Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun mies ei suostu puhumaan?

Vierailija
08.03.2018 |

Mies on siis suuttunut jostain, en oikein tarkkaan tiedä mistä. Meillä on lapsi (minä äitiysvapaalla kotona, mies käy töissä) ja olisi pakko voida puhua edes jostain käytännön asioista. Ei suostu. Olen yrittänyt ystävällisesti ja vihaisesti. Olen odottanut pari päivää ja yrittänyt uudelleen. Ei suostu. Ei suostu edes kuuntelemaan mitä sanoisin, vaan laittaa kuulokkeet korvilleen ja musiikin kovalle, jotta ei vahingossakaan voisi kuulla. Minun pitäisi päästä hammaslääkäriin ylihuomenna, olen varannut ilta-ajan jotta mies voisi töiden puolesta hyvin olla silloin vauvan kanssa. Ei suostu vastaamaan että voiko olla silloin vauvan kanssa. Kysyin uudelleen tunnin päästä, ja vastaus oli "mistä vitu*ta sä oikein puhut???" ja kuulokkeet taas korville. Jos menen suihkuun kun mies on kotona, ja sanon että menen suihkuun, voitko mennä katsomaan vauvaa, jos se herää sillä aikaa, niin kuulokkeet taas korville, enkä pääse suihkuun, koska mies ei kuulisi vauvan itkua musiikki kovalla kuulokkeissa. Jos kysyn, että mistä on vihainen, niin seurauksena on täysi mykkäkoulu. Miten tällaisen tilanteen saa ratkeamaan, kun toinen ei suostu puhumaan yhtään? Ja lapsi oli yhdessä suunniteltu ja erittäin toivottu, ei mikään sellainen asia johon olisin miehen painostanut tms.

Kommentit (829)

Vierailija
301/829 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies yhtäkkiä alkaisi käyttäytymään noin friikisti, lähtisin vauvan kera hotelliin, etsisin vuokra-asunnon ja muuttaisin pois, ilman mitään keskustelun kerjäämistä.

Tulee mieleen, että mies ehkä halusi vain lapsen. Tai halusi lapsen ja naisen, joka elättää hänet. Tai haluaa naisen rahat.

Mä tulkitsisin, että tuollaisessa tilanteessa voi olla hyvinkin korkea väkivallan uhka.

Vierailija
302/829 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota suihin siltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/829 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tulitko jo kotiin.? Mites teidän ilta meni?

Vierailija
304/829 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota paita pois ja heiluttele tissejä sen nenän edessä hymyillen samalla

Vierailija
305/829 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mun mies yhtäkkiä alkaisi käyttäytymään noin friikisti, lähtisin vauvan kera hotelliin, etsisin vuokra-asunnon ja muuttaisin pois, ilman mitään keskustelun kerjäämistä.

Tulee mieleen, että mies ehkä halusi vain lapsen. Tai halusi lapsen ja naisen, joka elättää hänet. Tai haluaa naisen rahat.

Mä tulkitsisin, että tuollaisessa tilanteessa voi olla hyvinkin korkea väkivallan uhka.

Ai naisen puolelta ? Voipi ollakin

Vierailija
306/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on siis suuttunut jostain, en oikein tarkkaan tiedä mistä. Meillä on lapsi (minä äitiysvapaalla kotona, mies käy töissä) ja olisi pakko voida puhua edes jostain käytännön asioista. Ei suostu. Olen yrittänyt ystävällisesti ja vihaisesti. Olen odottanut pari päivää ja yrittänyt uudelleen. Ei suostu. Ei suostu edes kuuntelemaan mitä sanoisin, vaan laittaa kuulokkeet korvilleen ja musiikin kovalle, jotta ei vahingossakaan voisi kuulla. Minun pitäisi päästä hammaslääkäriin ylihuomenna, olen varannut ilta-ajan jotta mies voisi töiden puolesta hyvin olla silloin vauvan kanssa. Ei suostu vastaamaan että voiko olla silloin vauvan kanssa. Kysyin uudelleen tunnin päästä, ja vastaus oli "mistä vitu*ta sä oikein puhut???" ja kuulokkeet taas korville. Jos menen suihkuun kun mies on kotona, ja sanon että menen suihkuun, voitko mennä katsomaan vauvaa, jos se herää sillä aikaa, niin kuulokkeet taas korville, enkä pääse suihkuun, koska mies ei kuulisi vauvan itkua musiikki kovalla kuulokkeissa. Jos kysyn, että mistä on vihainen, niin seurauksena on täysi mykkäkoulu. Miten tällaisen tilanteen saa ratkeamaan, kun toinen ei suostu puhumaan yhtään? Ja lapsi oli yhdessä suunniteltu ja erittäin toivottu, ei mikään sellainen asia johon olisin miehen painostanut tms.

Elämään tullut muutos voi tuntua lapsen myötä aika rajulta ja vaikealta. Sinun pitäs , ehkä lähteä, jos on yhtään riskiä, että räjähtää.

Jonkun, joka hallitsee tilanteen ja osaa provosoimatta tunnustella miehesi tilannetta ja osaa suojata itsensä pitäisi tarkistaa asiaa. Tämä on minun elämänkokemuksen kautta katsottuna tilanne, joka voi päättyä todella paskalla tavalla. En oikein perustellusti luota ammattiihmisiin, mutta se voi olla ainoa ratkaisu.

Vierailija
307/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippalappu jääkaapin oveen

Vierailija
308/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä AP suhteessa tuntuu olevan sellaista patoutunutta vihaa puolin ja toisin että ei voi kuin ihmetellä miksi nämä ihmiset on parisuhteessa keskenään. Ja ei, en ulkomaan että tuollainen viha syntyy vain siksi että suhteeseen syntyy lapsi. Vihaa kansa ihmisen kanssa ei lasta kannata hankkia edes tilanteessa jossa se on "yhteinen päätös".

Vierailija
309/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni harrasti samaa ja tilanteet laukesi aina seksillä. Vanhemmat ei myöskään ikinä puhuneet mistään asioista vaan aina mökötettiin. Todella ahdistavaa ja kiusallista lapselle, etenkin odottaa koska seksi osuus alkaa :( Jokin tunteiden käsittelyn ongelma tuossa on oltava taustalla.

Uskallanko edes kysyä, että miten sinä tiesit siitä seksiosuudesta ja haluan olettaa, että seksi tapahtui vanhempienne välisesti. 

Kyllähän sen näkee ja kuulee. Ei siinä odotettu, että lapset menee nukkumaan tai ovat poissa kotoa. Annettiin mennä sohvalla tai huuto kuului makuuhuoneesta. Näin 90-luvulla.

Saatana miten vihaan paskaa rakentamista äänieristysten osalta, yksityisyys ja intimiteetti ei säily millään. Eli periaatteessa ihan sama miten asiat teet, vaikka näin ei ole.

Vierailija
310/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä soita turvakotiin. Saat vain sossut riesaksesi, joita et tarvitse tällaisessa tilanteessa.

TOTTA! Aina ihmiset jotka ei tiedä tästä, luulee että "kyllä ne auttaa" totuus on, että siinä vaiheessa, kun ne sotkee elämäänsä, Sitten ongelmat vasta alkavat!!

Vierailija
311/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se idiootti nauttii tuosta! Se tietää tai luulee ettet ryhdy mihinkään ja testaa sua! Anna mennä, maksa se lastenhoitaja hammaslääkärin ajaksi ja mene! Näytä että siinäpä oot hiljaa..elämä jatkuu. Laita vauva pinnasänkyyn, sano miehelle että käyt suihkussa, mene suihkuun ja jos vauva parka itkee kun tuut pois se on idiootti isän vika ei sun. Ja myös sanot siitä sitten. Että ei helvetti annat vauvan huutaa kun oot noin pirun lapsellinen et pidät mulle mykkäkoulua niinkuin kakara.

Vierailija
312/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on järkyttynyt siitä millaista perhe-elämä on ja katuu elämäntilannettaan. Hän käyttää perinteistä "karkota nainen pois "-menetelmää, jossa paskalla kohtelulla naisen saa jättämään itsensä. Koska mieshän ei voi eropäätöstä tehdä, hän olisi se paskiainen joka jättää tuoreen perheensä.

Sulla on nyt muutama strategia:

1) chicken. Eli pelaatte tätä samaa peliä. Pelaa pokkana mukana vaan. Keksi jotain selviytymiskeinoja, kuvittele esim että mies on jo muuttanut pois. Älä puhu miehelle ja lopettaisin kyllä seksin. Ole kuin miestä ei olisi. Mies yrittää saada sut jättämään itsensä. Pakota miestä tekemään se päätös itse. Hän ei voi sälyttää sitä päätösvastuuta sinulle.

2) Pakotat miehen ottamaan vastuuta. Esim jätät lapsen hänelle ja lähdet hammaslääkäriin. Tämän voi kyllä tehdä vain jos olet varma että mies on kiintynyt lapseen ja huolehtii hänestä.

3) annat miehelle sen mitä haluaa ja jätät hänet. Pakkaat kimpsut ja kampsut ja lähdet. Jos et ole töissä, sun on helppo mennä vaikka ystävien luo toiselle paikkakunnalle.

"Lopettaisin seksin"..Kuule eiköhän seksikin ole jo tuon mykkäkoulun myötä loppunut :D

Ei välttämättä. Meillä mies vaati seksiä, vaikka piti mykkäkoulua. Mykkäkoulun taustalla oli siis halu erota. Silti pipari kelpasi. Loppuun asti.

No kuka helvetti suostuu seksiin tuollaisessa tilanteessa? Mikä ihmisiä vaivaa :D Miten sitä piparia pyydetään mykkäkoulua pidettäessa? Tartutaan kiinni vai elehditään?

Pantomiimilla vois aika hyvin viestiä panohalunsa 😀

Ainakaan meillä mykkäkoulu ei tarkoita sitä että ei olisi lähesyyttä.

Oikeesti, kuka haluaa jonkun miesvauvan mykkäkoulussaan koskevan itseensä.

Kyllä olis halut menny jo ekassa mökötyksessä ja uusinta puhunattomuus olisi tuonut eron.

Kaikkea ei vaan tarvi sietää eikä tule sietää.

Maailmasta löytyy ihan normaalejakin miehiä.

Toisen läheisyydessä normaali ihminen ei ole kommunikoimatta paria viikkoa. Koskettaminen (tai sen puute) on hyvinkin vaikuttava keino viestiä asioita kahden ihmisen välillä.

Vierailija
313/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö ap. miehen parisuhdehistoriasta minkä verran? Jos mies on 42-vuotias ja olette olleet yhdessä neljä vuotta niin miehellä on varmaan ollut ex tai exiäkin? Mihinkähän suhteet ovat kariutuneet?

Mietin vaan, kun oma exäni käyttäytyi vähän samaan tyyliin kun lapsi syntyi. Sitä ennen oli ihan normaali, mutta luulen, että oli vauvastakin jotenkin mustis. Myöhemmin tuli kaikenlaista narsistista ja epäluuloista käytöstä ja olen kuullut että hänellä olisi kaksisuuntainen mielialahäiriö nyt ainakin. Mökötti kanssa alkuun ja käytti henkistä väkivaltaa. Myöhemmin myös fyysistä sekä minua että myös minun jälkeistäni  naisystäväänsä kohtaan, joka myös siis ex, koska nainen jätti sen takia hänet.

Vierailija
314/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ero tuossa tulee. Kun mies kohtelee sinua noin huonosti. Kannattaa vaan nyt alkaa miettimään jatkoja ja pistää paperit vetämään. Onhan siinä se 6kk harkinta-aika niin ehtii mieskin harkita käytöstään. Mulle tuli kyllä sellainen hassu ajatus myös että mies on voinut loukkaantua jostain typerästä pikkuasiasta ja kun on vienyt asian jo näin pitkälle niin ei voi perääntyä ja muuttaa käytöstään vaan keksii koko ajan lisää tekosyitä miksi mököttää, lietsoo itseään johonkin vihaan kun ei kehtaa

sanoa että anteeksi, käyttäydyin kurjasti sinua kohtaan. Mutta itse en pystyisi varmaan enää jatkamaan parisuhdetta vaan ero tuossa olisi edessä.

Vierailija
315/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on toinen nainen. Usko pois. Jos kuulokkeet ovat kytkettyinä puhelimeen, et kuule viestien tuloja. Ärähtelyt ovat seurausta siitä, että koirat saada hänen huomionsa pois häneltä tärkeämmästä asiasta. Nosta kissa pöydälle! Eihän ensimmäinen mies ole joka on ihastunut vauva aikana toiseen naiseen! Mutta tee selväksi, että jos meinaa lähteä, niin kamat kantoon heti, sinun mielenrauhasi vauvan kanssa on nyt tärkein. Vauva aistii kyllä kaiken sinusta. Jos stressaannut liikaa, tulee sinulle kortisolipakkopaita. Pahimmassa tapauksessa masennutaan. Leuka pystyyn nainen, sinä et ole kotona hoivaamassa ja tyynnyttelemässä miestäsi! Sinä olet äiti ja vahva nainen.

Vierailija
316/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Ei kuulu mitään uutta, tulin tosiaan kaverilta aika myöhään kotiin vauvan kanssa, kävin vain pesulla ja laitoin vauvan sänkyyn ja menin sitten itsekin sänkyyn. Mies oli katsomassa telkkaria, ei tervehtinyt (tosin en minäkään häntä), ei kysynyt missä olin eikä puhunut muutakaan, mutta ei ollut niin vihaisen näköinen kuin ennen. Hän tuli nukkumaan vasta kun olin itse jo unessa. Aamulla keitin kahvia pannullisen ja touhusin vauvan kanssa ja sellaista, mies lähti töihin sanomatta minulle mitään, mutta ei tosiaan ollut enää niin vihaisen oloinen, vauvalle sanoi lähtiessään hei. Ap.

Vierailija
317/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä AP suhteessa tuntuu olevan sellaista patoutunutta vihaa puolin ja toisin että ei voi kuin ihmetellä miksi nämä ihmiset on parisuhteessa keskenään. Ja ei, en ulkomaan että tuollainen viha syntyy vain siksi että suhteeseen syntyy lapsi. Vihaa kansa ihmisen kanssa ei lasta kannata hankkia edes tilanteessa jossa se on "yhteinen päätös".

En minä mielestäni ole tuntenut mitään patoutunutta vihaa miestä kohtaan. Nyt olen kyllä vähän yli viikon tuntenut vihaakin, mutta vain tuon mykkäkoulun takia. Ei meidän suhteessa ennen tätä mitään vihaa ole ollut. Ap.

Vierailija
318/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö ap. miehen parisuhdehistoriasta minkä verran? Jos mies on 42-vuotias ja olette olleet yhdessä neljä vuotta niin miehellä on varmaan ollut ex tai exiäkin? Mihinkähän suhteet ovat kariutuneet?

Mietin vaan, kun oma exäni käyttäytyi vähän samaan tyyliin kun lapsi syntyi. Sitä ennen oli ihan normaali, mutta luulen, että oli vauvastakin jotenkin mustis. Myöhemmin tuli kaikenlaista narsistista ja epäluuloista käytöstä ja olen kuullut että hänellä olisi kaksisuuntainen mielialahäiriö nyt ainakin. Mökötti kanssa alkuun ja käytti henkistä väkivaltaa. Myöhemmin myös fyysistä sekä minua että myös minun jälkeistäni  naisystäväänsä kohtaan, joka myös siis ex, koska nainen jätti sen takia hänet.

Miehellä on muutama ex, hänellä on ollut pari pidempää parisuhdetta, siis useamman vuoden avoliittoa, ei kai juurikaan mitään lyhyitä suhteita. En tiedä tarkkaan mihin on kariutuneet nuo suhteet, kuulemma ovat halunneet eri asioita elämältä tai jotain sellaista. En tunne millään tavalla noita exiä.

Mies siis ei ole ollut suhteemme aikana mitenkään mustis, meillä ei ole ollut puolin eikä toisin mitään mustis-ongelmia tai toisen menojen kyttäämistä. Mutta voihan olla, että hän on jotenkin silti vauvasta mustis?

Ap. 

Vierailija
319/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tää voi olla totta... siis mikset vaan lähde pois? Ilmoitat miehelle että tämä suhde oli tässä, lastasi saat tavata erillisen huoltajuussopimuksen mukaisesti, joka tehdään joskus. Pakkaat kamat ja lähdet.

Ehkä ei ole muuta vaihtoehtoa. Mutta haluaisin minä silti tietää mitä tapahtui. Neljä yhteistä hyvää vuotta, molempien haaveilema vauva, mies palvoo sitä vauvaa ja suunnittelee innoissaan kaikkea yhteistä tulevaa, ja sitten pam kuin seinään koko homma kääntyy näin ilman mitään syytä mitä voisin keksiä. Ap.

Toinen nainen.

Tuli aivan sama mieleen. Tavannut/ ihastunut toiseen.

Vierailija
320/829 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen on teidän parisuhteen dynamiikka ollut? Onko mies pomo ja sinä myötäilijä.

Onko miehellä teidän historian vuoksi olettaa, että, kunhan hän päättää leppyä, sinä jatkat yhteiseloa kuin mitään ei olisi tapahtunut?

Tiedän, että oma mieheni tietää, että tuollainen perseily lopettaisi avioliiton just siihen paikkaan oli pieniä vauvoja tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän