Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten uskallatte tehdä penkkipunnerruksen salilla?!

Vierailija
26.04.2023 |

Haluaisin treenata, mutta tuon jätän kyllä väliin. No painoilla ehkä uskaltaisin, pelkään nimittäin että se tanko tippuisi kaulalle ja tukehtuisi tai loukkaantuisi.
Riittäisikö naiselle pelkkä etunojapunnerrus kehittämään rintalihaksia? Olen aloittelija.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee penkkipunnerrus laitteessa, jos tangolla pelottaa. Toki myös punnerrukset toimivat oikein hyvin.

Vierailija
2/14 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo pelottaa, niin rintalihaksia voi kehittää monilla muillakin keinoin. Rintaprässi on ehkä aloittelijalle helpoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsipainoilla onnistuu ihan hyvin. Ja toki tangollakin omien voimien mukaan.

Vierailija
4/14 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse teen tangolla kotona, jossa kukaan ei ole edes katsomassa mikäli jotain käy :D En kyllä lyö tankoon mitään älyttömiä painoja vaan just sen verran että tiedän jaksavani hyvin nostaa.

Vierailija
5/14 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee penkkipunnerruksia häkissä, jossa on suojatangot. Ne ottaa vastaan, jos putoaa.

Tai on niitä suojatankoja pienempiäkin, ei tarvi olla edes häkkiä. Kunhan on jotain. Tai joku varmistajana.

Vierailija
6/14 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee penkkiä ollenkaan treenissä, ihan hyvin tulee lihasta eri etunojapunnerruksin

ja ristitaljalla sekä vastuskuminauhoilla.

En tunne kuin yhden jiu jitsu ukon, joka saa tehtyä yhden käden punnerruksen niin,

että pottuvarpaat ovat kiinni toisissaan ( ei siis jalat leveällä ).

Itse putoan punnertaessa sillä tavalla lattiapohjaan kuin kivi kun yritänkin.

Vierailija
7/14 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein aina noissa voi laittaa varmistusraudat. Älä laita lukkoja tangon päähän niin voit vaan pudottaa kiekot pois jos jää rinnalle. Etunojapunnerruksetkin riittävät.

Vierailija
8/14 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla niissä penkeissä on yleensä sivuraudat, ei siis tipahtele mitään kaulalle, vaan tanko jää rautoihin.

Eikä se tanko yleensäkään holtittomasti kaulalle tipu vaan voimien hiipuessa tanko jää rinnalle.

Aloittelijana et luonnollisestikaan laita siihen alkuun edes painoja vaan ensin harjoittelet pelkällä tangolla tekniikan kuntoon.

Vierailija
9/14 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies1976 kirjoitti:

En tee penkkiä ollenkaan treenissä, ihan hyvin tulee lihasta eri etunojapunnerruksin

ja ristitaljalla sekä vastuskuminauhoilla.

En tunne kuin yhden jiu jitsu ukon, joka saa tehtyä yhden käden punnerruksen niin,

että pottuvarpaat ovat kiinni toisissaan ( ei siis jalat leveällä ).

Itse putoan punnertaessa sillä tavalla lattiapohjaan kuin kivi kun yritänkin.

jatjoa

Tämäkään herra ei tee sitä täydellisesti vaan kiemurrellen.

Vierailija
10/14 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen etunojapunnerrus on parempi liike kuin penkkipunnerrus, kunnes punnerruksia menee "liikaa", eli sanotaan vaikka yli 20.

Vierailija
11/14 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnerrus on parempi ja tehokkaampi liike kuin tangolla tehty. Olen itse miettinyt ihan samaa meinaan. Joko teen laitteella tai sit tsiitillä eli liian kevyillä painoilla.

Vierailija
12/14 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee aluksi turvallisemmilla laitteilla tai tee laitteella joss aon tuet. ne on hyvät olemassa, miehilläkin.

Vierailija
13/14 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee alkuun punnerruksia, kunnes saat 20 punnerrusta putkeen 3 kertaa parin minuutin välein. Sen jälkeen voi alkaa sitä penkkiä miettiä.

Vierailija
14/14 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 kommenttia eikä kukaan ole vielä sanonut että tekniikka on täysin päin seiniä jos tanko käy missään vaiheessa liikettä lähellä kaulaa.

Tankoa nostetaan rinnan päältä, ei kaulalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme