Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Kalakauppa Nätti Hakaniemen Hallissa meni vuosia sitten jo boikottiini. Ylimielinen palvelu, ei kiinnosta tehdä asiakkaan haluamaa lohifilettä. Ostan kalani edelleen Hakiksen Hallista, mutta Reitin Kalasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies käytti pehkotukkaisen poikamme parturissa. Lopputuloksesta ei lainkaan huomannut, että parturissa oli käyty. Mummikin ihmetteli, että ettekö nyt vieläkään ole vieneet lasta parturiin. Tein reklamaation ja saimme uuden leikkauksen ja pojan naaman taas näkyviin. Silti siinä kävi niin, että lakkasimme siellä asioimasta, kun koko juttu tuntui niin älyttömältä. Tukassa kun ei tosiaan ollut mielestäni mitään eroa lähtötilanteeseen, joten parturin järjenjuoksusta jäi vakava epäilys.
Ymmärrän tavallaan harmistumisen, mutta eikö miehesi osannut avata suutaan ja kertoa parturille, että voisi leikata vielä lyhyemmäksi, eikä vain katsoa vierestä, kun parturi tekee huolimatonta työtä? Ei parturit/kampaajat ole mitään ajatustenlukijoita. Joskus he leikkaavat varovaisesti, kun toiset eivät halua kovin näkyvää tulosta, kun taas toisilta saa ottaa ronskilla kädellä. Kannattaa opetella kertomaan mitä haluaa.
Itse kommunikoin koko ajan kampaajan kanssa, että vieläkö leikataan ja miten leikataan, enkä istu tuolissa apaattisena ja jälkikäteen päivittelisin, kun ei tullutkaan toivottua lopputulosta.
Mies ei varmaan käyttänytkään poikaa parturissa. Piipahti tekosyyllä lähibubissa.
Tallink Siljan Tallinnan laivoilla suurinosa henkilökuntaa on kuuluisaa erittäin tylystä asiakaspalvelusta (tax free kaupat on ehkä ainoa poikkeus, ne missä vaatteet ja kosmetiikka). Kyllä siellä tulee edelleen käytyä mutta kavereiden kanssa naureskellaan tälle etelänaapureiden neuvostopalvelutyylille. Aina kun kohtaa ko. tyylillä palvelevan tyypin niin olen itse korostetun kohtelias ja ystävällinen. Joskus alkuvuosina (kun Tallink oli ostanut Siljan ja hlökunta muuttui virolaiseksi) tuli laitettua asiakaspalautteita menemään mutta ei siitä ole mitään hyötyä ollut 😀😂
Mä en mene enää ikinä Turun Hansan Poweriin, tässä jokin aika sitten ostin sieltä Nespresson kahvikoneen. Kaikki meni hyvin kunnes pääsin kassalle, jossa mua palveli eri myyjä kuin se, joka auttoi valitsemaan sen kahvikoneen. Kassamyyjä alkoi kysellä, mikä liittymä mulla on. Kun kerroin omistavani Telian liittymän, hän sanoi että no heillä onkin juuri Telian liittymän omistajlle tosi hyvä tarjous. Sanoin vain ei kiitos, otan vain tuon kahvikoneen. Tiesin nimittäin, että sieltä on kumminkin tulossa joku pitkä myyntipuhe kuinka mun kannattaa nyt päivittää liittymäni johonkin toiseen. Myyjä sitten totesi hyvin kipakasti, että "Kuuntele nyt edes mitä mulla on sanottavaa!" Sanoin taas että en halua vaihtaa mitään ja otan vain koneen. No, ei ottanut myyjä tätä kuuleviin korviinsa vaan alkoi vaan paasata aggressiivisesti jostain Elisan liittymästä ja kuinka paljon halvemmaksi se tulee ja kaivoi jo sen sim-kortinkin mulle esille. Jankutin valehtelematta ainakin 10 minuuttia sen myyjän kanssa ja hän ei ottanut kuuleviin korviinsa että mä en halua vaihtaa Elisaan, josta mulla on huonot kokemukset. En tiedä miksen vain jättänyt sitä kahvikonetta sinne kassalle, olisi varmaan pitänyt. Ymmärrän kyllä, että saavat joo provikkaa kun myyvät niitä liittymiä mutta jos asiakas sanoo monta kertaa, että en halua vaihtaa liittymää, pitäisi tätä kunnioittaa eikä vain huutaa päälle aggresiivisesti myyntipuhetta. Tuolla tyylillä vain karkottaa asiakkaat ja en yhtään ihmettelisi, jos moni on jättänyt ostokset tekemättä, jos tuo on sen myyjän ihan yleinen tyyli.
OP-Pohjolan vakuutukset ovat kalliimpia mahdollisia. Vahinkopalvelussa tyly nihilisti ehdotti alle kaiken kohtuuden olevaa korvausta. Vaihtui vakuutusyhtiö.
Parturi-Kampaamo Etkopaikka, Tampere. Kävin liikkeessä ensimmäisen kolmisen vuotta sitten, kun se oli juuri avattu. Tuolloin hiukseni leikkasi nuori, asiallinen nainen, ja olin tyytyväinen lopputulokseen. Leikkaus maksoi muistaakseni alle 10 euroa. Kävin tuon jälkeen liikkessä muutamia kertoja, ja aina hiukseni leikkasi joku muu kuin paikan omistaja/pitäjä. Olin joka kerta tyytyväinen palveluun, sillä sain sellaisen leikkauksen hiuksiini kuin halusinkin ja hinta jäi joka kerta alle 10 euron tai tasan 10 euroon. Kerran sitten liikkessä ei näyttänyt olevan muita paikalla kuin liikkeen omistaja/pitäjä, joka parhaillaan värjäsi jonkun asiakkaan hiuksia. Hän sanoi minulle, että hän voi leikata hiukseni kohta, kun hän saa värin laitettua kokonaan. Odotin aika kauan vuoroani, kunnes pääsin tuoliin istumaan. Nainen kysyi, millaisen leikkauksen hiuksiini haluaisin, ja kerroin, että haluan takaa ja sivuilta ihan lyhyet hiukset ja päältä vähän pidemmät. Niin kuin aina ennenkin. Nainen alkoi leikata hiuksiani ja puhua pulputti koko ajan jotain siitä, kuinka hän aikoo jatkossa kehittää liikettä. Muutoinkin nainen oli vähän turhan tuttavallinen makuuni. Välillä hän uteli minulta kaikenlaisia asioita, joihin en olisi oikeastaan halunnut vastata. Välillä nainen jutteli myös toiselle asiakkaalle, joka istui väriaineet päässään viereisellä paikalla, ja välillä hyräili radiosta kuuluvan musiikin tahdissa. Sitten nainen sai mielestään hiukseni leikkattua ja näytti minulle peilistä, millaiselta hiukseni näyttivät takaa ja sivuilta. kerroin naiselle, että haluaisin ne vieläkin lyhyemmäksi, aivan muutaman millimetrin mittaiseksi. Nainen sanoi selvä, otti koneen ja alkoi leikata koneella päältä hiuksia lyhyeksi kuuden millimetrin terällä. Sanoin, että en halua, että hiuksiani leikataan päältä lyhyeksi, vaan vain takaa ja sivuilta. Naisen mukaan asiaa ei voi enää auttaa, koska hän ehti leikata jo osan hiuksista ja että ainoa vaihtoehto olisi leikata ne joka puolta yhtä lyhyeksi,. Harmistuneena suostuin tähän, jotta olisin päässyt pois parturista. Maksoin laskun hammasta purren ja päätin, että en koskaan enää käy kyseisessä liikkessä. Päätös on myös pitänyt.
Hierojaopiskelija pyysi palautetta hieronnasta, ihan mitä vain - hän sanoi. Olisi tehnyt mieli sanoa, että sinun sukat haisevat. Hieronnan ajan kun makasin hierontapöydällä, tunsin jalkahien häiritsevän voimakkaana.
Toinen asiakaskokemus on vuosien takaa. Kampaaja kysyi miten hiukset leikataan. Olin silloin ehkä teini-ikäinen. Selitin miten haluan leikattavan. Kampaaja sanoi "ei tuosta selityksestä kyllä saa mitään selvää" ja heitti mallikansiot eteeni. Tosi vaivautunut olo tuli. Olisi voinut kohteliaammin asian sanoa eikä töksäyttää noin.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa kun ihmiset kirjoittelee täällä sävyyn: "en mennyt sinne enää KOSKAAN." tai "En maksa siitä enää senttiäkään!"
Ette te voi nostaa itseänne niin korkealle jalustalle vain siksi, että olette maksavia asiakkaita. :D nykypäivänä ihmisten pitää maksaa lähes joka asiasta ja varsinkin pk-seudun kiireisimmissä liikkeissä harvemmin riittää myyjiä, joita kiinnostaa jonkun yksittäisen Pirjon pennoset. Sinun boikottisi ei vaikuta mihinkään muuhun kuin omaan elämääsi.
Yksi ihminen ei vaikuta, mutta jatkuva huono palvelu vaikuttaa ja kun useampi asiakas katoaa, niin katoaa myös liike. Pääkaupunkiseudun kiireiset liikkeet saavat rahansa satunnaisilta turisteilta, mutta jostain kumman syystä näissä juuri sitä palvelua on saanut, esim. rautatieaseman ruuhkaisissa kuppiloissa on usein ollut todella iloisia ja hyväntuulisia myyjiä. Muitakin on sattunut, mutta monesti olen ihaillut, miten hyvin hoitavat asiat. Tampereella tuntuu saavan tällainen maalaistollo hyvää palvelua ihan joka paikassa, oli kiire tai ei. Viimeisin tapaus kun olin vahingossa tehnyt pöytävarauksen netissä väärälle päivälle katsoen väärän kuukauden kalenteria järjestelmästä. Ravintola oli täynnä, mutta siitä huolimatta meille osoitettiin pöytä, joka oli hetken kuluttua tyhjenemässä, vaikka erehdys oli minun. Täpötäydessä ravintolassa saatiin huippupalvelua. En mainitse ravintolan nimeä tässä, ettei tule erehdystä, kun tämä on moitintaketju.
Hieroja/fysioterapeutti
Hipsutteli eikä oikein antanut hyvää käsitystä osaamisestaan tai taidoistaan.
Kerroin kipukohdat ja hän vaan vältteli niitä kuin systemaattisesti, otteet kuin pikkulapsessa ( ei voimaa yhtään ) kutitteli 60min ei ottanut pyyntöjä tai ohjeita vastaan, sitten lasku 47€ for nothing, kiitos ja hyvästi... no kokemus kai se on huonokin kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Parikymppisenä Tampereen Sokoksella katselin kosmetiikkavalikoimaa ja kokeilin muutamia testereitä. Oli hiljainen aika liikkeessä, niin en pitänyt turhaa kiirettä.
Hyllyvälin päässä kävi välillä pyörimässä myyjä, ja luulin hänen miettivän, haluanko vain katsella vai tarvitsisinko apua. Sitten hän lähestyi reippaasti, pysähtyi taakseni ja napakoin ottein taputteli villakangastakkini taskut. Minun seistessäni siinä hölmönä hän häipyi sanaa sanomatta.
Nykyään osaisin jo avata suuni ja taatusti lähtisin liikkeestä ostamatta mitään. Silloin ostin huulikiillon (onneksi oli eri myyjä kassalla), mutta takaisin en ole mennyt.
Mä olisin nostanut kovan metakan ja syyttänyt myyjää taskuvarkauden yrityksestä. Ei kukaan mene toisen taskuja kopeloimaan, ellei ole epärehelliset aikeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesburgerissa käynnin lopetin, kun mehevät ja mureat pihvit vaihtuivat ohuisiin, kuiviin ja sitkeisiin. Body Shopissa en ole käynyt sen jälkeen, kun L'Oreal (=Nestle) osti sen. Nyt voisi varmaan taas alkaa siellä käymään, tällä uudella omistajalla ei liene Nestle-kytköksiä?
Siis oikeasti käyt kaupassa sen perusteella kuka sen omistaa?
Cyber shopin omistaa Israelilainen mies , jolta puuttuu toinen korva ja intialainen nainen
Mies, jolta puuttuu intialainen nainen. Mielenkiintoisesti ilmaistu.
Erään erilaisia terveyspalveluja tarjoavan yrityksen vastaanotossa istunut nainen koki asiakkaat vain häiriötekijöiksi. Olin menossa siis osteopaatille. Toimitilat olivat sellaisessa vanhassa arvotalossa. Jätimme saattajani kanssa päällysvaatteet naulakkoon ja tästä tilasta mentiin avoinna olevien pariovien kautta toiseen suurempaan tilaan, jossa vastaanottotiski oli. Ilmoittauduttuani päätin istahtaa tuossa samaisessa huoneessa olevalle tuolille odottamaan. Ajattelin, että kätevintä istua tässä mahdollisimman lähellä osteopaattini vastaanottohuonetta. Se kun sijaitsi niin, että piti kulkea tuon vastaanottotiskin ohitse huoneen perälle. Vastaanottovirkailijapa teki selväksi, että siinä istumalla häiritsen muiden asiakkaiden asioimisrauhaa. Tuoli ei ollut siis välittömästi tiskin luona vaan etäämpänä. Eikä tuolla ollut muistaakseni edes samaan aikaan muita asiakkaita. No kiltisti menimme takaisin sinne missä takkimme oli. Siellä oli vessan ja parin muun vastaanottohuoneen välissä pari tuolia joilla sitten kökimme odottamassa. Kaiken huipuksi eukko kävi laittamassa nuo normaalisti avoinna olevat pariovet kiinnemmäksi ja syy selvisi, kun alkoi omaan kännykkäänsä puhumaan matalalla äänellä pitkää juorupuhelua. Välillä joku asiakas kehtasi soittaa aikaa varatakseen ja täti joutui keskeyttämään yksityisasioistaan pihisemisen vastatakseen toiseen puhelimeen. Yritin siinä eteisessä istuessani sitten kuikuilla ovenraosta, milloin vuoroni tulee. Oli kyllä töykeää käytöstä.
NaMNOM kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olisin antanut parit donitsit ilmaiseksi siitä ovenraosta.
Järkyttävää tuhlaamista muuten tuokin ...
Nykyiseltä kahvilayrittäjältä saa ilmaista pullaa..
Odotan just nimeä/osoitetta
Kateus ei kaunista ..suomalaista.
Glitter on nimenomaan vanemmille ihmisille tarkoitettu sulla on vanhan ihmisen maku jos käyt siellä:D
Mun hieroja kertoi, että mulle on tullut näköjään muutama kilo lisää. Juu, huomasin sen kyllä itsekin ja mielestäni ei ole hierojan tehtävä siitä huomautella. Sitten hän kävi vastailemassa sähköposteihin kesken kaiken ja vielä soitti ystävälleen kesken hieronnan ja hieroi minua toisella kädellä ja sanoi, että tämä puhelu ei mitenkään häiritse hierontaa. Minua häiritsi sen verran tuo touhu, että siihen loppui tuo hierontasuhde. Tuli mieleen, että sitä se hierojakin käytöksellään varmaan haki.
Olen lopettanut erään automerkin merkkihuollon käyttämisen huonon asiakaspalvelun ja mokailujen takia. Huollon palvelulla on vaikutusta myös seuraavan automerkkini valintaan ts. se ei tule olemaan ko. ketjun maahantuomaa merkkiä.
Siis mikä hitto noita vartijoita vaivaa, kun seurataan ilman syytä ja hätistellään ulos kaupasta? Etenkin tuo jälkimmäinen.. Menin kerran hakemaan nopsasti sipsipussin kun alkoi tehdä sipsejä mieli ja olin hädintuskin päässyt kauppaan, kun yrmyilmeinen vartija ilmoitti että me muuten suljemme kohta. Ymmärrän, jos joku syöksyy sinne viisi minuuttia ennen sulkemisaikaa, mutta puoli tuntia?
Jos ei enää halua käydä jossain liikkeessä - on se peruste nyt mikä tahansa - niin ei siinä tarvitsekkaan olla kyse mistään boikotista, millä voisi vaikuttaa liikkeen myyntiin alentavasti. Ei kukaan yksittäinen asiakas siihen pystykään. Kysehän on vain siitä, että ei vain halua enää käydä jossain liikkeessä, mistä on huonoja kokemuksia. Eli omia rahojaanhan siinä varjelee, kun ei osta huonoa tuotetta tai palvelua ja oman päivänsä pelastaa, kun ei mene liikkeeseen, missä on ollut töykeä palvelu.
Itse en mene yhteen kampaamoon, missä sain erittäin huonon lopputuloksen. Enkä voinut edes sanoa mitään, kun kukaan kampaamon työntekijöistä ei osannut suomea, kaikki puhuivat vain venäjää. Ainoastaan omistaja osasi suomea, mutta ei näyttäytynyt enää sen jälkeen, kun asetuin tuoliin ja jotain ehdin kertoa, millaisen kampauksen haluaisin. Olin menossa häihin ja halusin laitattaa hiukset nätisti. Hiukset pestiin ja niihin läträttiin älyttömästi hoitoainetta, joten niistä tuli aivan pehmeät ja päätä myöten latteat, sitten vähän käänneltiin. Eikä mitään tukea laitettu ja heti ensimmäinen tuulenpuuska ulkona teki päähäni harakanpesän. Olisin mennyt takaisin valittamaan, mutta oli jo kiire vaihtamaan vaatteita ja kirkkoon. Maksoin turhasta, laitoin hiukseni äkkiä uudestaan kotona sen mitä ehdin.
Eräs paikkakuntani iso erikoisliike on jo kauan saanut olla minulta rauhassa. En yhtään pidä siitä, että heti kun menee sisään, kaikki myyjät on kimpussa. Vaikka kuinka sanoo, että katselen mitä teillä nyt täällä on, enkä etsi mitään erityisesti, niin myyjät hiippailee vieressä kumminkin ja heti jos vähänkin pysähtyy katsomaan jotain, myyjä alkaa paasata ja esitellä ja kysellä, oletko nähnyt tätä ja mitä mieltä olet tästä jne. En halua selitellä myyjälle omia ajatuksiani. Tuotteet on vielä sellaisia, että pystyn niistä itsekin näkemään mitä ne on ja sopisiko minulle. Itsehän minä parhaiten tiedän mikä miellyttää. Provikkapalkka tietenkin noilla ja jokainen myyjä yrittää saada kaupat omaan piikkiinsä, siksi niiden on kärkyttävä siinä asiakkaan lähettyvillä koko ajan.
Rosson ruuat ei ole enää nykyään hyviä, joten vältän siellä käymistä. Joskus kauan sitten Rosso oli ihan hyvä ruokapaikka, mutta en tiedä mitä nykyään on tapahtunut. Ruokaa on mutta maku puuttuu.
Anneliannna kirjoitti:
Olen lopettanut erään automerkin merkkihuollon käyttämisen huonon asiakaspalvelun ja mokailujen takia. Huollon palvelulla on vaikutusta myös seuraavan automerkkini valintaan ts. se ei tule olemaan ko. ketjun maahantuomaa merkkiä.
Ei kai vaan satu olemaan Toyota...?
Tämä on totta. Olen käynyt heidän Itiksen liikkeessa. Minulle siellä tyrkytetään liian isoa kuppia ja liian pientä ympärysmittaa. Näillä tytsyillä ei ole mitään ammattitaitoa näiden liivien kanssa. Kaksi kertaa liikkeessä riitti.