Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Ravitsemusneuvoja. Selitti ummet ja lammet omia asioitaan (käynnin hinta oli melko kallis joten olisin toivonut että hän olisi keskittynyt minun asioihini), suositteli lisäravinteita joita ei saa käyttää mulle määrättyjen reseptilääkkeiden kanssa, vastasi pariin esittämääni kysymykseen ”en minä vaan tiedä” (how about ”en osaa suoralta kädeltä vastata mutta selvitän”), ja loppusilauksena arvosteli pitkään ja hartaasti valintojani lapsettomuushoitoihin liittyen. Kiitos ja hyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesburgerissa käynnin lopetin, kun mehevät ja mureat pihvit vaihtuivat ohuisiin, kuiviin ja sitkeisiin. Body Shopissa en ole käynyt sen jälkeen, kun L'Oreal (=Nestle) osti sen. Nyt voisi varmaan taas alkaa siellä käymään, tällä uudella omistajalla ei liene Nestle-kytköksiä?
Siis oikeasti käyt kaupassa sen perusteella kuka sen omistaa?
Cyber shopin omistaa Israelilainen mies , jolta puuttuu toinen korva ja intialainen nainen
Mies, jolta puuttuu intialainen nainen. Mielenkiintoisesti ilmaistu.
Minultakin puuttuu intialainen nainen. Pitäisikö tästä huolestua?
Eräs myyjä yritti väkisin kaupata tuotteitaan ja kun en ostanut, suuttui, koska "olin tuhlannut hänen aikaansa". Harmi vaan, kun muuten olen saanut hyvää palvelua ko. liikkeessä. Netissä varoiteltiinkin tästä henkilöstä kun myöhemmin googlailin.
1. Tylyys, huomauttelu, aliarvointi, outo katse tai ilkeys. 2. Jos paikassa aiheutuu fyysinen vamma tai on sen vaara. 3. Liian kalliit hinnat. Tukkuhinta saattaa olla minimaalinen ja kauppias ottaa moninkertaisen hinnan. 4. Levottomuus tai liian kova musiikki /basso. 5. Tunne että on tullut huijatuksi tai asiakkaiden kalastelu epämääräisillä tavoilla. 6. Tiedostamattomuus - joku on vialla firmassa mutta asiakasta ei kuunnella, eikä vikaa huomata. Vaikka ystävällisesti viestitään palautelomakkeella. 7. Sijainti - liian vaikea sijainti autottomalle talviaikaan. Voisi tilata netin kautta. 8. Nettitilauksen ongelmat - esim. huono valikoima ja kalliit hinnat, laatu. 9. Nettikaupassa ei ole nopeampia vaihtoehtoja kuljetukseen. Joskin joustan tässä tapauksessa joskus. 10. Portsarit säheltäviä tai vartijat vaikuttavat käyvän kuumana tai yli-innokas vartijamyyjä. 11. Myyjä roikkuu niskassa kun yrittää katsoa rauhassa. En ole myymälävaras. Hanki kamerat. 12. Liian kiire asiakaspalvelijalla tai häntä ei kiinnosta, jos haluaisi kysyä jotain tai pitkä puhelinjonotus. Olkoonkin että tietoa on etsitty ensin muilla keinoin, eikä asiakaspalvelijaa tms haluaisi häiritä mitenkään. 13. Kivijalkaliikkeen asiakas menee nettiasiakkaan edelle täysin, että paketti lähtee päiviä myöhässä. Silloin koen ettei liike kauheasti tarvitse minua. 14. Muut asiakkaat aiheuttavat ongelmia usein. Esim. joku tulee roikkumaan hihaan, on humalassa, riehuu tai tietyt tyypit hakeutuvat paikkaan. Pieni riita kassalla myyjän ja jonkun asiakkaan välillä ei vielä hätkäytä. 15. Epäsiisteys. Pieni ei haittaa, mutta mukavaa mennä puhtaalle alueelle, puhtaaseen kauppaan esim. 16. Kauppa ei huomioi ollenkaan tärkeitä asiakkaan toiveita. Jos on oikeasti hyvä tuote joka menee kaupaksi.
Olin mieheni kanssa etsimässä villakangastakkia Haloselta, eikä myyjää näkynyt missään. Aikamme kierreltyä löysin muutaman joita päätin sovittaa. Päästyäni koppiin, ja saatuani vasta oman takkini riisuttua, jostain pelmahti myyjä ja kiskaisi verhon auki ja alkoi kysellä miltä takki näyttää. Oli siis ilmeisesti jostain rekkien takaa kyttäillyt sen parikymmentä minuuttia mitä oltiin kierrelty.
Verhot edelleen auki myyjän tuijottaessa, sain ensimmäisen takin päälle, ja samantien alkaa hipelöinti ja ylistys kuinka takki istuukaan hienosti. Itse en ollut samaa mieltä, ja aloin sovittaa toista. Koko oli todella reilu, ja pyysin myyjää tuomaan pienemmän. Myyjä kysyi takin kokoa, ja vastatessani hän huusi suureen ääneen ettei mulle kyllä pienempi takki mahtuisi! Häkeltyneenä yritin selittää että tämä on kyllä todella iso, mutta myyjä ei kuunnellut vaan alkoi pitämään myyntipuhetta siitä ensimmäisestä takista. Sovitin viimeisen takin, mutta sekään ei ollut hyvä, ja lopulta pyysin miestäni tuomaan pienemmän koon siitä kakkos takista.
Myyjä lähti mieheni perään, ja hetken kuluttua toi kahta kokoa pienemmän takin. Myyjä oli täysin vakuuttunut että ei mahdu millään ilveellä, ja lopulta kun sain riivittyä takin hänen käsistään ja sovitin, se oli täydellinen. Päätin ottaa takin, ja samalla hetkellä myyjä tuhahtaa ja häipyy palvelemaan toista asiakasta.
Pari vuotta kävelin tuon paikan ohi, mutta nyt palasin asiakkaaksi kun huomasin kyseisen muijan häipyneen.
Toinen, missä asioinnin haluaisin lopettaa, on citymarketin lihatiski. Jokaikinen kerta kun menen tiskille jonottamaan, ei vanhemmat myyjät halua minua palvella. Välillä joudun odottaa kauankin ennen kuin saan kontaktia myyjään, ja sitten kun saan, on palvelu välinpitämätöntä. Mummot ja keski-ikäiset kyllä palvellaan reippaasti, mutta mä olen kai niin nuori että vanhat jäärät ei usko mun ostavan mitään. Harmi vain että se on ainoa lihatiski tässä kaupungissa.
Rice Garden sushi buffetissa (16,50€) oli pilaantuneen oloista ruokaa eilen. En mene enää.
Olin maassa, jossa ihan tavallisissa henkkamaukoissa ja muissa on vartijat. Sovitin siinä parit kuteet ja ajattelin ostaa niistä pari. Odottelin kaveria sovituskopista ja kiertelin ja kattelin kaupan muita antimia ajankuluksi. Vartija tuli ja sano jotain, enkä ymmärtänyt sanaakaan alkeellisella kielitaidollani. "Anteeksi, en puhu *tätä kieltä*" ja vastaus tähän (ainakin mun ymmärryksellä oli) "en mä sitä kysynytkään" ja otti ostokset kädestä. Kai se luuli, että en tiennyt mihin sovitetut ei-ostettavat vaatteet menee tai että yritin jotenkin hämätä sitä ja varastaa ne. Oli silti niin tyly kokemus että toiste en mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin ruutu+ sovelluksen käytön ikuisiksi ajoiksi, koska sieltä ei ikinä tullut laskuja minulle, mutta perinnästä kyllä tuli ilmoitus että laskut maksamatta. Näin tapahtui kaksi kertaa ja sitten riitti. En ihan tosissaan löytänyt niitä laskuja mistään spostista tai postin tuomina. En koskaan. Siihen sai riittää ja ei enää IKINÄ. 😂
Niin ja tottakai oli h*lvetinmoisella korolla myöhästymismaksut, vaikka alkuperäistä laskua en ollut ikinä nähnytkään.
Minulle kävi näin DNA:n kanssa. Soitin asiakaspalveluun ja olivat vaan "aa joo ei ole jostain syystä rekisteröitynyt tänne sun uusi osoite niin ei ole laskut tulleet" tjms. vaikka olin valinnut sähköpostilaskun. Pisti kyllä miettimään, että miten monelta nyhtävät myöhästymismaksuja joka kuukausi, vaikka eivät ole itse alunperin lähettäneetkään laskua. Olen silti yhtä DNA:n asiakas, en saa aikaiseksi vaihtaa liittymää.
Vääntäydyin sianpieremän aikaan kampaajalle sovitusti vain havaitakseni, ettei oma kampaajani ollut viitsinyt herätä ajoissa. Kävelin ulos enkä palannut enää ikinä. (Toporiina, Espoo)
Kävin eräässä kampaamossa kaksi kertaa. Ekalla kerralla mulle mm. naurettiin ja ivailtiin. Hiukset oli kuitenkin ihan ok joten päätin tämän muutaman vuoden takaisen kokemuksen jälkeen mennä sinne uudelleen viime keväänä. Sillä kertaa en saanut ivaa, vaan kampaaja oli ihan ystävällinen. Valitettavasti hiukset eivät sitten onnistuneet niinkään hyvin. Lähtötilanne oli noin olkapäille ylettyvät vaaleat hiukset, joista puoleenväliin oli omaa luonnonvaaleaa väriäni ja latvat joskus itse vaalentamaani hiusta, väriero ei ollut siis mikään suuri. Halusin että hiukset leikataan ja värjätään yksiväriseksi, katottiin sellasesta näytekirjasta vielä eräänlainen tuhkanvaalea väri. Lopputulos oli sitten niin että se osa mikä oli aiemmin ollut omaa väriäni, oli muuttunut violetiksi, latvoissa oli se tuhkanvaalea sävy ja hiukset oli leikattu selkeästi leuan yläpuolelle vaikka pyysin leuan alapuolelle. Ja kampaajan kommentti puoliksi violeteista hiuksista oli että kyllä ne siitä kuluu oikean värisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vääntäydyin sianpieremän aikaan kampaajalle sovitusti vain havaitakseni, ettei oma kampaajani ollut viitsinyt herätä ajoissa. Kävelin ulos enkä palannut enää ikinä. (Toporiina, Espoo)
Siis oliko sulla aika joskus kuudelta aamulla vai mikä mahtaa olla sun mukaan sianpieremä? Oliko sulla sovittu joku erikoisaika, esim. vanhojenpäivää varten, ja jäit ilman kampausta? Kai teit kuitenkin valituksen?
Tarkemmin kertomatta, eräs joogaohjaaja. Myöhemmin luin hänen saaneen pahoinpitelytuomion ja nyökäytin hitaasti päätäni enkä ollut yhtään epäuskoinen. Tarkennuksena sen verran, että ei hän minua pahoinpidellyt eikä väännellyt, koin vain hänen puheensa loukkaavana ja typeränä sekä alentuvana eräässä tapahtumassa.
Kävin uudella hierojalla ja olin todella rentoutumisen tarpeessa. Päästyäni makuuasentoon hieroja laittoi laiskasti yhdellä kädellä hierontaöljyn selkääni ja alkoi kyselemään, mitä teet työksesi? Missä asut, mitä harrastat mitä, mitä, mitä. Sanoin että haluaisin nyt vaan rentoutua, mutta hieroja ei ymmärtänyt vaan alkoi puhumaan itsestään kuinka harrastaa kuntosalia ja muuta urheilua.Kehui aikaansaannoksiaan vuolaasti ja puhui koko 45min. itsestään ja samalla hieromisessa oli pitkiäkin taukoja niin että kädet vain lepäsivät ihollani kun asiaa oli niin paljon.Lopuksi kun nousin ylös hieroja katsoi vartaloani ja sanoi että hyötyisit sinäkin muuten kuntosalista. Että se siitä rentoutumisesta.
Ravintolassa tarjoilija (nuori nainen) ohjasi meidät vapaaseen pöytään, istuuduimme ja hän sanoi kohta tulevansa hakemaan tilauksemme.
Sen jälkeen toinen (ylempiarvoinen?) tarjoilija (nuori mies) tuli rähjäämään pöytäämme, että se pöytähän oli varattu ja että on todella huonoa käytöstä kävellä ravintolaan suoraan pöytään, että kyllä täytyy odottaa ovensuussa, että ohjataan pöytään. Kerroimme hieman ihmeissämme, että meidät kyllä ohjasi kyseiseen pöytään tarjoilijalta vaikuttava naishenkilö.
Tämä miestarjoilja sitten tivasi, minkä näköinen tarjoilija se oli, ja kun näimme tarjoilijattaren viilettävän kauempana, osoitimme häntä. Miestarjoilija viittilöi nuoren naistarjoilijan luokseen ja antoi tämän kuulla kunniansa. Sen jälkeen miestarjoilija ryhtyi kertomaan meille, että _pitäisi meilläkin sen verran älliä olla, ettemme tule istumaan pöytään, jossa on likaisia astioita_. Tässä vaiheessa huomasimme, että pöydässä tosiaan oli puoliksi juodut vesilasit.
Nousimme, otimme takkimme ja häivyimme.
Tuppukylällämme toimii edelleen parturi-kampaamoliike, johon erehtymiseen muisto vieläkin veetuttaa.
En mie mikään mimosa ole, mutta kokemus oli inhuudessaan niin ainutlaatuinen, että vieläkin - pari vuosikymmentä myöhemmin - pistää turpaa nutturalle.
Kannoin tuolloin peruspolkkaa, hartiamittaista ja ilman otsista. Siistimisleikkaus oli tarkoitus saada eikä mitään mallin päivitystä. Rouva nyppi ja mittaili kutrejani naama norsun**tulla, tuhahteli ja marmatti, ettei "näistä pyörteisistä kyllä mitään saa". Kyykytykseni oli täydellinen, kun pisti lopulta pakkaseen kävelemään ilman kunnollista kuivausta ja laittoa. Joo, olin nuori, nöyryytetty ja tyhmänkiltti; nykyään ehkä reklamoisin raivarilla.
Ainoa nounou-kokemukseni tämän alan palveluista, onneksi. Sosiaalisuutta vaativa käsityöläisammatti, johon ei ihan jokaisesta olekaan. Arvostan :)
eri paikoissa kirjoitti:
1. Tylyys, huomauttelu, aliarvointi, outo katse tai ilkeys. 2. Jos paikassa aiheutuu fyysinen vamma tai on sen vaara. 3. Liian kalliit hinnat. Tukkuhinta saattaa olla minimaalinen ja kauppias ottaa moninkertaisen hinnan. 4. Levottomuus tai liian kova musiikki /basso. 5. Tunne että on tullut huijatuksi tai asiakkaiden kalastelu epämääräisillä tavoilla. 6. Tiedostamattomuus - joku on vialla firmassa mutta asiakasta ei kuunnella, eikä vikaa huomata. Vaikka ystävällisesti viestitään palautelomakkeella. 7. Sijainti - liian vaikea sijainti autottomalle talviaikaan. Voisi tilata netin kautta. 8. Nettitilauksen ongelmat - esim. huono valikoima ja kalliit hinnat, laatu. 9. Nettikaupassa ei ole nopeampia vaihtoehtoja kuljetukseen. Joskin joustan tässä tapauksessa joskus. 10. Portsarit säheltäviä tai vartijat vaikuttavat käyvän kuumana tai yli-innokas vartijamyyjä. 11. Myyjä roikkuu niskassa kun yrittää katsoa rauhassa. En ole myymälävaras. Hanki kamerat. 12. Liian kiire asiakaspalvelijalla tai häntä ei kiinnosta, jos haluaisi kysyä jotain tai pitkä puhelinjonotus. Olkoonkin että tietoa on etsitty ensin muilla keinoin, eikä asiakaspalvelijaa tms haluaisi häiritä mitenkään. 13. Kivijalkaliikkeen asiakas menee nettiasiakkaan edelle täysin, että paketti lähtee päiviä myöhässä. Silloin koen ettei liike kauheasti tarvitse minua. 14. Muut asiakkaat aiheuttavat ongelmia usein. Esim. joku tulee roikkumaan hihaan, on humalassa, riehuu tai tietyt tyypit hakeutuvat paikkaan. Pieni riita kassalla myyjän ja jonkun asiakkaan välillä ei vielä hätkäytä. 15. Epäsiisteys. Pieni ei haittaa, mutta mukavaa mennä puhtaalle alueelle, puhtaaseen kauppaan esim. 16. Kauppa ei huomioi ollenkaan tärkeitä asiakkaan toiveita. Jos on oikeasti hyvä tuote joka menee kaupaksi.
No, kiitti paasamisestas vaik en jaksanu lukaa ku pikasee.........!😨
Turun kauppahallin sushipaikkaa vältän. Olen käynyt muutaman kerran ja joka kerralla henkilökunta on vaikuttanut v*ttuilevan. Yksi esimerkki: olin tehnyt tilauksen ja kysyin jonkun ylimääräisen kysymyksen. Olin vielä lähellä, kun tyyppi huokaisi ja sanoi työkaverilleen, että mä en jaksa enää, voinko mä lähteä kotiin. En tiedä, kirvoitinko juuri minä tämän kommentin, mutta sellaisen vaikutelman aspa onnistui saamaan aikaan. Muillakin kerroilla on ollut jotain silmien pyörittelyä ja huokailua.
Vierailija kirjoitti:
Kävin eräässä kampaamossa kaksi kertaa. Ekalla kerralla mulle mm. naurettiin ja ivailtiin. Hiukset oli kuitenkin ihan ok joten päätin tämän muutaman vuoden takaisen kokemuksen jälkeen mennä sinne uudelleen viime keväänä. Sillä kertaa en saanut ivaa, vaan kampaaja oli ihan ystävällinen. Valitettavasti hiukset eivät sitten onnistuneet niinkään hyvin. Lähtötilanne oli noin olkapäille ylettyvät vaaleat hiukset, joista puoleenväliin oli omaa luonnonvaaleaa väriäni ja latvat joskus itse vaalentamaani hiusta, väriero ei ollut siis mikään suuri. Halusin että hiukset leikataan ja värjätään yksiväriseksi, katottiin sellasesta näytekirjasta vielä eräänlainen tuhkanvaalea väri. Lopputulos oli sitten niin että se osa mikä oli aiemmin ollut omaa väriäni, oli muuttunut violetiksi, latvoissa oli se tuhkanvaalea sävy ja hiukset oli leikattu selkeästi leuan yläpuolelle vaikka pyysin leuan alapuolelle. Ja kampaajan kommentti puoliksi violeteista hiuksista oli että kyllä ne siitä kuluu oikean värisiksi.
Diipadaapa!😛
Radiokanava Suomipop. Aamuisin kuuntelin, mutta kun säätiedotuksesta ei saanut mitään selvää, juontaja kertoi jotain, että kun Suomi pannaan puolivälistä kahtia niin siellä yläpäässä on tummempaa väriä ja alapäässä ei niin tummaa ja joitakin pilviä näkyy siellä täällä. Hirveät naurut ja söklötykset kollegoilta ja välihuomautuksia siihen tahtiin, että koko säätiedotuksen luku jäi kesken.
Seuraus: vähensin Suomipopin kuuntelua, mutta joskus aamuisin kuuntelen, ett vieläkö tämä mölyäminen ja sekoilu sekä kikatus jatkuu. Niin KYLLÄ, se jatkuu. Heh, heränneenä ja ärtyneenä töihin (jossa ei saa kuunnella radioo)...
Tämä. Olen joskus etukäteen katsonut, mitä kivoja syömäpaikkoja jossain kauppakeskuksessa on ettei tarvitse sitten tyhjin vatsoin haahuilla ympäriinsä ihmettelemässä tarjontaa, mutta sitten kun menet sen ruokapaikan luo, joudut toteamaan, että listalla herkulliselta vaikuttanut annos on tarkoitus syödä postimerkin kokoiselta pöydältä kovalla baarijakkaralla istuen ja kansanpaljous ryysii samaan aikaan ohitse. En ymmärrä tätä nykyistä trendiä rakentaa avokahviloita ja muita ruokapaikkoja keskelle kauppakeskuksen käytävää, joissa ruoka on ilmeisesti tarkoitus vain hotkia ohitse rynnivän tuhatpäisen ihmislauman nähden. Kun maksan ulkona syömisestä haluan samalla maksaa myös ruokarauhasta en näytteillä olosta.