Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teille tuli yllätyksenä kun aloitte ensimmäistä kertaa seurustella?

Vierailija
02.03.2018 |

Itsellä se, etten tajunnut pitää ystävistä kiinni kun nyhjättiin aina silloisen poikaystävän kanssa keskenämme. Ja se että ne ystävät kyllästyvät siihen jossain vaiheessa.

Onneksi tästä viisastuneena myöhemmissä suhteissa olen ottanut sekä kumppanin että ystävät huomioon tasapuolisesti.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hemmetin paljon se ekakerta sisäkkäin pojan kanssa voi sattua. Onneksi sitä piinaa kesti vain muutaman työnnön verran kun poikakaverilla tuli ja kaiken lisäksi sählättiin ilman kumia ja molemmat pikku huppelissa. Poikakaveri oli onnessaan ja minä lähinnä järkyttynyt pyyhkiessäni reisilleni ja lakanoille  sisältäni valuvaa ällöä sotkua. Meni siinä muutama viikko ennekuin homma uusittiin, mutta silloin se tehtiin selvin päin ja poika muisti myös käyttää kortsua. Itse jännitin ja mistään nautinnosta ei voi puhua. Vasta myöhemmin opin nauttimaan jännittämättä seksistä.  

Vierailija
22/39 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se miten paljon naiset tekevät asioita "koska kaikki tekevät/pitää tehdä", ja vertailevat/kilpailevat kavereihinsa. Järkyttävää. Kai oman tiensä kulkijoitakin on mutta harvassa? Medialukutaito myös heikkoa. Mainokset menevät täydestä ja aiheuttavat riittämättömyyden tunnetta. :(

Osaa ne miehetkin. Ensimmäinen poikaystäväni oli luonteeltaan suorittaja: hän oli suht menestynyt opinnoissa ja urallaan ja hänellä oli näiden suhteen selvät tavoitteet. Minun kanssani hän pyrki suorittamaan myös parisuhdetta - hän tunnusti minulle rakkauttaan lyhyehkön tuntemisen jälkeen ja suuttui, kun en vastannut samoilla sanoilla. Muutenkin hänellä tuntui olevan pikkutarkat näkemykset siitä, miten asioiden tulisi parisuhteessa mennä: ensin tavataan, tutustutaan, rakastutaan, kerrotaan se toiselle, jne. Minä en vastannut hänen odotuksiaan enkä käyttäytynyt hänen toivomallaan tavalla, joten tuotin pettymyksen. Hän reagoi tähän murjottamalla ja räjähtelemällä.

Hänellä oli paljon sellaista ajatusmallia, että "asioiden pitää mennä näin ja asiat tehdään näin kuten on aina tehty". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että seksiä saa vähemmän ku sinkkuna.

Vierailija
24/39 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se miten paljon naiset tekevät asioita "koska kaikki tekevät/pitää tehdä", ja vertailevat/kilpailevat kavereihinsa. Järkyttävää. Kai oman tiensä kulkijoitakin on mutta harvassa? Medialukutaito myös heikkoa. Mainokset menevät täydestä ja aiheuttavat riittämättömyyden tunnetta. :(

Osaa ne miehetkin. Ensimmäinen poikaystäväni oli luonteeltaan suorittaja: hän oli suht menestynyt opinnoissa ja urallaan ja hänellä oli näiden suhteen selvät tavoitteet. Minun kanssani hän pyrki suorittamaan myös parisuhdetta - hän tunnusti minulle rakkauttaan lyhyehkön tuntemisen jälkeen ja suuttui, kun en vastannut samoilla sanoilla. Muutenkin hänellä tuntui olevan pikkutarkat näkemykset siitä, miten asioiden tulisi parisuhteessa mennä: ensin tavataan, tutustutaan, rakastutaan, kerrotaan se toiselle, jne. Minä en vastannut hänen odotuksiaan enkä käyttäytynyt hänen toivomallaan tavalla, joten tuotin pettymyksen. Hän reagoi tähän murjottamalla ja räjähtelemällä.

Hänellä oli paljon sellaista ajatusmallia, että "asioiden pitää mennä näin ja asiat tehdään näin kuten on aina tehty". 

Tämän kirjoitti siis # 21.

Vierailija
25/39 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei parisuhde olekkaan peliä ja jatkuvaa draamaa. Vaan se voi olla useimmiten ihanaa, toisen kanssa on hyvä olla, toisesta oppii koko ajan uutta ja se vahvistaa. Tietysti ongelmiakin on, mutta kun niistä selvitään, on olo entistä varmempi.

Luulin, että suhteeseen kuuluu jatkuva riitely ja toiseen kyllästyminen. No ehkä ne tulevat myöhemmin. Silläkin lienee vaikutusta, etten ole koskaan seurustellut teininä enkä oppinut pelaamaan mitään peleijä. Olen vain oppinut olemaan ja pyrin siihen mihin muutenkin elämässä eli siihen, että olisi mukavaa ja onnellista useammin kuin surullista tai ahdistavaa.

Saa nähdä mitä elämä tuo, mutta toistaiseksi tämä ensimmäinen suhde on ollut parempaa kuin odotin enkä pistä vastaan vaikka jäisi viimeiseksi parisuhteeksi.

Vierailija
26/39 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Owner of a broken heart kirjoitti:

No mä luulin ennen, että kaksi ihmistä ihastuu ja rakastuu toisiinsa niin kuin vanhoissa disney elokuvissa.

Totuus oli toista. Naisen kanssa ihastumisen ja rakkauden peli on kuin shakkia, pitää koko ajan miettiä seuraavaa siirtoa. Jos tekstaat ja olet liian innokas nainen pitää sinua liian helppona ja heikkona. Liian asiallisesti keskustelu ei myöskään toimi vaan pitää vähän viljellä kaksimielisiä juttuja vaikka niitä ei normaalisti harrastaisi. Parhaaksi systeemiksi olen havainnut tällaiselle

Noin oli vähän herkälle miehelle seurustelemattomuuden. Parempi keskittyä harrastuksiin ja kavereihin. Seksipuolen voi hoitaa tinderissä ja vastaavissa sovelluksissa.

Noin oli sinun ja kyseisen naisen suhteessa.

Näin on ollut useamman naisen kanssa. Nainen on käynyt eniten kuumana silloin kun viesteihin vastaaminen kestää tai ei vastata ollenkaan. Outoa eikö?

Tuo on totta. Mies on tällöin itsevarma ja vahva, nainen odottaa kuumeisesti yhteydenottoa. Jatkuvasti rämpyttelevä jamppa on, tylsä.

Vierailija
27/39 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että mies voi olla yllättävän tyhmä. Itselleen itsestään selvät asiat ovatkin itseään vanhemmalle ihmiselle todella hankalaa käsittää. Hauskinta on, että samaan pakettiin kuuluu kaikkitietävyys ja ylimielisyys. Esim olin jo yläasteella kuullut psykan tunnilla miten anoreksia periytyy asenteiden mukana lapsille jos aina arvostelee vanhempana omaa ulkonäköään. Eikö tää yks älykääpiö joka kerta hissin peilistä ilmeillyt itselleen aina lastensa kuullen miksi ei voisi olla vähän komeampi ja olla vähän korkeammat poskipäät. Pidin itsestäänselvyytenä ettei tuollaisia hoeta kun lapset on paikalla, joten tuli yllätyksenä, että itseä reilusti vanhemnat miehet tai mies ei ollutkaan niin fiksu kuin esitti olevansa. Nykyisin muksut jo aikuisia ja paljon ongelmia.

Toisena tuli kaksoisstandardit. Mies saamennä, tulla ja olla tavoittamattomissa, mutta naista koskee eri säännöt. Kun kapinoin vastaan, miehen lähipiiri yritti painostaa ja kyttäsi menemisiä, mutta pidin pintani. Onnea miehen nykyiselle. Opin tuosta, että itsestään on vain pidettävä huolta.

