Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta laskua saatte/maksatte kuukaudessa?

Vierailija
13.03.2018 |

Olen kovasti ihmetellyt ihmisten valituksia siitä, kun niitä laskuja aina vaan tulee. Mistä teille niitä laskuja tulee?

Tässä mun laskut, yhden hengen talous, ei lapsia:

Kuukausittain:
Yhtiövastike
Puhelin

3 kk välein:
Sähkö
Hesarin tilaus
Vakuutukset

Hyvin satunnaisesti (3-5 kertaa vuodessa)
Jonkun lehden määräaikainen, edullinen tilaus
Lääkärilasku
Suuhygienistin lasku
Diners (jokin isompi kodinkone tai jokin isompi ostos ulkomaanmatkalla tai jokin huonekalu) tämä maksetaan kerralla pois puskurirahastosta
Kotiin ostetut palvelut (ikkunanpesu)

Eli käteistä käyttämällä eläminen tulee paljon edullisemmaksi. Kun kaikkea ostaa tyyliin että maksaa 50-100 euroa vähittäin, niin sillähän niitä laskuja tulee (ja vielä päälle tilinhoitomaksut ja korot). Ja sitten sitä onkin aina p.a., eikä pysty kartuttamaan pientäkään puskurirahastoa.

Näin meillä, miten teillä? Eläkkeeni on noin 2000 euroa brutto.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään tietoa. Kaikki laskut menee e-laskuina suoraan miehen nettipankkiin.

Kamalaa! Entä jos miehellesi sattuu jotakin ? Oletko sitten avuttomana ihan kuutamolla?

En, palkka tulee omalle tililleni ja sitten siirrän vaan omat laskut itselleni. Ei sen kummempaa.

Vierailija
22/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperisena ei yhtään. Verkkopankkiin on tullut heti kaikki kun on ollut ylipäätään mahdollista.  Verkkopankkiin sitten tuleekin kuukausittain 2x auton osamaksu (alle 1% todellinen vuosikorko), 2 x puhelinlasku, nettilasku, luottokorttilasku. 4x vuodessa tulee sitten sähkön siirto ja sähkön käyttö. Kerran vuoteen vakuutuslasku ja autovero ja kassamaksu. Eli yhteensä 95 laskua vuodessa. Sitten ehkä muutama satunnainen lasku päälle, Eli kyllä niitä ihan joka viikolle riittää muttei vaivoiksi asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokra

Sähkö ja siirtolaskut

Päiväkotimaksut

Vakuutuslaskut (koti, 2x auto, 3x hoitokuluvakuutus, 2x henkivakuutus, koiran vakuutus)

Liikennevero

Puhelinlasku x2

Nettilasku

1x autolaina

1x opintolaina

Netflix ja viaplay (ok, näistä voisi karsia, mutta meillä ei tilata lehtiä tai käydä elokuvissa, teatterissa tms huvituksia, nämä tulee halvemmaksi)

Satunnaisia mutta välillä isojakin:

Omat ja lasten lääkärilaskut/hammaslääkärit/tk-maksut (vakuutukset korvaa osan mutta omavastuut)

Autojen korjauslaskut

Ihan tarpeeksi laskuja tuossakin. 2 aikuista ja 2 lasta. 

Mä tummensin ne kohdat, jotka ei mun mielestä ole laskuja (esim. vuokra, koska ei siitä tule laskua vaan se pitää itse muistaa maksaa ja lainat koska ne lähtee automaattisesti tililtä ja lääkärikäynnit koska ne maksetaan paikan päällä ja netflix koska sekin lähtee automaattisesti tililtä) ja tummensin myös ne kohdat jotka ei ole mulle tuttuja (kuten päiväkotimaksut) joten en tiedä miten se toimii että tuleeko siitä lasku kotiin vai pitääkö se vain itse muistaa maksaa.

En ole se kenen lista tuo oli, mutta kyllä meille ainakin juuri tuli synnytyksestä ja poliklinikkakäynneistä laskut. Lisäksi autolainasta tuli aina lasku.

Ja miksi tuo vero oli tummennettu?

Vierailija
24/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monta:

Päivähoitomaksu

Sähkölaskut siirrosta ja varsinainen sähkö eli 2 kpl

Puhelinlaskut 2 kpl

Netti

Mun äidin netti (avustetaan eläkeläistä)

Plan kummilapsi

Miehen ja mun ay-maksut (pitää maksaa itse) eli yht. 2 kpl

Visa-lasku (nettostokset +matkat)

Tk-laskut (paljon perussairauksia, ainakin 1 käynti kuukaudessa)

Sijoitusasunnon vastike

Oman asunnon vastike

Miehen harrastusmaksut

Mun yhdistysmaksut (kuulun 4 yhdistykseen)

Lapsen harrastusmaksut

Netflix

Joku urheilukanavamaksu

Bookbeat

Maksu pilvi-palvelusta

Vakuutusmaksut (koti, sijoitusasunto, henki*3, lapsi, harrastus, auto, terveys)

Sitten tietenkin tulee vielä ne laskut kun tilataan jotain ja lasku tulee erikseen.

Jotain tastusti unohtuikin

Vierailija
25/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokra

Sähkö ja siirtolaskut

Päiväkotimaksut

Vakuutuslaskut (koti, 2x auto, 3x hoitokuluvakuutus, 2x henkivakuutus, koiran vakuutus)

Liikennevero

Puhelinlasku x2

Nettilasku

1x autolaina

1x opintolaina

Netflix ja viaplay (ok, näistä voisi karsia, mutta meillä ei tilata lehtiä tai käydä elokuvissa, teatterissa tms huvituksia, nämä tulee halvemmaksi)

Omat ja lasten lääkärilaskut/hammaslääkärit/tk-maksut (vakuutukset korvaa osan mutta omavastuut)

Autojen korjauslaskut

Mä tummensin ne kohdat, jotka ei mun mielestä ole laskuja (esim. vuokra, koska ei siitä tule laskua vaan se pitää itse muistaa maksaa ja lainat koska ne lähtee automaattisesti tililtä ja lääkärikäynnit koska ne maksetaan paikan päällä ja netflix koska sekin lähtee automaattisesti tililtä) ja tummensin myös ne kohdat jotka ei ole mulle tuttuja (kuten päiväkotimaksut) joten en tiedä miten se toimii että tuleeko siitä lasku kotiin vai pitääkö se vain itse muistaa maksaa.

Häh? Mulla netflix tulee luottokorttilaskuun ja se tulee kyllä ihan kotiin kannettuna. Päiväkotimaksun sai valita tulemaan nettilaskuna, jonka laitoin lähtemään tililtä automaattisesti, mutta kai senkin voi laskuksi lukea. Sehän on ihan omista järjestelyistä kiinni, haluaako laskut suoraveloitukseen vai ei.

Vierailija
26/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki e-laskuna:

1x/kk: sähkö, sähkönsiirto, kaukolämpö, luottokortti

4x/kk: vesi, jäte,

1x/vuosi: vakuutukset, Hesari, yhtiövastike

Olikohan tässä kaikki?

Vierailija
27/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä iso ero on juuri vuokra- ja omakotitaloasujissa/ perheellisissä ja lapsettomissa / shoppailijoissa ja nuukissa. (nuukoissa? miten se menee :D)

Vierailija
28/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausittain: vuokra (netti sisältyy), vesi, puhelin, HBO, Netflix ja Spotify

3kk: Sähkö

Vuodessa: vakuutukset, ammattiliiton jäsenmaksu

Vierailija
29/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 5 laskua kuukaudessa.

Vierailija
30/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuukausi sähkölasku 80€ ja puhelin+netti 30€

Noin joka toinen tai kolmas kuukausi jätelasku 70€, autonvakuutus 100€, liikennevero 200€, sähkönsiirto 200€. Lisäksi 5-10 kertaa vuodessa lääkärilaskut 41€-300€

Vierailija
31/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okt jäte, sähkö, vakuutus, nuohous, verot x2, tiemaksu, jätevesi....

