Naisten suhtautuminen miesten ongelmiin: "mitkä miesten ongelmat?" - kertoo kaiken naisten asenteesta ja siitä, että tasa-arvossa on vielä tekemistä.
Edellisen ketjun kommentteja miesten (sukupuolena/yhteiskunnallisiin) ongelmiin liittyen:
- voitko tarkentaa millaisia ongelmia
- ongelmia? korkeintaan se ettei saa naista aina kun haluaa
- Miehiä pitäisi auttaa ongelmien kuten liian isojen palkkojen kanssa?
- Pitäiskö naisten ylipäätään tehdä jotain _miesten_ ongelmien hyväksi? Se on miesten homma!
- Vastaaminen kysymyksellä: "auttavatko miehet muka naisia tarpeeksi?"
Naisten asenteet ovat täynnä miesten vähättelyä, miesten ongelmien mitätöintiä mutta sitä ei rekisteröidä ollenkaan tasa-arvo-ongelmaksi. Miksi ei? No siksi ,että "niin se vaan on ja niin kauan kunnes naisia varten on tehty IHAN KAIKKI, ei ole mitään syytä keskittyä miehiin!"
Kommentit (307)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt vaan, mutta tällä palstalla ei ole muuta keskustelua miesten ongelmista kuin tämä ainainen "pilluupilluu" ja joskus harvoin poikien koulumenestyksestä. Yritykset herätellä keskustelua näistä muista ongelmista eivät täällä ota tulta. Ei me mammatkaan ihan kaikkea pystytä teidän palstamiesten puolesta tekemään, ei näet osata lukea ajatuksia.
Tarkemmin sanottuna ette mitään ole halukkaita tekemään. Kumma juttu että sukupuolisota vie voiton vaikka naisillakin on poikia. Omasta perheestäni olen huomannut ,että jo veli ei ole tarpeeksi läheinen, jotta miesten asiat kiinnostaisi.
Jooei, edes omien lasten ajatuksia ei osata lukea, pojatkin joutuvat k o m m u n i k o i m a a n! Onneksi se nuorempien polvien sälleiltä näyttää sujuvan paremmin ja ihmiskunnanpuolikkaalla on siten toivoa.
Naisten suhtautumiseen vaikuttaa varmaan se, että mistä ongelmasta on kyse. Eli onko sulla nyt jokin tietty ongelma, mistä haluat keskustella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt vaan, mutta tällä palstalla ei ole muuta keskustelua miesten ongelmista kuin tämä ainainen "pilluupilluu" ja joskus harvoin poikien koulumenestyksestä. Yritykset herätellä keskustelua näistä muista ongelmista eivät täällä ota tulta. Ei me mammatkaan ihan kaikkea pystytä teidän palstamiesten puolesta tekemään, ei näet osata lukea ajatuksia.
Tarkemmin sanottuna ette mitään ole halukkaita tekemään. Kumma juttu että sukupuolisota vie voiton vaikka naisillakin on poikia. Omasta perheestäni olen huomannut ,että jo veli ei ole tarpeeksi läheinen, jotta miesten asiat kiinnostaisi.
Kasvatin omasta pojastani (isänsä avulla) sosiaalisen, aktiivisen, positiivisen nuoren miehen, jolla on aina ollut kavereita ja harrastuksia, on pärjännyt opinnoissa ja sittemmin töissä, ekat tyttöystävät ja ystävätytöt toi kotiin jo yläasteikäisenä. Nykyisin on onnellisessa parisuhteessa pari vuotta nuoremman naisen kanssa (ja koska palstauleille vain tällä asialla on merkitystä niin mainittakoon, että on todella kaunis, siro, pitkähiuksinen, kauriinsilmäinen nainen). En ole kasvatus- ja opetusalalla, joten mahdollisuuteni vaikuttaa muiden poikien kasvattamiseen eivät ole yhtään sen paremmat kuin palstamiehilläkään.
t. Feministiäiti
P.S. Ai niin, poikani on muuten sivari eikä omistanut edes autoa avokkiinsa tutustuessaan.
Olisitko sitten hylännyt pojan jos hänestä olisi tullut maailmantuskaa poteva nahjus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvatin omasta pojastani (isänsä avulla) sosiaalisen, aktiivisen, positiivisen nuoren miehen, jolla on aina ollut kavereita ja harrastuksia, on pärjännyt opinnoissa ja sittemmin töissä, ekat tyttöystävät ja ystävätytöt toi kotiin jo yläasteikäisenä. Nykyisin on onnellisessa parisuhteessa pari vuotta nuoremman naisen kanssa (ja koska palstauleille vain tällä asialla on merkitystä niin mainittakoon, että on todella kaunis, siro, pitkähiuksinen, kauriinsilmäinen nainen). En ole kasvatus- ja opetusalalla, joten mahdollisuuteni vaikuttaa muiden poikien kasvattamiseen eivät ole yhtään sen paremmat kuin palstamiehilläkään.
t. Feministiäiti
P.S. Ai niin, poikani on muuten sivari eikä omistanut edes autoa avokkiinsa tutustuessaan.