Opin myös, että se kumppani ei halua aina sinulle parasta sinun itsesi kannalta vaan sitä mikä hyödyttää häntä eniten.

Vierailija
28/39 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä luulin ennen, että kaksi ihmistä ihastuu ja rakastuu toisiinsa niin kuin vanhoissa disney elokuvissa.

Totuus oli toista. Naisen kanssa ihastumisen ja rakkauden peli on kuin shakkia, pitää koko ajan miettiä seuraavaa siirtoa. Jos tekstaat ja olet liian innokas nainen pitää sinua liian helppona ja heikkona. Liian asiallisesti keskustelu ei myöskään toimi vaan pitää vähän viljellä kaksimielisiä juttuja vaikka niitä ei normaalisti harrastaisi. Parhaaksi systeemiksi olen havainnut tällaiselle

Noin oli vähän herkälle miehelle seurustelemattomuuden. Parempi keskittyä harrastuksiin ja kavereihin. Seksipuolen voi hoitaa tinderissä ja vastaavissa sovelluksissa.

Näin on ollut useamman naisen kanssa. Nainen on käynyt eniten kuumana silloin kun viesteihin vastaaminen kestää tai ei vastata ollenkaan. Outoa eikö?

Tuo on totta. Mies on tällöin itsevarma ja vahva, nainen odottaa kuumeisesti yhteydenottoa. Jatkuvasti rämpyttelevä jamppa on, tylsä.

Mitä nuorempi ja kokemattomampi nainen on, sitä paremmin tehoaa toi viesteihin vastaamattomuus. Sen sijaan näin aikuisiällä arvostan reilusti yhteyttä pitäviä miehiä.

Vierailija
29/39 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että mies voi olla yllättävän tyhmä. Itselleen itsestään selvät asiat ovatkin itseään vanhemmalle ihmiselle todella hankalaa käsittää. Hauskinta on, että samaan pakettiin kuuluu kaikkitietävyys ja ylimielisyys. Esim olin jo yläasteella kuullut psykan tunnilla miten anoreksia periytyy asenteiden mukana lapsille jos aina arvostelee vanhempana omaa ulkonäköään. Eikö tää yks älykääpiö joka kerta hissin peilistä ilmeillyt itselleen aina lastensa kuullen miksi ei voisi olla vähän komeampi ja olla vähän korkeammat poskipäät. Pidin itsestäänselvyytenä ettei tuollaisia hoeta kun lapset on paikalla, joten tuli yllätyksenä, että itseä reilusti vanhemnat miehet tai mies ei ollutkaan niin fiksu kuin esitti olevansa. Nykyisin muksut jo aikuisia ja paljon ongelmia.

Toisena tuli kaksoisstandardit. Mies saamennä, tulla ja olla tavoittamattomissa, mutta naista koskee eri säännöt. Kun kapinoin vastaan, miehen lähipiiri yritti painostaa ja kyttäsi menemisiä, mutta pidin pintani. Onnea miehen nykyiselle. Opin tuosta, että itsestään on vain pidettävä huolta.

Opin myös, että se kumppani ei halua aina sinulle parasta sinun itsesi kannalta vaan sitä mikä hyödyttää häntä eniten.

Korjailen omaa tekstiäni. Tiedän, että anoreksia ei johdu pelkästään jostain ulkonäköarvosteluista mutta tuota käsiteltiin anoreksiasta puhuttaessa. Tuollainen luova itsearviointi lasten kuullen on todella tuhoisaa ja vaikuttaa lapsiin ei-niin positiivisesti. Tätä pidin itsestäänselvyytenä, samoin kuin joukkoa muita juttuja jotka olivat jääneet selkäytimeen matkan varrelta. Opin siis sen että ikä ja miehuus ei ole synonyymi terveelle järjenkäytölle.

