Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teille jotka urputatte leskeneläkkeen maksamisesta

Vierailija
03.03.2018 |

Älkää myöskään hyväksykö avioeron sattuessa mitään elatusapua ex - puolisoltanne tai ainakaan yhteiskunnalta. Avioeroon voi joskus vielä kumpikin osapuoli vaikuttaa, mutta leskeyteen ei!

Avioliitto on oikeudellinen sopimus, joka velvoittaa osapuolet toistensa elatukseen. Eli myös pienempituloisen "loisimiseen" isompituloisen kustannuksella. Joka ei tätä hyväksy, hänen ei pidä solmia avioliittoa. Silloin avoliitto on parempi ratkaisu.

Vaikka (työ)leskeneläkettä ei maksettaisi, ei ne säästyneet rahat koskaan päätyisi tavallisen tallaajan tai yhteiskunnankaan hyväksi, vaan eläkeyhtiön jo ennestään suureen kapitaaliin.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut eron hetkellä mitään vaadittua, joten voin siis vapaasti jatkaa urputtamistani leskeneläkkeestä.

Vierailija
42/101 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä urputan. Olen yh, joka ei ole koskaan ollut avioliitossa. Itse olen itseni ja lapseni elättänyt. Miksi jonkun toisen naisen loora on arvokkaampi kuin toisen?

Eikö sillä lapsella ole isää, joka maksaa elatusmaksuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku rahastaa toisen kuolemalla, joku toinen taas ei. Mikäs se lintu olikaan nimeltään, haaskalintuko?

Vierailija
44/101 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä urputan. Olen yh, joka ei ole koskaan ollut avioliitossa. Itse olen itseni ja lapseni elättänyt. Miksi jonkun toisen naisen loora on arvokkaampi kuin toisen?

Ei maksanut, enkä viitsinyt lähteä perään tappelemaan. Rahaa saa töistäkin.

Vierailija
45/101 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tullut eron hetkellä mitään vaadittua, joten voin siis vapaasti jatkaa urputtamistani leskeneläkkeestä.

Olen kieltämättä tosi huono rahastamaan rakkaudella. Quilty.

Vierailija
46/101 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan alkaa paljastua naisten motiivit avioon...

Vierailija
47/101 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa vastenmielisesti sanottu. Arvaan, että urputat aika monesta asiasta. 

Tottakai urputan. Jokaikisestä vääryydestä.

Mieti itse, miksi toinen nainen on muka toista arvokkaampi. Ihan yhtälailla se leski voi mennä töihin kuin yh tai yksinäinen nainen tai eronnut nainen tai vanhapiika. Ei kaikilla leskillä ole edes välttämättä lapsia. Ja auta armias, jos mies tarvitsee kuollutta naista itseänsä elättämään - onko se mies alkuunkaan.

Ja jos on rahasta pulaa, Suomessa on toimeentulotuki. Vai onko laiska leski liian hieno sitä hakemaan?

Kyllähän se leski useimmiten töissä onkin. Mutta ilmeisesti sinä miellät naisen elämän noin yleisestikin ottaen "looran" mukaan. Vastenmielisen kuvan antaa ajatusmaailmastasi. 

Kysyn vaan, miksi leski on arvokkaampi RAHASSA kuin erossa yksinjäänyt äiti?

Kannattaisi vähän miettiä sanavalintojaan, niin joku kiinnostuisi keskustelemaan kanssasi.

Hyvinhän te täällä mulle vastailette. Mitä nyt kiertelette suoraa kysymystä, miksi toinen on arvokkaampi kuin toinen.

Jos et ole naimisissa, et ole leski etkä saa leskeneläkettä. Työttömyyskassaan kuuluva saa ansiosidonnaista päivärahaa, jos ei kuulu, niin pitää pärjätä peruspäivärahalla. Omia valintoja kumpikin.

Avioliitto on siis kuten työttömyyskassa? En ole kyllä koskaan älynnyt tienata avioliitolla. Mutta eikös siinä sitten kannata ottaa rikas mies, ettei joudu miestä elättämään?

