Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Yhdessä liikkeessä käymisen lopetin, kun asiakaspalvelija - jonka myöhemmin selvisi että on yrittäjä ihan itse - hoiteli omia asioitaan vartin puhelimessa - jutuista kuuli ettei ole työasioita, lopetti 10 min ennen sulkemisaikaa ja ensimmäinen lause oli laitan kohta kiinni, niin että onko sulla millainen asia. Sovitin paria vaatetta lähdin pois ja ei ikinä enää. Palvelu oli koko ajan tylyä. No nyt ihan sattumalta tämä sama on meidän oma asiakas - ihan eri tyylisessä asiassa. Hankala on asiakkaanakin ja pomo sanoi, että ei olis otettu tätä hommaa, jos ei nyt olisi muuten niin hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Lempikauppani oli ollut monta vuotta yksi lahjatavaraliike ja olin ostanut sieltä todella paljon tavaraa mutta kerran kävi niin että takinliepeeni pudotti yhden pienen koristehiiren (5e), en huomannut siinä mitään vikaa vaan laitoin sen takaisin hyllyyn. Omistaja meni kuitenkin tarkistamaan hiiren ja huusi että Tämä on rikki, en voi tätä kenellekään myydä, sinun pitää maksaa tämä! No anteeksi, ja maksoin hiiren. Kerran olen käynyt sen jälkeen ystäväni suojeluksessa. Harmi kyllä, siellä olisi paljon ihanaa ostettavaa. Tyhmä kömpelä minä.
En olisi maksanut.
Jos kampaaja tehnyt omiaan kuten lujentänyt hiuksia enemmän kuin sovittiin tai jotain vastaavaa. Myös kesken kampaamokäynnin jos kampaaja käy röökillä yäk. Liian utelias kampaaja joka juoruaa muiden asioita, se ei vaan käy. Äänestän helpostikin jaloilla koska mun rahat menevät sinne mistä tykkään.
Lopetin neuvolassa käynnin siihen kun lapsi täytti kaksi, nyt saa käydä isänsä kanssa. Syyt:
- minulle sanottiin lapsen synnyttyä että vain lapsi on neuvolan asiakas, minä en.
- lapsella on ollut 9 eri hoitajaa eli miltei joka käynnillä eri.
- ovat aina myöhässä aikatauluistaan, kerrankin odotettiin pienen kanssa yli tunti.
- ei ole reagoitu mitenkään, kun olen viestittänyt etten voi hyvin ja haluaisin apua.
- kerran aika peruttiin niin että jo odotimme vastaanotolle pääsyä paikan päällä, ei pahoiteltu mitenkään.
- viimeisimmällä kerralla hoitaja sanoi että lapsella on painoindeksin mukaan liikaa painoa mutta oikeasti ei. Lapsi oli sitten hoidossa kertonut että painaa liikaa/paljon.
Että semmosta.
Kävin ensimmäistä kertaa uudella hierojalla. Minulla on kyljessä/selässä pitkä leikkausarpi ja hieroja kysyi, että mitä minulta on leikattu ja milloin. Hieronnan tekemiseen tämä tuskin liittyi, koska olen käynyt useammalla hierojalla eikä kukaan ole koskaan kysynyt. Sanoin etten muista (vaikka muistankin) ja että on siitä jo reilusti yli 20 vuotta, olin tosi pieni silloin. Hieroja: "ovat kyllä ruman arven saaneet aikaiseksi!"
Se jäi sitten ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi hänen luonaan. Muutenkin ihmeen negatiiviset jutut ja minua huimasi tosi paljon lähtiessäni pois. Aina niska-hartiahieronnan jälkeen on vähän höntti olo, mutta tuolloin oli ihan omaa luokkaansa.
-kampaajat: kun on pitkät ja paksut sekä painavat hiukset niin ei kuulema ole tuntoa päänahkassa ja koska on pitkät ja paksut sekä todella suorat hiukset se oikeuttaa repimään ja nyhtämään kovaa hiuksia. pesevät jos pesevät liian kuumalla vedellä ja hirveen hajuisilla mukashampoilla.
-paikallinen ruokakauppa, oven edus on syleksitty täyteen purkkaa ja sylkiklimppejä, roskis tursuaa yli, tupakointipaikka on heti siinä oven vieressä ja tumpit pitkin maita ja kaupan lattiaa.
samaisessa kaupassa oli joskus vielä lihatiski ja veikkauksen myynti samalta tiskiltä, samoilla hanskiolla rahaa ja lihaa.
-mäkkäri ihan yleinen siivottomuus, lattioilla lainehtii ruuan tähteet ja paperit.
-yksi mieshieroja, tuli mustelmat ja seuraavana aamuna en päässyt kuin konttaamalla sängystä ylös
-suureläinlääkäri, kirjoitti ja puhui ensin toista ja seuraavana päivänä soitti ettei eläimessä olekaan mitään vikaa, ei tullut eläimestä kauppoja mutta en käytä kyseistä eläinlääkäriäkään.
-apteekeissa tullaan nykyään ihan iholle kyselee että tarviiko apua vaikka jonottaa reseptiä.
-eräs terkkari opiskelupaikkakunnalla, josta kyllä valitin, olin jotain 18 ja tämä ruova sanoi että kun alkaa tuo ikä olla tuota luokkaa niin pitäisi tehdä sisätutkimus, sanoin että käyn omalla kotipaikkakunnalla omalla lekurilla, en käynyt terkkarilla vaikka olisi tarvinnut kertaakaan vuoden aikana.
-eräs paikallinen remonttifirma, keittiön vanhat kaakelit oli muruina jätetty tiskipöydän sokkelin taakse, sokkelilevy oli vedetty ruuveilla ja liimalla kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut Body Shopissa kaksi kertaa todella ala-arvoista palvelua, joten enpä mennyt enää kolmatta kertaa. Tämä boikotti on pitänyt yli 20 vuotta.
Body shop boikotoi eläinkokeita
Sinä boikotoit Body Shoppia......taidat olla viehättävä persoona ja suuri eläinten ystävä
Body Shop myytiin aikoinaan L'orealille eli se siitä eläinkokeiden boikotoinnista. En ole asioinut siellä sen jälkeen. Tosin nyt Body Shopin omistaa Natura jonka pitäisi olla parempi.
Olen tuon alkuperäisen Body Shop -kommentin kirjoittaja ja siihen vastanneelle tiedoksi, että EU:n alueella ei käytetä eläinkokeita kosmetiikan testaamiseen. Eli ihan humpuukia tuo väitteesi.
Ei Euroopan alueella, mutta Loreal on esimerkiksi myös Kiinan markkinoilla, jonne tuotteet testataan eläimillä (myös ne Lorealin). Eläinkokeita vastustavat eivät ylipäätään halua tukea firmoja, jotka käyttävät eläinkokeita. Vaikka just niitä body shop-merkin tuotteita ei olisikaan testattu, Loreal hyötyi myös niiden myynnistä silloin, kun omisti Body Shop -ketjun.
Vierailija kirjoitti:
Surkea asiakaspalvelukokemus on yksi syy.
Toinen yleinen boikotointi jos arvot eivät kohtaa. Esimerkiksi en käy Mäkkärissä, koska en ymmärrä miksi Puolasta rahdataan Suomeen lihaa.
No kyllähän suomalaisia huijattiin myös kotipizzassa. Oli mukamas kotimaista broileria, paljastuikin sitten indonesialaiseksi halal-broileriksi! Tuon jälkeen meni ko.lafka boikottiin ja se on pysynyt. Kaiken huipuksi kehtasivat vielä ulista valituksista, ei kuulemma mitään aihetta. Minä en periaatteesta syö kidutettua lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa elämässäni mennyt kampaajalle "hemmotteluun". Yksi mieskampaaja haukkui hiukseni ja analysoi samalla kallonmuodon ja luokitteli minut sen perusteella ei-arjalaiseen rotuun. Kehui olleensa prätkäjengin jäsen ennen kampaajaksi ryhtymistään. Aivan mielipuolinen kokemus. Se mies oli todella pelottava. Tukasta tuli outo kypärä.
Toinen naispuolinen jankutti, että puoleen selkään hyväkuntoiset hiukseni pitää leikata pois, koska kaikilla niiku on lyhyt tukka se vaa on nii. En suostunut vaan pyysin tasoitusta. Ehdotti parin asteen vaaleampia korostusraitoja, pisti hiuksiini vaalennusaineen, poistui paikalta ja jouduin etsimään tämän muiden kampaajien avulla takahuoneesta yli tunnin kuluttua, koska oli unohtanut minut. Hiuksiini tuli vitivalkoisia ohuita raitoja ja hiukseni paloivat aivan karrelle. Ehdotti joko leikattais koko tukka pois, koska raidat epäonnistuivat.En käy enää kampaajalla.
Tosi uskottavaa hei, arjalainen mieskampaaja!! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono palvelu, huono laatu tai tiettävästi epäeettiset olosuhteet työntekijöillä (esim. nepalilaiset ravintolat, Hairstore). Lisäksi liika tuputtaminen, ei ymmärretä että haluaa katsella rauhassa.
Yksi tekijä mikä saattaa vaikuttaa mihin kauppaan menen esim. ruokaostoksille, ovat feissarit ja liittymämyyjät. Kun menen hakemaan lounasta kaupasta, niin Prismaan pääsen ilman näitä ja Cittariin mennessä joudun kohtaamaan pahimmillaan hesarin, elisan, jonkun tuotetestaajan, satunnaisesti jonkun hyväntekeväisyyskeräystyypin ja vielä telia myymälän sisällä, ja samat taas poistuessa. Arvatkaa kumpaan kauppaan menen?
Asioit varmaan samassa kauppakeskuksessa kuin minä! Just nuo samat ärsyttää joka päivä. Etenkin Hesarin kaupustelijat - mennen tullen joutuu selittämään että mulle tulee Hesari, joten ei kiitos, en halua ilmaista lehteä mukaan. Eihän se sinänsä iso vaiva ole, mutta kaksi kertaa joka jumalan päivä on kyllä liikaa.
Itse lakkasin käymästä Lidlissä, koska sen aulassa on aina jotain D-vitamiinin tyrkyttäjiä, joiden ohi ei pääse käytännössä mitenkään joutumatta tulilinjalle.
Kohtelen tyrkyttäjiä aina samoin eli kävelen ohi enkä sano sanaakaan. Pahimmat ovat kyllä nämä rahan kerjääjät, heille sanon vaan, että voitteko todistaa minne lahjoitusrahat päätyvät? Mennään aina hyvin hiljaisiksi ja loppuu kerjäys.
Tuotehyvitys valmiiksi homeisesta tuotteesta 5€ alennuskuponki yrityksen verkkokauppaan. Siellä ei vastaavaa tuotetta tarjolla ja suurin osa tuotteista hintaluokkaa yli 15€.
Jäi siis saamatta hyvitys homeisesta tuotteesta ja faxer karkit ym kyseisen firman tuotteet jäävät kauppaan, ei kiitos firmalle joka mokattuaan koettaa vielä pakottaa asiakkaan ostamaan omasta ylihintaisesta verkkokaupastaan tuotteita ja antaa siihen surkean alennuksen.
Ja kokeillaan näin tuo firman nimi. Jos kirjoitan oikein niin tätä ei julkaista.... olen koettanut monta kertaa...
Valitettavasti kaikissa paikoissa ei voi lopettaa asiointia, vaikka kuinka haluaisikin. Ainakaan valtion laitokset ja yhteiskunnan palvelut, kuten Kela, sossu, TE-toimisto, verovirasto, terveyskeskus, sairaala jne.eivät edes välitä siitä, miten huonoa palvelua antavat tai miten asiakkaitaan kohtelevat kun tietävät, että eivät voi joutua konkurssiin, eikä vaihtoehtoa palvelulle juuri ole tarjolla ja oikeasti toivovat, että kukaan ei asioisi noissa. Itselläni kaikkein huonoimmat kokemukset liittyvät juuri näihin paikkoihin.
Kaikki teleoperaattorit ja pankit ovat yhtä surkeita, mutta joku niistä pitää kuitenkin valita kun ilmankaan ei pärjää.
Pääkaupunkiseudun kierrätyskeskus. Heikoimpien hyväksikäyttöä.
En ole lakannut käymästä mutta ihmetyttää että paikallisessa k-kaupassa on eräs "sanavalmis ja tomera" naismyyjä joka puhuu suureen ääneen toisten työntekijöuden kanssa hiukkaakaan välittämättä että asiakkaat kuulee. Jutut tietysti etupäässä työnantajan ja muiden ihmisten haukkumista.
Niiinpä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkea asiakaspalvelukokemus on yksi syy.
Toinen yleinen boikotointi jos arvot eivät kohtaa. Esimerkiksi en käy Mäkkärissä, koska en ymmärrä miksi Puolasta rahdataan Suomeen lihaa.
No kyllähän suomalaisia huijattiin myös kotipizzassa. Oli mukamas kotimaista broileria, paljastuikin sitten indonesialaiseksi halal-broileriksi! Tuon jälkeen meni ko.lafka boikottiin ja se on pysynyt. Kaiken huipuksi kehtasivat vielä ulista valituksista, ei kuulemma mitään aihetta. Minä en periaatteesta syö kidutettua lihaa.
No sitten sun pitäisi olla vegetaristi. Eivät ne suomalaiset teurastamotkaan mitään mukavia paikkoja ole. Pari vanhaa koulukaveria oli kesätöissä sellaisessa, ja kertoivat aika ikäviä juttuja.. (en ole muslimi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiaton kassa kaupan kassalla, haastoi riitaa kun otin kuitin.
Lopetin käynnin paikallisessa Tokmannin myymälässä, kun siellä kassat kyselivät aina: Tulostanko kuitin? Vastaan aina, että tottakai minä haluan kuitin, että voin tarvittaessa vaihtaa tai palauttaa ostoksen. Eikös Suomen lakien mukaan asiakkaalle pitää antaa kuitti maksamistaan ostoksista. Jos joku ei kuittia halua säilyttää, niin oma häpeänsä, repiköön sen.
Turha valittaa, että säästävät kuitissa paperia. Mitä tekevät kuitista 20 senttiä pitkiä, joissa puolet on kaupan mainosta!
Aivan totta! Kuitista nään että hinnat laskutettu oikein, että rahat lyöty kassaan, saan takuun sekä todistan toiseen kauppaan mennessäni, että tavarat on jo maksettu ja ovat toisesta kaupasta.
Juuri näin sanoin itsekin myyjälle Tokmannilla että mitenkäs teille reklamoidaan virheellisestä tuotteesta jos ei ole kuittia tai miten vaihdetaan vaate ilman kuittia. Aina pitää kuitti antaa asiakkaalle ja selittää miksi se pitää olla jos asiakas vastustelee. Ärsyttävää kyselemistä päivänselvästä asiasta. Ei ajatella asiakkaan parasta!
Tilasin pieneltä, kotimaiselta yrittäjältä tuotteita. Hänellä kesti vajaa viikko postittaa ne, vaikka kaikkea oli varastossa runsaasti eikä sivuilla mainittu mitään poikkeustilanteestakaan. Samaan aikaan isompi kotimainen firma postitti tilaamani tuotteet jo samana iltana, ja ne olivat päivässä perillä.
Näinä aikoina kilpailu on kovaa, kannattaisi ehkä pienyrittäjienkin muistaa se.
Lopetin eräällä hammaslääkärillä käymisen alkuvuodesta. Ei yksityinen, mutta saman lekurin kanssa oli tarkotus laittaa purukalustoa kuntoon hiukan pidemmällä tähtäimellä. Kerkesin käydä hänen vastaanotollaan viitisen kertaa. En voi väittää että lopputulos olisi susihuono, mutta hänen työtapansa vaan jotenkin ärsytti ihan jumalattomasti. Pölisi hammasteknikon (mikälie apuri nyt onkaan) kanssa koko ajan niitä näitä ja heräsi vahva fiilis siitä ettei itse hampaitten paikkaaminen napostele tipan tippaa sillä hetkellä. Vastaavaa fiilistä ei ole kyllä ikinä noussut hammaslääkärissä aikaisemmin. Ei turhia pitäisi valittaa, kun lähes ilmaista hammashuoltoa saa kaupungilta, mutta näin se menee että asiakas saa valita lääkärin ja aionkin jonotella sen aikaa, että joku muu huoltaa purukalustoni tästedes.
Pari kertaa elämässäni mennyt kampaajalle "hemmotteluun". Yksi mieskampaaja haukkui hiukseni ja analysoi samalla kallonmuodon ja luokitteli minut sen perusteella ei-arjalaiseen rotuun. Kehui olleensa prätkäjengin jäsen ennen kampaajaksi ryhtymistään. Aivan mielipuolinen kokemus. Se mies oli todella pelottava. Tukasta tuli outo kypärä.
Toinen naispuolinen jankutti, että puoleen selkään hyväkuntoiset hiukseni pitää leikata pois, koska kaikilla niiku on lyhyt tukka se vaa on nii. En suostunut vaan pyysin tasoitusta. Ehdotti parin asteen vaaleampia korostusraitoja, pisti hiuksiini vaalennusaineen, poistui paikalta ja jouduin etsimään tämän muiden kampaajien avulla takahuoneesta yli tunnin kuluttua, koska oli unohtanut minut. Hiuksiini tuli vitivalkoisia ohuita raitoja ja hiukseni paloivat aivan karrelle. Ehdotti joko leikattais koko tukka pois, koska raidat epäonnistuivat.
En käy enää kampaajalla.