Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meidän vartalot on meidän oma asia (postaan samalla kuvan perseestäni ja sitten itken kommentteja)

Vierailija
03.03.2018 |

https://www.is.fi/viihde/art-2000005589782.html

Voi luoja taas.

"– Ja haluunkin sanoo nyt, että meidän vartalot on meidän jokaisen oma asia. Kenelläkään ei pitäisi olla mitään sanomista siihen. Tai siihen, et millasia kuvia me postataan. Mun tekis mieli olla vaan näin et joudun ees kirjottamaan tätä vuonna 2018: Nainen voi näyttää vähän (tai enemmänkin) omaa pyllyänsä tai ihoaan somessa ja samaan aikaan olla hauska ja älykäs!"

Ihan vaan omaksi ilokseni julkaisin bikinit persevaossa ja pylly pystyssä kuvan ja nyt mua harmittaa kun porukka kommentoi.

Joo, jos laittaa kuvan perseestään nettiin, on aika selkeää että se huomataan ja siihen kommentoidaan.

Luoja tätä nykypäivää.

ja sitten IS:n kysely: "saako netissä julkaista bikinikuvia?" Juu, saa. Saa julkaista vaikka alastonkuvia. Mutta kantaa sitten seuraukset.

Kommentit (282)

Vierailija
101/282 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän olis ollut neidin reaktio, jos KUKAAN ei ois kommentoinut kuvaa MITENKÄÄN??

Mutta mun kroppa on mun oma asia, mut eipä oo tullut vielä laitettua someen mitään persekuvia.

Jos laittaisin, ei mulla olis oikeutta loukkaantua jos jonkun mielestä sellaiset kuvat on mauttomia.

Sit vois loukkaantua jos joku alkais vaik kadulla huudella ulkonäöstä.

Mut tässähän tää tyyppi ei loukkaantunut kropan arvostelusta, vaan siitä että kaikkien mielestä se kuva ei ole ok.

Ehkä ei kannata ladata kuvia, jos loukkaantuu kommenteista, tai jos lataa kuvia, se oikeus hänellä toki on, ei pidä nostaa meteliä jos kuvaa kommentoidaan.

Mitä hän oikein odotti kun latasi tuon kuvan tuhansien nähtäväksi? Pelkkää positiivista palautetta?

Vierailija
102/282 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa muodostaa oman käsityksensä ihmisestä instan bikinikuvien perusteella. Kaikkea ei vaan tarvitse sanoa ääneen.

Jos pidät bikinikuvien postaamista huoniohuoraamisena ja vaikkapa menetät arvostuksesi ko. henkilöä kohtaan, niin lopeta hänen radio-ohjelmansa kuunteleminen ja instatilin seuraaminen. Sinulla on siihen täysi oikeus. Mutta älä hauku ja uhkaile tätä henkilöä julkisesti - se on huonoa käytöstä, jota kenenkään ei tarvitse sietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/282 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nooh, huomenna Hätänen ja Pökälys taas julistavat kansalle miten kansa EI TAJUU.

Ne hokee niin useasti "EI TAJUU"-virttä, että en tajua, mitä siellä päässä oikein liikkuu?  Valitettavan usein eivät tosin tajua juuri asioita, jos joku on eri mieltä heidän kanssaan, itse ollaan aina oikeassa.

Noloa Yleltä, taso laskee kuin lehmänhäntä koko ajan.

Sai ainakin huomiota, eikös sitä sanota ettei ole olemassa huonoa julkisuutta?

Mä en ainakaan ole ennen edes kuullut koko tyypistä.

Vierailija
104/282 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina jaksaa hämmästyttää viihdejournalismin taso nykyaikana. Joku randon toimittaja postaa itsestään kuvan someen ja joku neverhööd itseään pitävä toimittaja tekee tästä jutun. Täyttä paskaa.

Vissiin joku kaveri, yksi näistä suloisista ystävistä:

"Hätösellä on Instagramissa yli 29 000 seuraajaa. Hän julkaisee kuvapalvelussa vilpittömän oloisia kuvia arjestaan radiojuontajana. Kuvissa vilahtavat usein myös esimerkiksi hänen suloiset koiransa ja ystävänsä."