Vierailija
30/39 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuorempi ja kokemattomampi nainen on, sitä paremmin tehoaa toi viesteihin vastaamattomuus. Sen sijaan näin aikuisiällä arvostan reilusti yhteyttä pitäviä miehiä.

Voi olla kyse myös siitä, että tyypin viestien sisältö on samaa tasoa kuin täällä. Vielä epäviehättävämpää kuin pelkkä hiljaisuus.

Vierailija
31/39 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista että mua olisi koskaan yllättänyt mikään muu ekoissa suhteissani kuin se, miten isoja tunteet voi olla. 

Vierailija
32/39 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että aikuisella korkeasti koulutetulla ja loogisesti ajattelevalla miehellä voi olla naiiveja ja hölmöjä kuvitelmia parisuhteista ja rakkaudesta ja pikkutarkkoja odotuksia ja vaatimuksia sen suhteen, miten asioiden tulisi parisuhteessa edetä. 

Tämä.

Vierailija
33/39 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä se, että kun suhteeseen pääsee niin sen pitäminen on vielä vaikeampaa.

Naisten kanssa oleminen on kuin kuumilla hiilillä kävelyä, se on vain ajan kysymys kunnes naiselta tulee pakit, et voi ikinä luottaa siihen että tästä tulisi pitkä parisuhde.

Vierailija
34/39 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että vaikka minä miellyttäisin toista toden teolla, ja joustaisin paljon, niin se ei silti riitä, että toinen rakastaisi minua.

Mitä tuo edes tarkoittaa?

Vierailija
35/39 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi numero edeltä jatkaa edelleen. Yllätyin siitä, miten jotkut yrittävät pitää väkisin suhteissaan samaa dynamiikkaa kuin exänsä kanssa. Kun se ei onnistu, suututaan.

Yllätyin myös miten miehille on tärkeää retostella panojensa määrällä, mutta naisesta odotetaan kokenutta neitsyttä. Yllätyin myös miten toiset eivät halua kumppaninsa menneisyydestä kuulla mitään ja miten taas koko menneisyys pitäisi lakaista maton alle, sen sijaan oma menneisyys oli jotain aivan ihailtavaa. Yllätyksenä tuli miten miehet ottaa paljon itsestäänselvyytenä naisen kondiksen, mutta naisen pitäisi olla sisar hento valkoisena.

Vierailija
36/39 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että vaikka minä miellyttäisin toista toden teolla, ja joustaisin paljon, niin se ei silti riitä, että toinen rakastaisi minua.

Mitä tuo edes tarkoittaa?

Sitä, että vaikka sahaisit pääsi irti, se ei ala sen enempää rakastamaan sinua.

Vierailija
37/39 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä se, että kun suhteeseen pääsee niin sen pitäminen on vielä vaikeampaa.

Naisten kanssa oleminen on kuin kuumilla hiilillä kävelyä, se on vain ajan kysymys kunnes naiselta tulee pakit, et voi ikinä luottaa siihen että tästä tulisi pitkä parisuhde.

Tämä. Miehenä sitä ajattelee, että tässä pikkuhiljaa rakennetaan yhteistä historiaa ja koko ajan opitaan toisistamme ja lähestytään ja lopulta yhteinen historiakin kantaa ja ties mitä. Mutta ei. Nainen ei näe kokonaisuutta eikä menneitä vuosia. Miehen pitää joka päivä aamulla herätessään miettiä, millä saisi naisen pidettyä taas yhden päivän. Ja sitten kun se päivä tulee, että naisen mielestä ei kaikki ole niin kuin pitäisi, niin se on sitten absoluuttinen tuho kertalaakista. Ei neuvottelua, ei toista mahdollisuutta, ei mitään.

Vierailija
38/39 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ettei parisuhde olekkaan peliä ja jatkuvaa draamaa. Vaan se voi olla useimmiten ihanaa, toisen kanssa on hyvä olla, toisesta oppii koko ajan uutta ja se vahvistaa. Tietysti ongelmiakin on, mutta kun niistä selvitään, on olo entistä varmempi.

Luulin, että suhteeseen kuuluu jatkuva riitely ja toiseen kyllästyminen. No ehkä ne tulevat myöhemmin. Silläkin lienee vaikutusta, etten ole koskaan seurustellut teininä enkä oppinut pelaamaan mitään peleijä. Olen vain oppinut olemaan ja pyrin siihen mihin muutenkin elämässä eli siihen, että olisi mukavaa ja onnellista useammin kuin surullista tai ahdistavaa.

Saa nähdä mitä elämä tuo, mutta toistaiseksi tämä ensimmäinen suhde on ollut parempaa kuin odotin enkä pistä vastaan vaikka jäisi viimeiseksi parisuhteeksi.

Minä taas yllätyin siitä, miten paljon draamaa ja valtataistelua parisuhteessa voi olla, ihan kahden tavallisen introvertin välillä. Että ei välttämättä tule hyväksytyksi omana itsenään vaan koko ajan joutuu suorittamaan jotain kelvatakseen toiselle. Kokemattomana parikymppisenä kuvittelin parisuhteessa olemisen olevan jotain älyttömän hienoa ja autuaallista, mutta sitten kun lopulta päädyin suhteeseen, se olikin varsin stressaavaa. Enkä silloin edes tajunnut tilanteen olevan epäterve vaan pyrin pitämään kynsin hampain kiinni siitä ei-niin-hyvästä suhteesta. Jälkeenpäin olen ajatellut, että kokemattomuus ja sinkkuna oleminen on ihan ok, ainakin parempi vaihtoehto kuin huono suhde. Mutta mistäpä sitä oppisi jos ei virheitä tekemällä...

On kiva kuulla, että sinun ensimmäinen suhteesi on hyvä. Kaikkea hyvää teille.

21/24

Vierailija
39/39 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan poikakaverin kanssa yllätti se ujous ja miten se ei oikein itse koskaan aloittanut suutelua tai sitten yhtään mitään muutakaan. Olin itse kuitenkin jo silloin 18-vuotiaana pari kertaa ennen häntä seksiä harrastanut (yhden säädön kanssa), mutta siis ihan hulluna olisin halunnut sitä juuri hänen kanssaan. Aina suudellessa tuntui, että jotenkin pakotan sitä. Olin vissiin hämilläni sen takia, että yleensähän mediasta ja huhuista saadaan se kuva, että teinipojat haluaa aina ja panee kaikkea, mikä liikkuu. Joo, ei tuo versio. Oltiin jokunen kuukausi yhdessä, mutta kun se ei edes usein uskaltanut jutella ja mun piti hoitaa puhuminen, niin siihen jäi. Harmitti, kun olin ollut siihen aluksi tosi ihastunut.

Nyt olen 28v ja odotin kaksi vuotta sitten tapaamaltani, tutkinnon omaavan ja omillaan 18-vuotiaasta asti asuneen osaavan tämmöset pikkujutut kuin "kotityöt". Oletin väärin. Siis rakastan häntä ja nämä kotityöt ovat ainoa vaiva suhteessa. Ja jaksan nalkuttaa, koska saan sillä miehen perseen ylös sohvalta ja tekemään hommat. Ainoa mikä ärsyttää on, että niissä pitäisi joskus oikeasti mennä neuvomaan. Mies on 31v. Jos hän vailla valvontaa laittaa puhtaat pyykit telineeltä kaappiin, hän kirjaimellisesti ottaa vaatteesta kiinni ja runttaa sen kaappiin. Kiva oli tässä yksi aamu lähteä kiireellä kotoa ja ainoat puhtaat housut oli sitten tosiaan kamalassa rypyssä rytättynä muiden rytättyjen vaatteiden keskellä.

Tästä edespäin hyväksyn sen, että pyykit on mun juttu. Se ei haittaa yhtään. Ulkoistan tiskit ja roskien viennin kokonaan miehelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme