Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta laskua saatte/maksatte kuukaudessa?

Vierailija
13.03.2018 |

Olen kovasti ihmetellyt ihmisten valituksia siitä, kun niitä laskuja aina vaan tulee. Mistä teille niitä laskuja tulee?

Tässä mun laskut, yhden hengen talous, ei lapsia:

Kuukausittain:
Yhtiövastike
Puhelin

3 kk välein:
Sähkö
Hesarin tilaus
Vakuutukset

Hyvin satunnaisesti (3-5 kertaa vuodessa)
Jonkun lehden määräaikainen, edullinen tilaus
Lääkärilasku
Suuhygienistin lasku
Diners (jokin isompi kodinkone tai jokin isompi ostos ulkomaanmatkalla tai jokin huonekalu) tämä maksetaan kerralla pois puskurirahastosta
Kotiin ostetut palvelut (ikkunanpesu)

Eli käteistä käyttämällä eläminen tulee paljon edullisemmaksi. Kun kaikkea ostaa tyyliin että maksaa 50-100 euroa vähittäin, niin sillähän niitä laskuja tulee (ja vielä päälle tilinhoitomaksut ja korot). Ja sitten sitä onkin aina p.a., eikä pysty kartuttamaan pientäkään puskurirahastoa.

Näin meillä, miten teillä? Eläkkeeni on noin 2000 euroa brutto.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian monta. Pankki vedättää tahallaan. 

Vierailija
2/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tietoa. Kaikki laskut menee e-laskuina suoraan miehen nettipankkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö,vesi,jäte,puhelin,luottokortti

Kerran vuodessa tulee autovero,kiinteistövero ja vakuutukset.

Ja toki lääkärilasku tai muu lasku jos jotain ostan.

Mikään ei ole yllätys noista.

Vierailija
4/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnilla lyhentänyt ja ei kuulemma näy missään. Joopa joo, kiitti moro hei. Minne lie menny. Taivahan ... 

Vierailija
5/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin kolme per kuukausi.

Vierailija
6/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra

Sähkö ja siirtolaskut

Päiväkotimaksut

Vakuutuslaskut (koti, 2x auto, 3x hoitokuluvakuutus, 2x henkivakuutus, koiran vakuutus)

Liikennevero

Puhelinlasku x2

Nettilasku

1x autolaina

1x opintolaina

Netflix ja viaplay (ok, näistä voisi karsia, mutta meillä ei tilata lehtiä tai käydä elokuvissa, teatterissa tms huvituksia, nämä tulee halvemmaksi)

Satunnaisia mutta välillä isojakin:

Omat ja lasten lääkärilaskut/hammaslääkärit/tk-maksut (vakuutukset korvaa osan mutta omavastuut)

Autojen korjauslaskut

Ihan tarpeeksi laskuja tuossakin. 2 aikuista ja 2 lasta. 

Vierailija
7/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuussa puhelinlasku, 3kk välein sähkölasku (sähkö ja siirto tulee samasta firmasta) ja kerran vuodessa kotivakuutuslasku. Mä en kanssa ymmärrä näitä ainaisista laskuista valittajia :D

Vierailija
8/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan prepaidiin nettipaketin ja maksan vuokran kuukausittain. Sähkölasku tulee 3kk välein. Kotivakuutus kerran vuodessa. Muita laskuja ei tule, ellei joudu sairaalaan tms.

Vierailija
9/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko syytetylle hankkia silmälasit. Jiihaa !!! 

Vierailija
10/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule pankki ei vedätä mitään, itse sinä laskusi aiheutat.

Ap

Vierailija
11/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan paljon sairaalalaskuja (olen vakavasti sairas), sairaskuluja minulla vuodessa noin 3000 € sis.lääkekulut, ihan omasta pussista maksan, en ole sossun asiakas. Sen lisäksi tavanomaiset puhelin , sähköt, vedet, vakuutukset yms en viitsi luetella.

Vierailija
12/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtiövastike kerran kuussa, sähkö- ja sähkönsiirtolasku kerran kahdessa kuussa,

Autovero 2 x vuodessa, vakuutuslasku 4 x vuodessa.

Satunnaisesti esim. päivystyksestä lasku (ehkä kerran vuodessa) tai autohuollosta lasku kerta vuoteen.

Mitään lehtiä en tilaa, mitään en tilaa postimyynnistä.. eipäs, kummitytölle tilasin netin kautta joululahjan, siitä tuli lasku viime joulukuussa.

Muuten ostaessani maksan heti pois, käteisellä tai kortilla, velaksi en osta, en luotolle, en osamaksuilla, en mitään.

Vierailija
13/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra

Sähkö ja siirtolaskut

Päiväkotimaksut

Vakuutuslaskut (koti, 2x auto, 3x hoitokuluvakuutus, 2x henkivakuutus, koiran vakuutus)

Liikennevero

Puhelinlasku x2

Nettilasku

1x autolaina

1x opintolaina

Netflix ja viaplay (ok, näistä voisi karsia, mutta meillä ei tilata lehtiä tai käydä elokuvissa, teatterissa tms huvituksia, nämä tulee halvemmaksi)

Omat ja lasten lääkärilaskut/hammaslääkärit/tk-maksut (vakuutukset korvaa osan mutta omavastuut)

Autojen korjauslaskut

Mä tummensin ne kohdat, jotka ei mun mielestä ole laskuja (esim. vuokra, koska ei siitä tule laskua vaan se pitää itse muistaa maksaa ja lainat koska ne lähtee automaattisesti tililtä ja lääkärikäynnit koska ne maksetaan paikan päällä ja netflix koska sekin lähtee automaattisesti tililtä) ja tummensin myös ne kohdat jotka ei ole mulle tuttuja (kuten päiväkotimaksut) joten en tiedä miten se toimii että tuleeko siitä lasku kotiin vai pitääkö se vain itse muistaa maksaa.

Vierailija
14/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule pankki ei vedätä mitään, itse sinä laskusi aiheutat.

Ap

Kyllä kuulen, en sentään vielä kuuro ole, joten älä kailota koko ravintolan kuullen. Ja sun asiallisuutesi on vielä usein puntarissa. 

Vierailija
15/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkön siirtolasku kerran kuussa.

Sähkölasku kerran kahdessa kuussa.

samoin laajakaista

samoin jätelasku

samoin vesi ja viemäri

4kertaa vuodessa vakuutuslasku

kiinteistövero kerran vuodessa

Puhelinlaskua ei tule kun on latausliittymä  tyhmäpuhelimella

Nettotulot n. 2450

Puoliso ostaa ruuat. Minä ostan kodinkoneet jos menee rikki. Myös korjaan kodinkoneen jos mahdollista.

Vierailija
16/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausittain Netflix ja HBO, päiväkotilasku, vastike ja lyhennys, tabletin osamaksu.

2 kk:n välein sähkö ja siirto.

Vuosittain ammattiliiton jäsenmaksu.

Vakuutukset ja netti menee miehen tililtä, vakuutukset kerran vuodessa ja netti kai kuukausittain.

Vierailija
17/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään tietoa. Kaikki laskut menee e-laskuina suoraan miehen nettipankkiin.

Kamalaa! Entä jos miehellesi sattuu jotakin ? Oletko sitten avuttomana ihan kuutamolla?

Vierailija
18/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokra

Sähkö ja siirtolaskut

Päiväkotimaksut

Liikennevero

Puhelinlasku x2

Nettilasku

1x autolaina

1x opintolaina

Autojen korjauslaskut

Mä tummensin ne kohdat, jotka ei mun mielestä ole laskuja (esim. vuokra, koska ei siitä tule laskua vaan se pitää itse muistaa maksaa ja lainat koska ne lähtee automaattisesti tililtä ja lääkärikäynnit koska ne maksetaan paikan päällä ja netflix koska sekin lähtee automaattisesti tililtä) ja tummensin myös ne kohdat jotka ei ole mulle tuttuja (kuten päiväkotimaksut) joten en tiedä miten se toimii että tuleeko siitä lasku kotiin vai pitääkö se vain itse muistaa maksaa.

Okei, luulin että kysyit mitä laskuja ihmisillä on, kun he valittavat rahanmenoa eikä jää mitään säästöön. En tajunnut että tarkoitat vain että mitä laskuja pitää näpyttää itse nettipankkiin. Mulle lasku on lasku, vaikka se lähtisi itsestään nettipankista. 

Vierailija
19/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuussa

Lainanlyhennys ja korot, sähkö (sis. lämmityksen), puhelimet ja netti, lasten ip-kerhot, hälytysjärjestelmä, oma harrastus

Joka toinen kuukausi

Vesi, jätehuolto

Lisäksi

Vakuutukset 2 erässä (liikenne ja kasko, koti, matka, tapaturma)

Kiinteistövero 2 erässä

Ja kerran vuodessa

Ajoneuvovero

Henkivakuutus

Ja satunnaisesti luottokorttilasku (ostan esim. lennot luottokortilla)

Ja varmaan unohdan sitä sun tätä. Ei mitään ihmeellistä mielestäni, mutta pahimpina kuukausina menee yli 2000 euroa laskuihin.

Vierailija
20/61 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kk:

Vuokra

Puhelin

Muutama kuukauden välein:

Sähkö

Kotivakuutus

Nykyisin myös usein monta hammaslääkäri, lääkäri, poliklinikka yms. Laskuja. Useampi kuukausittain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän