Huvittaa joidenkin sinkkuihmisten epärealistiset ja liian korkeat vaatimukset kumppaniehdokkailta.
Vaikka itse olisi 40+ vuotias rupsahtanut kaljamahainen työtön mies, jolla mielenterveysongelmia, niin eikös toiveena ole hoikka mutta oikeista kohdista muodokas, tarpeeksi nuori, iloinen ja hyväntuulinen, elämässään menestyvä nainen.
Ja naiset ne on melkein vielä vaativampia. Mies saattaa paremman puutteessa kelpuuttaa jonkun vaatimusten alittavan, mutta nainen ei. Juuri hänelle pitäisi löytyä se upea valioyksilö, joita on 1:1000. Tämä siitä huolimatta että itse sattuu olemaan vähän vaikea ja vaativa luonne muissakin asioissa, huumorintaju puutteellinen, erityisvaatimuksia löytyy sitten elämän eri osa-alueilla yhdestä sun triljoonasta asiasta jne.
Ei siis, anteeksi nyt vain, mikään ihme, että monet on sinkkuina. Eikä siinä mitään jos asenne olisikin, että mieluummin sinkkuna kuin ei-sen-oikean-kanssa. Mutta kun sitten kuitenkin valitetaan ja märistään sitä yksinäisyyttään.
Enkä halua yleistää, mutta tähän olen törmännyt ja olen huvittunut. Ehkä se rima vielä joskus alenee, kun on lopulta pakko todeta itselleenkin elämän realiteetit.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Ihan ymmärrettäväähän se rakkaudenkaipuu on, vaikka olisikin nirso. Nirsolla on sen verran järkeä, että ei kuluta aikaansa huonossa suhteessa, vaikka olisi kovakin halu asettua aloilleen, löytää oma rakas ja jakaa yhteinen koti, ehkä perustaa perhe ja biologinen kello tikittää. Tietysti voi harmittaa, ettei oikeaa ihmistä löydy, se on ihan luonnollista. Suurin osa ihmisistä haluaa parisuhteen ja se, ettei kumppania löydy, voi olla rankkakin asia. Luonteen vahvuudesta kertoo se, että silti etsii eikä tyydy huonoon. Ja onhan se tyytyminen kumppanillekin epäreilua.
Kuka haluaisi kuulla, että oma puoliso on kanssaan, koska ei parempaakaan saanut? Ei kukaan.
Upea kirjoitus!
Tulostakaa tämä jääkaappinne oveen, jotta muistatte, että on parempi olla yksin kuin huonossa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka itse olisi 40+ vuotias rupsahtanut kaljamahainen työtön mies, jolla mielenterveysongelmia, niin eikös toiveena ole hoikka mutta oikeista kohdista muodokas, tarpeeksi nuori, iloinen ja hyväntuulinen, elämässään menestyvä nainen.
Ei sillä ole paljon väliä, vaikka toukokussa tulee taas sixpäcki kunnolla esille, töitä on niin paljon kun jaksaa painaa, nuppikin suht kunnossa, ainakin kliinisesti. Tuommoiset naiset saavat niin paljon huomiota, että aina löytyy joku pidempi, komeampi, menestyneempi, supliikimpi mies hänelle.
Ainakin joksikin aikaa, ja sehän näyttäisi riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ymmärrettäväähän se rakkaudenkaipuu on, vaikka olisikin nirso. Nirsolla on sen verran järkeä, että ei kuluta aikaansa huonossa suhteessa, vaikka olisi kovakin halu asettua aloilleen, löytää oma rakas ja jakaa yhteinen koti, ehkä perustaa perhe ja biologinen kello tikittää. Tietysti voi harmittaa, ettei oikeaa ihmistä löydy, se on ihan luonnollista. Suurin osa ihmisistä haluaa parisuhteen ja se, ettei kumppania löydy, voi olla rankkakin asia. Luonteen vahvuudesta kertoo se, että silti etsii eikä tyydy huonoon. Ja onhan se tyytyminen kumppanillekin epäreilua.
Kuka haluaisi kuulla, että oma puoliso on kanssaan, koska ei parempaakaan saanut? Ei kukaan.
Upea kirjoitus!
Tulostakaa tämä jääkaappinne oveen, jotta muistatte, että on parempi olla yksin kuin huonossa suhteessa.
Tulostakaa vaan, mutta samalla muistakaa, että kaikki tyytyy, koska ei parempaakaan saanut. Eikä se estä tosirakkautta.
Miljoonannen kerran lähestulkoon: Ei naisten tarvitse tyytyä keneenkään mut sitten ei saa valittaa miten epistä on kun ei sitä täydellistä prinssiä löydy ja joutuu oleen yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo yllä olevat miesten odotukset mun mielestä yhtään liiallisia ole. Mietityttää vaan, että eikö naisen henkisillä ominaisuuksilla ole mitään väliä, tai sillä että toisen kanssa "klikkaa" henkisesti?
Minulla tuo kohta kuuluu muodossa "*kohtelee minua ystävällisesti".
Älyllisiä haasteita saan tarvittaessa kavereiden kanssa keskustelemalla. En siis tarvitse niitä
välttämättä naiselta.
Tuo on iso "turn off" suurimmalle osalle naisista. Ei nainen halua olla mikään maskotti tai näyttelyesine, jonka ajatuksilla ei ole mitään merkitystä, eikä varsinkaan halua miestä, jolle sellainen on ok. Sinusta näkyy läpi halveksunta. Pidät miehiä, tai ainakin itseäsi, älykkäämpänä kuin naisia, koska et edes odota mitään älyllistä vastinetta naiselta.
Ongelma muuttuikin nyt siihen muotoon, ettei minulla ole tarpeeksi vaatimuksia naisille? Muutenkin viime päivien teema tuntuu olevan palstalla se, että yksi jos toinenkin asia on osoittavinaan "halveksuntaa".
Naisten älykkyysjakauma on sellainen, että ylivoimaisesti suurin osa on älyltään keskimääräisiä. Käytännössä tämä ilmenee siten, ettei naisissa juurikaan ole sen enempää neroja kuin idioottejakaan. Miehillä käyrä on paljon loivempi: toisin sanoen miehissä on enemmän sekä idiootteja että neroja.
Kun tietää suunnilleen oman paikkansa kyseisellä käyrällä voi huomata, ettei vastaavia naisia ole paljoa olemassa, saati sitten saapuvilla oikean ikäisenä ja sinkkuna. En halua tarpeettomasti rajata potentiaalisia ehdokkaita pois "tutkastani" vaatimalla liikoja millään osa-alueella.
Vierailija kirjoitti:
Yleisimmät vaatimukset mitä olen nähnyt selailtuani naisten profiileja treffisivuilta on
- mies on vakituisessa työssä tai kouluttautumassa
- mies ja kyseinen nainen omaavat jotain samoja asioista, joista tykkäävät
- jos on lapsia, niin mies tulee toimeen lasten äidin kanssa ja huolehtii myös lapsistaan
- mies ei ole alkoholisti ja monet eivät pidä myöskään tupakanpoltosta.
- pitää ulkonäöstään huolta, mutta ei tarvitse miltään brad pitiltä näyttää (eli hoitaa hygeniansa ja käyttää puhtaita vaatteita)
- usein jossain määrin samanikäinen naisen kanssa
Nämä siis naisilla, jotka eivät ole mitään instagram malleja.
Nuo piirteet osuu lähes jokaiseen mieheen. Oliko noissa piirteissä jotain ylimitoitettua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo yllä olevat miesten odotukset mun mielestä yhtään liiallisia ole. Mietityttää vaan, että eikö naisen henkisillä ominaisuuksilla ole mitään väliä, tai sillä että toisen kanssa "klikkaa" henkisesti?
Älyllisiä haasteita saan tarvittaessa kavereiden kanssa keskustelemalla. En siis tarvitse niitä
välttämättä naiselta.
Tuo on iso "turn off" suurimmalle osalle naisista. Ei nainen halua olla mikään maskotti tai näyttelyesine, jonka ajatuksilla ei ole mitään merkitystä, eikä varsinkaan halua miestä, jolle sellainen on ok. Sinusta näkyy läpi halveksunta. Pidät miehiä, tai ainakin itseäsi, älykkäämpänä kuin naisia, koska et edes odota mitään älyllistä vastinetta naiselta.
Ongelma muuttuikin nyt siihen muotoon, ettei minulla ole tarpeeksi vaatimuksia naisille? Muutenkin viime päivien teema tuntuu olevan palstalla se, että yksi jos toinenkin asia on osoittavinaan "halveksuntaa".
Naisten älykkyysjakauma on sellainen, että ylivoimaisesti suurin osa on älyltään keskimääräisiä. Käytännössä tämä ilmenee siten, ettei naisissa juurikaan ole sen enempää neroja kuin idioottejakaan. Miehillä käyrä on paljon loivempi: toisin sanoen miehissä on enemmän sekä idiootteja että neroja.
Kun tietää suunnilleen oman paikkansa kyseisellä käyrällä voi huomata, ettei vastaavia naisia ole paljoa olemassa, saati sitten saapuvilla oikean ikäisenä ja sinkkuna. En halua tarpeettomasti rajata potentiaalisia ehdokkaita pois "tutkastani" vaatimalla liikoja millään osa-alueella.
Tunnen monia ihania ja älykkäitä naisia. Voisin harkita suhdetta heidän kanssaan, mutta kun oon varattu niin tyydyn nauttimaan keskusteluista heidän kanssaan.
Miksi tyytyä ysiin tai huonompaan jos voi saada kympin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tyytyä ysiin tai huonompaan jos voi saada kympin.
Aivan varmasti voi saada kympin... ainakin yhdeksi yöksi.
Vierailija kirjoitti:
Parempi ilman kuin huonon kanssa
Tarkoitit kai, että parempi ilman kuin omaa tasoa vastaavan kanssa?
Kun tätä ketjua lukee, tulee väkisinkin mieleen että "parempi yksin kuin huonossa suhteessa" tarkoittaa oikeasti että parempi yksin kuin omaa tasoaan vastaavan kanssa. Jos itse ei ole mikään valioyksilö, ei sellaista miestäkään saa. Pitää tyytyä omaan tasoonsa tai olla ilman.
Tässä keskustelussa on harhauduttu syrjäpoluille pahasti vaikka ap heti ensi kirjoituksessa kirjoitti mitä tarkoitaa joidenkin sinkkujen epärealistisilla vaatimuksilla. Ensinnäkään ei tarkoittanut kaikkia sinkkuja, vaan osaa heistä. Toisekseen se ei ole nirsoutta että haluaa potentiaalisen kumppanin olevan työssäkäyvä, fiksu, mukava, raha-asiansa huolehtiva. Ne on ihan normaaleja "vaatimuksia".
Ap kirjoitti näistä jotka itse on kaukana potentiaalisista ehdokkaista ja jotka silti vaatii ihan älyttömiä. Jos itse on kulahtanut seinäruusu lähiöräkälästä (vakkariasiakas) joka ei ole töissä käynytkään 15 vuoteen, on turha kuvitella kaupungin komeimman ja sporttisimman miehen katsahtavankaan suuntaansa. Kyllä se potentiaalinen kumppani todennäköisesti löytyy sieltä samasta räkälästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
välttämättä naiselta.
Onko sulla olemassa joku tieteellisesti oikeaksi todettu tutkimus tms. tuosta väitteestäsi koskien naisten ja miesten älykkyyttä? Itse selvästi pidät itseäsi kuuluvana sinne miesten kärkeen.
No, en osaa sanoa mikä on realistinen vaatimustaso kohdallasi, mutta sen voin sanoa, etten ainakaan itse haluaisi olla miehen kanssa, joka pitäisi minua tyhmempänä kuin itseään, eikä edes odottaisi minun kykenevän äykkääseen keskusteluun kanssaan.
Yliopistotutkinnon suorittaneita älykkäitä naisia on ihan varmasti enemmän kuin miehiä, en nyt ihan ymmärrä miten koet olevasi niin harvinaista laatua, ettet kokemaasi tasoasi olevaa naista löytäisi.
Luonnolliset parit muodostuvat kelvollisista yksilöistä 20-25 vuoden iässä. Paritta jääneet ovat jakojäännöksiä jotka eivät keskenään sovi muiden yksinäisten kanssa yhteen.
Ei kannata etsiä tietynlaista puolisoa vaan tietynlaista suhdetta. Suhteessa tiedät, voitko hyvin vai et.
Vaatimuksia saa ja pitää olla. Ei kai ole järkevää tai edes reilua alkaa suhteeseen ihmisen kanssa, joka ei miellytä? Ja vaikka itsellänikin niitä toiveita ja "vaatimuksia" ennakolta on, niin eihän se onneksi estä sitä, että ihastua voi myös ihmiseen, joka ei koko kriteerilistaa sitten lopulta täytäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
välttämättä naiselta.
Kyllä minä ainakin vaadin mieheltä myös sitä, ettei hänelle kelpaa vain juuri tuo yllä mainittu peruskiva näyttelyesine eli suomeksi pillu ja kodinhoitaja. Jos mies ei kaipaa mitään henkistä yhteyttä ja kiinnostavia keskusteluja niin ei se ole minusta parisuhde vaan enemmän joku asumisjärjestely. Ohis
Ihanaa, että menin naimisiin komean mutta hankalan miehen kanssa ja erottiin aikanaan, nyt saan nirsoilla loppuelämäni ihan täysillä ja olla rauhassa! Koska hankalaluonteista miestä en ota ja sen pitää olla vähintään yhtä komea kuin eksä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun täällä kerran muutkin omaatuntoaan kohottavat, miksen minäkin :'D
Eli mies 29v, piakkoin 30
Koulutuksena lukio ja ammattikoulu (alalta jolla työskentelen)
Vakituinen vuorotyö 12h vuoroin (paljon vapaata, mutta kierron aikana melko kiinni työssä)
Juuri maagiset 6 jalkaa, eli 183cm
Omat hiukset, mutta sukurasitetta on...
Ihan ok ulkonäkö, en atleetti, mutta lihaksiakin on melko fyysisen työn takia.
Selkeästi introvertti, mutta kahdestaan tai pienessä porukassa voin olla huomattavankin puhelias.
En tupakoi ja juon harvoin (ja vähän; en koskaan humalaan. En tykkää)
Hah. kaiketi myös keskimääräistä älykkäämpi kun jotain 120-130 antaneet nettitestit AO:ksi, mutta mitäpä niistä.
Ei lapsia (vielä)
Asuntovelkaa on, mutta suoriudun kuluista yksinkin hyvin ja säästöt ynnä sijoitukset laittamalla teuraaksi saisin melkein maksettua pois (ei näillä koroilla houkuta)
Mitä naiselta toivoisin:
Ennenkaikkea mukava, avarakatseinen ja herttainen (sekä suvaitsevainen mun välillä aspergermaisen ilmaisun suhteen)
Mielellään 24-28 (mutta en liiemmin aattele jos muuten on ihana ja 20-32 väliin osuis)
Pituus on plussa (170-183 välillä ainakin plussaa; kattelen mielelläni silmiin ilman niskan kivistyksia ;D)
Ei tarvii olla hoikka, mieluummin pyylevä, kuin luiseva
Nätit kasvot on iso plussa täytyy tunnustaa... Mut mä tuomitsen sen :p
Tahtoo lapsia, mutta ei kenen vain kanssa (haluan tutustua kunnolla, eli ei mielellään voimakasta biolgisen kellon raksutusta siksi).
Toivottavasti savuton, eikä ainakaan alkoholin ongelmakäyttäjä
Onko liian suuret toiveet?
Mulla menis ö-mappiin samantien jos ei erota sanaa omatunto ja itsetunto. Vaikutat yksinkertaiselta.
Tässäkin taas mun ajatusten kaaos ja oikoluvussa huti tuotti tälläsen. Siis aattelin sekä omantunnon keventämistä, että itsetunnon kohottamista; ajatus taas rakoillut kriuttisessä paikassa. Mut eipä hätiä, en noin suvaitsemattoman kanssa varmasti toimeen tulisikaan. Onnea oikolukevan prinssisi etsintään.
Onhan sillä, mutta siinä missä naiset unohtavat ne ensimmäiset ja siten tärkeimmät kynnykset, miehet ottavat ne esille.