Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta laskua saatte/maksatte kuukaudessa?

Vierailija
13.03.2018 |

Olen kovasti ihmetellyt ihmisten valituksia siitä, kun niitä laskuja aina vaan tulee. Mistä teille niitä laskuja tulee?

Tässä mun laskut, yhden hengen talous, ei lapsia:

Kuukausittain:
Yhtiövastike
Puhelin

3 kk välein:
Sähkö
Hesarin tilaus
Vakuutukset

Hyvin satunnaisesti (3-5 kertaa vuodessa)
Jonkun lehden määräaikainen, edullinen tilaus
Lääkärilasku
Suuhygienistin lasku
Diners (jokin isompi kodinkone tai jokin isompi ostos ulkomaanmatkalla tai jokin huonekalu) tämä maksetaan kerralla pois puskurirahastosta
Kotiin ostetut palvelut (ikkunanpesu)

Eli käteistä käyttämällä eläminen tulee paljon edullisemmaksi. Kun kaikkea ostaa tyyliin että maksaa 50-100 euroa vähittäin, niin sillähän niitä laskuja tulee (ja vielä päälle tilinhoitomaksut ja korot). Ja sitten sitä onkin aina p.a., eikä pysty kartuttamaan pientäkään puskurirahastoa.

Näin meillä, miten teillä? Eläkkeeni on noin 2000 euroa brutto.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää tuo että niin monella vakuutusmaksut tulee kerran vuoteen, eikö se niin ole hirmu suuri kertamaksu?

Sen lisäksi ne tulee meillä kaikki toukokuussa, tai pari eräpäivää on kesäkuun puolella mutta maksan nekin toukokuussa. Ainoa kk vuodessa kun tulee s-bonusta, mutta sitten tuleekin koko 5%.

Niihin on koko vuosi aikaa varautua, ei ne mikään yllätys ole.

Juu, sehän on fiksua varautua etukäteen. Omasta mielestäni on vaan helpompi kun tulee pieniä laskuja tasaisesti. Mutta selvästi tässäkin mikä sopii toisella ei niin hyvin sovi toisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi