Mietittekö koskaan isossa ihmisjoukossa kuolinjärjestystä?
Minä huomaan miettiväni monesti, että olisi jännä tietää, ketkä kymmenen kuolevat seuraavaksi ja ketkä kymmenen viimeisinä tai sitten, ketkä kuolevat kymmenen vuoden sisällä. Mietin näitä luennoilla, konserteissa, bussissa.
Kommentit (14)
On joskus käynyt mielessä. Ei niinkään isossa porukassa, vaan työpaikalla kaveriporukassa jne.
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatti?
:D Mikä tuossa niin psykopaattista on? Tietäkseni me kaikki joskus kuolemme.
Joo, mietin. Samoin sitä, miten epämääräisen erilaisilta vainajat näyttävät heistä eläessä otetuissa valokuvissa kuolemansa jälkeen.
Joskus mietin että missähän järjestyksessä sisarusparveni jäsenet kuolevat. :( Ikäeromme ovat niin pienet, etten pelkän iän perusteella arvioisi kuolinjärjestystä.
Luulen että siskoni elää minua pitempään, jos ei "mokaa" mitään, koska hänellä on varmaan parempi terveys ja näyttää ikäänsä verrattuna aina nuoremmalta kuin minä. Toisaalta hän on elämässä paljon (uhka)rohkeampi kuin minä, joten jos hän kuolee ns. etuajassa, niin se varmaan johtuisi jostain autokolarista tms.
Yksi veli voisi kuolla alkoholin haittoihin tai itsetuhoisen käytöksen seurauksena.
Toinen veli taas on kehitysvammainen ja se ennakoisi lyhyintä elinikää, vaikka hänestä pidetäänkin hyvää huolta, järjestetään toimintaa ym.
Itselleni voisin veikata kuolinsyöksi sydänkohtausta tmv. Olen myös aikamoinen stressaaja, huolehtija ja pessimisti. Positiivinen elämänasenne pidentäisi kai elinikää. Jos kellekään ei käy mitään onnettomuutta, niin veikkaisin että rennompi siskoni elää pisimpään.
En, mutta mietin, miltä ihmiset näyttävät kuolleina. Tutut ja tuntemattomat.
Siskoni kuoli 31v iässä, enoni kuoli aikoinaan 14-vuotiaana. Siitä huolimatta tiedän, että vaikka miten kuolinjärjestystä pohtisin, niin rationaalisena nykyihmisenä olisin liikaa sen oletuksen vallassa, että vanhin ensin.
Mieluummin mietin, kuka jää seuraavaksi työttömäksi, kuka vaikuttaa niin turhalta, että joutaakin tulla sysätyksi sivuun.
Samasta ideasta on tehty leffakin, jonka nimeä en valitettavasti muista. Kaverit tekivät listan ja voittaja on, kenen listasta kaikki ovat kuolleet ensin. Arvannette, mihin voitonhimo johti...
Aika harvoin, tai oikeastaan ei koskaan, tulee tuollaista mietittyä tuntemattoman joukon osalta.
Sitä kyllä toivoin aikanaan, että kun vanhempieni aika koittaa, niin toivoisin äidin kuolevan ennen isää. Ja näin sitten kävikin. Äitini oli niin riippuvainen isästäni, että se ei ennustanut hyvää lesken elämää (jos näin voi leskeyttä kuvata ja miksipä ei voisi suruajan jälkeen).
En, mutta välillä kyllä ajattelen, että jonain päivänä nämä kaikki ihmiset on kuolleita, vähän kuin jo unohtuneita kasvoja vanhassa valokuvassa.
En mieti tota, mutta oon lukenut, että oliks se joka neljäs ihminen saa elämänsä aikana syövän. Olen miettinyt, ketkä omasta 4-henkisestä perheestäni sen saa. Tosi ahdistavaa, tai lähisuvusta, joihin luen isovanhempani ja serkkuni. Hrrrr, kauhee ajatus. Vaikka ei välttämättä kukaan, vaikka on prosentuaalinen tod.näköisyys.
En. Mutta leikin ammatti-leikkiä. Kuka tekee työkseen mitäkin ja saan aina hyvät naurut itsekseni. Havainto; kaikkein kummallisimmat lokeroituu mun mielessä jostain syystä opettajiksi!
Kyllä. Lähipiiristä menehtyi yllättäen 19-vuotias, joten se kai sai osaltaan aikaan tätä pohdintaa enemmän.
Vielä enemmän mietin enemmän sitä, miten ihmiset kuolee. Tämä juontaa juurensa "Mullan alla" -sarjan viimeiseen jaksoon, joka teki minuun aikoinaan suuren vaikutuksen (ja jolloin aloin diggailemaan Siaa, kun oli pakko selvittää, kenen biisi jaksossa loppukohtauksessa soi).
Siinä siis näytetään, miten kukakin sarjan henkilö omalla vuorollaan kuolee. Kuka liukastuu ja kuka nukkuu pois jne.
Vierailija kirjoitti:
Samasta ideasta on tehty leffakin, jonka nimeä en valitettavasti muista. Kaverit tekivät listan ja voittaja on, kenen listasta kaikki ovat kuolleet ensin. Arvannette, mihin voitonhimo johti...
Kuulostaa mielenkiintoiselta. Yritin etsiä kyseistä leffaa erilaisilla hakusanoilla, mutten löytynyt mitään. Osaisikohan kukaan kertoa sen nimeä?
Psykopaatti?