Miten helpoimmin puhdistan kristallikruunun?
Mulla on siis vessassa "kristallikruunu", jota en saa otettua katosta pois. Kuinka ne kaikki kristallit saisi puhdistettua? Imurointi ei auta ja rätillä yksi kerrallaan on työlästä saatika, että saisin jostain tarpeeksi korkeat tikkaat.
Sekin pelko vielä, että märkä rätti + valaisin = sähköisku.
On vissiin vaan pyydettävä joku ukkeli irrottamaan se valaisin.
Kommentit (20)
Lehtipuhallin tai paineilma ja sinkoat ne kristallit kuumaan asetonikylpyyn.
Pehmeällä pölyhuiskalla, teippaa se jatkovarteen kiinni.
On olemassa pusseja joihin laitetaan vettä ja pesuainetta ja ne voi laittaa katossa olevan valaisimen päälle. Riippuen valaisimen mallista. Myös pienempiä, että kristallit voi luottaa osissa. Myös ne kristallit lähtee kyllä yksittäin irti ja ne voi irrtoiittaa pesua varten. Se tuskin on vähemmän työlästä kuin kristallin pesu yksitellen katossa , mutta sillä ainakin saa puhtaampaa jälkeä.
Lähikaupassa ja Tokmannilla oli aiemmin sellainen sininen muovisysteemi (kahva), jonka päälle sai staattisia vaihtohuiskia. Paperia ja jotain staattista materiaalia. Sähkön saa pois sähkökaapin painikkeesta. Tukevat tikkaat olisi miehen hyvä hankkia sinne, joissa on siis kahvat ja varmistus, ei heilu ilmassa vaarallisesti.
Usein kruunusta voi irroittaa osia. Esim renkaita kokonaisina kristalleineen.
Helpoin tapa lienee maksaa ammattilaiselle.
Miksei kruunua saa pois katosta? Eiköhän kaikki saa irroitettua.
osta sellaiset puuvillahanskat, jotka on tarkoitettu kumihanskojen sisälle, kostuta ne, ja hiplaile kristallit puhtaiksi. Jos siis yletyt. Nopeampaa kuin rätin kanssa hääriminen.
Vierailija kirjoitti:
Miksei kruunua saa pois katosta? Eiköhän kaikki saa irroitettua.
Se oli hankala laittaakin kattoon ja asentaja teki kauan työtä sen kanssa. En siis edes yritä saada sitä pois.
- ap
Vierailija kirjoitti:
osta sellaiset puuvillahanskat, jotka on tarkoitettu kumihanskojen sisälle, kostuta ne, ja hiplaile kristallit puhtaiksi. Jos siis yletyt. Nopeampaa kuin rätin kanssa hääriminen.
Valaisin on kolmen metrin korkeudessa.
- ap
Mä olen muutaman vuoden välein irrottanut kristallit yksitellen ja laittanut ne pesuvatiin veden ja fairytipan kanssa. Hammasharjalla sutaissut nopeasti.
Mun anoppi pesee tiskikoneessa. Ihan oikeasti :D
Ei ole edes korkealla.. sinituotteen ikkunaliina on hyvä, kostuttaa ja pyyhkäisee. Jollain pölyhuiskulla ei niitä kiiltäväksi saa, pitää pyyhkiä. Eikä siitä mitään sähköiskua saa, sitä varten sähkölaitteilla on tiukat standardit, että ovat turvallisia ollessaan kasattuina. Tuumasta vaan toimeen, ei se ole noin vaikeaa...
Vierailija kirjoitti:
Mun anoppi pesee tiskikoneessa. Ihan oikeasti :D
Ei ole huono idea ollenkaan, jos ne kristallit saa (ylettyy) irrottamaan.
- ap
Helpoimmalla pääsee kun saa jonkun muun pesemään sen. Rahalla tai muulla palkkiolla.
Meillä palvelija hoitaa kristallilamppujen puhtaanapidon.
Vierailija kirjoitti:
Meillä palvelija hoitaa kristallilamppujen puhtaanapidon.
Niin hoitaisi meilläkin, jos olisi kristallilamppuja, mutta kun on vain "kristallilamppu".
- ap
Nyt on "kristallit" likoamassa fairyvedessä. Jonkunmoinen työmaa oli irrotella niitä. Saattaa olla vielä isompi homma saada ne paikoilleen.
Mulla on ajatuksena pikkuhiljaa siivoilla kaappeja ja tehdä semmosia hommia, mitkä yleensä jää tekemättä. Joulua siis ajattelen. Joulun alla tekisi mieli puunata koko huusholli, mutta urakka tuntuu isolta näin pienemmässäkin huushollissa.
- ap
Sähköt pois siitä lampusta, vedät jatkojohdolla huoneeseen toisen valon ja rätillä yksi kerrallaan. Ei siihen oikein taida olla helpompaa konstia.