Älykkäitä naisia vihataan...vai vihataanko?
Miehet kadehtivat ja pitävät uhkana. Naiset pitävät helposti omituisena. Moni yrittää kampittaa. Väitän kokeneeni tätä naisena jota yleensä väitetään älykkääksi. Jokin minussa herättää jatkuvasti närää. Se on rasittavaa ja haluaisin olla vain rauhassa. Koetteko samaa?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkeehän sen jo näistä kommenteistakin :) Olet väärällä palstalla kyselemässä, saman olen itsekin joskus täällä todennut.
Päivittäin täällä näkee fiksuja, oivaltavia ja hyvin kirjoitettua kommentteja. Rasittaa tämä päteminen, että ollaan olevinaan niin paljon parempia kuin kaikki muut palstalla käyvät.
Ei vaan tarkoitin sitä että älykkyys aiheena tuo palstakeskusteluissa närää.
Älykäs nainen on upea. Mutta tyhmä, mutta itseään älykkäänä pitävä ilmestyskirjan pedosta seuraava. Sama henkisesti vahvojen kanssa. Moni valitettavasti vain uskottelee niin itselleen ja käyttäytyy sen mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkeehän sen jo näistä kommenteistakin :) Olet väärällä palstalla kyselemässä, saman olen itsekin joskus täällä todennut.
Päivittäin täällä näkee fiksuja, oivaltavia ja hyvin kirjoitettua kommentteja. Rasittaa tämä päteminen, että ollaan olevinaan niin paljon parempia kuin kaikki muut palstalla käyvät.
Ei vaan tarkoitin sitä että älykkyys aiheena tuo palstakeskusteluissa närää.
Ai, no ei sitten mitään. Tässä ketjussahan on kyllä ihan minimimäärä närää, lähinnä se yksi trolliukko ensimmäisten viestien joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkäitä naisia???
Empä ole vielä tavannut 50v ikääni yhtäkään. Mielelläni kyllä tapaisin.
Sitä odotellessasi voisit vaikka opetella kirjoittamaan äidinkieltäsi.
- Niimpä!
Löysitpä pointin, voi jukupätkä!
Saanko kysyä kuulutko mielestäsi niihin ”viisaisiin naisiin” ?
Älykkääksi itseään luuleville tyhmille naisille nauretaan. Ketään ei pidä vihata niin mitättömästä syystä, mutta pierunaurut voi räväyttää leppoisasti ilmoille :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele älykkyys. Mensan testit ei kelpaa.
Määrittelen sen kohdallani kykynä yhdistellä nopeasti eri asioita kokonaisuuksiksi, kyvyksi tarkastella asioita kerrallaan useasta eri näkökulmasta sekä löytää asioista se olennainen. Nämä ovat minulle tyypillisiä tekijöitä. Onhan tietysti olemassa erilaisia mittareita ja eri älykkyyden lajeja. Ap
Hyväksyn määritelmän. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittelen sen kohdallani kykynä yhdistellä nopeasti eri asioita kokonaisuuksiksi, kyvyksi tarkastella asioita kerrallaan useasta eri näkökulmasta sekä löytää asioista se olennainen. Nämä ovat minulle tyypillisiä tekijöitä. Onhan tietysti olemassa erilaisia mittareita ja eri älykkyyden lajeja. Ap
Pelkkää sanahelinää.
Vierailija kirjoitti:
En nyt älykkyydestä tiedä mutta kriittisiä, ei-alistuvia naisia vihataan. Tästä tulee yllättävän paljon lokaa muilta naisilta. Heitä häiritsee kun olen tietoinen naisen historiasta maapallolla ja osaan tehdä siitä omaa elämääni koskevia periaatteita. En esimerkiksi menisi miehen kanssa naimisiin koska se on alistavaa ja naisen asema mieheen on edelleen Euroopassakin alempi. Nainen määritellään miehen mukaan. Ensin isän, sitten aviomiehen. Länsi-Euroopassa nainen muuttuu miehensä rouvaksi.
Se että olen itsenäinen enkä halua objektisoida itseäni on kova paikka monelle. Moni nainen tietää tekevänsä pohjimmiltaan järjettömiä ratkaisuja, mutta tunteella ja turvalla eläminen on valtaosalle naisista elinehto.
Meitä kapinoivia vihataan.
Mutta liittyykö tuo niin vahvasti kuitenkaan just naiseuteen? Olen kohdannut elämässä aika monia radikaaleja aatteita kannattavia miehiä. Feministejä, anarkisteja, antifasisteja, antikapitalisteja, ympäristöaktivisteja, LGBT-aktivisteja, rasismin vastaisia aktivisteja. Kyllä noissa piireissä on lähtökohtaisesti hyväksytty tosiseikka että ansaitsematonta paskaa tulee kaikille niskaan. Naiseus voi kyllä yllyttää vihaa entisestään, mutta kukaan ei siltä välty.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää sanahelinää.
Sinua selvästi ei kiinnosta tässä ketjussa mikään muu kuin vaatia muita todistelemaan älykkyyttään sinulle. Tämä olisi aika merkittävä aiheenvaihto, ja sellaiseen aiheeseen josta kukaan muu täällä ei taida olla kiinnostunut keskustelemaan. Ole siis hyvä ja pitäydy ketjun aiheessa tai poistu. Kiitos.
Olen älykäs nainen, joka on tehnyt valintansa. Elämä on helppoa kun tietää, että on itse päättänyt kaikista elämäänsä vaikuttaneista asioista ja elää itsensä näköistä elämää. Kohtasin toisen ihmisen, joka tuntui hyvin tutulta. Menimme naimisiin eikä kukaan tullut itsenäisyyttämme latistamaan, jos emme sitä itse tee niin kuka muu pystyisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei?
No siksi tietenkin, että sittenhän joku nainen voisi todistaa tälle tyypille olevansa älykäs niin, ettei pysty mitenkään mitätöimään tai kiistämään totuutta. Älykkyysosamäärän validiudesta voi olla monta mieltä, mutta takaan sulle henkilökohtaisesti että tämän henkilön kritiikit eivät perustu skeptisismiin tilastollisia konstruktioita kohtaan tai sosiologisiin kritiikkeihin älykkyyden psykometriaa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuon lisäksi myös sosiaalisesti älykäs.
t. DI nainen
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut myös. Suhtautuminen (etenkin heikkolahjaisempien miesten suhtautuminen) minuun muuttuu, jos älykkyyteni tulee ilmi jonkin asian yhteydessä. Aiemmin ystävällinen mies muuttuu tuhahtelevaksi, ylenkatsovaksi ja koko kehonkieli huokuu halveksuntaa. Usein asia käy ilmi myös verbaalisesti vähintään rivien välistä.
Olen arvostetussa ja haastavassa ammatissa, ja yleensä salailen asiaa juuri tämän takia. Huvittavaa kun usein puhutaan korkeakoulutettujen halveksinnasta matalammin kouluttautuneita kohtaan, mutta itse olen kokenut ihan päinvastaista.
Voitko täällä kertoa sen arvostetun ja haastavan ammattisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut myös. Suhtautuminen (etenkin heikkolahjaisempien miesten suhtautuminen) minuun muuttuu, jos älykkyyteni tulee ilmi jonkin asian yhteydessä. Aiemmin ystävällinen mies muuttuu tuhahtelevaksi, ylenkatsovaksi ja koko kehonkieli huokuu halveksuntaa. Usein asia käy ilmi myös verbaalisesti vähintään rivien välistä.
Olen arvostetussa ja haastavassa ammatissa, ja yleensä salailen asiaa juuri tämän takia. Huvittavaa kun usein puhutaan korkeakoulutettujen halveksinnasta matalammin kouluttautuneita kohtaan, mutta itse olen kokenut ihan päinvastaista.
Täysin samat kokemukset. Matalasti koulutettujen suhtautuminen on niin aggressiivista koulutusta kohtaan, että minäkin salaan koulukseni.
Voitko nimettömänä kertoa koulutuksesi?
Vierailija kirjoitti:
En nyt älykkyydestä tiedä mutta kriittisiä, ei-alistuvia naisia vihataan. Tästä tulee yllättävän paljon lokaa muilta naisilta. Heitä häiritsee kun olen tietoinen naisen historiasta maapallolla ja osaan tehdä siitä omaa elämääni koskevia periaatteita. En esimerkiksi menisi miehen kanssa naimisiin koska se on alistavaa ja naisen asema mieheen on edelleen Euroopassakin alempi. Nainen määritellään miehen mukaan. Ensin isän, sitten aviomiehen. Länsi-Euroopassa nainen muuttuu miehensä rouvaksi.
Se että olen itsenäinen enkä halua objektisoida itseäni on kova paikka monelle. Moni nainen tietää tekevänsä pohjimmiltaan järjettömiä ratkaisuja, mutta tunteella ja turvalla eläminen on valtaosalle naisista elinehto.
Meitä kapinoivia vihataan.
Et kuulosta vahvalle naiselle, vaan ideologinsa taakse piiloutuvalle pelkurille.
Vierailija kirjoitti:
Miehet kadehtivat ja pitävät uhkana. Naiset pitävät helposti omituisena. Moni yrittää kampittaa. Väitän kokeneeni tätä naisena jota yleensä väitetään älykkääksi. Jokin minussa herättää jatkuvasti närää. Se on rasittavaa ja haluaisin olla vain rauhassa. Koetteko samaa?
Määrittele älykäs ja kerro miten se näkyy naisesta. Mainostatko sinä sitä itse vai miten tuot sen esiin ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko täällä kertoa sen arvostetun ja haastavan ammattisi?
Miksi alapeukku=(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei?
Siksi, koska en pärjännyt Mensan testissä mutta pidän silti itseäni älykkäänä. Ärsyttää siinä pärjänneet, eivät oikeasti edes ole älykkäitä.
Ehdottomasti samaa mieltä. Tällä palstalla on kaiken idioottimaisuuden seassa erittäin fiksua porukkaa. Puhutaan sitten kirjallisuudesta tai luonnontieteistä, mukana on aina useampi, joka oikeasti tietää, mistä puhutaan. Ja lisäksi mukana on luovia ja hauskoja kommentteja. Pitkässä ketjussa keskustelu aina iteroituu kohti oikeasti fiksua ajattelua. (Tietysti jotkut julkkisketjut ja miesten ruikutukset poislukien).