Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Kun menin poliisille tekemään ilmoitusta aika isosta varkaudesta, niin pamautti päin naamaa, että jäihän sulle ihan tarpeeksi siitä huolimatta. Monella ei ole noinkaan paljoa !!!
Ei ole asiakassuhde, mutta kyllä riepoi toi asenne.
Mitäs siihen voi sanoa ettei syytetä virkamiehen vastustamisesta.
Olin ostamassa uutta reppua työmatkoille. Mielestäni repun ulkonäkö ei ole se pääasia, vaan käytännöllisyys.
No minua auttoi nuori nainen. Olin jo hetken katsonut yhtä reppua, joka oli sininen ja siinä oli punasia kuvoita. Ei kyllä mikään kovin kaunis, mutta muuten oli ihan täydellinen tarpeisiini - paljon taskuja ja tilaa. Myyjä katsoi nyrpeänä reppua ja sanoi ”ethän sä nyt tota osta” ja otti hyllystä niin muodikkaan pinkin Fjällrävenin. Naurahdin hieman, mutta tajusin myyjän tosissaan suosittelevan sitä minulle. Ensinnäkin ne olkaimet ovat ihan hirveät eikä siinä ole tarpeeksi tilaa tavaroilleni. Myyjä ihan kunnolla rupesi haukkumaan sinistä reppua.
Sanoin hänelle, että ”No jos täältä ei saa ostaa mieleistään reppua, niin lähden ilman” laitoin repun takaisin hyllyyn ja lähdin pois :D
Sama! En ollut tyytyväinen Folk Helsinkiin joten äänestin jaloillani.
Vierailija kirjoitti:
Apteekit ovat kyllä ahdistavia paikkoja.Niissä kun on pakko välillä kuitenkin asioida.Nuo hyökkäävät asiakaspalvelijat kun menet ihan vaan buranaa tai beroccaa ostamaan.Huokaus.Kassahenkilöt taas tympeän pitkästyneitä vähän liian usein.Minulla pari reseptilääkettä myös käytössä ja taas mietin mihin hymyttömään apteekkiin menen ensi kuun lääkkeitä hakemaan.Onko farmaseutin työ todella niin tylsää,raskasta.....ettei millään jaksa edes yrittää esim. hymyillä kun asiakas tuoliin istahtaa ? Näin meil Turus :(
Yliopiston apteekissa on aina hyvä palvelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessakin kampaamossa olen lopettanut käymisen kun ne kampaajat ei tajua olla HILJAA!
Aina kauhee kysely ; no mitäs millon loma ja mitä suunnitelmia ja ai kauhee kuulin radiosta tänään blaa blaa blaa.
Ja sitten ne kertoo omia juttujaan. Pahin oli sellainen joka puhui omasta kesälomareissustaan koko kampaamokäynnin ajan.
Voisi kai sitä sanoa että hiljaa kiitos mutta en vaan kehtaa.
Haluan mykän kampaajan.
Jos haluaa jotakin, pitää avata suu. Ei toinen voi tietää mitä sinun päässäsi liikkuu.
On se niinkin, mutta en mä ainakaan kehtaa sanoa hölöttävälle kampaajalle että haluan hänen tekevän työnsä hiljaa 😅
Mielestäni hyvällä asiakaspalvelijalla on tilannetajua:jos asiakas istuu naama kiinni juorulehdessä ja vastailee yksitavuisesti, pitäisi olla selvää, ettei hän kaipaa small talkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin ruutu+ sovelluksen käytön ikuisiksi ajoiksi, koska sieltä ei ikinä tullut laskuja minulle, mutta perinnästä kyllä tuli ilmoitus että laskut maksamatta. Näin tapahtui kaksi kertaa ja sitten riitti. En ihan tosissaan löytänyt niitä laskuja mistään spostista tai postin tuomina. En koskaan. Siihen sai riittää ja ei enää IKINÄ. 😂
Niin ja tottakai oli h*lvetinmoisella korolla myöhästymismaksut, vaikka alkuperäistä laskua en ollut ikinä nähnytkään.
Muistutuslasku (joka pitää lähettää ennen perintään siirtoa) on 5€ ja viivästyskorko on vuodessa 7%, eli esim. kuukaudessa jollekin parillekympille se tekee 0,11 €, kun maksu on viivästynyt 29 päivää.
Jos se alle 100 euron alkuperäinen lasku olisi siirtynyt perintään, niin korko olisi edelleen sama 7% viivästyskorko ja ensimmäinen maksuvaatimus enimmillään 14€. Mihin se muistutuslasku sitten meni, jos et nähnyt alkuperäistä ja perintään siirtyi heti? Kuulostaa aika kummalliselta vaan..
Memphis Helsingissä, ruoassa meni 45 minuuttia vaikka paikka oli puolityhjä. Lopulta kun ruoka tuli, se oli kylmää. Tästä huomauttaessa tarjoilija ei edes pahoitellut vaan sanoin vaan "okei". Never again!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin ruutu+ sovelluksen käytön ikuisiksi ajoiksi, koska sieltä ei ikinä tullut laskuja minulle, mutta perinnästä kyllä tuli ilmoitus että laskut maksamatta. Näin tapahtui kaksi kertaa ja sitten riitti. En ihan tosissaan löytänyt niitä laskuja mistään spostista tai postin tuomina. En koskaan. Siihen sai riittää ja ei enää IKINÄ. 😂
Niin ja tottakai oli h*lvetinmoisella korolla myöhästymismaksut, vaikka alkuperäistä laskua en ollut ikinä nähnytkään.
Muistutuslasku (joka pitää lähettää ennen perintään siirtoa) on 5€ ja viivästyskorko on vuodessa 7%, eli esim. kuukaudessa jollekin parillekympille se tekee 0,11 €, kun maksu on viivästynyt 29 päivää.
Jos se alle 100 euron alkuperäinen lasku olisi siirtynyt perintään, niin korko olisi edelleen sama 7% viivästyskorko ja ensimmäinen maksuvaatimus enimmillään 14€. Mihin se muistutuslasku sitten meni, jos et nähnyt alkuperäistä ja perintään siirtyi heti? Kuulostaa aika kummalliselta vaan..
ei se ole mennyt perintään. Monet yritykset eivät vain enää nykyään lähetä maksumuistutksia lainkaan itse. Moni luulee saaneensa laskun perinnästä, vaikka tosiasiassa lasku tulee yritykseltä, joka hoitaa yritysten maksumuistuksia, eli kyseessä on ensimmäinen maksumuistutus, joka tulee joltain "perintä" -nimiseltä yhtiöltä. Nämä eivät laita "tämä on aiheeton, jos olet jos maksanut", koska he haluvat palkkionsa. Eli moni luulee saaneensa peritnälaskun, vaikka kyseessä on ensimmäinen maksumuistutus laskusta, joka on ulkoistettu niitä tekevälle yhtiölle.
Pitkin nenänvartta katsominen ja palvelualttius täysin nolla. Myöhemmin tullutta asiakasta suorastaan nuoleskellaan, tuo riittää jo siihen etten asioi enää. Pitäköön kioskinsa.
Aleksin Stockan alakerrassa on Poeer niminen kodinkonekauppa entinen Expert. Ostin joululahjoiksi kolme erilaista kallista Security tietokoneohjelmaa. En itse tajua niistä mitään ja niinpä olin ostanut jotenkin vääriä ettei ne sopineet mihinkään.
Menin sitten Poweriin vaihtamaan niitä. En mennyt kinuamaan edes rahaa takaisin. Siellä on sellainen kauhean likainen ja pahalta haiseva vanhempi miesmyyjä, silmälasipäinen.
Ukko repi pakkauksien sinetit ronskisti rikki ja sanoi mulle ; "En minä voi näitä vaihtaa, kun te olette rikkoneet nämä sinetit" !!!!!
Täällä ovat edelleen käyttämättöminä paketeissa.
Se oli kallis keikka ja olisin tarvinnut rahaa, koska kalliit eläinlääkärimaksut piti hoitaa.
Älkää menkö sinne.
Memphis Helsingissä, ruoassa meni 45 minuuttia vaikka paikka oli puolityhjä. Lopulta kun ruoka tuli, se oli kylmää. Tästä huomauttaessa tarjoilija ei edes pahoitellut vaan sanoin vaan "okei". Never again!
Onhan noita. Yleensä boikottiin on syynä huono palvelu.
Eräässä ompelukonekaupassa ei suostuttu kertomaan myytävien koneiden eroja (esim. etuja ja haittoja) verrattuna kilpaileviin merkkeihin (ei muka halua haukkua kilpailijoita). En pyytänyt haukkumaan, vaan kertomaan, mitä eroja eri koneissa on, jotta voin tehdä perustellun ostopäätöksen.
Kenkäkaupassa kysyin tietynlaisia kenkiä. Sen sijaan, että myyjä olisi tullut näyttämään, hän tyytyi viittoilemaan, että "niitä on tuolla" eli myymälän toisella reunalla.
Gigantissa pyysin tarjousta tietyistä isoista kodinkonemalleista (pesukone, kuivausrumpu, astianpesukone). Tiesin, että haluamani mallit ovat valikoimassa, mutta vaikka pyysin tarjouksen tietyistä koneista ja sanoin, että haluan juuri tietyt mallit, minulle tarjottiin muita malleja, joiden ominaisuudet eivät olleet likimainkaan samat.
Stockmannilla olen myös saanut todella surkeaa palvelua parilla eri osastolla. En pistänyt silti koko kauppaa boikottiin (lähellä oli), mutta kun valikoimaa vuosien mittaan supistettiin ja palvelun tasoa laskettiin, nykyisin ei enää tule käytyä Stockmannilla juuri koskaan.
Vero modassa ja vilassa koska mulla on sos tilanteiden pelko ja pelkään niitä myyjiä kun aina hyökkäävät kimppuun. Onneksi noissa liikkeissä ei usein mitään kivoja vaatteita olekkaan niin eipä tuo ole hirveä menetys. Joku h&m olis jo paha menetys
Lidlissä en asioi enää muutaman kokeilun jälkeen. Kuukausi sitten yritin viimeksi ja jouduin lähtemään tyhjin käsin pois, aioin ostaa halvempaa etikkaa pyykinpesuun mutta sitä ei koko kaupasta löytynyt vaikka kaveri oli pari päivää aiemmin ostanut ja samaa etikkaa on ollut kuulemma vuosikausia myynnissä. Mitä tahansa menen hakemaan, sitä ei ole tai vaihtoehtona on joku epäterveellinen E-koodipommi. Asiakaspalvelu on niin huonoa, että itkettää ja eteinen haisee kaljalle. Myyjät heittelevät tuotteita paniikissa eteenpäin ja edes tervehtimään tai hymyilemään ei ehditä, kauhean vihaisen oloista "palvelua" ja huono mieli tarttuu itsellekin. Kaupan hygieniakin ihmetyttää, kun pakastealtaan pohjalla on joka käynnillä ollut hajonneita vihannespusseja ja pullavitriinit ovat aina ties missä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Monessakin kampaamossa olen lopettanut käymisen kun ne kampaajat ei tajua olla HILJAA!
Aina kauhee kysely ; no mitäs millon loma ja mitä suunnitelmia ja ai kauhee kuulin radiosta tänään blaa blaa blaa.
Ja sitten ne kertoo omia juttujaan. Pahin oli sellainen joka puhui omasta kesälomareissustaan koko kampaamokäynnin ajan.
Voisi kai sitä sanoa että hiljaa kiitos mutta en vaan kehtaa.
Haluan mykän kampaajan.
Mulla on juuri päinvastainen kokemus. Kampaaja oli ihan tuppisuuna koko ajan ja hänestä huokui sellainen tympääntyneisyys, että kadutti ihan kun olin varannut ajan ja tullut häiritsemään häntä.
Joku asiakas tuli ostamaan hiusväriä ja hänen kanssaan kyllä jutteli small talkia. Kun siirtyi taas minun hiusteni pariin, alkoi mykkäkoulu.
Totta, liika utelu on ärsyttävä, mutta voishan sitä vaikka säästä löpistä.
Vierailija kirjoitti:
Usea surkea kokemus. Jouduin hoitamaan jokusen vuoden erään yhdistyksen raha-asioita Danske Bankin kanssa ja asiakaspalvelu oli siellä niin umpisurkeaa ja/tai olematonta että ikinä en enää tuon pankin asiakkaaksi ryhdy vaikka mikä olisi. Verkkopankki oli myös käytettävyydeltään täysin ö-luokkaa. Ihme että on sillä asiakaspalvelulla vielä pystyssä, kaikissa muissa pankeissa asiat ovat hoituneet aina helposti.
Täysin vastaava kokemus Nordeasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut Body Shopissa kaksi kertaa todella ala-arvoista palvelua, joten enpä mennyt enää kolmatta kertaa. Tämä boikotti on pitänyt yli 20 vuotta.
Body shop boikotoi eläinkokeita
Sinä boikotoit Body Shoppia......taidat olla viehättävä persoona ja suuri eläinten ystävä
The Body Shop on L'Oréalin omistama. Hyvähän se on olla "eläinkokeeton" kun eläinkokeet suorittaa toisella nimellä :')
Omistaja on kylläkin brasilialainen Natura. Omistaja vaihtui viime vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Menin kultasepän liikkeeseen ystäväni kanssa tarkoituksena, ostaa itselleni rannekoru. Myyjä heitti laatikon jotain halpoja hopeakoruja nenäni eteen ja sanoi että tossa, kun ilmoitin tulleeni katsomaan kultaisia myyjä kimitti nokka pystyssä että" ne ovat sitten kalliita!"
Minä olen koruliikkeessä kohdannut myös samanlaista kohtelua. Joudun olemaan työssäni jonkin verran ulkona, joten talvella minulla on toppavaatteet päällä. Töiden jälkeen menin kerran koruliikkeeseen ostamaan kelloa vanhan ja rikkoutuneen tilalle. Nikkeliallergikkona ei ole ihan se ja sama, minkä ranteeseeni laitan. Halusin myös tietynlaisen kellon (haluan numerot, en viivoja taulun täydeltä). Myyjä esitteli minulle jotain lasten muovikelloja, vaikka selitin hänelle mielestäsi ihan selkeästi, mitä tarvitsin. Kun aloin selittää selkokielellä, että etsin titaanista tai nahkaista ranneketta ja aikuisten kelloa, myyjä katsoi minua päästä varpaisiin ja sanoi, että "ne on kuule sitte kalliita". Loppujen lopuksi liikkeestä löytyi yksi ainoa malli, jossa oli titaaniranneke ja numerokellotaulu, ja sen hinta oli huikeat 120 euroa. Minä olin varannut kelloa varten 600 euroa.
Olisit mennyt oikeaan kellosepänliikkeeseen, niin olisit saanut parempaa palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Pancho Villassa oli tarjoilut pöytään ja laskutukset. Naapuripöydissä kävi laskuttamassa ja vaikka kuinka huidottiin niin tarjoilija ei ”nähnyt” meitä. Lopulta mies marssi tiskille että pääseekö täältä pois
Olisitte alkaneet pukea takkia ja siirtyä ovelle päin, niin johan joku olisi kiirehtinyt laskuttamaan. Jos ei raha kelpaa...
Joissain kaupoissa ärsyttää yli-innokkaat perseennuolijamyjät. Tietenkin työnantaja sitä vaatii, mutta en kestä sellaista, pientä rajaa siihenkin tarvitaan. Esim. urheilusukkia ostamassa, niin ihan älytön härdelli turhasta.