Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulkitsetteko lamauttavaksi jos sanon lukiolaiselle, että yliopistoon on vaikea päästä?

Vierailija
04.03.2018 |

Kuvittelin että olen vain empaattinen ja valmistan etukäteen opiskelijaa siihen, että kaikki ei mene kuin stömsössä, ja ikäänkuin voisi varautua siihen.

Lukiolainen otti tämän otsikon maininnan negatiivisuutena, joka laskee oppimistuloksia, ja että on lähinnä ilkeästi sanottu.

Sanoin ettei ikimaailamssa olisi tullut mieleenkään mitenkään latistaa:(

Onko ajatuksia?

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani eivät ole lukeneita, mutta ovat aina kannustaneet minua. Eivät ole sanoneet yliopistoon on vaikea päästä tai vastaavasti helppoa. He ovat vain tsempanneet ja sanoneet tukevansa minua kävi miten kävi. Loppujen lopuksi pääsin yliopistoon suoraan lukion papereilla eikä tarvinnut käydä pääsykokeissa.

Vierailija
102/104 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vinkki: sun intentiolla ei ole mitään merkitystä, jos sanot jotain mistä toinen loukkaantuu, etenkin kun tuo on asia, josta teini voi herkästi loukkaantua, kuten monet ovat täällä sinulle selittäneet. Sun tehtävä on hyväksyä se että toinen on loukkaantunut ja pyytää anteeksi.

Toinen vinkki: älä keskity niin paljon itseesi ja siihen miten väärinymmärretyksi olet nyt tullut ja miten voisit selittää tilanteen ITSESI kannalta parhain päin. Keskity mieluummin kuuntelemaan sitä lasta ja hänen kokemustaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on vain ap:n näkemys, hän vaikuttaa täysin kykenemättömältä tajuamaan, että kaikki muut eivät ajattele kuin hän itse.

Eikö tuollaiselle ominaisuudelle ole joku nimikin?

Vierailija
104/104 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikea päästä opiskelemaan, jos hakee sinne, minne on todella taipumuksia. Muualle ei tarvitsekaan päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän