Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Vierailija kirjoitti:
eri paikoissa kirjoitti:
1. Tylyys, huomauttelu, aliarvointi, outo katse tai ilkeys. 2. Jos paikassa aiheutuu fyysinen vamma tai on sen vaara. 3. Liian kalliit hinnat. Tukkuhinta saattaa olla minimaalinen ja kauppias ottaa moninkertaisen hinnan. 4. Levottomuus tai liian kova musiikki /basso. 5. Tunne että on tullut huijatuksi tai asiakkaiden kalastelu epämääräisillä tavoilla. 6. Tiedostamattomuus - joku on vialla firmassa mutta asiakasta ei kuunnella, eikä vikaa huomata. Vaikka ystävällisesti viestitään palautelomakkeella. 7. Sijainti - liian vaikea sijainti autottomalle talviaikaan. Voisi tilata netin kautta. 8. Nettitilauksen ongelmat - esim. huono valikoima ja kalliit hinnat, laatu. 9. Nettikaupassa ei ole nopeampia vaihtoehtoja kuljetukseen. Joskin joustan tässä tapauksessa joskus. 10. Portsarit säheltäviä tai vartijat vaikuttavat käyvän kuumana tai yli-innokas vartijamyyjä. 11. Myyjä roikkuu niskassa kun yrittää katsoa rauhassa. En ole myymälävaras. Hanki kamerat. 12. Liian kiire asiakaspalvelijalla tai häntä ei kiinnosta, jos haluaisi kysyä jotain tai pitkä puhelinjonotus. Olkoonkin että tietoa on etsitty ensin muilla keinoin, eikä asiakaspalvelijaa tms haluaisi häiritä mitenkään. 13. Kivijalkaliikkeen asiakas menee nettiasiakkaan edelle täysin, että paketti lähtee päiviä myöhässä. Silloin koen ettei liike kauheasti tarvitse minua. 14. Muut asiakkaat aiheuttavat ongelmia usein. Esim. joku tulee roikkumaan hihaan, on humalassa, riehuu tai tietyt tyypit hakeutuvat paikkaan. Pieni riita kassalla myyjän ja jonkun asiakkaan välillä ei vielä hätkäytä. 15. Epäsiisteys. Pieni ei haittaa, mutta mukavaa mennä puhtaalle alueelle, puhtaaseen kauppaan esim. 16. Kauppa ei huomioi ollenkaan tärkeitä asiakkaan toiveita. Jos on oikeasti hyvä tuote joka menee kaupaksi.
No, kiitti paasamisestas vaik en jaksanu lukaa ku pikasee.........!😨
Se ei ollut paasaaminen ihmisille, vaan vinkki firmoille ja kauppiaille. Ei tarvitse lukea jos ei jaksa, ainoastaan jos joku haluaa parantaa kauppaansa. :O
Ostin H&M:lta farkut ja huomasin vasta kotona että niistähän purkautuu sisäsauma. Yritin palauttaa farkut myymälään, jolloin myyjä alkoi väittää ettei heillä ole ollut tätä mallia myynnissä ja että olen tilannut ne netistä. Sanoin että enpä ole koskaan H&M:n verkkokaupasta tilannut, johon hän vaan nauroi että "ei voi olla totta, kaikkihan sieltä on tilannu".
Mulla oli mukanani kuitti, mutta H&M:n muovikassin olin jo ehtinyt heittää pois ja näin miten myyjä silmäili tätä mun omaa kassia ja perusti epäilyksensä vissiin pelkästään siihen. Osoitin sormella missä telineessä farkut oli olleet, myyjä ei siltikään uskonut, vaan pyysi että tulisin uudestaan seuraavana päivänä tiettyyn kellonaikaan, jolloin myymäläpäällikkö on paikalla. Menin silloin, myymäläpäällikkö ei ollut paikalla. Kolmannella kerralla sit tavoitin hänet ja sain rahat takaisin!
Rossossa en käy, koska ruoka on nykyään pahaa ja mautonta. Ennen oli parempaa. Sain viime kesänä elämäni kauheimman pizzan. Ajattelin, että ok, ensi kerralla otan sitten jotain muuta. Pasta bolognese oli seuraavalla kerralla ihan kauheaa. Huonosti keitettyä makaronia ja teollisen makuista jauhelihakastiketta. Jotkut valmisruuatkin maistuvat paremmalta. Nyt ystävänpäivän kunniaksi käytiin syömässä taas Rossossa. Otin pippuripihvin (possua), jossa oli ylikypsäksi käristetty possu, pippurikastike (maistui kuin olisi valmispohjaan kaadettu ne pippurit) ja ranskiksia, vähän jotain tuoretta kasvista. En ymmärrä hinnoittelua, kun laatu on mitä on.
Kosmetologi valitti ripsiäni värjätessään monta kertaa siitä, miten lyhyet ripset mulla on. Vaikea värjätä!
Vierailija kirjoitti:
Kakkanaama kirjoitti:
Jotkut apteekit ovat sellaisia, että niissä on kahden tai kolmen farmaseutin muuri odottamassa parin metrin päässä sisäänkäynnistä. Kun olet saanut hätnäppää oven auki, hyökkää jo ensimmäinen iholle kiinni "tarttetko apua"-mantransa kanssa. No v1tTu en, ihan ajattelin itse hakea paketin maitohappobakteereita hyllystä. Todella ärsyttävää ja vaivaannuttavaa. Pari pahinta apteekkia boikotissa tuon takia, esim. Rovaniemen Ilopilleri.
No ihan tiedoksi vaan että ne ei ole Farmaseutteja vaan teknisiä työntekijöitä
Lääketeknikko ei saa antaa lääkeneuvontaa. Että kyllä ne hyllyjen edessä palvelevat ovat yleensä farmaseutteja.
Maksoin käteisellä ja sain liian vähän rahasta takaisin. Kun huomautin asiasta, niin myyjä väitti minun maksaneen pienemmällä setelillä kuin todellisuudessa olin maksanut. Ei meinannut millään antaa puuttuvaa summaa. Ensin sanoi, että voisin sen tulla seuraavana päivänä hakemaan, kunhan ensin olisi illalla laskenut kassan ja tarkistanut asian. Lopulta sain rahani, mutta siihen liikeeseen ei minun tarvinnut enää jalallani astua.
Olen boikotoinut muutamaa thaihierontapaikkaa. Niissä palvelu ei ole ollut hintansa väärttiä.
Keravan Alepan parkkipaikalle tuli Parkki Pate, olin 3 minuuttia kaupassa ja sain sakot. En mene sinne enää koskaan, vaikka oli mun vakkarimesta.
Tykkään käsilaukuista ja olin aikaisemmin ostanut useampia kotikaupunkini laukkuliikkeestä. Kerran menin sinne katselemaan ison olkalaukun kanssa, olin lähdössä viikonlopuksi kaverin luo ja tavarat oli siinä. Myyjän kysyessä mitä etsin, kerroin katselevani josko löytyisi kivaa käsilaukkua. Tähän myyjä totesi erittäin alentuvalla äänensävyllä, että voi olla vaikea alkaa käyttää käsilaukkua jos on tottunut käyttämään TUOLLAISIA, viitaten olkalaukkuuni. En ole kyseisen kerran jälkeen asioinut siellä, vaan toisessa laukkukaupassa.
Lisäksi kävin aiemmin laitattamassa geelikynsiä yhdellä kosmetologilla. Jos kesken ajan tuli asiakas esim. ostamaan lahjakorttia, kosmetologi alkoi asiakkaan lähdettyä haukkua minulle kyseistä ihmistä tai muita asiakkaitaan yleisesti. Lopetin kynsien laitattamisen kun tulin raskaaksi enkä ole kyseiseen putiikkiin enää palannut. En halunnut kuulla haukkumista enkä toisaalta miettiä, haukkuuko kosmetologi jollekin minua.
Vierailija kirjoitti:
Olen boikotoinut muutamaa thaihierontapaikkaa. Niissä palvelu ei ole ollut hintansa väärttiä.
Näiden taso vaihtelee valtavasti. Vaikea löytää hyvää vakiopaikkaa.
Teininä olin kesätöissä myymässä vihanneksia torilla. Torin kulmalla sijainneen vaateliikkeen omistaja kävi päivittäin tivaamassa alennuksia. Kun ei saanut (eihän mulla olisi oikeuksia ollut sellaista antakaan) haukkui niin että itku ei ollut kaukana. Joskus kävi ihan vaan haukkumassa ja veetuilemassa millon mistäkin. Teiniä kun on helppo kyykyttää.
Nyt ostovoimaisena aikuisena edelleen matkustan mieleemmin toiseen kaupunkiin kuin asioin tässä liikkeessä (erikoisempaa tavaraa siis mitä ei ihan joka paikasta saa). Olen myös aina tilaisuuden tullen kehoittanut muitakin välttämään kyseistä puljua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Instrumentariumissa (olin tuolloin n. 20-vuotias ja elin ns. boheemivaihetta) kaksi eukkoa tuijotti tiskin takaa ja kuulin kun toinen sanoi ”tuokin tossa odottaa jotain”.
