Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesburgerissa käynnin lopetin, kun mehevät ja mureat pihvit vaihtuivat ohuisiin, kuiviin ja sitkeisiin. Body Shopissa en ole käynyt sen jälkeen, kun L'Oreal (=Nestle) osti sen. Nyt voisi varmaan taas alkaa siellä käymään, tällä uudella omistajalla ei liene Nestle-kytköksiä?
Siis oikeasti käyt kaupassa sen perusteella kuka sen omistaa?
Cyber shopin omistaa Israelilainen mies , jolta puuttuu toinen korva ja intialainen nainen
Miten se on menettänyt korvansa?
Miksi sen naisen pitää olla just intialainen?
Eiks ne myy venytyskoruja siellä cyberissä?
Ei oo äijällä mitä venyttää?
Vierailija kirjoitti:
Kassalla myyjä oli onnistunut myymään äidille vielä jonkun magnesiumsuihkeen, jota olisi tarkoitus laittaa iholle ja se ehkäisee lihaskramppeja. Äiti kokeili tuotetta ja totesi, ettei siitä ole mitään hyötyä. Itsekin ihmettelin, miten ihmeessä ihon pinnalle suihkutettava tuote muka voisi imeytyä ja vaikuttaa lihaksiin asti!?!
.
Itseasiassa nuo magnesiumsuihkeet toimii. Voin suositella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eläkkellä oleva nainen, asun yksin. Enkä ole rikas, ja se varmaan näkyy. Joskus tuntuu, että me emme ole kovin suosittuja asiakkaita. Esimerkiksi vaikkapa Body Shop (ihme kyllä) kotikaupungissani. Sain jotenkin välinpitämätöntä asiakaspalvelua, joten eipä tee mieli mennä uudelleen. Sen sijaan Glitter :), tuo teinityttöjen kauppa - on saanut ilmeisen fiksuja myyjiä palkkalistoilleen. Ne kerrat, kun olen siellä käynyt ostoksilla, myyjät ovat olleet tosi ystävällisiä ja huumorintajuisia.
Jos satun menemään markkinoille, vältän aina menemästä kovin lähelle kojuja. Ihan liian usein on saanut tympeitä, suorastaan veemäisiä lausahduksia myyjiltä, jos ei osta mitään. Ymmärrän, että ei ole helppoa myydä vaikkapa nahkalaukkuja markkinoilla, mutta käytöstavat pitäisi olla, jos asiakas käyttäytyy fiksusti, pitäisi myyjänkin tehdä samoin ja purkaa turhautumisensa itsekseen.
Millaisia koruja mummo ostat glitteristä?
Osaako teinit suositella ?Olen 50v nainen, olen ostanut Glitteristä hiustenpidennyksiä..korviksia ym.
Käyn glitterissä joka viikko. myyjät tunnistavat minut ja palvelevat hyvin.
Minkä ikäisille glitter on mielestäsi tarkoitettu?
Aion shoppailla siellä vielä eläkeikäisenäkinMinä olen 60v ja käyn myös joskus glitterissä. Siellä on ihan kivaa krääsää joko itselle tai lahjaksi. Ei kaikkien korujen tarvitse olla aitoja. Minä olen aina saanut hyvää asiakaspalvelua enkä ole ajatellut että siellä olisi yläikäraja. Minua ei myöskään ole mummoteltu mikä olisi hölmöä kun minusta ei voi edes tulla mummoa.
Minä ostan ystävilleni lahjaksi kukkia (oikeita shoker), leffalippuja, tuoksuja (katson kylässä käydessäni mistä toinen tykkää)
Kerran joulun alla olin Arnoldsilla kahvilassa ja kuuntelin kun parikymppinen oli ostanut joululahjoja.
Niin mä ostin nää coktail tikut..annan ne martti sedälle.
Toivottavasti setä Martti tykkää coktaileista...ehkä ne voi käyttää hammastikkuina....
Yleensä annan ravintolalle tai kaupalle parikin mahdollisuutta - ainahan voi sattua huono päivä. Mokan tai huonon palvelun jälkihoito ratkaisee paljon. Kampaamo on sen verran iso juttu, että jos kampaaja pilaa hiukseni tai on jotenkin huono tai tyly vaikkapa, se on kerrasta poikki. Hiuksest on mulle sen verran tärkeä juttu, ja niiden kasvattaminen vaatii aikaa, että en minä ehdoin tahdoin anna niitä pilata.
En suoranaisesti boikotoi, mutta välttelen ABC-asemia. Syynä on se, että ne tappaa pienten kylien keskustat ja erityisesti niiden yritykset. Puhumattakaan muista yksityisistä huoltsikoista. Muutenkin S-ryhmä aiheuttaa itselleni ihottumaa ja maksan mielummin vähän reippaammin k-kauppiaalle, joka on yrittäjä.
Samalla tapaa välttelen Jari-Pekka huoltsikoita, koska en jaa samaa ajatusmaailmaa himouskovaisten kanssa.
Kärkkäinen meni boikottiin kytköstensä takia, mutta julkaistuaan selvityksen annoin asian olla ja haluan ostaa suomalaiselta yritykseltä.
Katsastuskonttoria olen vaihtanut useamman kerran, aina syynä hylätty auto. Kerran en vaihtanut, kun syy hylkäykseen oli minustakin selkeä.
Lopettaisin työpaikkani IT-palvelujen asiakaspalvelussa käymisen, mutta en tietenkään voi lopettaa niin kauan kun olen töissä ko. paikassa. Sen verran onnetonta asiakaspalvelua tarjolla siinä puljussa.
Tampereen 3D-kahvilassa ("pupukahvilassa") lopetin asioinnin kokemani "ulosheittokokemuksen" jälkeen. Olen ollut paikan kanta-asiakas alusta saakka, siis jo silloin vuonna 2015 kun kyseinen kahvila avasi ovensa. Olen tuonut sinne myös tukilapsiani vierailulle ja heille paikan puput ovat olleet aina yhtä ilahduttava elämys. Lapset ovat aina osanneet käyttäytyä hyvin sekä siellä että muissa julkisissa paikoissa. Ovat perhetaustansa vuoksi hyvin ujoja ja eivät edes uskaltaneet koskea pupuihin ennen kuin rohkaisin. :)
Olen eläinrakkaana ihmisenä käynyt paikassa myös yliopistokollegoiden ja aikuisten tuttavien seurassa. Vierailut ovat aina ennen sujuneet mukavasti. Tällä kertaa toin paikkaan ulkopaikkakuntalaisen aikuisystäväni. Hänelle vierailu ko. paikassa oli ensimmäinen. Tilasimme kaakaot ja leivokset ja tiedustelimme, saammeko mennä pupuhuoneeseen. Meille myönnettiin lupa. Pyysimme myös mahdollisuutta ostaa pupuille sellainen herkkulautanen (sis. pupunruokaa), mutta omistaja sanoi, että juuri silloin ei ollut valmiina. Mainitsi tulevansa tarjoamaan lautasen ostomahdollisuutta heti, kun on ehtinyt ne valmistaa.
Menimme pupuhuoneeseen, otimme kengät pois ja istuimme pöytään. En ehtinyt kuin kerran juoda kaakaostani ja ottaa leivoksesta kaksi lusikallista, kun omistaja saapui ovelle ilmoittamaan, että pitäisi lähteä seuraavien asiakkaiden tieltä. Olimme hämmentyneet ja kysyimme, että kuinkas nyt näin, kun emme ehtineet vielä saada edes sitä meille luvattua pupunruokakippoa. Nyt on kuulemma vain tällainen tilanne. Olimme hyvin harmissamme, sillä toinen huoneessa ollut ulkomaalaistaustaisista naisista koostunut seurue sai viipyä siellä yli puoli tuntia, kun taas meille tuli sellainen äkkilähtö. Nuo ulkomaalaiset eivät edes kiinnittäneet pupuihin huomiota, vaan räpelsivät puhelimiaan taukoamatta ja olivat kuin huoneessa ei eläimiä olisi ollutkaan. Omistaja sanoi, että koska heitä on 4 ja meitä 2, niin siksi heille on sen vuoksi mahdollisuus olla pidempään. Me koimme sen epätasa-arvoiseksi kohteluksi, koska säännöissä ei ole mitään mainintaa siitä, että neljän hengen seurue saa olla monin verroin pidempään.
Ymmärrän, että koska kahvilassa oli paljon ihmisiä, niin pupuhuoneessa ei voi olla kovinkaan pitkään, mutta jokin kohtuus ja maalaisjärki pitäisi silti säilyttää. Esim. 10 minuuttia / asiakas on mielestäni kohtuullinen, jos on kova kiire. Ja tuon ajan pitäisi koskea jokaista tasavertaisesti. Jos asiakas joutuu poistumaan heti, kun on yhden kerran juonut kaakaosta ja maistanut kaksi lusikallista kakkua, niin kyllä sellainen on silkkaa kiusantekoa ja täysin ala-arvoista asiakaspalvelua. Muissa kahviloissa ja ravintoloissa ei yleensä kanta-asiakkaita kohdella kuin roskia, joten jatkossa menen kissakahvilaan. Siellä on erinomainen asiakaspalvelu ja kiireenkin keskellä henkilökunta muistaa hyvät tavat.
Saimme hyvitykseksi lähteissämme yhden pupuruokakupongin. Ei oikein ollut mielestäni kohtuullinen korvaus, kun jouduimme seisten syömään ja juomaan loput kaakaot ja leivokset. Niin kauan kuin en ole hevonen, niin en periaatteesta ala seisten syödä. Varsinkin, kun olen paikkaa kannattanut kolme vuotta ja tuonut sinne lukuisia uusia asiakkaita, eli ystäviä, sukulaisia, tukilapsiani ja tuttaviani. Tämä oli nyt tässä.
Jyväskylässä Kirkkopuiston Rosso, aikaa tapahtuneesta reilu vuosi. Viimeinen pisara oli, kun sain tilaamaani pitsaan aluksi vain 50% tilaamistani neljästä täytteestä. Pyytämällä sain kolmannen täytteen itse levitettäväksi pitsaan, neljäs täyte jäi. Ei nyt sillä että edellisetkään kokemukset olleet mitään taivaanräjäyttäjiä, tulipahan yksinkertaisesti mitta täyteen.
Noin 10 vuotta sitten kävin eräässä urheilukauppaketjussa sovittamassa takkeja. En löytänyt sopivaa takkia. Kun olin poistumassa myymälästä, niin kaupan myyjä tuli luokseni ja väitti, että yritän varastaa silloin päällä olevan takkini, joka oli useita vuosia vanha ja etenkin kauluksesta ihan likainen. Siinä sitä asiaa sitten selviteltiin jonkin aikaa ja minua uskottiin vasta, kun suostuin antamaan heille takin tutkittavaksi ja he huomasivat ettei kyseistä vaatemerkkiä edes myyty heidän kaupassaan. Eivät pyytäneet anteeksi tai pahoitelleet asiaa millään tavalla. Mua kyllä hieman nolotti ja ketutti, kun he kailottivat kaupassa kovaan ääneen, että olisin varastamassa takkia. Enpä käynyt siellä toisten.
Jonotin Hervannassa grillille ja takanani jonotti erittäin humalassa horjunut örisevä vanhempi mies. Itse olin tuolloin selvin päin ja siististi pukeutunut, silloin kolmekymppinen nainen. Kun vuoroni tuli, keski-ikäinen naismyyjä huikkasi tälle humalaiselle "Herra sieltä taaempaa ensin, arvojärjestyksessä otetaan" En todellakaan enää asioinut sillä grillillä, ihme kivikautinen ajatusmaailma :D
Parturi, edellisen asiakkaa jälkeen parturi ei desinfioinnut välineitä ja viikon päästä niskassani alkoi kuhiseva ihottuma jota sitten hoidettiin pitkän aikaa..
Paikallinen s-market. Aivan törkeää asiakaspalvelua, ja kun tein siitä valituksen s-ryhmään, eivät myyjät enää edes tervehtineet sen jälkeen. Asia käsiteltiin kys. myyjien kanssa, ainakin näin minulle palautteeseen vastattiin. Joten ilmeisesti siitä sitten sisuuntuneena en ansaitse enää edes tervehdystä. Lisäksi kyseisessä kaupassa on nykyään aina hyllyt ihan tyhjinä, ihan kuin sinne ei tulisi enää ollenkaan samalla tavalla tavaraa kuin aiemmin. -30% -lappu on vain niissä tuotteissa, joissa on samana päivänä päiväys. Eikä aina niissäkään. Päiväykset pitää siis tutkia joka tuotteeen kohdalla, ettei vahingossa osta jotain joka vanhenee heti seuraavana päivänä. Käyn kaupassa vain pari kertaa viikossa, joten oletan että ruoka on tuoretta eikä sitä tarvitse heti valmistaa.
Näiden syiden vuoksi en enää käytä kyseistä kauppaa, vaan olen siirtynyt K-ryhmän asiakkaaksi. Tavallaan harmittaa, sillä tähän saakka olen keskittänyt kaikki ostokseni s-ryhmään bonusten takia. Nyt taidan siirtyä kokonaan k-ryhmän puolelle.
Yleensä olen tottunut saamaan kaikkialla hyvää palvelua, vaikka olen nuori nainen. Mutta Gigantti on aina oma lukunsa, voin kertoa kokemuksen, jonka jälkeen lopetin siellä asioinnin kokonaan.
Oltiin poikaystävän kanssa jo pidempi aika katseltu mulle tablettia opiskeluihin ja oltiin jääty pohtimaan kahden Lenovon mallin välillä, jotka molemmat olisivat sopineet tarpeisiini ja olivat lähes saman hintaisia. Koneissa oli kuitenkin eri prosessori, eikä tutkimuksista huolimatta päästy itse selvyyteen että kumpi kannattaa ostaa, joten ajateltiin mennä liikkeeseen ja luottaa heihin. Noh, liikkeessä meitä tuli palvelemaan noin saman ikäinen nuori mies ja kysyttiinkin sitten suoraan kysymyksemme, että näistä laitteista ollaan kiinnostuneita, mikä on ero ja kumpi on parempi. Tämäpä ei myyjälle käynyt vaan hän alkoin esitellä meille tuplasti kalliimpaa Huawein laitetta, josta en todellakaan ollut kiinnostunut. Kaiken lisäksi myyjä esitteli tämän suosikki laitteensa ominaisuuksia esittelemällä sillä netistä Iltalehden etusivua: "Katsokaa kuinka nopeesti tää tätä lataa!". Totesin myyjälle siinä sitten että Huawei ei kiinnosta vaan halutaan vaan tietää kummassa Lenovon laitteista on parempi prosessori. Silloin myyjä ratkaisi tilanteen lukemalla laitteiden esittelytaulusta niiden tekniset tiedot meille, kommentoimatta itse mihinkään suuntaan. Tässä vaiheessa poikaystävänikin meinasi jo hermostua ja toisti juuri kysymäni kysymyksen prosessoreista, koska ollaan totuttu että hän miehenä saattaa elektroniikkaliikkeissä saada hieman parempaa palvelua. Mutta tässäkin vaiheessa myyjä vain luki esittelytaulusta prosessorien nimet ja kysyi kumpi laitetaan. Totesin itse sitten että taidamme nyt lähteä vielä tutkimaan muiden liikkeiden tarjontaa, jolloin myyjä astui ahdistavasti seisomaan eteeni tukkien käytävän ja totesi: "Miks lähtee muualle, kun tässä on asiantunteva myyjä?". Siinä vaiheessa oltiin poikaystävän kanssa niin pölmistyneitä, että todettiin vain lähtevämme nyt, vaikka tilanteessa olisi selkeästi ollut esimiehen kutsumisen aika.
Tän jälkeen ei olla kumpikaan Gigantissa enään käyty ja kaikista hauskinta oli että myyjä olisi voinut meille vaan valehdella että kalliimmassa Lenovon laitteessa olisi parempi prosessori ja olisimme ostaneet sen. Tai, jos ei oikeasti tiennyt laitteista mitään, niin olisi voinut kysyä muilta myyjiltä jotka olivat vapaina.
Vierailija kirjoitti:
Paikallinen s-market. Aivan törkeää asiakaspalvelua, ja kun tein siitä valituksen s-ryhmään, eivät myyjät enää edes tervehtineet sen jälkeen. Asia käsiteltiin kys. myyjien kanssa, ainakin näin minulle palautteeseen vastattiin. Joten ilmeisesti siitä sitten sisuuntuneena en ansaitse enää edes tervehdystä. Lisäksi kyseisessä kaupassa on nykyään aina hyllyt ihan tyhjinä, ihan kuin sinne ei tulisi enää ollenkaan samalla tavalla tavaraa kuin aiemmin. -30% -lappu on vain niissä tuotteissa, joissa on samana päivänä päiväys. Eikä aina niissäkään. Päiväykset pitää siis tutkia joka tuotteeen kohdalla, ettei vahingossa osta jotain joka vanhenee heti seuraavana päivänä. Käyn kaupassa vain pari kertaa viikossa, joten oletan että ruoka on tuoretta eikä sitä tarvitse heti valmistaa.
Näiden syiden vuoksi en enää käytä kyseistä kauppaa, vaan olen siirtynyt K-ryhmän asiakkaaksi. Tavallaan harmittaa, sillä tähän saakka olen keskittänyt kaikki ostokseni s-ryhmään bonusten takia. Nyt taidan siirtyä kokonaan k-ryhmän puolelle.
Nyt kannattaa miettiä enen kuin avaudut K-kaupassa.
Voipi tulla nälkä...ai niin vielä jää Lidl :)
Puputyttö30 kirjoitti:
Tampereen 3D-kahvilassa ("pupukahvilassa") lopetin asioinnin kokemani "ulosheittokokemuksen" jälkeen. Olen ollut paikan kanta-asiakas alusta saakka, siis jo silloin vuonna 2015 kun kyseinen kahvila avasi ovensa. Olen tuonut sinne myös tukilapsiani vierailulle ja heille paikan puput ovat olleet aina yhtä ilahduttava elämys. Lapset ovat aina osanneet käyttäytyä hyvin sekä siellä että muissa julkisissa paikoissa. Ovat perhetaustansa vuoksi hyvin ujoja ja eivät edes uskaltaneet koskea pupuihin ennen kuin rohkaisin. :)
Olen eläinrakkaana ihmisenä käynyt paikassa myös yliopistokollegoiden ja aikuisten tuttavien seurassa. Vierailut ovat aina ennen sujuneet mukavasti. Tällä kertaa toin paikkaan ulkopaikkakuntalaisen aikuisystäväni. Hänelle vierailu ko. paikassa oli ensimmäinen. Tilasimme kaakaot ja leivokset ja tiedustelimme, saammeko mennä pupuhuoneeseen. Meille myönnettiin lupa. Pyysimme myös mahdollisuutta ostaa pupuille sellainen herkkulautanen (sis. pupunruokaa), mutta omistaja sanoi, että juuri silloin ei ollut valmiina. Mainitsi tulevansa tarjoamaan lautasen ostomahdollisuutta heti, kun on ehtinyt ne valmistaa.
Menimme pupuhuoneeseen, otimme kengät pois ja istuimme pöytään. En ehtinyt kuin kerran juoda kaakaostani ja ottaa leivoksesta kaksi lusikallista, kun omistaja saapui ovelle ilmoittamaan, että pitäisi lähteä seuraavien asiakkaiden tieltä. Olimme hämmentyneet ja kysyimme, että kuinkas nyt näin, kun emme ehtineet vielä saada edes sitä meille luvattua pupunruokakippoa. Nyt on kuulemma vain tällainen tilanne. Olimme hyvin harmissamme, sillä toinen huoneessa ollut ulkomaalaistaustaisista naisista koostunut seurue sai viipyä siellä yli puoli tuntia, kun taas meille tuli sellainen äkkilähtö. Nuo ulkomaalaiset eivät edes kiinnittäneet pupuihin huomiota, vaan räpelsivät puhelimiaan taukoamatta ja olivat kuin huoneessa ei eläimiä olisi ollutkaan. Omistaja sanoi, että koska heitä on 4 ja meitä 2, niin siksi heille on sen vuoksi mahdollisuus olla pidempään. Me koimme sen epätasa-arvoiseksi kohteluksi, koska säännöissä ei ole mitään mainintaa siitä, että neljän hengen seurue saa olla monin verroin pidempään.
Ymmärrän, että koska kahvilassa oli paljon ihmisiä, niin pupuhuoneessa ei voi olla kovinkaan pitkään, mutta jokin kohtuus ja maalaisjärki pitäisi silti säilyttää. Esim. 10 minuuttia / asiakas on mielestäni kohtuullinen, jos on kova kiire. Ja tuon ajan pitäisi koskea jokaista tasavertaisesti. Jos asiakas joutuu poistumaan heti, kun on yhden kerran juonut kaakaosta ja maistanut kaksi lusikallista kakkua, niin kyllä sellainen on silkkaa kiusantekoa ja täysin ala-arvoista asiakaspalvelua. Muissa kahviloissa ja ravintoloissa ei yleensä kanta-asiakkaita kohdella kuin roskia, joten jatkossa menen kissakahvilaan. Siellä on erinomainen asiakaspalvelu ja kiireenkin keskellä henkilökunta muistaa hyvät tavat.
Saimme hyvitykseksi lähteissämme yhden pupuruokakupongin. Ei oikein ollut mielestäni kohtuullinen korvaus, kun jouduimme seisten syömään ja juomaan loput kaakaot ja leivokset. Niin kauan kuin en ole hevonen, niin en periaatteesta ala seisten syödä. Varsinkin, kun olen paikkaa kannattanut kolme vuotta ja tuonut sinne lukuisia uusia asiakkaita, eli ystäviä, sukulaisia, tukilapsiani ja tuttaviani. Tämä oli nyt tässä.
Eli sinun takiasi kehitysvammaiset eivät pääse silittämään pupuja .(
Häpeäisit
Olen hyvin pettynyt Clas Ohlsonin asiakaspalveluun.
Ostin lapselle lahjaksi 60 euron kuulokkeet jotka eivät toimineet. Ääni alkaa ns. rätistä kun laittaa tietokoneeseen ja vaikka äänet ovat alle 10% niin silti se saattaa mennä sadalle prosentille itsestään, mikä voi vahingoittaa kuuloa.
Seuraavana päivänä kun oli tarkoitus mennä palauttamaan ne kuitilla, niin eräs 18-vuotias poika kassalla sanoi että minulla ei ole oikeutta palauttaa niitä sillä olen käyttänyt tuotetta pari kertaa, vaikka sama henkilö myi kuulokkeet minulle ja antoi 3 vuoden takuun.
Menin sitten Clas Ohlsonin sivuille ja annoin palautetta heille. Sain kahden päivän päästä vastauksen että minulla on oikeus palauttaa kyseinen tuote. En silti aio enää koskaan käydä koko paikassa
Niin huonoa palvelua sai Cyber shop Turusta etten enää koskaan mene ko. liikkeeseen. Jos myyjä tekee virheen, ts. myy väärän tuotteen. Hänen kuuluisi olla pahoillaan ja hyvittää asia jotenkin, eikä alkaa haukkua ja syytellä asiakasta! törkeää!!! onneksi muitakin liikkeitä olemassa!!
Vierailija kirjoitti:
Niin huonoa palvelua sai Cyber shop Turusta etten enää koskaan mene ko. liikkeeseen. Jos myyjä tekee virheen, ts. myy väärän tuotteen. Hänen kuuluisi olla pahoillaan ja hyvittää asia jotenkin, eikä alkaa haukkua ja syytellä asiakasta! törkeää!!! onneksi muitakin liikkeitä olemassa!!
Mulle suositeltiin vaaleisiin hiuksiin siellä pinkkiä hiusväriä.
Hiukset muuttui marjapuuron väriseksi.Kävin näyttämässä hiuksia itkien ja pyysin rahaa takaisin.
Törkeä myyjä sanoi että kyllä se väri vaalenee,eikä hyvittänyt mitään.
En käy siellä enää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle suositeltiin vaaleisiin hiuksiin siellä pinkkiä hiusväriä.
Hiukset muuttui marjapuuron väriseksi.Kävin näyttämässä hiuksia itkien ja pyysin rahaa takaisin.
Törkeä myyjä sanoi että kyllä se väri vaalenee,eikä hyvittänyt mitään.
En käy siellä enää ikinä.
Toi on ihan oma vikasi, ei kauppaa voi laittaa vastuuseen värin onnistumisesta
Se palkkaus ja sen kannattavuus omistajalle, eli työnantajalle riippuu kyllä vähän siitäkin, kuinka moni lopettaa sinne asiakassuhteensa ja jokainen sen verran liikkeeseen ja sen asiakaspalveluun suivaantunut saattaa mahdollisesti jopa kirjoittaa lehteen asiastaan , tai kuitenkin kertoa siinä kyseisessä liikkeessä tai myymälässä saamastaan huonosta palvelusta monille muillekin...