Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maria Veitola yökylässä: Sami Yaffa & Meeri Koutaniemi

Vierailija
01.03.2018 |

Keskustellaan täällä 😊

Kommentit (503)

Vierailija
381/503 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille teille, joiden mielestä Meeri on teennäinen: tunsin Meerin yli 10 vuotta sitten samojen kaveriporukoiden ansiosta, ja ihan samanlainen oli silloinkin. Hieman iän myötä olemus rauhoittunut, mutta kenenpä ei olisi. Samassa mimmissä pirskahtelevaa energiaa ja hassuttelua, rohkeita/hulluja valintoja sekä syvällinen, pohdiskeleva puoli. Oon aina tykännyt Meeristä, vaikka osa vanhoista kavereista tuntuu pitävän "liian erikoisena" tai mitä milloinkin. Kateellisia ovat, kun toinen uskaltaa elää oman näköistä elämää ja itse ei ainakaan ihan täysin. Oma elämäni on mahdollisimman kaukana Meeristä tällä hetkellä, mutta oon iloinen hänen puolestaan. Kaunis, rohkea sielu silloin ja nyt.

Vierailija
382/503 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos Meeri vaan tykkää noista vaatteista? Pitäisikö mieluummin jakkupukuun pukeutua?

Jos on rikas ja hemmoteltu, tuskin kiinnostaa kolmannen maailman köyhien asiat pätkääkään.

Kiusaamisesta: eli jos on rikkaasta perheestä, ei voi olla kiusattu?

Meerihän sanoi, että se kiusaaminen sai hänet aggressiiviseksi ja siksi on varmaan alkanut jossain vaiheessa aukoa takaisin ja osansa ovat siitä saaneet ihmiset, jotka eivät välttämättä ole pahalla edes tarkoittaneet.

Mun koulussa rikkaasta perheestä oleva ampui kaksi ihmistä. Sitäkin taivasteltiin lehdissä, että miten "hyvästä perheestä" oleva voi tehdä niin. Noh, katsos kun se ei riipu siitä tilin saldosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/503 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan ihana pari ja jakso! Tuli rauhallinen ja hyvä olo.

Henki ja kommunikointi heidän välillä oli "hieman" erilaista kuin erään toisen ruoditun parin... Ei tarvittu teennäisiä hengitysharjoituksia ja päälle liimattua "henkisyyttä" tai "syvällisyyttä", josta kuitenkin huokuu paha olo läpi.

Kunnioitus, arvostus ja rakkaus olivat läsnä ja he olivat "samalla puolella" eikä toisiaan vastaan. Tosin onhan suhde tuorekin, mutta silti. Jatkakaa samaan malliin!

Tässä tuli totuus. He ovat samalla puolella! Sellaista näkee tosi harvoin. Edes julkkiksissa ei useinkaan löydy tuollaisia pareja, että molemmat ovat ylpeitä toisistaan, eivät häpeä toisiaan tai kilpaile toistensa kanssa. Osaavat edustaa yhdessä, koska molemmat ovat varmoja itsestään. Erittäin karismaattisen oloisia ihmisiä, varmasti ovat vielä hauskempia kun kamerat eivät ole kuvaamassa. Surkeet av-mammat täällä vaan kadehtii, sellaiset joiden elämä on jotain ihan muuta.

Vierailija
384/503 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäänihmisiä kirjoitti:

Ymmärtäkää että kiusamisen arvet seuraavat sinua hautaan asti. Toivottavasti tämä saa ihmisiä ymmärtämään että ihmistä ei voi kohdella kuin roskakori.

Olen itse puoliksi suomalainen.

Se että vielä aikuisena joutuu työpaikan taukohuoneessa puolustautumaan ja perustelemaan oma ulkomaalaistaustaista ruokavaliota, tukan väri, arvot ja tyyli niin menee kyllä toivo ihmisiin.

Miksi ihmiset ovat noin julmia?

Älä välitä - suomalaiset ovat vaan niin hirveän uteliaita muualta tulleita kohtaan ja toiset ovat vaan niin juntteja ja ymmärtämättömiä, että eivät oikein suvaitse mitään muita kun oman kylän pottunokkia.

Ja niinhän se on kaikilla, kaikki uusi ja erilainen kiinnostaa, mutta ikävää tietysti, jos se kiinnostus on negatiivissävytteistä.

Vierailija
385/503 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pari on kuin taideteos!

Vierailija
386/503 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa, että Sami löysi Meerin. ! En yleensä ole kiinnostunut julkisuuden henkilöistä, mutta tämä pari on enemmän - erilainen hyvällä tavalla. Onnea heille!

Vierailija
387/503 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mä en pitänyt Meerin puhetyyliä yhtään erikoisena? Minusta hän puhui ihan normaalisti, selkeästi. Onko mulla nyt joku perspektiiviharha vai elänkö jossakin kuplassa? Oikeastiko teistä hänellä oli teennäinen puhetapa?

Mä oon eläessäni tuntenut yhden samanlaisen puhujan. Tuttuni on fiksu ja hidas ja harkitsevainen, ei mikään yltiösosiaalinen. Joskus mietin myös yrittikö tuttuni peitellä murrettaan ja puhui siksi liioitellun selkeästi ja hitaasti, mutta ei kai sitä vuosia tarvitse peitellä. Puhetyyli loi kuitenkin tiettyä etäisyyttä muihin ihmisiin.

Vierailija
388/503 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi meidän av mamma-palstalaisten pitäis muka ajatella joidenkin muualla maailmassa vankilassa viruvien naisten kohtaloita? Kohtahan ne kuolee kumminkin. Ei kai niiden elämät ole ku yhtä köyhyyttä kehdosta hautaan. Ei kai niitä kukaan kaipaa. Kukaan ei edes muista minkä nimisiä ne olivat kuollessan. Arvottomia.

Kyl el salvadorilaisten naisvankien auttaminen on sillee hei tärkeämpää kuin jonkun laimeen kotimaisen yh-äidin joka jonottaa yhä pitenevissä leipäjonoissa jossain helsinginkadulla  pari muksua käsipuolessa. Ketä joku pitkäaikaistyötön suomalainen päihdeongelmainen yhäippä kuuden muksun kans kiinnostaa, lukea niistä tai kuvata niitä? Niitä salvadorilaisia voidaan auttaa vaiks kuvaamalla niitä kärsimyksiä sillee näkyväksi, oman turvallisuuden ja hengen uhalla, että te tyhmät tajuutte  täällä hyvinvoinnin ja yltäkylläisyyden maassa kuinka vaikeat olot siellä naisvankilassa on ja heräsitte auttamaan niitä. Olemaan solidaarisia, urpot. Ku te ette voi mitenkään tietää mitä kauheuksia maailmalla tapahtuu...

Ja on kait se nyt kivempaa kuvata lämpimässä kuin kädet kohmeessa pakkasessa jossain Pyllymurossa.

Vierailija
389/503 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on hyvä esimerkki siitä miten ikäero ei merkitse mitään kun ovat noin samanlaisia. Täysin eri asia kuin jokut pervopapat jotka tarkoituksella etsivät nuorempaa naista.

Ja sinähän tiedät jo parista virkkeestä, minkälaisia ihmiset ovat.

Vierailija
390/503 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on hyvä esimerkki siitä miten ikäero ei merkitse mitään kun ovat noin samanlaisia. Täysin eri asia kuin jokut pervopapat jotka tarkoituksella etsivät nuorempaa naista.

En ole kelle vastasit, mutta kyllähän sen aika paljon olemuksesta näkee että kemiat pelaa, ainakin tuossa jaksossa. 

Samaa ei voi sanoa monesta muusta parista, kuten edellisen jakson päähenkilöt. 

Vierailija
391/503 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jostain nettiartikkelista pätkä. Koskien Meerin Kahlo- fanitusta.

Kun Koutaniemeä katsoo, on pakko kysyä, mikä hänen suhteensa on Frida Kahloon. Tuuheissa kulmakarvoissaan Koutaniemi näyttää aivan 1900-luvun alussa eläneeltä meksikolaiselta taiteilijalta. Vaikutelmaa lisää fridamainen nuttura ja pitkät korvakorut.

”Frida on suuri esikuvani niin naisena kuin taiteilijanakin. Mummini näytti aivan Fridalta ja minä näytän mummilta.”

Kahlon päiväkirjat ovat Koutaniemelle tärkeitä. Hän samastuu varsinkin kohtiin, joissa Kahlo kuvaa toipumistaan pahasta liikenneonnettomuudesta, joka leimasi taiteilijan koko loppuelämää.

Koutaniemellä selviytyminen koulukiusaamisesta on ollut henkistä, mutta prosessi on samankaltainen.

”Frida on kannustanut olemaan yhtä hullu, välitön ja riippumaton toisten mielipiteistä.”

Koutaniemessä yhdistyy voimakas persoonallisuus ja halu työskennellä muiden puolesta. Suomessa häntä kyllästyttää individualistinen ilmapiiri.

Vierailija
392/503 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marialla ja Samilla oli kova kemia - katsoin että he olisivat parempi ja luontevampi pari kuin Sami ja Meeri! Maria kyllä vaikutti hieman "flirttailevan" Samille niin monille miesvierailleen (tai pitäisikö sanoa isännilleen), ehkä on vain flirtti tyyppi, ymmärrän kyllä tuon käyttäytymismallin, taidan olla itse hieman samanlainen... 