Instrumentarium on muuten töykeä paikka! Katsellaan pitkin nenänvartta ja odotutetaan ja kun on itse lopulta hiukan ärtyneenä pyytämässä apua, pyöritellään silmiä. Tämä siis Turun Instrussa. Onneksi ei oo ainoa rilliliike.
Mä en ole Turun Hansan Instrumentariumissa käynyt enää sen jälkeen kun pakkomyytiin ties mitä pinnotteita ym tarjousrilleihin ja katseltiin nenänvartta pitkin kun kyseenalaistin asiaa.
Luinkin nuo kaksi edellistä kommenttia jo aikaisemmin ja tulin ajatelleeksi nimenomaan Turun Hansan Instrua. Myyjät/optikot ilmeisesti myös jotenkin kiertävät myymälästä toiseen. Jos yrität kartella jotain tiettyä tyyppiä ja menetkin toiseen myymälään, niin ylläri pylläri, siellähän on se epäystävällisin ja töykein tapaus vastassa. Yritän kartella kyseistä ketjua.
Eräässä vaateliikkeessa, koska myyjä kassalla maksaessani kehtasi epäillä että olen vaihtanut vaatteeseen halvemman alehinnan!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eläkkellä oleva nainen, asun yksin. Enkä ole rikas, ja se varmaan näkyy. Joskus tuntuu, että me emme ole kovin suosittuja asiakkaita. Esimerkiksi vaikkapa Body Shop (ihme kyllä) kotikaupungissani. Sain jotenkin välinpitämätöntä asiakaspalvelua, joten eipä tee mieli mennä uudelleen. Sen sijaan Glitter :), tuo teinityttöjen kauppa - on saanut ilmeisen fiksuja myyjiä palkkalistoilleen. Ne kerrat, kun olen siellä käynyt ostoksilla, myyjät ovat olleet tosi ystävällisiä ja huumorintajuisia.
Jos satun menemään markkinoille, vältän aina menemästä kovin lähelle kojuja. Ihan liian usein on saanut tympeitä, suorastaan veemäisiä lausahduksia myyjiltä, jos ei osta mitään. Ymmärrän, että ei ole helppoa myydä vaikkapa nahkalaukkuja markkinoilla, mutta käytöstavat pitäisi olla, jos asiakas käyttäytyy fiksusti, pitäisi myyjänkin tehdä samoin ja purkaa turhautumisensa itsekseen.
Millaisia koruja mummo ostat glitteristä?
Osaako teinit suositella ?Olen 50v nainen, olen ostanut Glitteristä hiustenpidennyksiä..korviksia ym.
Käyn glitterissä joka viikko. myyjät tunnistavat minut ja palvelevat hyvin.
Minkä ikäisille glitter on mielestäsi tarkoitettu?
Aion shoppailla siellä vielä eläkeikäisenäkin
Minä olen 60v ja käyn myös joskus glitterissä. Siellä on ihan kivaa krääsää joko itselle tai lahjaksi. Ei kaikkien korujen tarvitse olla aitoja. Minä olen aina saanut hyvää asiakaspalvelua enkä ole ajatellut että siellä olisi yläikäraja. Minua ei myöskään ole mummoteltu mikä olisi hölmöä kun minusta ei voi edes tulla mummoa.
Lopetin työpaikkani yhteistyön erään rakennusalan firman kanssa, koska tämän firman työntekijä paljastui eläinrääkkääjäksi.
Sen sijaan en lopettanut käymistä kampanjallani jonka opiskelija värjäsi hiukseni vahingossa vaaleasta tummaksi.
Eräässä apteekissa kysyin tiukahkossa rahatilanteessa, olisiko reseptillä määrätystä kuurista pienempää pakkauskokoa, jotta voisin ostaa ensin alkutarpeiksi. Farmaseutti ei ilmeisesti hoksannut, että en sitten saa samalla reseptillä koko kuuria, jos otan pikkupakkauksen ensin, koska pienempi pakkauskoko oli tyyliin 20 tablettia ja koko kuurin mitta 30 tablettia, ja itse tajusin vielä vähemmän ja ostin pienemmän pakkauksen.
Farmaseuttikin oli palvelutilanteessa tylyhkö, mutta kun hetkeä myöhemmin tilanteen tajuttuani soitin apteekkiin, että kävikö tässä nyt niin, etten saakaan reseptilläni kuin osan kuurista, minulle oltiin nähdäkseni toisen apteekkityöntekijän toimesta todella tylyjä ja tiuskittiin, että oma vikani on. En edes syyttänyt asiasta farmaseuttia, tiedustelin vain, että mokasinko. Lopetin kyseisessä apteekissa asioinnin siihen.
Vierailija kirjoitti:
Maksoin käteisellä ja sain liian vähän rahasta takaisin. Kun huomautin asiasta, niin myyjä väitti minun maksaneen pienemmällä setelillä kuin todellisuudessa olin maksanut. Ei meinannut millään antaa puuttuvaa summaa. Ensin sanoi, että voisin sen tulla seuraavana päivänä hakemaan, kunhan ensin olisi illalla laskenut kassan ja tarkistanut asian. Lopulta sain rahani, mutta siihen liikeeseen ei minun tarvinnut enää jalallani astua.
Ihan tavallinen käytäntö, että jos saman tien ei ole todettavissa, että olet saanut väärin takaisin, silloin toimitaan aina noin, että kassa lasketaan ja vasta sitten asia on selvitetty. Myyjä ei voi suoraan vaan antaa kassasta rahaa, jos joku tulee sanomaan, että on saanut väärin takaisin.
Paikallisessa lastentarvikkeessä vanhempi myyjä (tai ehkä omistaja?) esittelee väkisin kalliimpia malleja, vaikka selkeästi sanoo että etsimme halvempaa ja yksinkertaisempaa emmekä halua 1600 euron hyperdyper lastenvaunua. Sen jälkeen hampaat irvessä saattaa esitellä yhden satasta halvemman mallin. Niitä oikeasti edullisempia malleja hän ei suostu edes ottamaan esille. Pyörittelee silmiään ja tuhisee ja poistuu paikalta että katselkaa itse. (Olimme kerrankin ainoat asiakkaat silmä hetkellä).
Olen tästä liikkeestä astellut suoraan Prismaan ostamaan tismalleen saman halvemman mallin, jota tänä nainen ei suostunut ottamaan esille hyllystä. Ihmettelen miksi siellä edes pitää olla myynnissä halvempia tuotteita, jos niitä ei kenelläkään haluta myydä?
Toinen myyjä tässä liikkeessä on mukava ja asiallinen ja häneltä on tullut ostettuakin tarvikkeita. Ikävä kyllä sen korppikotkan takia välttelen kyseistä liikettä niin pitkään kuin voin.
Peppo kirjoitti:
Keravan Alepan parkkipaikalle tuli Parkki Pate, olin 3 minuuttia kaupassa ja sain sakot. En mene sinne enää koskaan, vaikka oli mun vakkarimesta.
Eli mitä vastaan siinä saa pysäköidä, rahaa vai parkkikiekkoa? Käytitkö jompaa kumpaa? Tuskin siinä kokonaan kielletty pysäköinti on, jos on kerran kaupan parkkis.
Joskus ennenmuinoin teininä kävin kosmetologilla kasvohoidossa. Ko. kosmetologi käytti puolet käyntiajastani haukkumalla muiden valmistajien tuotteita (siis muiden kuin mitä hän itse myi) miten "niissä ei ole kuin vettä ja vaseliinia". Sitten ihmettelin siinä laput silmillä sokeana maatessani, että miksi otsassani tuntuu pistävää kipua. Kosmetologi oli päättänyt alkaa nyppiä kulmiani pinseteillä 1) kysymättä, haluanko kulmien muotoilua 2) varoittamatta etukäteen. Lopetti sentään kun sanoin että ei kiitos. En mennyt toiste.
Ja myös vuosia sitten kävin kampaajalla leikkauttamassa siihen aikaan kohtuulyhyttä tukkaani. Kerroin, että päältä vähän pidempi ja sivuilta lyhyt. Kun kampaaja oli leikannut vähän aikaa, hän sanoi, että ei suostukaan leikkaamaan pyytämälläni tavalla, koska "siitä tulee liian lyhyt". Lopputuloksena päältä pidempi ja sivuilla oikein kunnon pykälät. Loppuhuipennukseksi kyseinen hiustäti alkoi kihartaa hiuksiani kihartimella, yhtään tietenkään kysymättä haluanko sellaista. Lopputulos näytti aivan ääliömäiseltä, joten asiakassuhteesta ei tullut pitkäkestoista. Harvoin olen lähtenyt kampaajalta niin tiukasti huppu päässä. Seuraavalla viikolla toinen kampaaja sitten onneksi korjasi tilanteen.