Jutun otsikkokin kertoo paljon:

"Ylen juontajan viaton bikinikuva keräsi hävyttömiä kommentteja – radiopersoona julkaisi rehellisen kirjoituksen vaietusta aiheesta"

Voiko hirveen paljon puolueellisemmin otsikoida. "Hävytön kommentti" oli se, että joku piti kuvan julkaisemista (ei itse kuvaa) mauttomana.

Vierailija
105/282 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa muodostaa oman käsityksensä ihmisestä instan bikinikuvien perusteella. Kaikkea ei vaan tarvitse sanoa ääneen.

Jos pidät bikinikuvien postaamista huoniohuoraamisena ja vaikkapa menetät arvostuksesi ko. henkilöä kohtaan, niin lopeta hänen radio-ohjelmansa kuunteleminen ja instatilin seuraaminen. Sinulla on siihen täysi oikeus. Mutta älä hauku ja uhkaile tätä henkilöä julkisesti - se on huonoa käytöstä, jota kenenkään ei tarvitse sietää.

Suurin osa ei tätä neitokaista ole tiennyt saati seurannut hänen someaan. Senhän vuoksi tällainen juttu pitikin tehdä. Häntä ei vielä tunneta someheruttelusta huolimatta. Ei siis ole mitään seuraajia, jotka voivat lopettaa seuraamisensa. Suurin osa kuuli hänestä vasta nyt. 

Vierailija
106/282 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä oikeen tee kunniaa tuo kuva! :D

Vierailija
107/282 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumat vartalot ei sovi someen. Jos niitä sinne laittaa, pitää kestää rehellinen palaute muilta.

Aivan loistava kommentti siltä osin, että se täydentää omaa kantaani siitä, että tämä koko keskustelu on kaksinaismoralistinen. Me näemme koko ajan kuvia puolialastomista ja alastomista ihmisistä (etenkin naisista), ja niiden avulla meille markkinoidaan valtavasti tuotteita. Ja niiden perusteella me ostamme, mistä voinee päätellä, että puolialaston vartalo myy, ja sitä me oikeasti haluamme nähdä. Somekanavat ovat täynnä tuonkaltaisia kuvia, ja ne saavat aivan valtavat määrät tykkäyksiä.

Mutta kun tavallinen ihminen, jota ei ole pakaroita myöten meikattu, vuorattu kalliilla tuotteilla, tai photoshopattu 100-prosenttisesti peittoon ihmisille luontaisista ominaisuuksista, kuten vekeistä, rypyistä, selluliitista, näpyistä ja luomista, julkaisee jopa valtatuotantoa kesymmän kuvan kehostaan, siitä tuleekin jotakin, mitä on täysin ok sheimata. Siis sheimata. Ei tuon toimittajan vartalo oikeasti ole niin raflaava, eikä kuva oikeasti niin tyrmistyttävän rivo, että se ansaitsisi revittelyä hänen suurensuuresta selluliittimäärästään.

Toki on minullakin omat siveysrajani, mikä määrä alastomuutta saa oloni epämukavaksi. Mutta näin yleisesti ottaen minusta on _hyvä_, että me näemme kuvia myös tavallisista ihmisvartaloista, jotakin muuta kuin Kardashian-klaanin perin juurin retusoituja vartaloita ja kuvia. Tavallisia vartaloita, joita ei ole ok sheimata vain siksi, että sattuu sellaisen sometulvassa näkemään. Ja hei, naiset: tämän pitäisi olla meidän kaikkien etu, koska mitä enemmän vihaamme muiden kehoja, sen enemmän annamme ihmisille luvan sheimata itseämme ja läheisiämme. Nimittäin ei tämä sheimaus pelkästään somesivuille jää, vaan se elää ihan arkipäiväisessä elämässämme. Käytännössä itse sheimaamalla me petaamme vain sitä, ettemme saa itsekään kävellä kadulla rauhassa ilman, että joku kokee tarpeen arvostella kehoa, ottaa siitä hupisivuille kuvakaappauksia ja kouria baarissa.

Ja kieltämättä koen epäuskottavana olla huolestunut vaikka omien lasten itsetunnon kehityksestä, jos itse oksentaa nettiin kaikki sheimaukset, mitä sattuu näkemistään ihmisistä keksimään. Sanoisitteko oikeasti samoja asioita omille lapsillenne, tai pitäisittekö kaikkea sheimausta ansaittuna, jos tuo nainen olisikin oma tytär?

Vierailija
108/282 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisuutta saa näinkin. Nykyään radiotoimittajat on voimalla työntymässä telkkariohjelmiin. Tässä taas yksi esimerkki.

Vierailija
109/282 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä oikeen tee kunniaa tuo kuva! :D

Peppujalkainen pötkylä on peppu jalkainen pötkylä vaikka vetäisi biksuhousut kuinka syvälle persvakoon.

Mutta peppujalkainen pötkyläkin voi olla söpö, kaunis ja rakas. Etenkin kun ei postaile hölmöjä persvakokuvia ja nostata niistä myrskyä vesilasiinsa.

t. peppujalkaisen pötkylän mies

Vierailija
110/282 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon radiojuontajan kasvopuolikaan kiinnosta, harvinaisen tyhjäkatseinen pissis.

Vierailija
111/282 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus:

Ja kieltämättä koen epäuskottavana olla huolestunut vaikka omien lasten itsetunnon kehityksestä, jos itse oksentaa nettiin kaikki sheimaukset, mitä sattuu näkemistään ihmisistä keksimään. Sanoisitteko oikeasti samoja asioita omille lapsillenne, tai pitäisittekö kaikkea sheimausta ansaittuna, jos tuo nainen olisikin oma tytär?

Jos äidillä hieman keulii ja lataa julkiselle palstalle perseestään kuvan, jossa selluliitin sekaan on tungettu uikkarit, niin olisin enemmän huolissani hänen lapsiensa itsetunnon kehityksestä ja mahdollisesti koulukiusaamisesta, kuin sen kuvan näkijän lasten näkemistä kommenteista.

Kasvattajan on mielestäni hyvä kertoa omille lapsilleen, että tällaiset kuvat halventavat naista ja valistaa lapsiaan etteivät he koskaan alentuisi samalle tasolle herutuskuvien lähettäjän kanssa.

Vierailija
112/282 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä laulan yksin kotonani omaksi ilokseni, niin se ei kuulu muille.

Mutta jos laulan julkisesti, vaikkakin edelleen omaksi ilokseni, niin silloin otan riskin ja tiedän ja oletan, että lauluani arvostellaan.

Vaikka meikkaan omaksi ilokseni, niin silloin kun menen ovesta ulos joku saattaa arvostella, oletpa hyvän näköinen tai mitä tahansa.

Jos otan kuvan pepustani omaksi ilokseni, niin katselen sitä kuvaa vain kotona yksityisesti. Ellen kestä sitä, että julkituodessani kuvan sitä voidaan kommentoida.

Se on silloin myös muidenkin ilona.

Vierailija
113/282 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rumat vartalot ei sovi someen. Jos niitä sinne laittaa, pitää kestää rehellinen palaute muilta.

Aivan loistava kommentti siltä osin, että se täydentää omaa kantaani siitä, että tämä koko keskustelu on kaksinaismoralistinen. Me näemme koko ajan kuvia puolialastomista ja alastomista ihmisistä (etenkin naisista), ja niiden avulla meille markkinoidaan valtavasti tuotteita. Ja niiden perusteella me ostamme, mistä voinee päätellä, että puolialaston vartalo myy, ja sitä me oikeasti haluamme nähdä. Somekanavat ovat täynnä tuonkaltaisia kuvia, ja ne saavat aivan valtavat määrät tykkäyksiä.