2 osakkeen vastikkeet, vakuutukset, sähköt.

2 lainaa suoraveloituksessa.

2 auton vakuutukset ja verot.

Lapsen harrastusmaksut.

Elisaviihde.

Kodin nettiliittymä.

Visa.

Metsävakuutus.

Sellanen 7 tulee joka kk ja vuodessa noista tulee 125 jos en väärin laskenut. Yksikään ei ole yllätys.

Vierailija
32/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokra

Sähkö ja siirtolaskut

Päiväkotimaksut

Liikennevero

Puhelinlasku x2

Nettilasku

1x autolaina

1x opintolaina

Autojen korjauslaskut

Häh? Mulla netflix tulee luottokorttilaskuun ja se tulee kyllä ihan kotiin kannettuna. Päiväkotimaksun sai valita tulemaan nettilaskuna, jonka laitoin lähtemään tililtä automaattisesti, mutta kai senkin voi laskuksi lukea. Sehän on ihan omista järjestelyistä kiinni, haluaako laskut suoraveloitukseen vai ei.

Ehkä sun kannattaisi ensin selvittää itsellesi termi "lasku".

Vierailija
33/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 5 laskua kuukaudessa.

Ja noista 1 kpl paperisena, muut suoraan verkkopankkiin.

Vierailija
34/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasku on lasku tuli se sitten e-laskuna tai paperiversiona.

Ainahan on maksettava eikös juu...

Vierailija
35/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinlasku ja vuokra kerran kuussa.

Sähkölasku kolmen kk:n välein.

Kotivakuutus 6 kk:n välein.

Vierailija
36/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokra

Sähkö ja siirtolaskut

Päiväkotimaksut

Liikennevero

Puhelinlasku x2

Nettilasku

1x autolaina

1x opintolaina

Autojen korjauslaskut

Ihan asuntolaina menee meiltä lainanhoitotililtä, joten kyllä minä ainakin miellän maksavani laskun kun siirrän rahan tuolle kyseiselle tilille.

Vierailija
37/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakolliset elämisen kulut mitä on kaikilla. Laskuja tulee yhteensä 3-6 kpl riippuen kuukaudesta.

Vierailija
38/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokra

Sähkö ja siirtolaskut

Päiväkotimaksut

Liikennevero

Puhelinlasku x2

Nettilasku

1x autolaina

1x opintolaina

Autojen korjauslaskut

En ole se kenen lista tuo oli, mutta kyllä meille ainakin juuri tuli synnytyksestä ja poliklinikkakäynneistä laskut. Lisäksi autolainasta tuli aina lasku.

Tummensin ne jotka ei mun mielestä ole laskuja ja jotka ei ole mulle tuttuja, eli en tiedä onko ne laskuja vai ei. En siis tunne tuota veroa, joten en tiedä onko se sellainen joka pitää täyttää veroilmoitukseen vai tuleeko se laskuna postiin vai miten?

Vierailija
39/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian monta. Pankki vedättää tahallaan. 

Kuule pankki ei vedätä mitään, itse sinä laskusi aiheutat.

Ap

Kyllä kuulen, en sentään vielä kuuro ole, joten älä kailota koko ravintolan kuullen. Ja sun asiallisuutesi on vielä usein puntarissa. 

Mikä tässä ketjussa sinua v....tuttaa? Koita nyt pysyä nahoissasi siellä baarissa ettei huomenna tarvitse kauheasti hävetä.

Vierailija
40/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokra

Sähkö ja siirtolaskut

Päiväkotimaksut

Liikennevero

Puhelinlasku x2

Nettilasku

1x autolaina

1x opintolaina

Autojen korjauslaskut

Tummensin ne jotka ei mun mielestä ole laskuja ja jotka ei ole mulle tuttuja, eli en tiedä onko ne laskuja vai ei. En siis tunne tuota veroa, joten en tiedä onko se sellainen joka pitää täyttää veroilmoitukseen vai tuleeko se laskuna postiin vai miten?

Tulee laskuna. Nettipankkiin tai paperisena kotiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi