Älykkäitä naisia vihataan...vai vihataanko?
Miehet kadehtivat ja pitävät uhkana. Naiset pitävät helposti omituisena. Moni yrittää kampittaa. Väitän kokeneeni tätä naisena jota yleensä väitetään älykkääksi. Jokin minussa herättää jatkuvasti närää. Se on rasittavaa ja haluaisin olla vain rauhassa. Koetteko samaa?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on epärelevantti, sillä älykkäitä naisia EI ole olemassakaan!
Kysymys EI OLE relevantti <<
Saivartelua ei lasketa älyykkyydeks :(
Vierailija kirjoitti:
Jos älykäs nainen osaa käyttäytyä, ei häntä "vihata".
Ei voi ihan samaa mieltä olla, koska usein eivät peruskäytöstavat ja peruspositiivinen elämänasenne riitä "käyttäytymiseen". Toisinaan vaaditaan bimbofiltteriä ja sen ylläpito on sitä työläämpää, mitä enemmän suodatettavaa on. Mitä epämuodollisempi tilanne, sitä tärkeämpää olisi vapaus saada olla oma itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Älykkäitä naisia???
Empä ole vielä tavannut 50v ikääni yhtäkään. Mielelläni kyllä tapaisin.
Empä-sana kumosi mukavasti alkeellisen mielipiteesi.
N 52
Vierailija kirjoitti:
Miehet kadehtivat ja pitävät uhkana. Naiset pitävät helposti omituisena. Moni yrittää kampittaa. Väitän kokeneeni tätä naisena jota yleensä väitetään älykkääksi. Jokin minussa herättää jatkuvasti närää. Se on rasittavaa ja haluaisin olla vain rauhassa. Koetteko samaa?
Jos kyseessä ei ole älyllinen narsisti tai ei muuten ole kateutta herättävä niin yleensä arvostan. Ja saatan pitääkkin.
Riippuu millaisessa seurassa liikkuu..
Älykkäät (huom. myös sosiaalisesti älykkäät) ihmiset eivät pidä ääntä itsestään ja eivät tuo itseään framille koko ajan joten miksi heitä vihattaisiin. Älykäs ihminen tulee lähestulkoon kaikkien kanssa toimeen. Itse en ole koskaan kokenut että muita vaivaisi älykkyyteni, tosin minua monen ihmisen tyhmyys on usein ärsyttänyt mutta ei siitä tarvitse tehdä numeroa. Onneksi mieheni on minua älykkäämpi, ainakin useissa asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tietääkseni älykäs. Ainakin muut niin sanoo. Tosin älykkyyttä kai on monenlaista.
esim. opin soittamaan pianoa itse parikymppisenä. Päätin vain yksi päivä että nyt se alkaa. En osaa (vielä) nuotteja lukea, koska halusin soittaa samantien.
parin viikon harjoittelun jälkeen soitan vaikeaksi todetun kappaleen.
Joskus mieheni ns. ällistyy jostain kommentistani, jos puhutaan jostain vähän akateemisemmasta/politiikasta jne. Minulla on paljon nippelitietoa koska tykkään lukea. Koulussa olin hikipinko. Ainakin muitten mielestä.
Ei minua kukaan ole koskaan vihannut. Pitäydyn omissa oloissani enkä haasta riitaa ihmisten kanssa.
Näytän tietääkseni aika tyhmältä, (blondi, isot silmät ja hoikka) ehkä siksi jotkut joskus ällistyvät taidoistani/kommenteistani, joten ehkä olen vain normaali, enkä mitenkään älykäs.
Et ole älykäs, jos et osaa nuotteja lukea. Itsekin opettelin pianon soiton ilman mitään apuja. Päättelemällä ja kokeilemalla, mitä ne nuotit voisivat tarkoittaa. Enkä ollut edes mikään parikymppinen, vaan joku 8-10 vuotias.
Miehesi ällistyminen ei suoraan kerro sinun älykkyydestäsi, vaan voi myös johtua miehen tyhmyydestäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on epärelevantti, sillä älykkäitä naisia EI ole olemassakaan!
Kysymys EI OLE relevantti <<
Saivartelua ei lasketa älyykkyydeks :(
Ei heilauta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt älykkyydestä tiedä mutta kriittisiä, ei-alistuvia naisia vihataan. Tästä tulee yllättävän paljon lokaa muilta naisilta. Heitä häiritsee kun olen tietoinen naisen historiasta maapallolla ja osaan tehdä siitä omaa elämääni koskevia periaatteita. En esimerkiksi menisi miehen kanssa naimisiin koska se on alistavaa ja naisen asema mieheen on edelleen Euroopassakin alempi. Nainen määritellään miehen mukaan. Ensin isän, sitten aviomiehen. Länsi-Euroopassa nainen muuttuu miehensä rouvaksi.
Se että olen itsenäinen enkä halua objektisoida itseäni on kova paikka monelle. Moni nainen tietää tekevänsä pohjimmiltaan järjettömiä ratkaisuja, mutta tunteella ja turvalla eläminen on valtaosalle naisista elinehto.
Meitä kapinoivia vihataan.
Minä olen myös naimisissa, juridisista syistä lähinnä. Olen älykäs feministi enkä koe aviolittoni pienentävän minua mitenkään. En ole huomannut, että kukaan sen perusteella olisi aliarvioinut minua työelämässä tai muutenkaan, ei Suomessa eikä ulkomaiden työkuvioissa. Minulla on tosin hyvin selksästi oma ura, joten ehkä minulle on helpompaa erottua omillani.
En myöskään arvioi toisia siviilisäädyn tai siihen johtaneen periaatteen mukaan. Minulle on oikeastaan ihan sanantekevää, onko joku toinen naimisissa vai ei.
Eiväthän naiset ikinä koe olevansa alistettuja. Kyllä silti ovat. Onhan se jo alistavaa että nainen määritetään siviilisäädyn perusteella. Mies on vapaa toimija. Valtaosassa avioliitoista nainen menee miehen sukuun ja se vaikuttaa siihen miten naista arvioidaan työelämässä. Naiset sanovat aina miten eivät ole alistuneita, sama toistuu Afganistanissa, Saudi-Arabiassa, Iranissa, Romaniassa, katolilaisissa, lestadiolaisissa jne. yhteisöissä joissa naisilla ei ole mitään vapautta.
Huono argumentti siis. Naiset ovat aina puhuneet vastoin omaa etuaan ja oikeuksiaan.
Kyllähän heteroavioliitto kantaa aivan järkyttävää historiaa naisen ihmisyyden riistämisessä, ja valtaosa naisista haluaa jopa uusintaa näitä tapoja. Naisella on liian tunteellinen side rooliinsa, eikä valtaosa kykene ajattelemaan järjellä tai objektiivisesti.
Miehen ja naisen avioliitto on jokaisessa maassa naisen arvoa alistava, ihan jo symboleiltaan. Tämä on usein alitajuista.
Tämä ei nyt ollut ainakaan viisaudesta esimerkki.
Mua ei saatwttu alttarille. Ei ystäviänikään. Perinteiden arvostaminen, juridiikka, hyvät bileet, kaikki on hyviä syitä mennä naimisiin. Sit jopa sellainenkin kuin rakkaus.
Haluavatko homoseksuaalit mielestäsi alistaa itseään kun taistelevat avioliitto-oikeuden puolesta?
Mensassa ei ainakaan vihata. Toisaalta moni yliopistolla istunut tallukka luulee olevansa fiksu, vaikka tutkinto olisi esim kielitieteestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkäitä naisia???
Empä ole vielä tavannut 50v ikääni yhtäkään. Mielelläni kyllä tapaisin.
Empä-sana kumosi mukavasti alkeellisen mielipiteesi.
N 52
Nytpä täällä oikein nero löytyi kaikkien älykkäiden naisten joukosta, että huomasit oikein kirjoitusvirheenkin?
Tunnistan tuon "älykkyysvihan". Se ei kuitenkaan rajoitu millään tavalla vain miehiin. Olen lukion ensimmäisellä ja kyllä, pärjään koulussa keskivertoa paremmin keskivertoa vähäisemmällä työmäärällä. En kuitenkaan ikinä ole tuonut asiaa esille muuten kuin tilanteissa, joissa joku siitä jotain kysyy. Useimmin yritän jopa hieman peitellä koenumeroitani, koska yläasteella kaverini oikeasti suuttuivat minulle, koska sain kolmesta peräkkäisestä kokeesta heitä huomattavasti paremmat numerot. Ei ollut kivaa se.
Eikä kyse ole vain siitä, että muut eivät tykkää, kun saan hyviä koulunumeroita. Usein, jos mitenkään missään yhteydessä tuon ilmi, että tiedän jotain, enkä vaan esitä tyhmää, saan osakseni katseita, jotka viestivät, että pidä pääsi kiinni. Rakkaudella useimmat sitä vaan tarkoittavat, mutta kyllä siinä sellainen tunne herää, että pitäisikö vain tekeytyä tyhmäksi.
Osaako joku muuten nyt vastata siihen, minkä takia tytöiltä odotetaan parempaa menestystä koulussa, mutta pojilta odotetaan parempaa menestystä elämässä?
Taitaa, myös oma tasosi olla "vähälahjainen"?
Kysymys EI OLE relevantti