Kuinka monta laskua saatte/maksatte kuukaudessa?
Olen kovasti ihmetellyt ihmisten valituksia siitä, kun niitä laskuja aina vaan tulee. Mistä teille niitä laskuja tulee?
Tässä mun laskut, yhden hengen talous, ei lapsia:
Kuukausittain:
Yhtiövastike
Puhelin
3 kk välein:
Sähkö
Hesarin tilaus
Vakuutukset
Hyvin satunnaisesti (3-5 kertaa vuodessa)
Jonkun lehden määräaikainen, edullinen tilaus
Lääkärilasku
Suuhygienistin lasku
Diners (jokin isompi kodinkone tai jokin isompi ostos ulkomaanmatkalla tai jokin huonekalu) tämä maksetaan kerralla pois puskurirahastosta
Kotiin ostetut palvelut (ikkunanpesu)
Eli käteistä käyttämällä eläminen tulee paljon edullisemmaksi. Kun kaikkea ostaa tyyliin että maksaa 50-100 euroa vähittäin, niin sillähän niitä laskuja tulee (ja vielä päälle tilinhoitomaksut ja korot). Ja sitten sitä onkin aina p.a., eikä pysty kartuttamaan pientäkään puskurirahastoa.
Näin meillä, miten teillä? Eläkkeeni on noin 2000 euroa brutto.
Kommentit (61)
Ei mitään tietoa. Kaikki laskut menee e-laskuina suoraan miehen nettipankkiin.
Sähkö,vesi,jäte,puhelin,luottokortti
Kerran vuodessa tulee autovero,kiinteistövero ja vakuutukset.
Ja toki lääkärilasku tai muu lasku jos jotain ostan.
Mikään ei ole yllätys noista.
Tonnilla lyhentänyt ja ei kuulemma näy missään. Joopa joo, kiitti moro hei. Minne lie menny. Taivahan ...
Vuokra
Sähkö ja siirtolaskut
Päiväkotimaksut
Vakuutuslaskut (koti, 2x auto, 3x hoitokuluvakuutus, 2x henkivakuutus, koiran vakuutus)
Liikennevero
Puhelinlasku x2
Nettilasku
1x autolaina
1x opintolaina
Netflix ja viaplay (ok, näistä voisi karsia, mutta meillä ei tilata lehtiä tai käydä elokuvissa, teatterissa tms huvituksia, nämä tulee halvemmaksi)
Satunnaisia mutta välillä isojakin:
Omat ja lasten lääkärilaskut/hammaslääkärit/tk-maksut (vakuutukset korvaa osan mutta omavastuut)
Autojen korjauslaskut
Ihan tarpeeksi laskuja tuossakin. 2 aikuista ja 2 lasta.
Kerran kuussa puhelinlasku, 3kk välein sähkölasku (sähkö ja siirto tulee samasta firmasta) ja kerran vuodessa kotivakuutuslasku. Mä en kanssa ymmärrä näitä ainaisista laskuista valittajia :D
Ostan prepaidiin nettipaketin ja maksan vuokran kuukausittain. Sähkölasku tulee 3kk välein. Kotivakuutus kerran vuodessa. Muita laskuja ei tule, ellei joudu sairaalaan tms.
Voisiko syytetylle hankkia silmälasit. Jiihaa !!!
Vierailija kirjoitti:
Liian monta. Pankki vedättää tahallaan.
Kuule pankki ei vedätä mitään, itse sinä laskusi aiheutat.
Ap
Valitettavan paljon sairaalalaskuja (olen vakavasti sairas), sairaskuluja minulla vuodessa noin 3000 € sis.lääkekulut, ihan omasta pussista maksan, en ole sossun asiakas. Sen lisäksi tavanomaiset puhelin , sähköt, vedet, vakuutukset yms en viitsi luetella.
Yhtiövastike kerran kuussa, sähkö- ja sähkönsiirtolasku kerran kahdessa kuussa,
Autovero 2 x vuodessa, vakuutuslasku 4 x vuodessa.
Satunnaisesti esim. päivystyksestä lasku (ehkä kerran vuodessa) tai autohuollosta lasku kerta vuoteen.
Mitään lehtiä en tilaa, mitään en tilaa postimyynnistä.. eipäs, kummitytölle tilasin netin kautta joululahjan, siitä tuli lasku viime joulukuussa.