Mieskin saa samoilla ehdoilla leskeneläkettä. Ei se ole mikään naisten eläke. Et varmaan kuulu myöskään työttömyyskassaa, koska mielestäsi kaikki työttömät ovat saman arvoisia?

Tuo nyt vaan on yksi etu avioliitossa.

t. Mies

Vierailija
48/101 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Suomessa eksälle mitään elatusapuja erossa koskaan maksetakaan? Omaisuus vaan jaetaan joko puoliksi tai avioehdon mukaan. 

Vierailija
49/101 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei puolisolle erossa koskaan makseta elatusapua. Vain lapsille maksetaan. Leskeneläke tulee puolisolle, eli kyse on eri asiasta.

Miksi leski on arvokkaampi kuin eronnut nainen? Tämähän alkaa kuulostamaan ihan...

Vierailija
50/101 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti itse, miksi toinen nainen on muka toista arvokkaampi. Ihan yhtälailla se leski voi mennä töihin kuin yh tai yksinäinen nainen tai eronnut nainen tai vanhapiika. Ei kaikilla leskillä ole edes välttämättä lapsia. Ja auta armias, jos mies tarvitsee kuollutta naista itseänsä elättämään - onko se mies alkuunkaan.

Ja jos on rahasta pulaa, Suomessa on toimeentulotuki. Vai onko laiska leski liian hieno sitä hakemaan?

Kyllähän se leski useimmiten töissä onkin. Mutta ilmeisesti sinä miellät naisen elämän noin yleisestikin ottaen "looran" mukaan. Vastenmielisen kuvan antaa ajatusmaailmastasi. 

Kuten joku tuolla sano, eroon voit ite vaikuttaa, kuolemaan tuskin et.

Kaikki kuolevat ja eläissään voi järjestää asiat haluamallaan tavalla vakuutuksin jne. Sossu pitää huolen siitä, että jokaisella on koti ja pysyy hengissä. 

Vierailija
51/101 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo kortti näemmä vedetään esiin. Ideaalitilanteessakin leski "rahastaa" muutamia satoja euroja. Käytännössä Suomessa leskeneläkettä ei joko saa tai saa alle 200 euroa.

Suotakoon nuo kolikot hänelle, sillä lesken elämä on yhtä helvettiä. Menee terveys, mielenterveys, ystävät.

Menee koti alta, menee kaikki suunnitelmat uusiksi.

T. Tuore leski

Valitettavasti oletti hoitaneet asiat huonosti. Meillä on henkivakuutukset, jotka kattavat asuntolainat, joten ei tulisi mitään taloudellisia ongelmia toisen kuolemasta. Päinvastoin.

Ilmeisesti ystävät eivät ole olleet oikeita ystäviä, jos jättävät tällaisessa tilanteessa. 

Vierailija
52/101 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mua periaatteen tasolla ärsyttää siskoni, joka on ollut 7 v kihloissa uuden miehen kanssa ja nostaa samalla leskeneläkettä. Eivät voi kuulemma mennä nainisiin, koska menettäisivät tuon eläkkeen. Molemmat ovat hyvätuloisia, silti kikkailevat valtion rahoja. Sisko on mennyt eteenpäin vuosia sitten, ei todellakaan tarvitse eläkettä mihinkään.

Vierailija
53/101 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän leskeneläkkeen maksamisen niin kauan kuin leski asuu yksin tai lastensa kanssa. Siinä vaiheessa maksamisen voisi kuitenkin lopettaa, kun leski muuttaa avoliittoon tai menee naimisiin.

Jumal auta, maksetaanko sitä vielä uudessakin suhteessa? Tuplarahastusta samalla tavaralla. Yhtä reilua kuin eräiden soputumiseläke.

Vierailija
54/101 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei puolisolle erossa koskaan makseta elatusapua. Vain lapsille maksetaan. Leskeneläke tulee puolisolle, eli kyse on eri asiasta.

Miksi leski on arvokkaampi kuin eronnut nainen? Tämähän alkaa kuulostamaan ihan...

