikkien pervojen tavoittelema resurssi, vaan saa olla ensimmäistä kertaa yli viiteentoista vuoteen ihan vaan ihminen jota kohdellaan kunnioittavasti. Hyvien miesten vastaantulemisessa on jopa pieni piikki kolmenkympin kohdalla kun siinä on se aloilleenasettumisaalto.
Sama havainto. Kun ikää tulee, lähestyjien määrä vähenee ja laatu kasvaa. Pois jää suuri osa reikää metsästävistä ällötyksistä, jäljelle jää sisäisesti ja ulkoisesti varsin mukiinmenevät kunnon miehet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun käsitys onnellisista parisuhteista on myös se, että suhteessa naista vanhempi mies on hyvä tekijä. Ollaan henkisesti ja älyllisestikin (tunneälykkyys) samalla tasolla. Jos mies on m u u t a m a n vuoden naista vanhempi, keskimäärin se maagiset 2-3 vuotta.
Samalla henkisen kehityksen viivalla olevat yksilöt hakeutuvat toisiaan kohti. Se selittää myös miksi jotkut miehet haluavat suhteeseen 10-20 vuotta nuoremman naisen kanssa, heidän henkinen kapasiteetti on lähellä toisiaan.
Mitä ihmettä? 2-3 vuotta vanhempi? Mitä eroa on ihmisen tunneälykkyydessä jos mies on 45 ja nainen 42 v verrattuna siihen että nainen on 45 v ja mies 42? Tai 33 v ja 37 v?
Tämä on taas näitä juttuja joita toistellaan ihan vanhasta muistista kyseenalaistamatta. "Mies on perinteisesti vähän vanhempi ja ansaitsee vähän enemmän".
Surullisinta on se, että livenä samalla naisella on vientiä vaikka kuinka mutta netissä iskee ikärasismi. Haen sitten suosiolla nuorta pelipoikaa jos toinen vaihtoehto on kuusikymppinen.
Ei ehkö voi yleistää mutta paljon tulee käyttämässäni palvelussa viestejä itseäni 20 vuotta vanhemmilta miehiltä vaikka omassa ikähaarukassani on miehet jotka ovat minua 5 vuotta nuorempia ja siitä aina maksimissaan 10 vuotta vanhempiin. Aina se sama virsi, iköhän on vaan numeroita eikä rakkaus katso ikää. No, itse en halua tulevaisuudessa elämää omaishoitajana tai aikanaan sitten itse vielä vuosikymmeniä töitä tekevänä elellä eläkeläisen kanssa.
Olen itse 23v nainen ja saan enimmäkseen huomiota todella paljon juuri 30-38v miehiltä. Ei siinä mitään, mutta tavallaan harmittaa se miksi miehet tuntuvat olevan niin paljon aina juuri nuoremman perässä.
"miehet ihailevat miestä, jolla on nuorempi nainen"
Ja höpöhöpö. Ehkä jotkut amisjuntit, joo. Minun kaveriporukoissani on vain koulutettuja, fiksuja miehiä. Kyllä se myötähäpeä on suuri, kun joku meistä kertoo jonkun tuttunsa seurustelevan nuoren tytön kanssa. Kertoo miehen älyn puutteesta ja siitä, että ei handlaa menestyvää, älykästä, aikuista naista. Pitää sitä omaa reppanuutta hälventää muka nuorella naisella.
Minulla oli ilmoitus netissä joskus nelikymppisenä ja rajasin vastapuolen ikähaarukkaan 38-42. Runsaslukuiset vastaajat olivat joko 25-28- vuotiaita tai jotain kuusikymppisiä, vain muutama vastaaja oli omassa ikähaarukassa. Poistin ilmoituksen parin päivän kuluttua, en ryhdy tekemisiin ihmisten kanssa jotka luulevat liikoja itsestään tai eivät edes siinä vaiheessa kunnioita vastapuolen toiveita tai eivät hallitse luetun ymmärtämistä, niin se vain menee. Vähän off topic mutta kuitenkin
Uskoisin, että näyttää se johonkin asti tai sitten matchiensa löytäminen on vaan todella hidasta (mikä sinänsä myös kävisi järkeen markkinointikikkana). Kun sovellus vielä oli puhelimessani enkä ollut avannut sitä pitkään aikaan, Tinder ilmoitti välillä, montako uutta likeä minulla on odottamassa. Se summa oli jotain päälle kolmensadan. Joskus otin viikon kunnianhimoiseksi missioksi "tyhjentää" tämän tilin (tiedän, opiskelija voisi käyttää elämänsä produktiivisemminkin), mutta onnistuin löytämään vain noin 50 tykkääjistä. En ymmärrä, mitä ne loput tykkäykset ovat, kun ei niiden profiileja koskaan tule vastaan, vaikka yleensä Tinder näyttää tykkääjät jopa toiselta puolelta maailmaa.