Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Au pairit Miamissa

Vierailija
07.03.2018 |

Sarjan tähdet esitellään Seiskassa. On Seiskan tähtityttöä, vähemmistön edustajaa..
Aiotteko katsoa? Sarja tulee kokonaisuudessaan areenaan 29.3

Kommentit (1327)

Vierailija
381/1327 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Matleena lähtee lääkikseen, niin siellä sen on pakko oppia käsittelemään vauvoja.

Miksi. Mun mies on lääkäri eikä ole käsitellyt vauvoja kertaakaan koulun jälkeen.

Niin. Mutta hänenhän piti käsitellä vauvoja siellä koulussa. Koulun jälkeisestä ajasta ei nyt ollut puhe, jos oikein tarkasti vielä luet tuon viestin.

Ei niitä vauvoja hirveästi opintojen aikanakaan tarvitse käsitellä. Tuskin kokemattomuus vauvojen käsittelystä estää kenenkään lääkärin uraa. Pikkaisen haastavampia asioita joutuvat opintojen ja uransa aikana opettelemaan.

Vierailija
382/1327 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tuo Jane siinä Ylen Lomamatka 80-luvulle -ohjelmassa myös? Jotenkin tutun näköinen.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/06/10/janen-matkapaivakirja

Tuossa kolmen vuoden takaisessa matkapäiväkirjassa myös kohokohtia ovat olleet kun on päässyt ”ottamaan häppää” ja olusille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1327 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tuonne valitaan yks tumpelo(tarkoituksella) vai onko oikeesti nuoret noi tyhmiä että luulevat että tuonne mennään viilaa kynsiä, mä en kehtaisi mennä yhteenkään perheeseen noilla taidoilla mikä Matleenalla on..

Vierailija
384/1327 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Jane välikohtaus ei varmaan mitään uutta hänelle itselleen, on sen luontoinen ihminen että sopii olla vaan selvinpäin..

Vierailija
385/1327 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovasti on haukuttu Janea - ja aiheestakin. Mutta en silti lähtisi ihan mustavalkoiseen kivittämiseen mukaan, sillä Janessa on kyllä sellaista potentiaalia jota noissa muissa ei ole. En väitä, etteikö muissakin olisi hyvät puolensa, mutta Jane on mielestäni ainoa jolla on kova psyyke ja joka ei heti ensimmäisen kriisin aikana jäädy tai murru, vaan alkaa järjestellä asioita siten, että selviää tilanteesta. Pahassa paikassa tällaiseen ihmiseen vaan luottaa enemmän kuin johonkin hysteeriseen hössöön, vaikka nyt olisikin ihmisenä vastenmielinen. Jane tietää, että itku ei auta elämän markkinoilla - nämä muut eivät sitä tunnu vielä tajuavan, jos koskaan.

Olen kyllä ihan eri mieltä. Siis Neeahan esim nimenomaan ei ensimmäisen kriisin aikana jäätynyt vaan teki nopeasti päätöksen ettei voi jäädä perheeseen jossa on niin eri arvot kuin hänellä. Kypsästi selitti päätöksensä taustat perheelle ja seisoi omien arvojensa takana. Jane on se joka kauden aikana esittäytyi kaikkein hysteerisimpänä kun ei voinutkaan hallita kaikkea ja kaikkia ja haki valtaansa takaisin nimenomaan itkun ja syyllistyksen kautta. 

Olihan siinä yhdelläkin kaudella tyttö perheessä, jossa oli yksinhuoltajaisä ja poika, ja se kämppä oli ihan hirveän likainen ja ahdas. Ei se heti häipynyt sieltä, vaan yritti ratkaista ongelmia perheen kanssa. Osoitti jonkinlaista sitkeyttä. Ehkä tästä perheestä lähteminen oli tälle Neealle oikea ratkaisu, mutta ei se nyt mikään ansio ole, että heti luovuttaa.

Olisihan se ihana ajatella, että Neea olisi tarmokkaasti keittänyt lapsille aamupuuron, tehnyt kalaa/kanaa illalla, tehnyt läksyt heidän kanssaan, siivonnut talon, maalannut seinät ja liikkunut lasten kanssa. Ihan maijapoppasina. En edes aikuisena jaksaisi au pairin palkalla. Omakin huone oli varmaan aika kauheassa kunnossa saati perheen kylppäri.

? Kai ne itse piti asuntonsa siistinä, tässä on puhuttu ruoasta ja kurittamisesta ongelmina. Kyllä tuo puuron tekeminen ja läksyissä auttaminen on ihan perusjuttuja au pairin hommassa. Vaihto-oppilaat on asia erikseen.

Ja pointti oli se, että ei Neea siitä mitään mitalia ansaitse, että luovutti muutaman päivän jälkeen, kuten sä suurinpiirtein asian esitit.

Vierailija
386/1327 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kelatkaa nyt, jos sarjassa olis neljä jotain Neeaa, kuinka tylsä kausi se olisi. Tuollaiset "täydelliset" ihmiset on tylsiä.

Vierailija
387/1327 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kelatkaa nyt, jos sarjassa olis neljä jotain Neeaa, kuinka tylsä kausi se olisi. Tuollaiset "täydelliset" ihmiset on tylsiä.

Olihan se hyvä lastenhoitamisessa, mutta turhan pumpulissa elänyt.

"Täydellinen" olisi selvinnyt ghetostakin.

Vierailija
388/1327 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovasti on haukuttu Janea - ja aiheestakin. Mutta en silti lähtisi ihan mustavalkoiseen kivittämiseen mukaan, sillä Janessa on kyllä sellaista potentiaalia jota noissa muissa ei ole. En väitä, etteikö muissakin olisi hyvät puolensa, mutta Jane on mielestäni ainoa jolla on kova psyyke ja joka ei heti ensimmäisen kriisin aikana jäädy tai murru, vaan alkaa järjestellä asioita siten, että selviää tilanteesta. Pahassa paikassa tällaiseen ihmiseen vaan luottaa enemmän kuin johonkin hysteeriseen hössöön, vaikka nyt olisikin ihmisenä vastenmielinen. Jane tietää, että itku ei auta elämän markkinoilla - nämä muut eivät sitä tunnu vielä tajuavan, jos koskaan.

Olen kyllä ihan eri mieltä. Siis Neeahan esim nimenomaan ei ensimmäisen kriisin aikana jäätynyt vaan teki nopeasti päätöksen ettei voi jäädä perheeseen jossa on niin eri arvot kuin hänellä. Kypsästi selitti päätöksensä taustat perheelle ja seisoi omien arvojensa takana. Jane on se joka kauden aikana esittäytyi kaikkein hysteerisimpänä kun ei voinutkaan hallita kaikkea ja kaikkia ja haki valtaansa takaisin nimenomaan itkun ja syyllistyksen kautta. 

Olihan siinä yhdelläkin kaudella tyttö perheessä, jossa oli yksinhuoltajaisä ja poika, ja se kämppä oli ihan hirveän likainen ja ahdas. Ei se heti häipynyt sieltä, vaan yritti ratkaista ongelmia perheen kanssa. Osoitti jonkinlaista sitkeyttä. Ehkä tästä perheestä lähteminen oli tälle Neealle oikea ratkaisu, mutta ei se nyt mikään ansio ole, että heti luovuttaa.

Olisihan se ihana ajatella, että Neea olisi tarmokkaasti keittänyt lapsille aamupuuron, tehnyt kalaa/kanaa illalla, tehnyt läksyt heidän kanssaan, siivonnut talon, maalannut seinät ja liikkunut lasten kanssa. Ihan maijapoppasina. En edes aikuisena jaksaisi au pairin palkalla. Omakin huone oli varmaan aika kauheassa kunnossa saati perheen kylppäri.

? Kai ne itse piti asuntonsa siistinä, tässä on puhuttu ruoasta ja kurittamisesta ongelmina. Kyllä tuo puuron tekeminen ja läksyissä auttaminen on ihan perusjuttuja au pairin hommassa. Vaihto-oppilaat on asia erikseen.

Ja pointti oli se, että ei Neea siitä mitään mitalia ansaitse, että luovutti muutaman päivän jälkeen, kuten sä suurinpiirtein asian esitit.

Oli sotkuista. Näki ohjelmassa, mutta jo se, ettei perheessä tehty ruokaa, kertoo että tuskin kodistakaan huolehdittiin. Miksi tuollaiset vanhemmat edes tekee noin monta lasta.

Vierailija
389/1327 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon nyt katsonut melkein koko kauden, ja on kyllä taas aikamoisia tyyppejä valkattu tähän. Ensinnäkin toi Jane, voi ei mikä myötähäpeä. Karkea, tyly, mielialoja salamana vaihteleva yliäänekäs rääväsuu, jonka elämäntehtävä tuntuu olevan aiheuttaa draamaa, loukata muita ihmisiä ja puhua negatiivisesti kaikesta. Jatkuva kiroilu tekee ihmisestä tosi epäviehättävän. Ja mikä ihme on, että kauhea ryyppäämisen ihannointi?! On hyvä olla itsevarma, mutta alkaa vaikuttaa jo hienoisesti narsisti-bipolaarimeiningiltä. Seiska-julkkis-temptation island-martina ja hengenpelastajat in the making!

Sitten Neea, joka on kyllä tosi miellyttävän ja vastuullisen oloinen, mutta tyttö on 19v ja käyttäytyy yhdessä poikaystävänsä kanssa kuin joku 45v pariskunta! Pikkuvanha tyyppi, joka voisi harjoitella vähän relaamista. Mutta ymmärrän tosi hyvin että hän tuntee painetta tuon ryhmän alla, varmaan eniten Janen takia joka puhuu tosi rumasti. 

Mut onko se relaaminen = ryyppäys? Vai muuta? Itse en enää oikein käytä alkoholia ja hämmästyn monesti, kun se on joillekin ongelma. Oon kuullut, et mun pitäs relata ja ottaa rennosti. Joidenkin mielestä nuoruus ja se, että ottaa siitä kaiken irti, liittyy jotenkin biletykseen. 🙄 oon tosin kohta 30, enkä vertaa itseäni muuten Neeaan tms.

Joo siis tää liittyi siihen sen pikkusievään habitukseen, ja jotenkin epäsuorasti arvosteli homoutta ym. Eli relaamisella en siis tarkoittanut ryyppäämistä, itse en ole käyttänyt alkoholia enää 4 vuoteen ja paras päätös ikinä 😀 Tuon Janenkin känniääliöinti huvittaa ja nolottaa niin paljon🙈

Vierailija
390/1327 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi Neean päätöstä arvostellaan jatkuvasti. En mäkään olisi voinut elää tommosessa perheessä missä ruokaa ei juurikaan tarjota. Lapset on monta tuntia ilman ruokaa ja illalla syö vaan karkkia ja hampurilaista. Valittavat vatsakipua ja ovat ihan väsyneitä. Neea valitti itsekin nälkää ja levottomuutta, kun ruokaa ei juurikaan ollut. Lapsethan nimenomaan pitivät tosi paljon Neea tekemästä ruuasta. Ilmeisesti pääsi käymään jossian välissä kaupassa. Siihen päälle, kun ottaa sen asuinalueen ja perheen missä vaan pelataan ja katsotaan YouTubea. Ei olisi paljoa huvittanut olla sielä.

Vierailija
391/1327 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jane näyttää olevan niitä tylsiä ihmisiä, joilla on todella suppea käsitys hauskanpidosta (=mitä pahempi känni, sen parempi ilta). Näitähän on Suomi pullollaan. Ja monesti alkoholi ei sovi ollenkaan näille ihmisille, kuten ei Janellekaan.

Vierailija
392/1327 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matleenan ainoat kysymykset perheestä ekassa haastattelussaan: "mites mun vapaa-aika" ja "poltan, eihän se oo teille ongelma?".... jeeeep.

Vierailija
393/1327 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä onnellinen, että lähes kaikkien mielestä toi Neea on ihan kauhee tyyppi. Itse au pairina ollessani, mun yks kaveri siellä oli aivan samanlainen ja silti vaikutti tykätyltä kaikkien seurassa...?

Vierailija
394/1327 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kyllä onnellinen, että lähes kaikkien mielestä toi Neea on ihan kauhee tyyppi. Itse au pairina ollessani, mun yks kaveri siellä oli aivan samanlainen ja silti vaikutti tykätyltä kaikkien seurassa...?

EI EI!! Tarkoitin siis tietty JANEA! Jostain syystä mietin Neeaa niin tuli kirjoitettua ihan höpöä. Neea oli ihana.

Vierailija
395/1327 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan taustalla jotain erikoista vanhempien kanssa. Ettei ihan pumpulissa kasvanut kuitenkaan. Elleivät vanhemmat sitten vain suuttuneet siitä, että Neea muutti niin nuorena pois kotoa?

Vierailija
396/1327 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin just 5 jaksoa putkeen yle areenasta. Köyhä elämä mulla, tiedän :D Jane on kyllä suht epämiellyttävän oloinen, ei tunnu ottavan vastuuta omista sekoiluistaan

Vierailija
397/1327 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tarvisi ”selviytyä”? Kukaan tuskin lähtee au pairiksi vain hoitaakseen lapsia ja kotia vaan se on vähän kuin ”välttämätön paha” 5-6 tuntia päivässä saadakseen asua kivassa keskiluokkaisessa perheessä ilman huolia laskuista, parantaa kielitaitoa, tutkia ympäristöä, tutustua uusiin ihmisiin, itsenäistyä ja pitää hauskaa. Jos perhe ei tätä tajua, kannattaa ennemmin palkata koulutettu ja aikuinen live-out nanny. Viikkosiivous ei myöskään kuulu au pairin perustöihin.

Vierailija
398/1327 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matleenan ainoat kysymykset perheestä ekassa haastattelussaan: "mites mun vapaa-aika" ja "poltan, eihän se oo teille ongelma?".... jeeeep.

Luultavasti tämäkin leikattu mielenkiintoisemmaksi

Vierailija
399/1327 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan taustalla jotain erikoista vanhempien kanssa. Ettei ihan pumpulissa kasvanut kuitenkaan. Elleivät vanhemmat sitten vain suuttuneet siitä, että Neea muutti niin nuorena pois kotoa?

No niin jotain selitti myöhemmin vanhemmista, mutta alun (jakso 1) perusteella vaikutti hieman "prinsessalta".

Vierailija
400/1327 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin koko kauden. Ihmetyttää Janen perheen iskän (äiskähän ei au pairia tahtonut) motiivit ottaa au pair. Tehtävänä kuskata lapsia kouluun ja hengailla vuorotellen toisen vanhemman kanssa kaupungilla, toinen vanhempi sillä aikaa lasten kanssa kotona? Kokiko iskä kotielämän tylsäksi ja ajatteli nuoren naisen tuovan siihen säpinää? Vai halusiko hankkia seuraa yksinäiselle äiskälle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi