Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessakin kampaamossa olen lopettanut käymisen kun ne kampaajat ei tajua olla HILJAA!
Aina kauhee kysely ; no mitäs millon loma ja mitä suunnitelmia ja ai kauhee kuulin radiosta tänään blaa blaa blaa.
Ja sitten ne kertoo omia juttujaan. Pahin oli sellainen joka puhui omasta kesälomareissustaan koko kampaamokäynnin ajan.
Voisi kai sitä sanoa että hiljaa kiitos mutta en vaan kehtaa.
Haluan mykän kampaajan.
Jos haluaa jotakin, pitää avata suu. Ei toinen voi tietää mitä sinun päässäsi liikkuu.
On se niinkin, mutta en mä ainakaan kehtaa sanoa hölöttävälle kampaajalle että haluan hänen tekevän työnsä hiljaa 😅
Mielestäni hyvällä asiakaspalvelijalla on tilannetajua:jos asiakas istuu naama kiinni juorulehdessä ja vastailee yksitavuisesti, pitäisi olla selvää, ettei hän kaipaa small talkia.
Silloin kun mä olin yksinäinen ja kävin eräällä kampaajalla piristämässä itseäni, niin muhun sattui aika paljon kun yrittämäni small talk kampaajan kanssa ei ottanut tuulta alleen vaan hän vieläpä sanoi, että "voinko tuoda sulle muutaman lehden että saat vähän luettavaa ajankuluksi" ja mairea hymy päälle. Yksinäisenä ihmisenä toivoin, että olisin saanut jutella kampaajan kanssa niitä näitä, mutta ei sitten... enpä vie enää rahojani siihen kampaamoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin ruutu+ sovelluksen käytön ikuisiksi ajoiksi, koska sieltä ei ikinä tullut laskuja minulle, mutta perinnästä kyllä tuli ilmoitus että laskut maksamatta. Näin tapahtui kaksi kertaa ja sitten riitti. En ihan tosissaan löytänyt niitä laskuja mistään spostista tai postin tuomina. En koskaan. Siihen sai riittää ja ei enää IKINÄ. 😂
Minulla oli sama juttu! Lähetin jo palautettakin että joudun perumaan tilauksen koska laskuja ei ole tullut ja mutta perinnästä tuli ilmoitus. Sitten huomasin että spostin roskapostiinhan ne olivat menneet... Nolotti. Peruin kuitenkin sitten tilauksen, tosin muista syistä.
En ole tuo kirjoittaja, mutta Normaalisti asiakkaille kuuluu lähettää ihan oikeat paperiset laskut kotiosoitteeseen, varsinkin ennen jotain perintätoimistoa! Eli muistutusmaksun pitäisi ainakin tulla jo laskuna kotiin, juuri sen vuoksi, että jos asiakkaan laskut eivät ole tulleet spostiin
Ei tarvitse, jos asiakas on itse esim. valinnut sopimusta tehdessään (ja sähköisesti allekirjoittaessaan) sähköpostilaskutuksen. Silloin on asiakkaan vastuulla pitää sähköpostilaatikko sen verran tyhjänä, että sinne voidaan toimittaa lasku sekä huolehtia, että se ei katoa roskapostin mukana. Lähettävä taho ei voi vaikuttaa siihen millaiset suojausasetukset kullakin on sähköpostissaan ja mihin kunkin lähettäjän lasku siellä boksissa ohjautuu.
Perinnästä ensimmäinen maksuvaatimus tulee toimittaa postitse, mutta tämän jälkeen asiakas voi itse pyytää sähköpostilähetystä sille laskulle ja tässä tapauksessa myös perintäkirjeet saadaan toimittaa sähköpostilla. Asiakkaan vastuulla huolehtia, että laskut voidaan hänelle toimittaa ilmoittamaansa osoitteeseen.
Kuopion entisessä Fransmamnissa istuimme veljeni kanssa pöydässä ainakin yli puoli tuntia, eikä kukaan tarjoilija ollut näkevinään ja kukaan ei tullut ottamaan tilausta meiltä. Lähdimme syömään sitten muualle, missä meitä palveltiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Aleksin Stockan alakerrassa on Poeer niminen kodinkonekauppa entinen Expert. Ostin joululahjoiksi kolme erilaista kallista Security tietokoneohjelmaa. En itse tajua niistä mitään ja niinpä olin ostanut jotenkin vääriä ettei ne sopineet mihinkään.
Menin sitten Poweriin vaihtamaan niitä. En mennyt kinuamaan edes rahaa takaisin. Siellä on sellainen kauhean likainen ja pahalta haiseva vanhempi miesmyyjä, silmälasipäinen.
Ukko repi pakkauksien sinetit ronskisti rikki ja sanoi mulle ; "En minä voi näitä vaihtaa, kun te olette rikkoneet nämä sinetit" !!!!!
Täällä ovat edelleen käyttämättöminä paketeissa.
Se oli kallis keikka ja olisin tarvinnut rahaa, koska kalliit eläinlääkärimaksut piti hoitaa.
Älkää menkö sinne.
Mitä ihmettä?! Rikkoi itse sinetit, minkä jälkeen sanoi, että nää on rikottu? Etkö sanonut, että hänhän ne rikkoi? Tai tehnyt valitusta myöhemmin. Tuonhan täytyy olla ihan joku kajahtanut tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin ruutu+ sovelluksen käytön ikuisiksi ajoiksi, koska sieltä ei ikinä tullut laskuja minulle, mutta perinnästä kyllä tuli ilmoitus että laskut maksamatta. Näin tapahtui kaksi kertaa ja sitten riitti. En ihan tosissaan löytänyt niitä laskuja mistään spostista tai postin tuomina. En koskaan. Siihen sai riittää ja ei enää IKINÄ. 😂
Niin ja tottakai oli h*lvetinmoisella korolla myöhästymismaksut, vaikka alkuperäistä laskua en ollut ikinä nähnytkään.
Muistutuslasku (joka pitää lähettää ennen perintään siirtoa) on 5€ ja viivästyskorko on vuodessa 7%, eli esim. kuukaudessa jollekin parillekympille se tekee 0,11 €, kun maksu on viivästynyt 29 päivää.
Jos se alle 100 euron alkuperäinen lasku olisi siirtynyt perintään, niin korko olisi edelleen sama 7% viivästyskorko ja ensimmäinen maksuvaatimus enimmillään 14€. Mihin se muistutuslasku sitten meni, jos et nähnyt alkuperäistä ja perintään siirtyi heti? Kuulostaa aika kummalliselta vaan..
ei se ole mennyt perintään. Monet yritykset eivät vain enää nykyään lähetä maksumuistutksia lainkaan itse. Moni luulee saaneensa laskun perinnästä, vaikka tosiasiassa lasku tulee yritykseltä, joka hoitaa yritysten maksumuistuksia, eli kyseessä on ensimmäinen maksumuistutus, joka tulee joltain "perintä" -nimiseltä yhtiöltä. Nämä eivät laita "tämä on aiheeton, jos olet jos maksanut", koska he haluvat palkkionsa. Eli moni luulee saaneensa peritnälaskun, vaikka kyseessä on ensimmäinen maksumuistutus laskusta, joka on ulkoistettu niitä tekevälle yhtiölle.
Silti muistutuslaskun kulu on 5€, lähetti sen kuka tahansa :) Ja jos muistutuslasku on ehditty lähettää ennen maksusuorituksen kirjautumista, on maksu tehnyt jo reilusti eräpäivän jälkeen ja siinä tapauksessa se 5€ + ne muutamat sentit viivästyskorkoa tulee edelleen suorittaa, vaikka olisikin maksanut pääoman. Muikkarihan (maksullinen) lähtee vasta kun alkuperäisen laskun eräpäivästä on kulunut jo 14 päivää. Perintäkirjeen taasen saa lähettää heti kun muikkarin LÄHETTÄMISESTÄ on kulunut 14 päivää, eli heti muikkarin eräännyttyä esim.
Paikallinen intersport myi polkupyörän, jossa oli huonommat levyjarrut kuin edellisessä prismasta (!) ostetussa pyörässä.
Kun kävin kertomassa asiasta intersportissa, olin kolmelle joutilaalle miesmyyjälle kuin ilmaa.
Yksi heistä vaivautui kuitenkin kertomaan, että heidän kaikki myynnissä olevat pyöränsä jarruttavat yhtä huonosti.
Jos tuo on totta, en tarvitse tuon liikkeen tuotteita. Sen jälkeen en siellä asioinut.
MN
P.s. Jarrun osat vaihdettiin eräässä pyöräkorjaamossa, ja nyt toimii jarrut.
Pancho Villa, Rosso ja ABC - ihmisravinnoksi kelpaamatonta pöperöä ja surkeaan laatuun nähden karmeat hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Kampaamo: Kampaaja oli ihan tolkuttoman hidas, vaikutti dementoituneelta, kävi röökillä useita kertoja kesken - eikä siis mitenkään värin vaikuttaessa vaan kesken esim. hiusten leikkuun tai föönäyksen. Hiuksista tuli lopulta ihan ok:t, mutta värjäämiseen, leikkaukseen ja fööniin meni 4,5 tuntia...
Ravintola: Jos ruoka on huonoa tai ravintolassa on epäsiistiä, lopetan käymisen.
Ei juma, naurattaa tuo neljän ja puolen tunnin kampaussessio😆 tää kampaaja ehti varmaan hoitaa laskutkin siinä ”tauoilla”. Tähän liittyen se keskustelu ”mihin ammattiin ei tarvita koulutusta”, kampaaja ei liity niihin! Ja en ole sillä alalla, arvostan vain ammattitaitoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähi-Idästä tulleiden miesten parturi. Halpa hinta ja suora sisäänpääsy houkuttelivat. Hiuksiani leikkaava nuorehko mies oli jotenkin vähän liian retevä tyyppi. Hän puhua pulputti murteellisella suomen kielellä ja uteli samalla kaikkea mahdollista. Välillä hän ei tuntunut lainkaan ymmärtävän, mitä hänelle sanoin. Jotenkin kaverin puheista jäi sellainen kuva, että hän naureskeli suomalaisten tavoille. Leikkasi kuitenkin hiukseni jotakuinkin niin lyhyeksi kuin olin halunnutkin. Lopuksi kaatoi kämmeniinsä todella voimakasta Eau de Golognea ja hieroi sen sitten niskaani ja kaulaani kysymättä minulta, haluanko sitä vai en. Naureskeli vain, että laitetaan vähän tuoksua, että ihmiset tietävät sinun käyneen parturissa. Olin vielä menossa isohkoon LIDL: n kauppaan parturin jälkeen ja huomasin kassajonossa, että ihmiset yskivät ymprilläni. En ole käöynyt kyseisessä parturissa sen jälkeen.
Turussa?
Ei, vaan Tampereella siinä Hallituskadun LIDL:iä vastapäätä.
Monen vuoden jälkeen entinen hyvä hammasläkärini oli palannut kaupunkiin ja avannut oman hammasaseman. Varasin ajan tarkastukseen. Hammashoitaja istutti tuoliin ja kohta hammaslääkäri (mies) saapui. Vaikka hänellä oli kumihanskat kädessä, niin kädet haisi kuselta. En mennyt takaisin enää koskaan.
Elisalla huonoa palvelua, ja kaikenlisäks valehtelevat, ja ottavat liikaa rahaa asiakkaalta... aina löytyy kummallisia selityksiä.
Kampaamo nro1:
Kampaaja oli muuten ystävällinen mutta hölötti omasta elämästään, koulutuksestaan, lapsistaan, miehestään ym. koko sen 3,5 tuntia kun siellä olin. Minun elämästä ei ollut vähääkään kiinnostunut. Mielummin olisin lukenut lehtiä tuon ajan, kuin kuunnellut hänen elämäntarinaansa ja joutunut kommentoimaan sitä koko ajan. Hiukset olivat ok, mutta hänelle en enää toiste mene.
Kampaamo nro 2:
Olin varannut kulmien muotoilun ja värin ja ripsien värjäyksen.
Minulle osui harjoittelija tekemään ne, joka oli tyly. Eikä puhua pukahtanut kunhan tuijotti vihaisesti. Sormet haisivat tupakalta ja hän repi väkivaltaisesti kulmiani niin, että ihoon tuli vekki joka näkyi kuukausia. Myös värjäys oli hutiloiden tehty. Olin niin shokissa etten uskaltanut sanoa mitään, lähdin vain vähin äänin pois.
Parissakin ravintolassa käyminen on loppunut, kun paikasta on remontoitu hämärä luola, jossa ei enää näe lukea lehtiä. Tykkään nauttia olueni samalla lukien jotakin. Samoin musiikin vaihtuminen suomiräpiksi on saanut lopettamaan ravintolassa käymisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Menin kultasepän liikkeeseen ystäväni kanssa tarkoituksena, ostaa itselleni rannekoru. Myyjä heitti laatikon jotain halpoja hopeakoruja nenäni eteen ja sanoi että tossa, kun ilmoitin tulleeni katsomaan kultaisia myyjä kimitti nokka pystyssä että" ne ovat sitten kalliita!"
Minä olen koruliikkeessä kohdannut myös samanlaista kohtelua. Joudun olemaan työssäni jonkin verran ulkona, joten talvella minulla on toppavaatteet päällä. Töiden jälkeen menin kerran koruliikkeeseen ostamaan kelloa vanhan ja rikkoutuneen tilalle. Nikkeliallergikkona ei ole ihan se ja sama, minkä ranteeseeni laitan. Halusin myös tietynlaisen kellon (haluan numerot, en viivoja taulun täydeltä). Myyjä esitteli minulle jotain lasten muovikelloja, vaikka selitin hänelle mielestäsi ihan selkeästi, mitä tarvitsin. Kun aloin selittää selkokielellä, että etsin titaanista tai nahkaista ranneketta ja aikuisten kelloa, myyjä katsoi minua päästä varpaisiin ja sanoi, että "ne on kuule sitte kalliita". Loppujen lopuksi liikkeestä löytyi yksi ainoa malli, jossa oli titaaniranneke ja numerokellotaulu, ja sen hinta oli huikeat 120 euroa. Minä olin varannut kelloa varten 600 euroa.
Nämä on ihan käsittämättömiä, joissa palvelu riippuu asiakkaan ulkonäöstä! Eivätkö myyjät halua myydä kalliita tavaroita vai mikä on ongelma?
Voin sanoa että epäsiistit, haisevat , rikkinäisissä vaatteissa kulkevat ovat 99% MT- ongelmaisia tai köyhiä.
Kun näitä ilopillereitä on pari vuotta palvellut..niin alkaa hiukan säästää itseään henkisesti.
Pari sataa euroa rahallista menetystä vuodessa ei tunnu missään...
Mistä lähin toppavaatteet ovat olleet MT-ongelmaisen vaatteita, kun ulkona on parikymmentä astetta pakkasta? Siistit, puhtaat, ehjät, normaalit ulkovaatteet. Puhtaammat ainakin kuin jonkun duunarin raksahaalarit.
Neljä kampaamoa, kolmessa hiukseni värjäys meni ihan pieleen ja yhdessä sain epäystävällistä palvelua. Yksi kosmetologi, epäystävällinen palvelu, ravintola, jossa näin hiiren, kahvila, jossa kuulin, kun kahteen muuhun pöytään käytiin henkilökohtaisesti sanomassa, että voi santsata, mutta minulle, joka olin kolmannessa pöydässä yksin, ei. Hieroja, epäystävällinen palvelu. Toinen hieroja, ahdistelu. Lista on loputon. Useinkaan en ole antanut palautetta, olen äänestänyt jaloillani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Menin kultasepän liikkeeseen ystäväni kanssa tarkoituksena, ostaa itselleni rannekoru. Myyjä heitti laatikon jotain halpoja hopeakoruja nenäni eteen ja sanoi että tossa, kun ilmoitin tulleeni katsomaan kultaisia myyjä kimitti nokka pystyssä että" ne ovat sitten kalliita!"
Minä olen koruliikkeessä kohdannut myös samanlaista kohtelua. Joudun olemaan työssäni jonkin verran ulkona, joten talvella minulla on toppavaatteet päällä. Töiden jälkeen menin kerran koruliikkeeseen ostamaan kelloa vanhan ja rikkoutuneen tilalle. Nikkeliallergikkona ei ole ihan se ja sama, minkä ranteeseeni laitan. Halusin myös tietynlaisen kellon (haluan numerot, en viivoja taulun täydeltä). Myyjä esitteli minulle jotain lasten muovikelloja, vaikka selitin hänelle mielestäsi ihan selkeästi, mitä tarvitsin. Kun aloin selittää selkokielellä, että etsin titaanista tai nahkaista ranneketta ja aikuisten kelloa, myyjä katsoi minua päästä varpaisiin ja sanoi, että "ne on kuule sitte kalliita". Loppujen lopuksi liikkeestä löytyi yksi ainoa malli, jossa oli titaaniranneke ja numerokellotaulu, ja sen hinta oli huikeat 120 euroa. Minä olin varannut kelloa varten 600 euroa.
Tarvitseeko sinne ostoksille mennä tukka rastoilla ja muutenkin törkyturvan näköisenä?
Vääntäkää vielä paska housuun...RAHA EI HAISE
Miten talvivaatteet liittyvät likaan tai rastoihin? Minkkiturkki päälläkö pitäisi koruliikkeeseen mennä? Itse taidat olla teinipösilö, joka kulkee sukattomilla tennareilla talvipakkasillakin.
Se raha ei tosiaan haise niin paljon, etteikö se voisi olla ostajan taskussa niin kauan, kunnes ostaja löytää sellaisen yrityksen, jossa palvellaan asiakasta niin kuin pitää.
Musta saa entisen asiakkaan, jos on huonoa asiakaspalvelua. Erityisesti reklamaatiotilanteessa. Suomessa aika harvassa paikassa osataan pahoitella ja korvata. En ole esim. Fransmannissa käynyt 15 vuoteen, kun olimme mieheni kanssa juhlimassa vuosipäivää. Söimme kolmen ruokalajin menuun juomineen, mutta fileepihvini oli jostain b-luokan jännekohdasta leikattu. Yksi kolmasosaa pihvistä ei saanut syötyä, vaikka ois kuinka jauhanut:D Sanoin tarjoilijalle asiasta kesken syömisen ja sain jonkun töykeän kivahduksen. Tuossa tilanteessa, jos tarjoilija olisi pahoitellut tilannetta ja antanut hyvitystä laskussa, niin asia olisi kääntynyt hyväksi palveluksi. Nuoria, kun oltiin niin ei kehdattu laittaa jälkikäteen valitusta ravintolapäällikölle, nykyään tekisin niin. Kun saa reklamaatitilanteessa hyvää palvelua, niin tulee toistenkin. Just jostain sain ihan mielettömän hyvää palvelua sähköpostitse. Siitä jäi hyvä mieli.
Sokoksen kosmetiikkaosaston kassalla on töykeä miesmyyjä, jonka kierrän nykyään kaukaa. Muutaman kerran olen asioinut hänen kanssaan ja joka kerta hän käyttäytyy kuin en osaisi maksaa kortilla. Osoittaa sormella korttipäätettä että tähän näin ja siru edellä 😄 Hyvin töykeästi ja ilmeettömästi (olen siis 30-vuotias nainen, jos nyt mummuikäiseksi luulette)
Viikin prisma. Siellä on niin ylimielisiä asikkaita, että ne kävelee päälle, kampittaa eikä infossakaan osata antaa rahasta takasin oikein.
Hiuksiin annan maksimissaan kaksi tilaisuutta. Sen jälkeen se on hyvästi. Jos ei osaa käsitellä tätä hiustyyppiä, niin sitten ei osaa. Ymmärrän, sillä se on koettu jo monesti. Nykyisin hiukset ovat pitkät, joten ongelma ei ole yhtä paha kuin lyhythiuksisena. Olen jättänyt kampaajan myös siitä syystä, että hän ei suoristanut pyynnöstäkään hiuksia, koska ei kuulemma vaan tykkää käyttää suoristajaa tmv.