Mutta kun tavallinen ihminen, jota ei ole pakaroita myöten meikattu, vuorattu kalliilla tuotteilla, tai photoshopattu 100-prosenttisesti peittoon ihmisille luontaisista ominaisuuksista, kuten vekeistä, rypyistä, selluliitista, näpyistä ja luomista, julkaisee jopa valtatuotantoa kesymmän kuvan kehostaan, siitä tuleekin jotakin, mitä on täysin ok sheimata. Siis sheimata. Ei tuon toimittajan vartalo oikeasti ole niin raflaava, eikä kuva oikeasti niin tyrmistyttävän rivo, että se ansaitsisi revittelyä hänen suurensuuresta selluliittimäärästään.

Toki on minullakin omat siveysrajani, mikä määrä alastomuutta saa oloni epämukavaksi. Mutta näin yleisesti ottaen minusta on _hyvä_, että me näemme kuvia myös tavallisista ihmisvartaloista, jotakin muuta kuin Kardashian-klaanin perin juurin retusoituja vartaloita ja kuvia. Tavallisia vartaloita, joita ei ole ok sheimata vain siksi, että sattuu sellaisen sometulvassa näkemään. Ja hei, naiset: tämän pitäisi olla meidän kaikkien etu, koska mitä enemmän vihaamme muiden kehoja, sen enemmän annamme ihmisille luvan sheimata itseämme ja läheisiämme. Nimittäin ei tämä sheimaus pelkästään somesivuille jää, vaan se elää ihan arkipäiväisessä elämässämme. Käytännössä itse sheimaamalla me petaamme vain sitä, ettemme saa itsekään kävellä kadulla rauhassa ilman, että joku kokee tarpeen arvostella kehoa, ottaa siitä hupisivuille kuvakaappauksia ja kouria baarissa.

Mutta eihän tästä ollut laisinkaan kysymys koko jutussa!!! Siellä kommenteissa on todella rasvaisia ja ällöjä kommentteja, ne on toimittajalle ok. Kukaan ei ole haukkunut hänen takapuoltaan, kommentit on lähinnä ylistäviä tai osastoa "panisin". Ja niistähän toimittaja tykkäsi.

Sitten siellä yksi nainen kommentoi, että piti mauttomana tuollaisen kuvan julkaisua, että hänen tykkäämänsä toimittaja lähti tälle pylly ja tissit -linjalle. 

Tämä kommentti keitti toimittajalla yli, ei hänen peränsä kommentointi.

Koko helvetin kyllästyttävän metoo -systeemin valossa on niiiiin kaksinaismoralistista, että naiset nauttivat tuollaisista "panisin" kommenteista. Jos joku sanoisi tälle eukolle livenä siellä uima-altaalla, kun hän pyllistää perskannikat ojossa, että "panisin", syntyisi sellainen metoo härdelli ettei mitään  rajaa olisi. Ihan varmasti aivan omasta ilostaan hän esim. tuossa gaalassa pukeutui tuollaiseen asuun jossa tissit suunnilleen lipeää esiin. 

Olen nainen ja aivan todella väysynyt koko meetoo -juttuun.

Vierailija
114/282 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jokasen ihmisen oma asia. Läski, laiha, siltä välitä nii aivan oma päätös minkälainen on, ja halu olla. Et ei ketää voi sua määrätä eikä mua et millane esim mää oon. Ite ole 174cm ja 81gr. Et se on mun asia laihdutanko vai en, ja valitsen ton ekan eli se on sitte mun asia ei kenenkää muun sitte. Seki täytyy ottaa myös huomioon et vaik joku oliski toooosi laiha, ti sopusuhtane nii, kaikki on erilaisii. Ei meitä ole samasta muotista revitty, eikä meitä sellaisiksi.

Vierailija
115/282 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus:

Jos äidillä hieman keulii ja lataa julkiselle palstalle perseestään kuvan, jossa selluliitin sekaan on tungettu uikkarit, niin olisin enemmän huolissani hänen lapsiensa itsetunnon kehityksestä ja mahdollisesti koulukiusaamisesta, kuin sen kuvan näkijän lasten näkemistä kommenteista.

