Mitä tehdä, kun mies ei suostu puhumaan?
Mies on siis suuttunut jostain, en oikein tarkkaan tiedä mistä. Meillä on lapsi (minä äitiysvapaalla kotona, mies käy töissä) ja olisi pakko voida puhua edes jostain käytännön asioista. Ei suostu. Olen yrittänyt ystävällisesti ja vihaisesti. Olen odottanut pari päivää ja yrittänyt uudelleen. Ei suostu. Ei suostu edes kuuntelemaan mitä sanoisin, vaan laittaa kuulokkeet korvilleen ja musiikin kovalle, jotta ei vahingossakaan voisi kuulla. Minun pitäisi päästä hammaslääkäriin ylihuomenna, olen varannut ilta-ajan jotta mies voisi töiden puolesta hyvin olla silloin vauvan kanssa. Ei suostu vastaamaan että voiko olla silloin vauvan kanssa. Kysyin uudelleen tunnin päästä, ja vastaus oli "mistä vitu*ta sä oikein puhut???" ja kuulokkeet taas korville. Jos menen suihkuun kun mies on kotona, ja sanon että menen suihkuun, voitko mennä katsomaan vauvaa, jos se herää sillä aikaa, niin kuulokkeet taas korville, enkä pääse suihkuun, koska mies ei kuulisi vauvan itkua musiikki kovalla kuulokkeissa. Jos kysyn, että mistä on vihainen, niin seurauksena on täysi mykkäkoulu. Miten tällaisen tilanteen saa ratkeamaan, kun toinen ei suostu puhumaan yhtään? Ja lapsi oli yhdessä suunniteltu ja erittäin toivottu, ei mikään sellainen asia johon olisin miehen painostanut tms.
Kommentit (829)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on järkyttynyt siitä millaista perhe-elämä on ja katuu elämäntilannettaan. Hän käyttää perinteistä "karkota nainen pois "-menetelmää, jossa paskalla kohtelulla naisen saa jättämään itsensä. Koska mieshän ei voi eropäätöstä tehdä, hän olisi se paskiainen joka jättää tuoreen perheensä.
Sulla on nyt muutama strategia:
1) chicken. Eli pelaatte tätä samaa peliä. Pelaa pokkana mukana vaan. Keksi jotain selviytymiskeinoja, kuvittele esim että mies on jo muuttanut pois. Älä puhu miehelle ja lopettaisin kyllä seksin. Ole kuin miestä ei olisi. Mies yrittää saada sut jättämään itsensä. Pakota miestä tekemään se päätös itse. Hän ei voi sälyttää sitä päätösvastuuta sinulle.2) Pakotat miehen ottamaan vastuuta. Esim jätät lapsen hänelle ja lähdet hammaslääkäriin. Tämän voi kyllä tehdä vain jos olet varma että mies on kiintynyt lapseen ja huolehtii hänestä.
3) annat miehelle sen mitä haluaa ja jätät hänet. Pakkaat kimpsut ja kampsut ja lähdet. Jos et ole töissä, sun on helppo mennä vaikka ystävien luo toiselle paikkakunnalle.
"Lopettaisin seksin"..Kuule eiköhän seksikin ole jo tuon mykkäkoulun myötä loppunut :D
Ei välttämättä. Meillä mies vaati seksiä, vaikka piti mykkäkoulua. Mykkäkoulun taustalla oli siis halu erota. Silti pipari kelpasi. Loppuun asti.
No kuka helvetti suostuu seksiin tuollaisessa tilanteessa? Mikä ihmisiä vaivaa :D Miten sitä piparia pyydetään mykkäkoulua pidettäessa? Tartutaan kiinni vai elehditään?
Pantomiimilla vois aika hyvin viestiä panohalunsa 😀
Ainakaan meillä mykkäkoulu ei tarkoita sitä että ei olisi lähesyyttä.
Oikeesti, kuka haluaa jonkun miesvauvan mykkäkoulussaan koskevan itseensä.
Kyllä olis halut menny jo ekassa mökötyksessä ja uusinta puhunattomuus olisi tuonut eron.Kaikkea ei vaan tarvi sietää eikä tule sietää.
Maailmasta löytyy ihan normaalejakin miehiä.Toisen läheisyydessä normaali ihminen ei ole kommunikoimatta paria viikkoa. Koskettaminen (tai sen puute) on hyvinkin vaikuttava keino viestiä asioita kahden ihmisen välillä.
Voiko mykkäkoululainen huohottaa tai voihkia seksissä vai meneekö silloin mykkäkoulu rikki? Entä pitääkö olla lahna, ettei kommunikoi myöskään kosketuksella?
Mykkäkoulua ei ole kommunikaimottumuutta. Koskettaminen ei aina ole myöskään seksiä.
Kummallisia suhteita ihmisillä jos tuo ei ole niissä itsestään selvyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on järkyttynyt siitä millaista perhe-elämä on ja katuu elämäntilannettaan. Hän käyttää perinteistä "karkota nainen pois "-menetelmää, jossa paskalla kohtelulla naisen saa jättämään itsensä. Koska mieshän ei voi eropäätöstä tehdä, hän olisi se paskiainen joka jättää tuoreen perheensä.
1) chicken. Eli pelaatte tätä samaa peliä. Pelaa pokkana mukana vaan. Keksi jotain selviytymiskeinoja, kuvittele esim että mies on jo muuttanut pois. Älä puhu miehelle ja lopettaisin kyllä seksin. Ole kuin miestä ei olisi. Mies yrittää saada sut jättämään itsensä. Pakota miestä tekemään se päätös itse. Hän ei voi sälyttää sitä päätösvastuuta sinulle.2) Pakotat miehen ottamaan vastuuta. Esim jätät lapsen hänelle ja lähdet hammaslääkäriin. Tämän voi kyllä tehdä vain jos olet varma että mies on kiintynyt lapseen ja huolehtii hänestä.
3) annat miehelle sen mitä haluaa ja jätät hänet. Pakkaat kimpsut ja kampsut ja lähdet. Jos et ole töissä, sun on helppo mennä vaikka ystävien luo toiselle paikkakunnalle.
"Lopettaisin seksin"..Kuule eiköhän seksikin ole jo tuon mykkäkoulun myötä loppunut :D
Ei välttämättä. Meillä mies vaati seksiä, vaikka piti mykkäkoulua. Mykkäkoulun taustalla oli siis halu erota. Silti pipari kelpasi. Loppuun asti.
No kuka helvetti suostuu seksiin tuollaisessa tilanteessa? Mikä ihmisiä vaivaa :D Miten sitä piparia pyydetään mykkäkoulua pidettäessa? Tartutaan kiinni vai elehditään?
Kyllä olis halut menny jo ekassa mökötyksessä ja uusinta puhunattomuus olisi tuonut eron.Kaikkea ei vaan tarvi sietää eikä tule sietää.
Maailmasta löytyy ihan normaalejakin miehiä.Toisen läheisyydessä normaali ihminen ei ole kommunikoimatta paria viikkoa. Koskettaminen (tai sen puute) on hyvinkin vaikuttava keino viestiä asioita kahden ihmisen välillä.
Voiko mykkäkoululainen huohottaa tai voihkia seksissä vai meneekö silloin mykkäkoulu rikki? Entä pitääkö olla lahna, ettei kommunikoi myöskään kosketuksella?
Saako vaimo saada orgasmin, kun mykkäkoululainen yrittää tehdä vaimon olon kurjaksi? Jos ei saa, miksi ihmeessä joku antaa mykkäkoululainen tyhjentää itsensä häneen.
Siis minkälaisissa suhteissa nämä ihmiset elävät, joille parisuhdeseksi on sitä että toinen tyhjentää itsensä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä kahden viikon mykkäkoulu olisi tapahtunut ennen vauvaa, niin olisin jo häipynyt ja ilmoittanut erosta. En todellakaan olisi tällaista sietänyt edes tätä kahta viikkoa. Paluuta yhteen ei olisi ollut vaikka olisi miten anellut. Vauvan takia vaan yritän nyt itse toimia harkitusti ja rauhallisesti. Ap.
Minne sinä silloin olisit häipynyt? Mikä estää nyt häipymästä vauvan kanssa samaan paikkaan? Miksi alistut henkiselle väkivallalle?
Yksin voisin häipyä vaikka jonkun sinkkukaverin yksiön sohvalle. Ei minulla ole yhtään kaveria, joka suostuisi ottamaan luokseen minut ja 2 kk vauvan ja kaikki tarvikkeet mitä vauvan hoito nyt vaatii. Ap.
Tämä tarkoittaisi, että sinulla ei ole yhtään todellista ystävää. Oletko ihan varma?
Kerrot täällä palstalla että tilanne on mielestäsi todella vakava ja syy eroon, mutta et kuitenkaan käyttäydy sen mukaisesti. Itse ainakin vakavassa tilanteessa takuulla soittaisin kaverit läpi ja kertoisin, että tarvitsen nyt kipeästi apua ja tilanne on vakava. Ja ihan varmasti joku kaveri ottaisi minut sohvalleen, vaikka tähän asti kaveruus olisi ollutkin sellaista kevyempää kahvilla käymistä jne., kun kummankin asiat ovat olleet hyvin ja isompaa apua ei ole tarvittu puolin tai toisin.
Mieti, miksi et voisi pyytää apua? Hävettääkö sinua tilanteenne? Siihen ei ole mitään syytä. Elämässä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista, ja apua saa joskus tarvita. Myöskään miehesi ei tajua, miten vakava tilanne sinun näkökulmastasi on, jos et toimi sen vakavuusasteen mukaisesti. Hän elää tällä hetkellä mitä ilmeisimmin jossain omassa todellisuudessaan, koska pystyy kohtelemaan sinua noin rumasti kuin kohtelee. On teidän koko perheenne edun mukaista antaa selkeä signaali myös miehen suuntaan, että tilanne on todella vakava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako vaimo saada orgasmin, kun mykkäkoululainen yrittää tehdä vaimon olon kurjaksi? Jos ei saa, miksi ihmeessä joku antaa mykkäkoululainen tyhjentää itsensä häneen.
Siis minkälaisissa suhteissa nämä ihmiset elävät, joille parisuhdeseksi on sitä että toinen tyhjentää itsensä toiseen.
Ei puhuttu normaalista parisuhteesta vaan mykkäkoulua harrastavat.
Toivon AP, että toteutat sen suunnitelmasi hotelliin menosta viikonlopuksi, että jää nyt roikkumaan tuohon pienen oljenkorteen, että mies ei vaikuttanut enää niin vihaiselta. Toivottavasti olet jo pakannut viikonloppulaukun ja olet poistunut vauvan kanssa kotoa ennen kuin mies tulee kotiin! Muuten et tule ikinä saamaan toivomaasi lopputulosta, eli kunnon keskustelua asioista.
Hei, koen ymmärtäväni tilannettasi.
Jos mies pitää mykkäkoulua, jopa lapsen turvallisuuden uhalla. Hän on itse tehnyt jotain väärin tai haluaa että sinä purat suhteenne, koska ei itse siihen pysty.
Lisään vielä, että vaikka en yleensä kutsukaan ketään yökylään luokseni, niin jos joku kaverini olisi tuollaisessa tilanteessa, hän olisi ilman muuta tervetullut meille vauvansa kanssa. Järjestäisimme yhdessä ympäristön vauvan hoidon kannalta sopivaksi ja lupautuisin hoitoavuksikin, jotta kaverini pääsisi välillä rauhoittumaan ilman vauvaa.
t. 344
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei puhuttu normaalista parisuhteesta vaan mykkäkoulua harrastavat.
Omasta kokemuksesta ihmiset yleensä puhuu tehdessään yleistyksiä. Toisen suhteesta vaikea niitä päätelmiä onkin vaikea tehdä. Yksikään parisuhde ei ole samanlainen sisältyi siihen mökötystä tai ei. Ikävää että sinun kokemukseksi on tuo parisuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä kahden viikon mykkäkoulu olisi tapahtunut ennen vauvaa, niin olisin jo häipynyt ja ilmoittanut erosta. En todellakaan olisi tällaista sietänyt edes tätä kahta viikkoa. Paluuta yhteen ei olisi ollut vaikka olisi miten anellut. Vauvan takia vaan yritän nyt itse toimia harkitusti ja rauhallisesti. Ap.
Minne sinä silloin olisit häipynyt? Mikä estää nyt häipymästä vauvan kanssa samaan paikkaan? Miksi alistut henkiselle väkivallalle?
Yksin voisin häipyä vaikka jonkun sinkkukaverin yksiön sohvalle. Ei minulla ole yhtään kaveria, joka suostuisi ottamaan luokseen minut ja 2 kk vauvan ja kaikki tarvikkeet mitä vauvan hoito nyt vaatii. Ap.
Tämä tarkoittaisi, että sinulla ei ole yhtään todellista ystävää. Oletko ihan varma?
Kerrot täällä palstalla että tilanne on mielestäsi todella vakava ja syy eroon, mutta et kuitenkaan käyttäydy sen mukaisesti. Itse ainakin vakavassa tilanteessa takuulla soittaisin kaverit läpi ja kertoisin, että tarvitsen nyt kipeästi apua ja tilanne on vakava. Ja ihan varmasti joku kaveri ottaisi minut sohvalleen, vaikka tähän asti kaveruus olisi ollutkin sellaista kevyempää kahvilla käymistä jne., kun kummankin asiat ovat olleet hyvin ja isompaa apua ei ole tarvittu puolin tai toisin.
Mieti, miksi et voisi pyytää apua? Hävettääkö sinua tilanteenne? Siihen ei ole mitään syytä. Elämässä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista, ja apua saa joskus tarvita. Myöskään miehesi ei tajua, miten vakava tilanne sinun näkökulmastasi on, jos et toimi sen vakavuusasteen mukaisesti. Hän elää tällä hetkellä mitä ilmeisimmin jossain omassa todellisuudessaan, koska pystyy kohtelemaan sinua noin rumasti kuin kohtelee. On teidän koko perheenne edun mukaista antaa selkeä signaali myös miehen suuntaan, että tilanne on todella vakava.
Varmasti pääsisin jonkun sohvalle vauvan kanssa yöksi, tarkoitinkin että en pääsisi vaikka viikoksi. En tiedä onko se ystävyyden mittari, jos on, niin sitten minulla ehkä ei ole todellisia ystäviä. Vaikka minulla on useita ystäviä hyvin pitkältä ajalta, ja heidän kanssa on tuettu toisiamme vaikeissakin hetkissä ja luotan heihin. Mutta jos ihminen on vaativassa työssä, ja asuu yksiössä, niin ei hän ota sohvalleen viikoksi vauvaa, joka heräilee monta kertaa yössä itkemään. Tai jos ihmisillä on omia pieniä lapsia ja suhteellisen pieni asunto, niin eivät he ota viikoksi sinne äitiä vauvansa kanssa sotkemaan heidän jo valmiiksi hankalaa arkea.
Siinä olet varmasti oikeassa, että mies ei tajua, että tilanne on minun mielestä vakava. Hän elää jossain omassa kuplassaan selvästi.
Ap.
Koitan nyt auttaa vähän eri tavalla mitä on neuvottu. Ensinäkin on tosi surullista, että tilanne on jatkunut jo noin kauan, jos nyt olisi vielä eka viikko menossa voisi tästä päästä yli vielä aika helposti. Nyt AP sua on jo loukattu sen verran pahasti, että tuota on hankala enää korjata.
Olen ollut itse tähän verrattuna hyvin lievässä mykkäkoulutilanteessa exäni kanssa, eikä meillä ollut lasta. Meillä oli upea suhde ennen kuin syistä joita en lähde enempää avaamaan, alettiin vain riidellä enemmän ja enemmän ja lopulta se päätyi siihen että mies aloitti mykkäkoulun. Hän oli muutoinkin taipuvainen hiljenemään ja hänen oli vaikea puhua ja kertoa tunteistaan, myöhemmin kun ollaan juteltu, myöntää että on minun avullani alkanut ymmärtämään itseään paremmin ja tajuamaan tuon luonteenpiirteensä vaarallisuuden - ja haluaa oikeasti muuttua. Jos vain se kumpuaa jostain niin syvältä lapsuudesta ja koko perhemallista, ei muutos tapahdu hetkessä.
Mies siis mykkäkoulusi noin viikon, ja olin aivan hätää kärsimässä. Sain kamalia epätoivoisia itkukohtauksia usean kerran päivässä (jotka mies kuuli, muttei tullut auttamaan), tärisin paniikkikohtauksen vallassa ja anoin miestä lopettamaan. Mies pelasi just vain koneella kuulokkeet päässä tai tiuskaisi jotain "anna mun olla rauhassa!" ja jatkoi puuhiaan hermona. Sitä ennen mies oli ollut aina lohduttamassa ja silittelemässä, jos vähän huuliani mutristin. Nyt mies muuttui yhtäkkiä siinä hetkessä kuin mykkäkoulun aloitti, kuin toiseksi ihmiseksi. Mulle oli henkisesti ihan helvetin rankkaa, että mun elämän tärkein ihminen ja tukipilari käänsi yhtäkkiä selkänsä ja kuin hetkessä olinkin täysin arvoton. Se hiljaisuus ja ignooraus on tosiaankin väkivaltaa, henkistä. Se satuttaa syvältä, se pistää toisen osapuolen kauheaan mielentilaan kaikkine niine ajatuksine ja kysymyksine joihin ei saa vastausta. Ei missään parisuhteessa saisi kääntää selkää toiselle tuolla tavalla.
Luin netistä mykkäkoulusta ja googlettelin kokemuksia, sitten kun olin saanut itseni rauhotettua, kävelin miehen luokse ja aloin puhua varovaisesti hänelle tunteistani, siis vuodatin vaan kaiken ulos mahdollisimman neutraalisti.
jatkuu...
Vierailija kirjoitti:
Toivon AP, että toteutat sen suunnitelmasi hotelliin menosta viikonlopuksi, että jää nyt roikkumaan tuohon pienen oljenkorteen, että mies ei vaikuttanut enää niin vihaiselta. Toivottavasti olet jo pakannut viikonloppulaukun ja olet poistunut vauvan kanssa kotoa ennen kuin mies tulee kotiin! Muuten et tule ikinä saamaan toivomaasi lopputulosta, eli kunnon keskustelua asioista.
Kuten kirjoitin silloin suunnitelmastani, niin suunnitelma oli siis, että lähden hotelliin huomisaamuna, jos ei tänä iltana meno muutu. Tänään illalla annan mahdollisuuden vielä puhumiseen. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että vaikka en yleensä kutsukaan ketään yökylään luokseni, niin jos joku kaverini olisi tuollaisessa tilanteessa, hän olisi ilman muuta tervetullut meille vauvansa kanssa. Järjestäisimme yhdessä ympäristön vauvan hoidon kannalta sopivaksi ja lupautuisin hoitoavuksikin, jotta kaverini pääsisi välillä rauhoittumaan ilman vauvaa.
t. 344
Juuri näin. Ellen itse olisi samanlaisessa liemessä kuin ystäväni samaan aikaan, todellakin olisin valmis venymään.
351 jatkaa. Eli kun mies vaikka lepertelee vauvalle tai on hetken ilman niitä kuulokkeittaan, voisit puhua tyyliin: "hei, anteeksi, voisitko kuunnella hetken. Sun ei tarvitse vastata mitään, en vaadi enää. Jos oot koskaan musta välittänyt, nyt kuuntelet. Voi olla ettet edes ymmärrä kuinka pahaa tuo mykkäkoulusi mulle tekee, oon yrittänyt tässä hankkia apua itselleni koska sä tapat mut tätä menoa hiljaa sisältä. Tää sun mykkäkoulus on oikeasti luokiteltu henkiseksi väkivallaksi ja tää tappaa mut. Mä yritän tässä jaksaa vauvan takia, mutta voitko sä antaa itselles anteeksi jos mä en kohta kestä enää kauan? Mä en tiedä mitä mä oon tehnyt, mä en oikeasti tiedä enkä näe poispääsyä tästä tilanteesta. Mä en keksi mitään niin hirveää mitä oisin tehny että ansaitsen mun mieheltä tällaisen, mulla on muutenkin rankkaa vauvan kanssa ja mä tarvitsen sua mun ja vauvan tueksi. Tää tuntuu siltä, että vaan joku murhaaja tai hirviö ansaitsis tällasta ignoorausta, miten mä voin olla sun mielestä yhtäkkiä niin hirviö että mä ansaitsen tämän?? Musta tuntuu että mä en oo enää ihminen sulle. Voitko kuvitella miltä musta tuntuu? Mä en usko että sä edes ymmärrät, mä ymmärrän että sullakin täytyy olla TODELLA rankkaa, että oot ajatunut tähän pisteeseen että voit tehdä mulle näin. Mä haluaisin oikeasti kuulla, mistä tämä johtuu, mä voin kuunnella aivan hiljaa tai voisit vaikka kirjoittaa mulle pitkän viestin jossa kerrot. Mä rakastin sua, musta on kamalaa miten me ollaan päädytty tähän. Sä oot jossain siellä omassa kuplassas ehkä pakenemassa sua satuttavia asioita, sä selviät siellä mykkäkoulussas, mutta jos et tuu sieltä nyt pois, meillä ei oo enää koskaan mahdollisuutta olla onnellinen perhe. Mun mielenterveys järkkyy tässä. Eikö me haluttu olla aina onnellisia yhdessä, olla meidän tiimi? Jos sä taas haluat erota, niin kaikki järjestyy kyllä, kunhan alat vaan puhua mulle. Me voidaan selvitä tästä vielä mutta se on nyt susta kiinni. Mä en oo ansainnut tällaista, en missään nimessä. Nyt sun täytyy olla mies ja lopettaa. Jos halusit mun kärsivän jostain syystä niin voit uskoa että oon kärsinyt enemmän kuin ikinä. Miten sä käänsit mulle sun selkäsi, sä olit mies johon luotin koko sydämestäni. Mulla on turvaton ja arvoton olo, mä oon aivan yksin ja musta tuntuu että sä haluat mulle oikeasti tosi pahaa. Haluatko sä? Tuu nyt pois sieltä ja ala puhua mulle, kiltti."
Sit kävelet pois ja oot vaan surullinen aina jos sitä näät, et katso häntä päin tai yritä puhua. Hän tekee seuraavan aloitteen, jos ei ole täysi psykopaatti.
Ainakin mun mies mun itkun ja selityksen jälkeen alkoi puhua seuraavana päivänä, myöhemmin itki itse ja on pyytänyt tämänkin jälkeen kymmeniä kertoja anteeksi mykkäkouluaan. Hän oli aivan lukossa itse kaikkien pahojen tunteiden kanssa, hän halusi erota mutta samalla rakasti, hän ei tiennyt mitä sanoa tai tehdä, hän tunsi tulevansa hulluksi. Hän pakeni mykkäkoululla, hän omissa ajatuksissaan oli kuin ns erillään musta, halusi omaa tilaa saadakseen ajatukset kasaan. Hänellä oli puhjennut lievä masennus ja ahdistushäiriökin siinä, meidän riitojen ja elämäntilanteen takia.Mmuttei ymmärtänyt että olis vähän eri asia kertoa että tarvii tilaa ja lähtä vaikka muualle siksi aikaa - kuin tehdä kaikki yhtäkkiä noin helvetin julmalla tavalla. Mutta ihmiset joskus menee lukkoon ja pahasti. Miehelle mykkäkoulu on monesti itsepuolustusta, eikä ne ymmärrä tai tiedä että se luokitellaan henkiseksi väkivallaksi.
351 jatkaa
Sen jälkeen kun mies alkaa puhumaan, voit toki vaatia eroa ja kun ootte rauhallisemmissa merkeissä voit olla vielä vihaisempi miehelle ja itkeä kunnolla että miten se pystyi tekemään sulle tuollaista, mikä helvetti siihen meni. Sitten voit olla vihainen ja voi olla ettet pääse tuosta yli, et voi enää luottaa miehen rakkauteen. Mutta nyt kun on tuo vaihe, koita itse alistua ja olla syyttämättä liikaa, vaan ymmärtää. Olla hetken kuin miehen terapeutti, mieti miten terapeutti suhtautuis häneen, aika lempeästi vaikka ammattilainen ymmärtääkin kuinka pahaa miehesi tekee (mutta ymmärtää myös että lempeydellä saa miehestä reaktioita ja voi auttaa häntä pois siitä). Voi kuulostaa mahdottomalta, mutta ymmärryksellä ja antamalla miehelle vielä suhteellisen helpon ulospääsyn tuosta, voit auttaa häntä alkaa puhumaan sinulle. Miehellesi voi olla tosi järkyttävää myös tuo sen oma käytös. Voisit puhua sille myös terapiasta ja kertoa että oot valmis lähtemään juttelemaan sen kanssa ammattilaiselle, jos se haluaa.
Ap alkaa minusta kuulostaa vähän läheisriippuvaiselta. Olen täysin ap:n puolella siis, mies käyttäytyy törkeästi, mutta ap ei voi siihen miehen käytökseen nyt vaikuttaa. Ainoastaan omaansa, ja omasta mielestäni parasta tuossa tilanteessa olisi jättää mies huomiotta kokonaan ja keskittyä tasan omaan olemiseen ja elämiseen, tai lähteä pois. Tuo miehen käyttäytyminen jatkuu tasan niin kauan, kunnes hän itse haluaa sitä jatkaa. Ei ap sille mitään voi.
Mun isä on mestari mykkäkoulun pitämisessä ja niin kauan kuin muistan, olen katsellut jäätävää mörkö-isää ja ahdistunutta äitiparkaa, joka yritti kaikin tavoin saada isää puhumaan. Isän käytös myös ulottui meihin lapsiin - hän saattoi olla muutaman viikon täysin puhumatta ja käyttäytyä kuin olisin ilmaa, jos olin tehnyt jotain väärin. Koskaan ei sitten näitä asioita käsitelty, enkä ikinä lapsena tiennyt, mitä väärää olin tehnyt, kun isä sulki minut pois. Muistan edelleen yli kolmekymppisenä sekä sen kammottavan tunteen hylkäämisestä että äidin ahdistuneisuuden ja vanhempien välisen vääristyneen dynamiikan, jota me lapset yritimme tasoitella. Äiti ei edelleenkään oikein käsitä sitä, että myös me lapset kärsimme valtavasti siitä mykkäkoulusekoilusta vanhempien välillä, vaikka isä meille puhuikin normaalisti silloin, kun rankaisi äitiä puhumattomuudella.
Aikuisena olen itsekin pilannut ainakin yhden parisuhteen mykkäkouluilullani. Nyt olen naimisissa onnellisesti ja olen TODELLA joutunut tekemään töitä, jotta oppisin pois mykkäkouluista ja ilmaisemaan tunteitani terveesti. Todella toivoisin, että ap pystyisi nyt lähtemään pois tai kääntämään ajatukset omaan hyvinvointiinsa. Mies tuntuu siellä pyörittävän kaikkien tunteita ja määrittävän kodin ilmapiirin täysin. Ap ei tätä pysty miehen puolesta korjaamaan, vaan voi ainoastaan keskittyä itseensä ja vauvaan.
Vierailija kirjoitti:
Välillä tuollaiset vihaepisodit tai mykkäkoulut voi kertoa toisesta naisesta tai erohalusta. Mutta ei mielestäni niin, että pari viikkoa aikaisemmin mies on suunnitellut innoissaan yhteisen tulevaisuuden asioita. Jos on erohaluja tai toinen nainen, niin kyllä ne näkyy ensiksi niin että välttelee aihetta yhteinen tulevaisuus. Tietenkin joku yksittäinen baaripettäminen voi olla vähän eri tilanne, mutta siis jos joku sivusuhde on. Erohalutkin alkaa kytemään pikkuhiljaa, ei ne päivässä tule, ellei jotain pahaa toinen tee.
Kyllä mun kundikaveri parikymppisenä sanoi rakastavansa mua niin paljon ja osti ruusunkin. Ja viikon päästä jätti kylmästi ja ajoi suoraan toisen muijan luo, jonka kanssa oli pettäny mua monta kuukautta. Olivat yhdessä vuosia mun jättämisen jälkeen. Eli kyllä ne miehet voi puhua paskaa silmät ja suut täyteen. Kokemusta on.
351 jatkaa, ja voit tuossa myös kun vuodatat miehelle ulos tunteitasi, voit kysellä esim. "johtuuko tämä siitä että x? Vai x? Voiko olla että olet loukkaantunut tästä vauvaan liittyvästä syystä x? Onko sulle tapahtunut jotain, anna mun auttaa? Älä sulje mua pois" jne. Mitä itse tässä keskustelussa pohdit. Ehdota ihan tyhmiäkin syitä, osoita että olet aivan pihalla mutta yrität ymmärtää.
Miehes voi jatkaa tota mykkäkoulua lapsellisesti ja jääräpäisesti koska sä et romahda, voi olla että hän itkee kun et näe ja miettii ulospääsyä, mutta on jo mennyt liian pitkälle eikä pysty enää itse tulemaan tuolta kuplastaan pois. Voi olla että hän vihaa itseään, pitää itseään arvottomana suhun verrattuna. Ei välitä enää mistään, koska vihaa itseään, muttei ymmärrä että mitä tekee _sulle_ nyt. Ei kertakaikkiaan osaa muuta kuin mököttää. On pettynyt itseensä. Mutta koska sä et ehkä reagoi tarpeeksi, hän vääristyneessä ajatusmaailmassaan vääntää sen niin, että säkään et vaan välitä hänestä tai teistä ja et oo koskaan oikein välittänytkään, pidät miestä inhottavana ja typeränä ja osasit odottaa jotain tällaista jne. koitat nyt vaan selvitä että pääsisit äkkiä pakoon siitä idiootista. Parempikin ettei hän enää avaa suutaan, kun meni jo näin pitkälle eikä osanut kommunikoida kuten aikuiset ihmiset. Näin mies voi kaiken mielessään nähdä, lepertelyllä vauvalle hakee jotain rauhoitusta itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkoulua ei ole kommunikaimottumuutta. Koskettaminen ei aina ole myöskään seksiä.
Itse tässä olet kummallinen. Tottakai mykkäkoulu nimenomaan tarkoittaa kommunikoimattomuutta :D Mitä muutakaan. Jos kommunikoidaan niin silloin ei olla mykkäkoulussa? Vai onko harrastatko itse jotain viittomakieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tässä olet kummallinen. Tottakai mykkäkoulu nimenomaan tarkoittaa kommunikoimattomuutta :D Mitä muutakaan. Jos kommunikoidaan niin silloin ei olla mykkäkoulussa? Vai onko harrastatko itse jotain viittomakieltä?
Ei tarvi kun on kosketusnäytön päässä. Se kertoo luotettavimmin missä mennään.