Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?

Vierailija
09.03.2018 |

Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?

Kommentit (4975)

Vierailija
3641/4975 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokorjaamo Helsingissä, lähellä työpaikkaani, niin tuli pari kertaa käytettyä autoa huolloissa. Tiskillä aina sama möhömaha, huoneessa istuu pari kolme asiakasta. Möhömaha vittuilee kovaan ääneen ensinnäkin automerkistä, sen kilometrimäärästä ja tyyppivioista. Sitten sanotaan rekisterinumero ja tarkastetaan tiedot. Jälleen kovaan ääneen: omistajana näyttää olevan rahoitusyhtiö.

Pois hakiessa: pankki vai luotto? Jaa että luotolle menee

Mitä lie alemmuuskomplekseja hänellä. Voi tietty olla minullakin, mutta en duunin asiakkaisiin niitä kaatais noin.

Äänestin jaloillani.

Vierailija
3642/4975 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä syynä on huono tai olematon asiakaspalvelu tai surkea palvelu/tuotteet.

Kerran kyselin maksuvaihtoehdoista ja kun olisin halunnut maksaa laskulla, käytännössä syytettiin heti huijariksi (kuulema aioin vastaanottaa tuotteen ja jättää sitten maksamatta, koska en kuulunut toisella puolella asuvan myyjän lähipiiriin?) ja puheen sävy muuttui todella aggressiiviseksi sekä syyttäväksi. Tämän jälkeen peruin oston kokonaan (kummallinen reaktio myyjältä, enkä kokenut miellyttäväksi tukea tällaista puljua, tein kyllä selväksi, että kyselin laskua aivan muista syistä), joten myyjä alkoi lopulta pakkomyymään tuotetta minulle vielä usean kieltäytymisen jälkeen ja selittelemään selkkausta. Ostin tuotteen muulta, laskulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3643/4975 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Menin kultasepän liikkeeseen ystäväni kanssa tarkoituksena, ostaa itselleni rannekoru. Myyjä heitti laatikon jotain halpoja hopeakoruja nenäni eteen ja sanoi että tossa, kun ilmoitin tulleeni katsomaan kultaisia myyjä kimitti nokka pystyssä että" ne ovat sitten kalliita!" 

Minä olen koruliikkeessä kohdannut myös samanlaista kohtelua. Joudun olemaan työssäni jonkin verran ulkona, joten talvella minulla on toppavaatteet päällä. Töiden jälkeen menin kerran koruliikkeeseen ostamaan kelloa vanhan ja rikkoutuneen tilalle. Nikkeliallergikkona ei ole ihan se ja sama, minkä ranteeseeni laitan. Halusin myös tietynlaisen kellon (haluan numerot, en viivoja taulun täydeltä). Myyjä esitteli minulle jotain lasten muovikelloja, vaikka selitin hänelle mielestäsi ihan selkeästi, mitä tarvitsin. Kun aloin selittää selkokielellä, että etsin titaanista tai nahkaista ranneketta ja aikuisten kelloa, myyjä katsoi minua päästä varpaisiin ja sanoi, että "ne on kuule sitte kalliita". Loppujen lopuksi liikkeestä löytyi yksi ainoa malli, jossa oli titaaniranneke ja numerokellotaulu, ja sen hinta oli huikeat 120 euroa. Minä olin varannut kelloa varten 600 euroa.

Nämä on ihan käsittämättömiä, joissa palvelu riippuu asiakkaan ulkonäöstä! Eivätkö myyjät halua myydä kalliita tavaroita vai mikä on ongelma?

1990-luvun lopulla. Hgin keskustan Max Mara -liike. Olin halunnut muutaman vuoden ostaa heidän pitkän villakangastakin. Ikää mulla oli noin 30v. Sateisena la-aamuna kampaajakäynnin jälkeen (hiukset oli ainakin siististi ) kävelin liikkeen ovesta sisään. Jalassa oli varmaan lenkkarit ja päällä joku sadetta kestävä takki. Esitin asiani, vanhempi myyjä kirjaimellisesti katsoi mua päästä varpaisiin, ei sanonut mulle sanaakaan, sanoi toiselle myyjälle, että voit esitellä niitä tarjoustakkeja hänelle tuolla yläkerrassa.

Olin niin tyrmistynyt, etten tajunnut sanoa mitään nasevaa, vaan kävelin myyjän perässä yläkertaan. Siellä sain sanottua, että on mulla kyllä rahaa ostaa ihan normihintainen takki.

Takkia en sieltä ostanut ja ikinä en ole ko liikkeeseen jalallani astunut.

3644/4975 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulun Valkeassa sijaitsevaa Suomalaista kirjakauppaa välttelen viimeiseen asti. Kassalla ei ole mitään järkevää paikkaa jonolle ja ihmiset etuilevat sieltä täältä. Myös myyjät edes auttavat etuilua viemällä myymälässä palvelimiaan asiakkaita suoraan kassalle jonon ohi. Lisäksi jotkut asiakkaat jonottavat kassalle vai kysyäkseen apua kirjan valinnassa/etsinnässä ja myyjä jättää kassan ja sille kassalle jonottaneet asiakkaat jääkin sitten seisomaan jonoon niin ettei kassalla olekaan myyjää! Miksei myyjä voi ohjata häntä myymälässä palvelan myyjän luokse vaan jättää oman työpisteensä ja muut asiakkaat ilman palvelua? Miten vaikeaa on laittaa myymälään se kassoille johtava jonotusnauhasysteemi jossa ekana oleva asiakas menee aina mille tahansa vapautuvalle kassalle. Näin on siis käynyt useita kertoja ennen kuin lopulta totesin, etteivät saa siellä hommaa toimimaan ja lopetin kyseisessä liikkeessä asioinnin. 

Hgin Kampin myymälässä oli sama ongelma. Vaihdoin myymälää samasta syystä. Mutta, kun riittävän moni oli, minä myös ääneen kassalla, valitaanut systeemistä, niin he muuttivat sitä. Eli yksi jono kaikille kassoille. Palasin asiakkaaksi.

Vierailija
3645/4975 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä38012 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Menin kultasepän liikkeeseen ystäväni kanssa tarkoituksena, ostaa itselleni rannekoru. Myyjä heitti laatikon jotain halpoja hopeakoruja nenäni eteen ja sanoi että tossa, kun ilmoitin tulleeni katsomaan kultaisia myyjä kimitti nokka pystyssä että" ne ovat sitten kalliita!" 

Minä olen koruliikkeessä kohdannut myös samanlaista kohtelua. Joudun olemaan työssäni jonkin verran ulkona, joten talvella minulla on toppavaatteet päällä. Töiden jälkeen menin kerran koruliikkeeseen ostamaan kelloa vanhan ja rikkoutuneen tilalle. Nikkeliallergikkona ei ole ihan se ja sama, minkä ranteeseeni laitan. Halusin myös tietynlaisen kellon (haluan numerot, en viivoja taulun täydeltä). Myyjä esitteli minulle jotain lasten muovikelloja, vaikka selitin hänelle mielestäsi ihan selkeästi, mitä tarvitsin. Kun aloin selittää selkokielellä, että etsin titaanista tai nahkaista ranneketta ja aikuisten kelloa, myyjä katsoi minua päästä varpaisiin ja sanoi, että "ne on kuule sitte kalliita". Loppujen lopuksi liikkeestä löytyi yksi ainoa malli, jossa oli titaaniranneke ja numerokellotaulu, ja sen hinta oli huikeat 120 euroa. Minä olin varannut kelloa varten 600 euroa.

Nämä on ihan käsittämättömiä, joissa palvelu riippuu asiakkaan ulkonäöstä! Eivätkö myyjät halua myydä kalliita tavaroita vai mikä on ongelma?

1990-luvun lopulla. Hgin keskustan Max Mara -liike. Olin halunnut muutaman vuoden ostaa heidän pitkän villakangastakin. Ikää mulla oli noin 30v. Sateisena la-aamuna kampaajakäynnin jälkeen (hiukset oli ainakin siististi ) kävelin liikkeen ovesta sisään. Jalassa oli varmaan lenkkarit ja päällä joku sadetta kestävä takki. Esitin asiani, vanhempi myyjä kirjaimellisesti katsoi mua päästä varpaisiin, ei sanonut mulle sanaakaan, sanoi toiselle myyjälle, että voit esitellä niitä tarjoustakkeja hänelle tuolla yläkerrassa.

Olin niin tyrmistynyt, etten tajunnut sanoa mitään nasevaa, vaan kävelin myyjän perässä yläkertaan. Siellä sain sanottua, että on mulla kyllä rahaa ostaa ihan normihintainen takki.

Takkia en sieltä ostanut ja ikinä en ole ko liikkeeseen jalallani astunut.

Tuo on niin yleistä naisilla tuo päästä varpaisiin katsominen ja nauraminen. Jestas minkälaisia ääliöitä asiakaspalveluun palkataan. Meidän kylän pikkualkossa on samanlainen tällätty pikkurouva joka katsoo päästä varpaisiin. Ihme, sillä suurin osa asiakkaista taitaa olla kaljaveikkoja joilla on epämuodikkaat rytkyt päällään. Minulla oli pihavaatteet (pitkät housut, lenkkarit ja collegetakki ) eli olin puutarhahommissa ja muistin että kaupasta on haettava jotain ruokaa. Koska alko on siinä samassa ja juhlapäivä tulossa, ajattelin vilkaista kuohujuomavalikoimaa pikaisesti. Heti kun astuin kauppaan sisään, pikkurouva katsoi minua hitaasti päästä jalkoihin ja virnisteli pirullisesti.  No en sitten ostanut mitään enkä aio koskaan ostaakaan mitään. Näin ne yritykset menettää maksavia asiakkaita.

Vierailija
3646/4975 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemtext, vero moda ja vilassa en ole tainnut käydä ovea pidemmällä.

Tykkään katsella ja kierrellä kaikessa rauhassa, yleensä käyn ostoksilla ilman että tarvin mitään tiettyä.

Viimeksi hemtextissä 2 myyjää oli samantien, siis samantien, kimpussa. Astut kynnyksen yli niin sieltä tiskintakaa huudellaan kaikenmaailman tervetuloatoivotuksia ja kysytään tarviikoa apua.

Sanoin että hei, kiitos, ei kiitos, kävelen 2 metriä, seuraava myyjä tulee jostain takahuoneesta ja samantien kimppuun "hei, voinko auttaa jotenkin?" vähän, että kiitos ei, katselen vain.

Kun 3 kerran ERI myyjä ja  alle 2 minuutin kyselemään että hei, tarvinko apua jne. niin tulee se fiilis että ehkä mua ei nyt haluta tänne, kysyin että olisinko saanut nyt vain katsella ja sen jälkeen häivyin. 

Meni fiilis.

Vierailija
3647/4975 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos henkilökuntaa tupakalla kaupan yms sisäänkäynnin luona. En mene sellaiseen liikkeeseen

Sama. Jos työntekijä kiroilee tai puhuu rasistisia... uudelleen en mene.

Vierailija
3648/4975 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisan asiakkuuden olen lopettanut.

Syynä siihen on jatkuvat netin nopeusongelmat, eikä niihin ole koskaan saatu mitään parannusta useista soitoista ja pitkistä puheluista huolimatta. Joulupäivänä ja ehkä jouluaattona nopeus on ollut jotakuinkin se, mistä on maksanut, muulloin vähemmän, usein ihan etanavauhti, eikä kaikille sivuille ole päässyt ollenkaan. En suosittele Elisaa kenellekään! Se ratsastaa vain alan suurimpana yhtiönä Suomessa eikä välitä asiakkaistaan edes nimeksi tai muodon vuoksi niin kauan kuin väärän valinnan tehneet vain maksavat laskunsa.

Se firma ei ikinä myönnä, että syy netin takkuamiseen on Elisan verkossa.  Nyt olen toisen yhtiön asiakas ja saan varmatoimisen nettiyhteyden parhaimmillaan yli kaksinkertaisella nopeudella Elisan max nopeuteen verraten, eikä Elisalle tyypillisiä nopeuskuoppia ole ollut operaattorin vaihdon jälkeen.

Mikä parasta, tosi hienoa siis, on se, ettei nykyään käyttämäni firma ole yhtään Elisaa kalliimpi, vaikka on paljon nopeampi.

Vierailija
3649/4975 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut asioinnin monessakin liikkeessä ja yrityksessä niiden alkaessa liputtaa sateenkaarijuttuja. Siinä menee raja. 

Vierailija
3650/4975 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmat joissa näkyy Pride tunnuksia tai lippuja. Kirkostakin erosin saman asian takia. 

Vierailija
3651/4975 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin eräässä pizzeriassa asioinnin, kun yrittivät huijata maksun kanssa ihan silmieni edessä. Varmaan onnistunut aiemmin, jos ei seuraa yhtään.

Vierailija
3652/4975 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikka kun paikka mihin saa viedä koiran.

Vierailija
3653/4975 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-kampaajani ei hyväksynyt eroani. Oli keskustellut asiasta ystävänikin kanssa "Miten saamme ne takas yhteen" -tyyliin. Olen kuitenkin +- 50 v. Se siitä.

Vierailija
3654/4975 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajustetut tai tuoksumarkkinointia käyttävät paikat

Vierailija
3655/4975 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin alkossa käymisen. Hinta/laatu ei kohtaa.

Vierailija
3656/4975 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmottelu- ja rentoutushoitoja day spa:ksi itseään mainostanut liike jossa hoitohuone oli rajattu kampaamosta, kosmetologien, kynsihoitajien ja odotustilasta vain ohuella vaneriseinällä joka oli katosta auki, eli kaikki äänet kuului täysin hoitohuoneeseen.

No, jokainen voi arvata miten rentouttavaa on hieronta kun 2 kampaajan föönit hurisee ja asiakkat / kampaajat puhuu kovalla äänellä niiden yli, puhelin soi vähän väliä aulassa ja ihmisiä tulee ja menee.

Miten joku tälaisen firman pystyyn pistävä ei tajua sitä että hoitohuneiden pitäisi olla rauhallisia ja lähes äänettömiä. Metelihän vaan lisää stressiä....kai se nyt on kaikilla jo tänä päivänä tiedossa.

En mene toista kertaa.

Vierailija
3657/4975 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnan pitkäaikaiselle huoltoasemalle jota pyörittää juntti miehet 3 polvessa. Heillä (tai heidän miespuoleisilla tt:llä ) ei ole mitään käsitystä nykyaikaisesta kohteliaasta asiakaspalvelusta ja tunnetusti naisasiakkaita kohdellaan ylimielisesti, itse sain ala-arvoista kohtelua.

En asioi enää ja kehotan muitakin välttämään tätä huoltoasemaa.

Vierailija
3658/4975 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin Lapin Kulta -oluen ostamisen, kun valmistus siirtyi Torniosta ties minne.

Vierailija
3659/4975 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes aloittanut kahvila-baarissa käyntiä, kun henkilökunta oli kielitaidotonta englanninkielistä porukkaa. Palvelua ei saanut omalla äidinkielellä. Poistuin. PS Hallitsen englannin hyvin, mutta kotimaassa toimitaan suomeksi. Oma äidinkieli on pienelle maalle tärkeä.

Vierailija
3660/4975 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut asioimisen sellaisten liikkeiden ja ryhmittymien kanssa joiden pihalla komeilee esim. Parkkipaten kyltti. En tue yrityksiä jotka tuohon mukaan lähtevät.