Ihmesönköttäjä. Avioliitto on juridinen sopimus ja valtiovalta osallistuu tähän sillä tavalla että jos puoliso kuolee varhain, niin tavallaan leski hieman hyötyy niistä eläkkeistä, jotaka vainajalle jää maksamatta. Tämä ei liity millään tavalla naisten arvoon eikä eroamiseen. Lesken eläkettä maksetaan leskelle, leskihän voi myös olla mies.

Vierailija
55/101 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi vähän miettiä sanavalintojaan, niin joku kiinnostuisi keskustelemaan kanssasi.

Hyvinhän te täällä mulle vastailette. Mitä nyt kiertelette suoraa kysymystä, miksi toinen on arvokkaampi kuin toinen.

Jos et ole naimisissa, et ole leski etkä saa leskeneläkettä. Työttömyyskassaan kuuluva saa ansiosidonnaista päivärahaa, jos ei kuulu, niin pitää pärjätä peruspäivärahalla. Omia valintoja kumpikin.

Avioliitto on siis kuten työttömyyskassa? En ole kyllä koskaan älynnyt tienata avioliitolla. Mutta eikös siinä sitten kannata ottaa rikas mies, ettei joudu miestä elättämään?

Avioliitolla on juridisia vaikutuksia. Työttömyyskassaan liittyminen on verrattavissa vakuutuksen ottamiseen. Jos ei ota kotivakuutusta, on turha itkeä, miksi naapuri saa tulipalon satuttua vakuutuskorvauksia ja itse ei saa.

Jos haluat lopettaa Suomesta leskeneläkkeen, niin se ei poistu sillä, että valitat asiasta vauvapalstalla. Toki on mahdollista, että joku kansanedustajista tai ministereistä lukee tätä ja päättää viedä asiaa eteenpäin.

Miesten kannattaa ottaa mahdollisimman rikas vaimo, niin saa sitten hyvän elintason ja eläkkeen.

Vierailija
56/101 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mua periaatteen tasolla ärsyttää siskoni, joka on ollut 7 v kihloissa uuden miehen kanssa ja nostaa samalla leskeneläkettä. Eivät voi kuulemma mennä nainisiin, koska menettäisivät tuon eläkkeen. Molemmat ovat hyvätuloisia, silti kikkailevat valtion rahoja. Sisko on mennyt eteenpäin vuosia sitten, ei todellakaan tarvitse eläkettä mihinkään.

Siis naimisiin... :D

Vierailija
57/101 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopeutumiseläke ja leskeneläke suosivat laiskoja siivelläeläjiä. Näin se vain on. Jokainen on velvollinen hankkimaan eläkkeensä itse - kotirouville miehen on ostettava yksityiseläke, jos on varaa  kotonakin makoilla.

Vierailija
58/101 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieskin saa samoilla ehdoilla leskeneläkettä. Ei se ole mikään naisten eläke. Et varmaan kuulu myöskään työttömyyskassaa, koska mielestäsi kaikki työttömät ovat saman arvoisia?

Tuo nyt vaan on yksi etu avioliitossa.

t. Mies

Tottakai kuulun työttömyyskassaan. Käyn töissä. Mutta en tietenkään naimalla tienaa.

Ja millainen "mies" ei itseään elätä?

Vierailija
59/101 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän leskeneläkkeen maksamisen niin kauan kuin leski asuu yksin tai lastensa kanssa. Siinä vaiheessa maksamisen voisi kuitenkin lopettaa, kun leski muuttaa avoliittoon tai menee naimisiin.

Jumal auta, maksetaanko sitä vielä uudessakin suhteessa? Tuplarahastusta samalla tavaralla. Yhtä reilua kuin eräiden soputumiseläke.

Mikä tupla? Lesken eläke pienenee, jos menee uudestaa asvioon.

Vierailija
60/101 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksanut, enkä viitsinyt lähteä perään tappelemaan. Rahaa saa töistäkin.

No mitä sitten valitat. Mahdollisuus olisi ollut saada rahaa, mutta et sitä halunnut. Lesken lapsilla ei ole isää, joka maksaisi elatusmaksuja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän