Ei voisi vähempää kiinnostaa lasten hankinta!
Olen jo 30v. Nainen, eikä ole vielä alkanut biologinen kello kilkattaa. Moni tuttu kyselee että, koskas lapsia hankitte ja blaa blaa. Ei ikinä! Meille riittää kissat ja koira. On paljon kivempaa töitten jälkeen tulla kotiin, kun ei tarvitse hoitopaikkojen kautta kuskata räkäisiä kakaroita! Vapaat päivät vietetään rennosti koiran kanssa ulkoillen ja elokuvia katsellen. Ja kyllä, olen mukavuudenhaluinen ja ajattelen myös että ihmisiä on maapallolla muutenkin liikaa, etten halua tuottaa jälkeläisiä tällaiseen paskapalloon. Olisin myös kamalan huolissani koko ajan miten lapsi nyt jakselee, ja hengittääkö se :D parempi siis olla ilman!
Kommentit (32)
Missä mielessä teit tämän avauksen? Onko tarkoitus julistaa tähän ketjuun asioita itsestä vai esim. tarkoitus keskustella jostain (mistä?)?
tää on niiiin kuultua. *haukotus* koita ap ensi kerralla keksiä jotain vähän tuoreempaa.
Olet vielä tosi nuori. Kyllä se mieli ehtii vielä muuttua! Veikkaan ettei mene vuottakaan kun olet tuolla vauvakuumeilijoiden palstalla pohtimassa ovispäiviä :D :D
Vierailija kirjoitti:
Haen ”kohtalotovereita” joita ei perhe-elämä nappaa. Ap
Oletko ensimmäistä kertaa palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Olet vielä tosi nuori. Kyllä se mieli ehtii vielä muuttua! Veikkaan ettei mene vuottakaan kun olet tuolla vauvakuumeilijoiden palstalla pohtimassa ovispäiviä :D :D
Jotenkin mua puistattaa tää yleinen lausahdus ”kyllä se mieli vielä muuttuu”. En ole tyhmä, tiedän että mieli voi muuttua. Mutta olen ollut tähän asti sitä mieltä, että perhe-elämä on perseestä, joten oletan ettei se ainakaan ihan pian muutu :D ap
Eihän sitä etukäteen arvaakaan, millin se biologinen kello alkaa tikittää sinullakin. Ihan naurattaa nämä kolmkymppiet vannoutuneet lapsettomat, sitten viiden -kuuden vuoden päästä itketään että miksei tärppää :´(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa olen! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa olen! Ap
Oliko sitten joku erityinen ajatus sen takana, että tulet juuri Vauva-lehden palstalle tekemään avauksen tästä aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa olen! Ap
Siitä se alkaa...
En edes tiedä, miltä joku biologinen kello tuntuu. Olen vähän sitä mieltä, että moni haluaa lapsia ja naimisiin, koska näkevät ne seuraavina askelina ja ovat jotain, mitä tavoitella. Sitten kun ne o.mn saatu- ei ole enää mitään. Elämä on monella siinä.
Ajattelin tehdä yhden lapsen joskus. Olen 31 nyt ja mieskin löytyi juuri. Enempää ei kannata, jos ei halua vetää itseään ihan piippuun. Lisäksi minulla on ura, josta en todellakaan aio luopua, joten lapsen ja uran yhdistäminen tulee muutenkin olemaan raskasta.
Syntyvyys laskee myös Suomessa vallalla olevan sairaan äitimyytin myötä. Pitäisi olla kiinnostunut kaiken maailman kestovaipoista ja sormiruokailusta. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
En edes tiedä, miltä joku biologinen kello tuntuu. Olen vähän sitä mieltä, että moni haluaa lapsia ja naimisiin, koska näkevät ne seuraavina askelina ja ovat jotain, mitä tavoitella. Sitten kun ne o.mn saatu- ei ole enää mitään. Elämä on monella siinä.
Ajattelin tehdä yhden lapsen joskus. Olen 31 nyt ja mieskin löytyi juuri. Enempää ei kannata, jos ei halua vetää itseään ihan piippuun. Lisäksi minulla on ura, josta en todellakaan aio luopua, joten lapsen ja uran yhdistäminen tulee muutenkin olemaan raskasta.
Syntyvyys laskee myös Suomessa vallalla olevan sairaan äitimyytin myötä. Pitäisi olla kiinnostunut kaiken maailman kestovaipoista ja sormiruokailusta. Ei kiitos.
Mä en ymmärrä tätä. Missä sanotaan, että pitää olla? Olen itse käyttänyt lapsilla kestovaippoja (koska teen muutenkin ekologisia valintoja) ja syöttänyt sormiruokaa (koska se oli minusta kätevää), mutta ihan itse etsin tietoa aiheesta, enkä kyllä todellakaan ollut missään valtavirrassa valintoineni.
Että mistä te, joilla ei edes lapsia ole, olette tällaisia paineita hankkineet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa olen! Ap
Oliko sitten joku erityinen ajatus sen takana, että tulet juuri Vauva-lehden palstalle tekemään avauksen tästä aiheesta?
Tuli mieleen tosta käynnissä olevasta keskustelusta *syntyneiden määrä Suomessa romahtanut. Mun puolesta sais tapahtua ihan ympäri telluksen moinen ”romahdus” ap
Mä oon 45 vee, siippa 46 vee ja ollaan oltu naimisissa 19 vuotta.
Kumpikaan meistä ei ole IKINÄ halunnut omia lapsia.
Mahdollisuuksia olisi ollut, siksi kävin laittamassa "piuhat" poikki ja siippa vasektomiassa. S**sielämä parani vielä entisestään :-)
En mäkään ole halunnut ikä 44 v.Kavereilla joilla on suhde ihan väljähtynyt ,kaikki rahat lapsiin ja kuskaavat valittavia pentujaan illat kalliisiin harrastuksij
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa olen! Ap
Aika erikoista että olen lukenut melkein sanasta sanaan samanlaisen avauksen ennenkin. MIkä sattuma!
Vielä kun löytäisin kaltaisesi naisen:*
M35