Kasvattajan on mielestäni hyvä kertoa omille lapsilleen, että tällaiset kuvat halventavat naista ja valistaa lapsiaan etteivät he koskaan alentuisi samalle tasolle herutuskuvien lähettäjän kanssa.

... Eli sinusta olisi ymmärrettävää, että tämän ihmisen lasta kiusattaisiin siitä, että äiti laittaa itsestään uikkarikuvan someen? Tai että nainen ansaitsisi kiusaamista siksi, että sattuu julkaisemaan vähän vähäpukeisemman kuvan (kun tuo kuva ei oikeasti nyt ole ihan niin raflaava: uimarannoillahan näemme ihan samanveroista settiä, ja itse asiassa vieläkin vähäpukeisimpia ihmisiä)?

Vierailija
116/282 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla niin, että tämä nainen on niin itserakas, että kuvitteli omaavansa maailman parhaimman näköisen perseen ja kaikkien mielestä on vaan tyylikästä, että hän on laittanut sen nähtäville someen?

Hei, nainen voi tehdä mitä tahansa, laittaa vaikka persettään tarjolle runkkaajille someen, mutta se ei tee toiminnasta automaattisesti tyylikästä. Minkä ikäinen tämä nainen on,  miten jollakin voi olla noin huono itsetunto vai rakastaako jopa itseään vähän liikaakin, ettei näe tyylittömyyttä ja puitteitaan?

Nostaa tästä vielä haloon, "ei tajuuuuuuuuu."

Vierailija
117/282 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pakko kommentoida siihen kuvaan mitään. Just sayin'

Vierailija
118/282 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama vaikka kyseinen toimittaja laittais satatuhatta biksukuvaa itsestään instaan. 

Mutta on aika naivia kuvitella, että kaikki tykkää niistä kuvista. Kritiikkiä saa aivan kaikki, myös huippumallit. 

Eli jos et kestä kritiikkiä, älä julkaise kuvia itsestäsi. 

Vierailija
119/282 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä laulan yksin kotonani omaksi ilokseni, niin se ei kuulu muille.

Mutta jos laulan julkisesti, vaikkakin edelleen omaksi ilokseni, niin silloin otan riskin ja tiedän ja oletan, että lauluani arvostellaan.

Vaikka meikkaan omaksi ilokseni, niin silloin kun menen ovesta ulos joku saattaa arvostella, oletpa hyvän näköinen tai mitä tahansa.

Jos otan kuvan pepustani omaksi ilokseni, niin katselen sitä kuvaa vain kotona yksityisesti. Ellen kestä sitä, että julkituodessani kuvan sitä voidaan kommentoida.

Se on silloin myös muidenkin ilona.

Minusta tämä on kummallinen käsitys, että pelkkä oleminen ihmisten ilmoilla oikeuttaisi sen, että sinusta saa puhua ja kirjoitella kuinka räävittömästi hyvänsä (ottamatta nyt kantaa ainoastaan tähän toimittajan juttuun, vaan ihan yleisesti). Kun ihminen kuitenkin on sosiaalinen olento, joka tekee paljonkin asioita muutenkin kuin yksityisesti omaksi ilokseen neljän seinän sisällä.

Vierailija
120/282 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

CoolMusic kirjoitti:

On jokasen ihmisen oma asia. Läski, laiha, siltä välitä nii aivan oma päätös minkälainen on, ja halu olla. Et ei ketää voi sua määrätä eikä mua et millane esim mää oon. Ite ole 174cm ja 81gr. Et se on mun asia laihdutanko vai en, ja valitsen ton ekan eli se on sitte mun asia ei kenenkää muun sitte. Seki täytyy ottaa myös huomioon et vaik joku oliski toooosi laiha, ti sopusuhtane nii, kaikki on erilaisii. Ei meitä ole samasta muotista revitty, eikä meitä sellaisiksi.

Älä nyt ainakaan enää laihduta, mun aamusämpyläkin painaa enemmän ku sä! :O

M