Kyllä huomaa, että on ehta feministi kyseessä, kun miehiä täytyy halventaa "palstauleiksi" kutsumalla. :)
Minulla on useampi poika, ja oikein hyvin tuntuu heillä menevän. Koulu on sujunut hyvin, yliopisto sujuu hyvin, ja suhde kauniiseen tyttöystävään sujuu hyvin. En tiedä, mistä minun pitäisi erityisesti olla poikieni kohdalla huolissani. Voisiko aloittaja tarkentaa.
Arvoisa ap, olet ilmeisesti persu koska et puhu asiasta vaan vajoat itse outoon metakeskusteluun.
Ilmaise se asia. Ei mistään voi keskustella jos aihe on noin epämääräinen kuin "miesten ongelmat"
Ainut mikä siihen kategoriaan suoraan sopii, ovat urologiset ja erektio-ongelmat. Niistäkö olisi nyt tarvis puhua?
Minulla on aikuiset pojat, joten tiedän jotain miesten ongelmista. Olen enneltaehkäissyt niitä ajoissa, siis kotona asuessa pojat joutuivat tekemään kotihommia. Opiskelupaikkoja hakiessa ja asuntoasioiden pähkäilyssä olen antanut neuvoja. Jos olen kuullut mahdollisista kesätyöpaikoista, olen vinkannut lapsille niistä. Terveyteen liittyvissä ongelmissa olen myös auttanut. Seurusteluasiat olen jättänyt väliin, ne ei minulle kuulu.
Tärkein on kuitenkin ollut käytöstapojen opettaminen ja opiskelun tärkeyden painottaminen. Olen myös sanonut, että jos muuttaa toisen kanssa yhteen, omia hommia ei saa laittaa toisen tehtäväksi. Olen painottanut sitäkin, miten lasten vauva-aika on niin arvokasta, että siihen kannattaa panostaa ja pitää hoitovapaata. Koska suvussa on alkoholismia, olen sanonut pojille, että viinan kanssa kannattaa olla varovainen.
Vierailija kirjoitti:
Edellisen ketjun kommentteja miesten (sukupuolena/yhteiskunnallisiin) ongelmiin liittyen:
- voitko tarkentaa millaisia ongelmia
- ongelmia? korkeintaan se ettei saa naista aina kun haluaa
- Miehiä pitäisi auttaa ongelmien kuten liian isojen palkkojen kanssa?
- Pitäiskö naisten ylipäätään tehdä jotain _miesten_ ongelmien hyväksi? Se on miesten homma!
- Vastaaminen kysymyksellä: "auttavatko miehet muka naisia tarpeeksi?"Naisten asenteet ovat täynnä miesten vähättelyä, miesten ongelmien mitätöintiä mutta sitä ei rekisteröidä ollenkaan tasa-arvo-ongelmaksi. Miksi ei? No siksi ,että "niin se vaan on ja niin kauan kunnes naisia varten on tehty IHAN KAIKKI, ei ole mitään syytä keskittyä miehiin!"
Tuossa ensimmäisessä kohdassahan vain neutraalisti kysyttiin, mitä ongelmia miehet yleisesti/usein kohtaavat. Miksi vääristelit kysymyksen? Ne naiset emme tosiaan elä miehinä, joten joudumme tekemään tarkentavia kysymyksiä, KOSKA haluamme ymmärtää ongelmanne, JOTTA voisimme olla yhdessä ratkaisevassa niitä. Me emme ole vihollisianne, emme vain osaa lukea ajatuksianne. Siis: mitä ongelmia miehet kohtaavat?
Tässä yhteydessä sanottakoon, että tuon yhden vastaajan asenne kuvaa hyvin naisten tuntemaa inhoa sitä tympeää asennetta kohtaan, että naisten pitäisi olla halukkaita seksiin miltei kenen miehen kanssa tahansa, ikään kuin seksi olisi verrannollinen vaikka syömiseen, "ilman ei voi olla". Naiset eivät ole mitään lihakimpaleita, eivätkä leikkikaluja!
Miesten suuremmat palkat -kohdassa haluttiin ehkä vain muistuttaa, että vaikka miehillä ongelmia onkin, niin monilla miehillä on myös sellaisia etuja ja mahdollisuuksia, joita he pitävät itsestäänselvyyksinä, mutta joita harvoilla naisilla on.
Se on tietenkin totta että niin miesten kuin naisten ongelmien ratkaiseminen kuuluu meille kaikille.
Listaa ongelmat, ap. Jos ei onnistu, niin kirjoitustaidottomuus voi olla pahin. Se ei liity miessukupuoleen.
Eli vastausten perusteella jos naisella on ongelma niin hänet on huonosti kasvatettu?
(Käytän samaa teoriaa kuin te miehistä)
Ap:n sanoma näyttäisi siis olevan, että naisten on hoidettava paitsi omat ongelmansa myös miesten ongelmat, koska vain naisilla on poikia ja näin ollen vastuu on siis yksin naisten.
Kun päättäjissä ja lainlaatijoissa on miesenemmistö kaikilla tasoilla, on perin kummallista, ettei miesten ongelmia ole hoidettu. Miksei naisille ole lätkäisty kutsuntoja ja inttiä (joka on kuulemma "pakollinen" miehille)? Mikseivät naiset ole huippuyritysten johdossa ja perusta startuppeja eivätkä tee keksintöjä eivätkä valloita mantereita, avaruutta ja purjehdi koillisväylää? Mikseivät miehet pääse nalleretkelle? Miksi miesten on oltava komeita, vahvakutrisia, vahvoja ja paksulompakkoisia? Miksi naiset vievät koulutuspaikat? Ja tärkein,:miksei naisille tehdä pakolliseksi antaa ilmaista pildeä aina kun uuli haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Ap:n sanoma näyttäisi siis olevan, että naisten on hoidettava paitsi omat ongelmansa myös miesten ongelmat, koska vain naisilla on poikia ja näin ollen vastuu on siis yksin naisten.
Kun päättäjissä ja lainlaatijoissa on miesenemmistö kaikilla tasoilla, on perin kummallista, ettei miesten ongelmia ole hoidettu. Miksei naisille ole lätkäisty kutsuntoja ja inttiä (joka on kuulemma "pakollinen" miehille)? Mikseivät naiset ole huippuyritysten johdossa ja perusta startuppeja eivätkä tee keksintöjä eivätkä valloita mantereita, avaruutta ja purjehdi koillisväylää? Mikseivät miehet pääse nalleretkelle? Miksi miesten on oltava komeita, vahvakutrisia, vahvoja ja paksulompakkoisia? Miksi naiset vievät koulutuspaikat? Ja tärkein,:miksei naisille tehdä pakolliseksi antaa ilmaista pildeä aina kun uuli haluaa?
Mietitäänpä tätä taas joukolla 50 sivun verran ja huomenna jälleen uudestaan, kun ap on saanut toistettua aloituksensa.
Vierailija kirjoitti:
Eli vastausten perusteella jos naisella on ongelma niin hänet on huonosti kasvatettu?
Jos ongelma johtuu huonoista käytöstavoista, niin se ennalta ehkäistään hyvällä kasvatuksella. Öykkärillä ei ole kavereita eikä työyhteisössäkään hänestä tykätä. Kukaan ei halua öykkärin puolisoksi.
Naiset-yleistämisiä kannattaa välttää.
En minäkään pidä kaikkia miehiä sikoina, vaikka turhan usein näen palstalla hätkähdyttäviä kirjoituksia, joissa solvataan naisten ikää, ulkonäköä, luonteita, työpanosta tms.
Miehillä on paljon ongelmia. Jos voisin, niin kieltäisin alkoholin kokonaan viinalle persoilta suomalaisilta - tupakoinnin lisäksi.
Pohjimmiltaan bilsaa. Ei naisia kiinnosta kuin parhaimmat miehet, koska seksi/parisuhde -> raskaus on naiselle niin suuri riski/sijoitus. Miehet voivat tehdä lapsia vaikka joka päivä, joten kaikki lisääntymisikäiset naiset kiinnostavat.
Niin. Alkoholi on varmaan miesten suurin ongelma. Toinen on yleinen välinpitämättömyys terveydestä. Ei mennä lääkäriin kun pitäisi. Yksi on ylipaino.
Koululaisilla poikien ongelma on se, ettei lueta kirjoja. Pelataan kyllä pelejä tms, mutta kun ei lueta kirjoja, lukutaito ei kehity, ja poikien oppiminen heikkenee.
Kyllä, miehillä on ongelmia. Miten näitä pitäisi ratkoa? Miehet holhouksen alaisiksi?
Vierailija kirjoitti:
Listaa ongelmat, ap. Jos ei onnistu, niin kirjoitustaidottomuus voi olla pahin. Se ei liity miessukupuoleen.
Tässä Juuso Ernon top 5 muutaman vuoden takaa:
1. MIESNÄKÖKULMAN SIVUUTTAMINEN TASA-ARVOPOLITIIKASSA
2. MIESTEN ASEVELVOLLISUUS JA MUUT MIEHIÄ SYRJIVÄT LAIT JA VIRANOMAISET
3. POIKIEN ALISUORITTAMINEN KOULUTUKSESSA
4. ISIEN ASEMA EROTILANTEISSA
5. HUONO-OSAISUUDEN KASAANTUMINEN MIEHILLE
http://kioski.yle.fi/omat/pahimmat-tasa-arvo-ongelmat-miesten-vai-naist…
- eri
Vierailija kirjoitti:
Sama tuli mieleen :)
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli loistavasti tiivistetty. Miesasialiikkeen tunnuslause voisi olla "äiti, tuu pyyhkiin". Koko hommahan perustuu siihen, että valitetaan, että miksei naiset puutu miesten tasa-arvon toteutumisen ongelmakohtiin sen sijaan, että itse tehtäisiin jotain.