Vierailija
393/503 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kelle vastasit, mutta kyllähän sen aika paljon olemuksesta näkee että kemiat pelaa, ainakin tuossa jaksossa. 

Samaa ei voi sanoa monesta muusta parista, kuten edellisen jakson päähenkilöt. 

Jos mulla olis Veitola kylässä, niin voin taata, että olemus olisi aika erilainen kuin silloin kun hän ei ole paikalla.

Vierailija
394/503 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marialla ja Samilla oli kova kemia - katsoin että he olisivat parempi ja luontevampi pari kuin Sami ja Meeri! Maria kyllä vaikutti hieman "flirttailevan" Samille niin monille miesvierailleen (tai pitäisikö sanoa isännilleen), ehkä on vain flirtti tyyppi, ymmärrän kyllä tuon käyttäytymismallin, taidan olla itse hieman samanlainen... 

Niin no , Mariahan varasti Dannynkin Erikalta heidän jaksossaan.. Aikamoinen flirtti oli päällä jo silloin.

Vierailija
395/503 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koira älähtää...

Vierailija
396/503 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arghhh kirjoitti:

Tästä keskustelusta niin hohkaa läpi järkyttävä ymmärrättömyys, typeryyttä maailmaa ja muita ihmisiä kohtaan. Teidän takianne ihmisiä vieläkin kiusataan.

Niin monet ovat niin kaukana omasta ihmisyydestä ja luonnosta että pitää sitten olla katellinen tai vähätellä tämän naisen upeita viisauksia!

Kun olet rauhallinen, mutkaton ja ajattelevainen niin heti olet silmätikkuna.

Ymmärtäkää että kiusatulla ihmisellä kasvaa jättimäinen panssari. Ette voi kuvitellakkaan mikä helvetti käy läpi.

Eikö todellakaan heru ymmärrystä tietyille elämänvalinnoille tai käyttättymiselle?

Alapeukuttakaa joukolla jos se saa teidät tuntemasn tärkeiksi tai sillä että voitte jonkun kukistaa.

Mitä vaahtoat siellä, ei täällä ketään kiusattuja kiusaa, mutta enpä jaksa uskoa että toi Meeri on koulukiusattu ollut, joku samassa koulussa ollut jo sanoi että oli suosittu ja kaikenmaailman oppilastoiminnassa mukana, ei kuulosta kovin ahdistuneelta ja kiusatulta.

Vaikuttaa naiselta joka esittää roolia ja etsii itselleen elämäntarinaa, koska haluaisi olla suuri taiteilija esim kuin frida kahlo, mutta on itse elänyt etuoikeutettua ja helppoa elämää, joten etsii tragedioita maailmalta.

En tiedä, jotenkin vielä kovin raakile ihmisenä, vaikutti mun silmään ja korvaan vain "kakaralta" jolla on rooli.

No huhhuh mitä tekstiä. Yhtäkkiä pitäisi uskoa yhden palstalaisen kommenttia siitä että häntä ei ole kiusattu. Tiedät varmaan että nettiin voi kuka tahansa kirjoittaa ja vähätellä toisten kokemuksia anonyymisti. Eiköhän Meeri tiedä itse sen onko häntä koulukiusattu vai ei. Ja PS. Kaikki ei tule julkisuuteen kertoen kuinka on koulukiusattuja, mutta jotkut ovat ja joillekkin ne jättävät syvät arvet. Ihme ettei sitä saada loppumaan kun täälläkin yritetään vähätellä.

Neekerimanneksi oli yläasteella haukuttu.

Vierailija
397/503 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arghhh kirjoitti:

Tästä keskustelusta niin hohkaa läpi järkyttävä ymmärrättömyys, typeryyttä maailmaa ja muita ihmisiä kohtaan. Teidän takianne ihmisiä vieläkin kiusataan.

Niin monet ovat niin kaukana omasta ihmisyydestä ja luonnosta että pitää sitten olla katellinen tai vähätellä tämän naisen upeita viisauksia!

Kun olet rauhallinen, mutkaton ja ajattelevainen niin heti olet silmätikkuna.

Ymmärtäkää että kiusatulla ihmisellä kasvaa jättimäinen panssari. Ette voi kuvitellakkaan mikä helvetti käy läpi.

Eikö todellakaan heru ymmärrystä tietyille elämänvalinnoille tai käyttättymiselle?

Alapeukuttakaa joukolla jos se saa teidät tuntemasn tärkeiksi tai sillä että voitte jonkun kukistaa.

Mitä vaahtoat siellä, ei täällä ketään kiusattuja kiusaa, mutta enpä jaksa uskoa että toi Meeri on koulukiusattu ollut, joku samassa koulussa ollut jo sanoi että oli suosittu ja kaikenmaailman oppilastoiminnassa mukana, ei kuulosta kovin ahdistuneelta ja kiusatulta.

Vaikuttaa naiselta joka esittää roolia ja etsii itselleen elämäntarinaa, koska haluaisi olla suuri taiteilija esim kuin frida kahlo, mutta on itse elänyt etuoikeutettua ja helppoa elämää, joten etsii tragedioita maailmalta.

En tiedä, jotenkin vielä kovin raakile ihmisenä, vaikutti mun silmään ja korvaan vain "kakaralta" jolla on rooli.

No huhhuh mitä tekstiä. Yhtäkkiä pitäisi uskoa yhden palstalaisen kommenttia siitä että häntä ei ole kiusattu. Tiedät varmaan että nettiin voi kuka tahansa kirjoittaa ja vähätellä toisten kokemuksia anonyymisti. Eiköhän Meeri tiedä itse sen onko häntä koulukiusattu vai ei. Ja PS. Kaikki ei tule julkisuuteen kertoen kuinka on koulukiusattuja, mutta jotkut ovat ja joillekkin ne jättävät syvät arvet. Ihme ettei sitä saada loppumaan kun täälläkin yritetään vähätellä.

En tietenkään usko kaikkea mitä netssä kirjotetaan, mutta jostain syystä se kommentti kyllä vaikutti ihan uskottavalta että tämä meeri on ollut oppilastoimikunnassa, suosittu ja rikkaan perheen lapsi. Siltä se juuri vaikuttaakin, tuon ottamansa hippiroolin takaa. Kyllä mulla ihmistuntemusta on senverran että uskon ennemmin tuohon, kuin että hänellä kovin rankkaa olisi lapsena ollut koulussa. 

Etsii selvästi itseään eikä ole löytänyt, haluaisi omata rankan menneisyyden kuten vaikka frida kahlo, joka eli vaikean elämän. Ja onhan tolla selvästi ollut varaa matkustella ja ties mitä, ei ole kokenut vaikeuksia omassa elämässään, vaikein taitaa olla se neljä vuotta kestänyt ihmissuhde josta puhui, eikä sekään kuulostanut vaikeelta.

Esittää aivan turhaan tuhkimon roolia, kun näkyy läpi että on aina ollut etuoikeutettu ja "lellitty" kuitenkin. Olen varma tästä käytöksen perusteella.

"On ollut varaa matkustella" juu. Varaa tonnin lippuun ja toisen elämiseen. Sitten koettaa valokuvia myymällä paikata budjettia. Voittamansa valokuvauspalkinnon 5000€ laittoi velkojen lyhentäminen, kun nuo matkat tahtoo mennä miinuksen puolelle.

Vierailija
398/503 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisitkö roskat? Priceless :'D

Vierailija
399/503 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä jostain nettiartikkelista pätkä. Koskien Meerin Kahlo- fanitusta.

Kun Koutaniemeä katsoo, on pakko kysyä, mikä hänen suhteensa on Frida Kahloon. Tuuheissa kulmakarvoissaan Koutaniemi näyttää aivan 1900-luvun alussa eläneeltä meksikolaiselta taiteilijalta. Vaikutelmaa lisää fridamainen nuttura ja pitkät korvakorut.

”Frida on suuri esikuvani niin naisena kuin taiteilijanakin. Mummini näytti aivan Fridalta ja minä näytän mummilta.”

Kahlon päiväkirjat ovat Koutaniemelle tärkeitä. Hän samastuu varsinkin kohtiin, joissa Kahlo kuvaa toipumistaan pahasta liikenneonnettomuudesta, joka leimasi taiteilijan koko loppuelämää.

Koutaniemellä selviytyminen koulukiusaamisesta on ollut henkistä, mutta prosessi on samankaltainen.

”Frida on kannustanut olemaan yhtä hullu, välitön ja riippumaton toisten mielipiteistä.”

Koutaniemessä yhdistyy voimakas persoonallisuus ja halu työskennellä muiden puolesta. Suomessa häntä kyllästyttää individualistinen ilmapiiri.

Jossain aiemmassa kommentissa tuli opastusta "niille jotka väittävät Koutaniemen matkivan Kahloa" että molemmat matkivat afrikkailaisuutta..  ;)

Vierailija
400/503 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaakaan tietenkin tuntematta välittyy naisista erilainen kuva. Yhdennäköisyys tai päiväkirjojen lukeminenei tee automaattisesti persoonalta samanlaista.