Muuten ostaessani maksan heti pois, käteisellä tai kortilla, velaksi en osta, en luotolle, en osamaksuilla, en mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vuokra
Sähkö ja siirtolaskut
Päiväkotimaksut
Vakuutuslaskut (koti, 2x auto, 3x hoitokuluvakuutus, 2x henkivakuutus, koiran vakuutus)
Liikennevero
Puhelinlasku x2
Nettilasku
1x autolaina
1x opintolaina
Netflix ja viaplay (ok, näistä voisi karsia, mutta meillä ei tilata lehtiä tai käydä elokuvissa, teatterissa tms huvituksia, nämä tulee halvemmaksi)
Omat ja lasten lääkärilaskut/hammaslääkärit/tk-maksut (vakuutukset korvaa osan mutta omavastuut)
Autojen korjauslaskut
Mä tummensin ne kohdat, jotka ei mun mielestä ole laskuja (esim. vuokra, koska ei siitä tule laskua vaan se pitää itse muistaa maksaa ja lainat koska ne lähtee automaattisesti tililtä ja lääkärikäynnit koska ne maksetaan paikan päällä ja netflix koska sekin lähtee automaattisesti tililtä) ja tummensin myös ne kohdat jotka ei ole mulle tuttuja (kuten päiväkotimaksut) joten en tiedä miten se toimii että tuleeko siitä lasku kotiin vai pitääkö se vain itse muistaa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule pankki ei vedätä mitään, itse sinä laskusi aiheutat.
Ap
Kyllä kuulen, en sentään vielä kuuro ole, joten älä kailota koko ravintolan kuullen. Ja sun asiallisuutesi on vielä usein puntarissa.
Sähkön siirtolasku kerran kuussa.
Sähkölasku kerran kahdessa kuussa.
samoin laajakaista
samoin jätelasku
samoin vesi ja viemäri
4kertaa vuodessa vakuutuslasku
kiinteistövero kerran vuodessa
Puhelinlaskua ei tule kun on latausliittymä tyhmäpuhelimella
Nettotulot n. 2450
Puoliso ostaa ruuat. Minä ostan kodinkoneet jos menee rikki. Myös korjaan kodinkoneen jos mahdollista.
Kuukausittain Netflix ja HBO, päiväkotilasku, vastike ja lyhennys, tabletin osamaksu.
2 kk:n välein sähkö ja siirto.
Vuosittain ammattiliiton jäsenmaksu.
Vakuutukset ja netti menee miehen tililtä, vakuutukset kerran vuodessa ja netti kai kuukausittain.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään tietoa. Kaikki laskut menee e-laskuina suoraan miehen nettipankkiin.
Kamalaa! Entä jos miehellesi sattuu jotakin ? Oletko sitten avuttomana ihan kuutamolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra
Sähkö ja siirtolaskut
Päiväkotimaksut
Liikennevero
Puhelinlasku x2
Nettilasku
1x autolaina
1x opintolaina
Autojen korjauslaskut
Mä tummensin ne kohdat, jotka ei mun mielestä ole laskuja (esim. vuokra, koska ei siitä tule laskua vaan se pitää itse muistaa maksaa ja lainat koska ne lähtee automaattisesti tililtä ja lääkärikäynnit koska ne maksetaan paikan päällä ja netflix koska sekin lähtee automaattisesti tililtä) ja tummensin myös ne kohdat jotka ei ole mulle tuttuja (kuten päiväkotimaksut) joten en tiedä miten se toimii että tuleeko siitä lasku kotiin vai pitääkö se vain itse muistaa maksaa.
Okei, luulin että kysyit mitä laskuja ihmisillä on, kun he valittavat rahanmenoa eikä jää mitään säästöön. En tajunnut että tarkoitat vain että mitä laskuja pitää näpyttää itse nettipankkiin. Mulle lasku on lasku, vaikka se lähtisi itsestään nettipankista.
Kerran kuussa
Lainanlyhennys ja korot, sähkö (sis. lämmityksen), puhelimet ja netti, lasten ip-kerhot, hälytysjärjestelmä, oma harrastus
Joka toinen kuukausi
Vesi, jätehuolto
Lisäksi
Vakuutukset 2 erässä (liikenne ja kasko, koti, matka, tapaturma)
Kiinteistövero 2 erässä
Ja kerran vuodessa
Ajoneuvovero
Henkivakuutus
Ja satunnaisesti luottokorttilasku (ostan esim. lennot luottokortilla)
Ja varmaan unohdan sitä sun tätä. Ei mitään ihmeellistä mielestäni, mutta pahimpina kuukausina menee yli 2000 euroa laskuihin.
Joka kk:
Vuokra
Puhelin
Muutama kuukauden välein:
Sähkö
Kotivakuutus
Nykyisin myös usein monta hammaslääkäri, lääkäri, poliklinikka yms. Laskuja. Useampi kuukausittain.