Te joilla ei ole pieniä lapsia, tykkäättekö kun kotiinne tulee vauva-/taaperokyläilijöitä?
Kommentit (210)
Riippuu vanhemmista. Mikäli lapsen annetaan aukoa kaappeja, koskea kaikkeen, vaippaa vaihdetaan sohvalla/sängyllä, käytetty vaippa nostetaan pöydälle, tullaan kylään ilman vaippaa juuri "vaipoista pois oppineen" muksun kanssa jolle sitten takuuvarmasti käy vahinko tai vaikka annetaan sen pikkuisen vaeltaa ruuan kanssa, syödä olohuoneessa ym jolloin ilmaisia ruokia ja tahroja on takuuvarmasti joka paikassa....
Itselläni ei into riitä noiden läästittyjen ruokien siivoamiseen koko talosta ja mikäli lapsella tulisi pissat sohvalle tai sänkyyn niin, että imeytyy pehmusteeseen joutuisin hommata uuden, vanha vaan pellolle ja tuleen.
Silloin tykkäsin kun omat lapset olivat pieniä ja koti oli lapsiturvallinen + lapsia ei tarvinnut niin paimentaa koko ajan kun leikkivät kaikki yhdessä lastenhuoneessa. Nykyään on yhtä painajaista kun tuholaiset tulevat kylään, kotimme kun on nykyään kahden aikuisen koti, ei pikkulasten.
En erityisemmin. Miehen sisko raahaa lastaan aina mukaansa meille ja sitten lopulta me, jotka siellä asutaan, joudutaan juoksemaan sen kersan perässä, koska tän äidin mielestä on ihan ok, että se lapsi lähmii kaikkea. Ite oon myös tosi bakteerikammonen ja sellanen räkänen kersa, joka lääppii kaikkia mun pehmoleluja sängyllä yms (kyllä, mulla on pari pehmolelua), aiheuttaa mulle ahdistusta.
En ole oikein koskaan tykännyt, ihan siksi etten suuremmin välitä vauvoista ja taaperoista. Kun oma lapsi oli ihan pieni, toivoin vaan että kasvaisi mahdollisimman nopeasti vaikka toki oli vauvanakin rakas. Isommat lapset ovat minusta mukavampia, kun leikit, pelit ja muu puuhaaminen yhdessä on jo vähän vaihtelevampaa eikä niin simppeliä ja toistoa vaativaa, ja ylipäänsä päässä alkaa jo olla vähän enemmän järkeä (ainakin useimmilla). Kodissamme on myös alatasoilla kaikenlaista mikä ei ole hyväksi/ei kestä vauvoja/taaperoita enkä jaksaisi siirtää kaikkea särkyvää turvaan. Ja ei, valitettavasti monet vanhemmat eivät vahdi pikkulapsiaan ja ehtivät sotkea tai rikkoa paikkoja. No, ihan pienet vauvat jotka eivät vielä juuri liiku ovat jees.
Mutta pääasiassa siis isommat lapsivieraat ovat mieluisampia.
Vierailija kirjoitti:
No.. itsella aina nätisti käyttäytynyt jo kouluikään ehtinyt lapsi. Meille kun tulee pienempiä kylään niin onhan se vähän juoksemista perässä ettei kaada telkkaria tms vaarallista päälleen, mutta en mä ainakaan jaksa murehtia jos maton päälle ryöpsähtää oksut, koristetyynyjä imeskelty tai keksit lentää pöydältä lattialle. Se on vain elämää ja sillä ne pienet oppii olemaan kun kyläilevät. Mun luona ei lasketa rättejä tai vaadita korvauksia jos itse en oo kalliita koriste-esineitä laittanu ulottumattomiin.
Pienet on ihania. :)
Hyi
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat hirveän herkkiä.
Mun kotiin on myös lapset tervetulleita. Mutta lapsen vanhemman kannattaa tajuta se, ettei mulla ole omia lapsia, joten mun kämppä ei ole mitenkään lapsiturvattu. Hyllyjä ja lipastoja ei ole pultattu seiniin ja alahyllyillä on tavaraa, jonka se lapsi voi suuhunsa laittaa.
En oo mikään lapsenvahti kirjoitti:
En erityisemmin. Miehen sisko raahaa lastaan aina mukaansa meille ja sitten lopulta me, jotka siellä asutaan, joudutaan juoksemaan sen kersan perässä, koska tän äidin mielestä on ihan ok, että se lapsi lähmii kaikkea. Ite oon myös tosi bakteerikammonen ja sellanen räkänen kersa, joka lääppii kaikkia mun pehmoleluja sängyllä yms (kyllä, mulla on pari pehmolelua), aiheuttaa mulle ahdistusta.
Joo ja mulla semmosia KORISTEnalleja kokoelma joita oon roudannut maailman eri kolkista kotiin....vieraat kersat sitten näitä hakevat simona sieltä hyllystä heti kun silmä välttää. Sitten on nalleilta silmät irti ja turkit kuolassa ja muissa eritteissä. Hyi ***keli, ei meille kahjoja taaperoita. Vauvat on ok ja nämä joilla on jo järki päässä.
Ne kerrat kun näitä on ollut niin...
Tavaroita (minun tavaroita) paiskotaan pöydiltä ja hyllyiltä lattioille, pistetään suuhun ja lääpitään se kuola joka paikkaan. Ruokaa sotketaan ympäriinsä.
En tiedä missä vaiheessa muksuille opetetaan (ja ne oppii) toisten ihmisten omaisuuden kunnioittamisen mutta näissä tapauksissa tuntuu, että myöskään vanhemmilla tätä kunnioitusta ei ole. Sanotaan vaan, että oho ja hups.
Parasta oli se kun kaveri tuli pari vuotiaan muksunsa kanssa kylään. Sanoin, että meidän koira ei ole tottunut lapsiin joten sen kanssa pitää olla varovainen. Koira itse osaa kyllä pitää etäisyyden. Minun silmä vältti niin lapsi oli repimässä koiraa korvista ja äiti vaan naureskeli vieressä. Kielsin. Hetken päästä kun koira käveli lapsen ohi niin se nappasi sitä hännästä eikä päästänyt irti. Koira murahti varoituksesi ja lopun aikaa lapsi sitten istui äidin syykyssä piilossa koska "ai se koira olikin noin arvaamaton".
En ole kutsunut toiste.
Vierailija kirjoitti:
Ne kerrat kun näitä on ollut niin...
Tavaroita (minun tavaroita) paiskotaan pöydiltä ja hyllyiltä lattioille, pistetään suuhun ja lääpitään se kuola joka paikkaan. Ruokaa sotketaan ympäriinsä.
En tiedä missä vaiheessa muksuille opetetaan (ja ne oppii) toisten ihmisten omaisuuden kunnioittamisen mutta näissä tapauksissa tuntuu, että myöskään vanhemmilla tätä kunnioitusta ei ole. Sanotaan vaan, että oho ja hups.
Parasta oli se kun kaveri tuli pari vuotiaan muksunsa kanssa kylään. Sanoin, että meidän koira ei ole tottunut lapsiin joten sen kanssa pitää olla varovainen. Koira itse osaa kyllä pitää etäisyyden. Minun silmä vältti niin lapsi oli repimässä koiraa korvista ja äiti vaan naureskeli vieressä. Kielsin. Hetken päästä kun koira käveli lapsen ohi niin se nappasi sitä hännästä eikä päästänyt irti. Koira murahti varoituksesi ja lopun aikaa lapsi sitten istui äidin syykyssä piilossa koska "ai se koira olikin noin arvaamaton".
En ole kutsunut toiste.
Mulla nousi oikein tuskanhiki kun luin sun kommentin, sillä juuri noin se menee. Yksikin äiti on mulle loukkaantunut kun en kutsu kylään häntä enkä mene kylään heille. No miksiköhän en niin tee? Voi menkää nyt mammat edes vähän itseenne!
111 lisää, siis en kutsu kylään HÄNEN PESUETTAAN JA HÄNTÄ. Ystäväni on aina ja ikuisesti tervetullut, ennen ärsyttäviä viidakkolapsiaan joita ei saa komentaa eikä hänkään komenna. Pysykööt bambumajassaan.
Ei ole tapana kutsua kotiini kuolaavia mongoja, pitäkää lastenkestit omissa piireissänne!
111 ja 112 vielä: ILMAN ärsyttäviä viidakkolapsiaan....
Hitsin ennakoiva tekstinsyöttö. Jokohan nyt meni oikein? Apua.
Olen siitä onnekas, että meidän luona on käynyt kylässä vain kerran kaveriperhe joilla on 2 alle viisivuotiasta ja yksi koira. Ja se käynti oli yhtäkuin kaaos.
Ensinnäkin koiraa kävi vain sääliksi. Sitä ei selvästi ollut koulutettu eikä se saanut tarpeeksi aktiviteetteja. Se kusi meidän sänkyyn lopulta ja kun sanoin asiasta niin sille vaan naureskeltiin, että joo kun ei se ole sisäsiisti. Koira oli aikuinen. Kivaa kun se kusi ehti imeytyä patjoihin asti.
Lapset juoksenteli ympäriinsä. Retuutti sitä koiraa jatkuvasti. Kaatoivat mehut pöydällä. Ottivat keksejä pöydästä ja murustelivat niitä ympäri kämppää. Hyppivät sohvalla. Otettiin yksi esine tuolta ja vietiin se toiseen huoneeseen lattialle, jätettiin se siihen. Ja olen aika varma, että ne pölli multa meikkejä :D Lisäksi se katkuva huuto, kiljuminen ja vaatiminen. Haluttiin iiiiso pala kakkua ja syötiin siitä pieni pala ja jätettiin se siihen. Ja vanhemmat suostui kaikkeen. Mitään rotia ne ei niihin saanut.
Vierailija kirjoitti:
Olen siitä onnekas, että meidän luona on käynyt kylässä vain kerran kaveriperhe joilla on 2 alle viisivuotiasta ja yksi koira. Ja se käynti oli yhtäkuin kaaos.
Ensinnäkin koiraa kävi vain sääliksi. Sitä ei selvästi ollut koulutettu eikä se saanut tarpeeksi aktiviteetteja. Se kusi meidän sänkyyn lopulta ja kun sanoin asiasta niin sille vaan naureskeltiin, että joo kun ei se ole sisäsiisti. Koira oli aikuinen. Kivaa kun se kusi ehti imeytyä patjoihin asti.
Lapset juoksenteli ympäriinsä. Retuutti sitä koiraa jatkuvasti. Kaatoivat mehut pöydällä. Ottivat keksejä pöydästä ja murustelivat niitä ympäri kämppää. Hyppivät sohvalla. Otettiin yksi esine tuolta ja vietiin se toiseen huoneeseen lattialle, jätettiin se siihen. Ja olen aika varma, että ne pölli multa meikkejä :D Lisäksi se katkuva huuto, kiljuminen ja vaatiminen. Haluttiin iiiiso pala kakkua ja syötiin siitä pieni pala ja jätettiin se siihen. Ja vanhemmat suostui kaikkeen. Mitään rotia ne ei niihin saanut.
Ja oon huomannut että nää vanhemmat tosissaan luulevat että isännistä/emännistä on ihanaa kun heidän mahtavan söpöt lapsensa tulivat kylään. Ei todellakaan ole.
Meidän kaveriporukassa vaan yhdellä on pieni muksu (oisko 2-3vuotias nyt). Hänellä on mies joten ei joudu hoitamaan lasta yksin. Silti hän on ikuisesti katkera siitä kun pyysin kaveriani tupareihini (jotka olivat illalla, alkoholia virtasi, musiikki pauhasi jne) ilman lasta. Hänestä ja lapsesta on tullut joku omituinen yksikkö. Se on ihan ok (joskin hieman puisevaa), että se lapsi on aina mukana shoppailureissuilla ja päivällisellä ravintolassa (koska se lapsi vie huomiosta noin 80%, kaikki keskustelut jää kesken kun mamman mussukka pudottaa lusikan lattialle, kakkaa, röyhtäisee tai "on niin mielettömän söpö kato nyt") mutta ei sen nyt tarvitse joka paikkaan olla tervetullut. Kivat tuparit olisi ollut jos siellä olisi yksi mamma käskenyt pistää musiikit hiljemmalle, vaihdellut kakkavaippoja ja kaikki olisi vuorollaan saanut heijailla pikkupaavoa.
Emme ole puheväleissä tällähetkellä. Koska loukkasin häntä.
En tykkää ja varmasti eivät meille tule!
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaveriporukassa vaan yhdellä on pieni muksu (oisko 2-3vuotias nyt). Hänellä on mies joten ei joudu hoitamaan lasta yksin. Silti hän on ikuisesti katkera siitä kun pyysin kaveriani tupareihini (jotka olivat illalla, alkoholia virtasi, musiikki pauhasi jne) ilman lasta. Hänestä ja lapsesta on tullut joku omituinen yksikkö. Se on ihan ok (joskin hieman puisevaa), että se lapsi on aina mukana shoppailureissuilla ja päivällisellä ravintolassa (koska se lapsi vie huomiosta noin 80%, kaikki keskustelut jää kesken kun mamman mussukka pudottaa lusikan lattialle, kakkaa, röyhtäisee tai "on niin mielettömän söpö kato nyt") mutta ei sen nyt tarvitse joka paikkaan olla tervetullut. Kivat tuparit olisi ollut jos siellä olisi yksi mamma käskenyt pistää musiikit hiljemmalle, vaihdellut kakkavaippoja ja kaikki olisi vuorollaan saanut heijailla pikkupaavoa.
Emme ole puheväleissä tällähetkellä. Koska loukkasin häntä.
Sama homma kun en tykännyt että lapsi on joka paikassa mukana. Ihmeellistä miten mammahöyryt pehmentävät ihmisten päät!
Eikö kenelläkään pikkulapsen äidillä/isällä ole mitään kommentoitavaa tähän ketjuun?
herramunjee, kasvattakaa ne lapsenne . Ei, lapsen EI tarvitse saada edes kotona koskea joka paikkaan. Ja Ei lapsen ei tarvitse olla koko ajan maailman napa. Niitä käytöstapoja voi ja pitää alkaa opettamaan heti kun lapsi ymmärtää puhetta. Ja kyllä , käytöstapojen opettaminen on vanhempien vastuulla, ei kenenkään muun.
Ja ennenkuin joku tulee pätemään, että hanki itse lapsia ja kokeile, kuinka vaikeaa on kasvattaa, niin on omia ja on kasvatettu jo ihan aikuisiksi asti. Tuskin se kasvattaminen on sen vaikeampaa nykyaikana, kuin se oli 20 vuotta takaperin.
KYLLÄ! Maailman ärsyttävintä.