Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Body Shop ei muutes enää ole Lorealin omistuksessa.
10-vuotias asiakkuus omalta ja lapsen kohdalta Oralissa päättyi yrityskauppaan, jossa pienosakkaita sorrettiin törkeästi. Lapsi oli 3-vuotiaasta asti käynyt samalla hammaslääkärillä, joka oli todella hyvä lasten kanssa ja lapsi kävi siellä mielellään, vaikka meidän hammashoito lähti liikkeelle täydestä katastrofista (13 reikää paikattiin nukutuksessa). Vaikka lapsi ei muuten osakkeista ollut niin kiinnostunut, niin Oralin osakkeita hän toivoi salkkuunsa ja niitä ostettiin. Piensijoittajat ostettiin ulos alihintaan kun suurin omistaja oli kaupassa sekä ostajana että myyjänä, ja pääsi jatkamaan omistajana kun piensijoittajat ostettiin ulos edulliseen hintaa. Yleensä kun firma ostetaan pörssistä ulos, osakkeille maksetaan kunnollinen preemio. Oralin kohdalla se oli yhtä tyhjän kanssa.
Loukkaannuin tuosta niin verisesti että sinne jäi ihana hammaslääkäri. Toki oltiin päästy jo siihen vaiheeseen että hammaslääkärissä käytiin enää kerran vuodessa eikä teini enää tarvinnut kariologiaan erikoistunutta hammaslääkäriä.
Lämmin kiitos Heikki Alapullille! Ja suositus niille, jotka etsivät Helsingistä hammaslääkäriä lapselle, jota hammaslääkärissä käynti pelottaa.
Isäni sairastaa parkinsonin tautia joka on aika hyvin hallinnassa, mutta kasvoissa esiintyy lihasnykimistä. Olimme Turussa kiinalaisessa ravintolassa pöydässä odottelemassa tilausta. Isän poski alkoi nykiä ja kiukkuinen (ilmeisesti) ravintolan omistaja tuli käskemään meidät ulos ravintolosta, koska "irvistelemme toisiin pöytiin" Enpä mene tuonne toiste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksoin käteisellä ja sain liian vähän rahasta takaisin. Kun huomautin asiasta, niin myyjä väitti minun maksaneen pienemmällä setelillä kuin todellisuudessa olin maksanut. Ei meinannut millään antaa puuttuvaa summaa. Ensin sanoi, että voisin sen tulla seuraavana päivänä hakemaan, kunhan ensin olisi illalla laskenut kassan ja tarkistanut asian. Lopulta sain rahani, mutta siihen liikeeseen ei minun tarvinnut enää jalallani astua.
Ihan tavallinen käytäntö, että jos saman tien ei ole todettavissa, että olet saanut väärin takaisin, silloin toimitaan aina noin, että kassa lasketaan ja vasta sitten asia on selvitetty. Myyjä ei voi suoraan vaan antaa kassasta rahaa, jos joku tulee sanomaan, että on saanut väärin takaisin.
Niinpä. Ei sitä vain jokaiselle käsi ojossa rahaa hakemaan tulevalle voi antaa, vaan asia tosiaan on todettava ensin, että näin on käynyt. Ei tuossa minunkaan mielestäni mitään kummallista tapahtunut. Samahan se on vaikka pelikoneen kanssa, jos pelaaja sanoo, että vei rahat, ei niitä sieltä koneesta kaiveta tai vielä vähemmän kassasta anneta summaa tilalle, vaan Veikkauksen edustaja käy asian tarkistamassa ja sitten heiltä maksetaan hyvitys, jos on aiheellista. Ne on nuo raha-asiat aika tarkkoja ja niin pitääkin, ennen tarkistuksia kun ei päälle päin voi sanoa kumpi osapuoli on erehtynyt.
Eräs pizzeria (RP) Porissa AIKANAAN. Toimii edelleen mutta silloin liikkeessä oli eräs "asiakaspalvelija" joka oli naama norsunv*tulla joka ikinen kerta kun siellä tuli käytyä. Ei tervehtinyt, vaihtorahat tyyliin heitti käteen. Yhden kerran kun taas oltiin kaverin kanssa menossa syömään, oli pari asiakasta meidän edellä. Seisottiin jonossa monta minuuttia ja tämä ei ensimmäistäkään asiakasta huomioinut millään tavalla, huokaili vain tiskin takana kovaan ääneen. Näki kyllä että jono kasvaa. Varmaan 10-15min odottelun jälkeen sanoin kaverille että nyt lähdetään muualle kun ei täällä saa palvelua. Myyjä jäi katsomaan perään. Sen jälkeen en ole ovia avannut. Eikä ollut siis ruuhka-aika sillon edes, ei vain kiinnostanut palvella. En tiedä onko "asiakaspalvelija" vielä siellä töissä.
Toinen syy huonon asiakaspalvelun lisäksi miksi jätän menemättä uudelleen jonnekin on se, jos myyjä kohtelee asiakasta täysin erilailla sen perusteella minkä ikäinen asiakas on. Monta kertaa nähnyt kassajonossa esim. kun vanhemmalle rouvalle kyllä leperrellään mutta seuraavana jonossa olevalle nuorelle ei tyyliin edes moi sanota. Ja noita on paljon.
Jungle juice barissa. Kerran kävin ja tuntui että häiritsen vain työntekijöiden jutustelua ja ilme oli kärsivä kun joutui minua palvelemaan. Ehkä en ollut tarpeeksi hyvännäköinen asiakas. Tai sitten nuoret tytöt oli jotenkin epävarmoja itsestään. Mistäpä sitä tietää. Voihan se olla että oli huono päiväkin.
Täällä on varmasti paljon asiakaspalvelijoita lukemassa muös näitä juttuja. Vinkkinä asiakkaan karkuuttamiseen on ylimielinen asenne, asiakkaan lokeroiminen, epäasiallisuus, palveluhaluttomuus, paskahuumori, vähättely.
Vierailija kirjoitti:
Kotikaupungissani toimi ennen kirpputori, jonka yhteydessä oli kahvila. Myyjä naamakertoimen perusteella epäili varkaaksi/lappujen vaihtajaksi tms ja saattoi pistää kuulustelun että " Mistä otit tämän? Oliko tämän hintainen? " ja vaatia näyttämään taskut. Kerran alkoi karjua, kun olin kerännyt tavaraa vaunujen alakoriin ja herätti vauvan meuhkaamisellaan , heitin koko vaatepinon ja pari leffaa tiskille niin, että osa tippui lattialle ja ärähdin että "Pidä perkele riepusi !" Kuulin, että monilla oli samoja kokemuksia ja yleisesti puhuttiinkin hullun ämmän kirppiksestä. Myös se kahvila oli surkea, pohjaanpalanutta kahvia, hapanta maitoa ja kuivia munkkeja ylihintaan, yksi vaivainen pöytä. Kirppis oli pystyssä pari vuotta, ensin lopetti kahvio ja sen jälkeen koko pulju.
Mikkeli? 90-luvulla?
Juu.. Menin kokeilemaan yhtä uutta parturia ja pyysin tietynlaista leikkausta ja hiushoitoa - tulos: tupeerasi mun pään hirveän näköiseksi kolme tuntia kesti ja kyllä harmitti maksaa - kun ei vaikuttanut osaavan työtään.. Ihmettelin että miksi lakkaa jne. Niin paljon - sanoi että se on paremmin sopiva mun pään muodolle, kun oli joku hiuspyörre siellä kuulemma eikä hän saanut sitä ojennukseen leikkaamalla eikä millään tavalla - mutta se oli ensimmäinen kerta kun joku ees valitti sellaista hiuspyörrettä, kukaan muu kampaaja ei ollut epäonnistunut sen kanssa tai valittanut tms. Lopputulos oli niin kamalaa katsottavaa että hyvä kun kehtasin liikkeestä ulos.. Menin heti ent.kampaajalleni ja hän kauhisteli, miksi hiukseni oli tupeerattu kovaksi ja tönköksi kuin joskus - 60-luvulla.
Nuorena menin vaateliike Haloselle tarkoituksena ostaa uuteen työhöni soveltuva jakku tai jakkupuku. Hetken pyörittyäni kaupassa, kerroin myyjälle tarpeestani. Hän katsoi minua happamasti päästä varpaisiin ja sanoi, että ”Meillä ei ole sinunkokoisellesi yhtään mitään sopivaa.” Olin toki hoikka, mutta kuitenkin ihan keskipituinen. Kävelin järkyttyneenä ulos. En ole ostanut tapauksen jälkeen mistään Haloselta yhtään mitään.
Olen boikotoinut Palefacea jo noin 13 vuotta. En kuuntele hänen kappaleitaan (eli kanava vaihtuu heti, jos Paleface on äänessä), en käy tilaisuuksissa, joissa hänen kerrotaan olevan paikalla, enkä lue hänestä kertovia juttuja.
Syynä on se, että 2000-luvun alussa kuuntelemassani paikallisradiossa soitettiin tauoilla kanavaa puffaavia artistien lausuntoja. Palefacen osuus oli suunnilleen tällainen: "Don't be a mother-fucker, listen to my music".
Protestini on hiljainen ja pienimuotoinen, eikä Paleface ole siitä varmaankaan edes tietoinen, mutta minulle se tuottaa edelleen tyydytystä.
Apteekkarit tilaavat henkilökunnalle koulutuksia, joissa opetetaan "hyvää" palvelua = ärhäkästä markkinointia. Tarkkailevat sitten itse, miten hyvin on mennyt oppi perille. Palautetta tulee äkkiä varsinkin liiasta passiivisuudesta. Haluaisin mieluummin antaa asiakkaalle hetken rauhaa ja sitten tarvittaessa kysyä avun tarvetta. Käytännössä vaikea toteuttaa, koska aina joku tökkii kyynärpäällä: "Hei, tonne tuli asiakas!" tai toinen farmasisti kiiruhtaa pisteiden toivossa heti asiakkaan luo.
Tapahtuipa Ravintola White Ladyssa Helsingissä eräänä kesänä. Söimme kesäterassilla ja huomasin, että avoinaisessa salaattiöljypullossa oli kaksi kuollutta kärpästä. Annoin pullon tarjoilijalle ja mainitsin asiasta toivoen uutta öljyä. Sain saman pullon takaisin niin, että se toinen kärpänen oli otettu pois. Totesin, ettei mulla ole mitään erityistä tunnesidettä tuohon toiseenkaan kärpäseen... Ei tullut sitten mentyä sinne enää. Sainpahan selkeän kuvan siitä, mikä on paikan hygienia-asenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut Body Shopissa kaksi kertaa todella ala-arvoista palvelua, joten enpä mennyt enää kolmatta kertaa. Tämä boikotti on pitänyt yli 20 vuotta.
Body shop boikotoi eläinkokeita
Sinä boikotoit Body Shoppia......taidat olla viehättävä persoona ja suuri eläinten ystävä
The Body Shop on L'Oréalin omistama. Hyvähän se on olla "eläinkokeeton" kun eläinkokeet suorittaa toisella nimellä :')
Ei ole enää.
Niin hei Body Shophan ei sitten enää kuulu L’Oréalille :) Ja lättyjä saa syödä vasta kun kaikki on paistettu ja paistajakin pääsee pöytään!
Lyhyesti sanottuna, aina silloin jos olen liikkeen asiakkaana kokenut joutuneeni epäasiallisesti kohdelluksi.
(niitä aivan sellaisia tapauksia tosin on ollut koko elämäni aikana vain ihan muutama, eli kovin herkkä en ole ollut siinä suhteessa)
Vierailija kirjoitti:
Apteekkarit tilaavat henkilökunnalle koulutuksia, joissa opetetaan "hyvää" palvelua = ärhäkästä markkinointia. Tarkkailevat sitten itse, miten hyvin on mennyt oppi perille. Palautetta tulee äkkiä varsinkin liiasta passiivisuudesta. Haluaisin mieluummin antaa asiakkaalle hetken rauhaa ja sitten tarvittaessa kysyä avun tarvetta. Käytännössä vaikea toteuttaa, koska aina joku tökkii kyynärpäällä: "Hei, tonne tuli asiakas!" tai toinen farmasisti kiiruhtaa pisteiden toivossa heti asiakkaan luo.
Se on suomeksi : farmaseutti.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on varmasti paljon asiakaspalvelijoita lukemassa muös näitä juttuja. Vinkkinä asiakkaan karkuuttamiseen on ylimielinen asenne, asiakkaan lokeroiminen, epäasiallisuus, palveluhaluttomuus, paskahuumori, vähättely.
Se vaan, että näitä vittuuntuneita asiakaspalvelijoita ei tippaakaan kiinnosta jos joku lopettaa asiakassuhteen, hehän saavat kuitenkin sen kuukausipalkkansa.
Lähikaupan ylipainoinen myyjätyttö kysyi useamman kerran kuulleni nuorilta miespuolisilta myyjäkollegoiltaan mitä mieltä nämä olivat ulkonäöstäni (?)
En mene eläessäni Tampereelle. Käytiin turistina kaupungissa 20 vuotta sitten, ja parkkeerasin auton maksuttoman kadun varteen, mitään kielto- tai rajoituskylttejä ei tulosuunnastamme lähestyttäessä ollut. Parkkisakot tuli, eikä niitä peruttu, vaikka pysäköinninvalvonta myönsi, että näin parkkikadullemme tullessa ei kieltoja ollut näkyvissä!
Tamperelaiset ovat alhaisia huijareita, sieltä varmaan kaikki virastojen kyykytyspykälänikkaritkin ovat kotoisin!