Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmisten yleinen väärinkäsitys ärsyttää?

Vierailija
01.03.2018 |

Mua esimerkiksi se kun niin pirun tietäväisinä muka puhutaan botoxilla täytetyistä huulista.

Kommentit (2598)

Vierailija
1601/2598 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää se väärinkäsitys, että Q-kirjain äännettäsiin G-kirjaimen äänteenä!

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Q

Vierailija
1602/2598 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein kaikki USAaa koskevat keskustelut ovat niin taynna vaarinkasityksia ja aitoa tietamattomyytta etta en tieda mista aloittaisi.

No koita nyt jostain aloittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1603/2598 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vela N39 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että sterilisaatioon tarvitaan puolison lupa, tai että lääkäri voi kieltäytyä antamasta lähetettä sterilisaatioon.

Minulla kävi näin vuonna 2000, terveyskeskuksessa. Menin yksityiselle, siellä ei miehen mielipiteestä kyselty.

Myös 2009 (Tampere): jonoon kahdella lähetteellä, molemmat tk-lääkärit kysyivät siviilisäätyä ja selittivät, ettei miehen mielipidettä tarvita, koska ei oltu vielä aviossa.

2017 Pori: "muista pyytää sitten mieheltä kirjallinen lupa, kun kerran olette avioliitossa".

Minä: " Entäs, jos otan eron? Onko se sitten isä, veli, kummisetä vai posteljooni kuka lisääntymisestäni päättää?!"

Hoitaja: "hetkinen, kysyn lääkäriltä.. ..ahaa, selvisi, että nykyään ei lupaa tarvita, mutta kyllä on hyvä kertoa puolisolle noin isosta päätöksestä".

Eli vaativat joskus lupia edelleen eivätkä ymmärrä, ettei suurin osa ole pimittämässä tietoa puolisolta. Se nyt vaan on hirveä ihmisoikeusrikkomus että joku muu saisi tuosta asiasta päättää kuin ihminen itse. On melko noloa myös. Mun mies sanoi, että totta kai hän kirjoittaa mulle luvan, mutta en halua, koska se on MUN asia, ei kenenkään muun.

Tismalleen samaa mieltä. Itse ottaisin ennemmin avioeron, kun antaisin jonkun toisen päättää tällaisesta asiasta puolestani. Miten mun lisääntymiskyky voisi millään olla kenenkään muun asia kuin mun itseni. Mitä sekään kenellekään kuuluu kertovatko parisuhteessa olevat ihmiset näitä toisilleen. Käsittämätöntä kontrollointia ja itsemääräämisoikeuden loukkausta. Eihän tämä voi enää nykyaikana olla tottakaan...

Lain mukaan asia kyllä kuuluu myös sille puolisolle, ja hoitohenkilöstön on toimittava lain mukaan, ihan ymmärrettävistä syistä.

Ei kuulu minkään lain mukaan puolisolle.

Vierailija
1604/2598 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein kaikki USAaa koskevat keskustelut ovat niin taynna vaarinkasityksia ja aitoa tietamattomyytta etta en tieda mista aloittaisi.

Onko sekin sitten pelkkä väärinkäsitys, että teillä siellä Pietarissa ei ole kohta muuta syötävää kuin kaalia?

Vierailija
1605/2598 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että rauhoittavat ja mielialalääkkeet ovat yksi ja sama asia.

Vierailija
1606/2598 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen moni puhuu äidin ja sikiön yhteisestä verenkierrosta. Sellaista ei tietenkään ole.

Vierailija
1607/2598 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vela N39 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että sterilisaatioon tarvitaan puolison lupa, tai että lääkäri voi kieltäytyä antamasta lähetettä sterilisaatioon.

Minulla kävi näin vuonna 2000, terveyskeskuksessa. Menin yksityiselle, siellä ei miehen mielipiteestä kyselty.

Myös 2009 (Tampere): jonoon kahdella lähetteellä, molemmat tk-lääkärit kysyivät siviilisäätyä ja selittivät, ettei miehen mielipidettä tarvita, koska ei oltu vielä aviossa.

2017 Pori: "muista pyytää sitten mieheltä kirjallinen lupa, kun kerran olette avioliitossa".

Minä: " Entäs, jos otan eron? Onko se sitten isä, veli, kummisetä vai posteljooni kuka lisääntymisestäni päättää?!"

Hoitaja: "hetkinen, kysyn lääkäriltä.. ..ahaa, selvisi, että nykyään ei lupaa tarvita, mutta kyllä on hyvä kertoa puolisolle noin isosta päätöksestä".

Eli vaativat joskus lupia edelleen eivätkä ymmärrä, ettei suurin osa ole pimittämässä tietoa puolisolta. Se nyt vaan on hirveä ihmisoikeusrikkomus että joku muu saisi tuosta asiasta päättää kuin ihminen itse. On melko noloa myös. Mun mies sanoi, että totta kai hän kirjoittaa mulle luvan, mutta en halua, koska se on MUN asia, ei kenenkään muun.

Tismalleen samaa mieltä. Itse ottaisin ennemmin avioeron, kun antaisin jonkun toisen päättää tällaisesta asiasta puolestani. Miten mun lisääntymiskyky voisi millään olla kenenkään muun asia kuin mun itseni. Mitä sekään kenellekään kuuluu kertovatko parisuhteessa olevat ihmiset näitä toisilleen. Käsittämätöntä kontrollointia ja itsemääräämisoikeuden loukkausta. Eihän tämä voi enää nykyaikana olla tottakaan...

Lain mukaan asia kyllä kuuluu myös sille puolisolle, ja hoitohenkilöstön on toimittava lain mukaan, ihan ymmärrettävistä syistä.

Onpas ärsyttävä väärinkäsitys sulla.

Steriloimislaki ja -asetus on toista mieltä.

Vierailija
1608/2598 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että yksinhuoltaja on köyhä ja/tai epäonnistunut

Vierailija
1609/2598 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää se väärinkäsitys, että Q-kirjain äännettäsiin G-kirjaimen äänteenä!

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Q

Kyllä! Mikä ihmeen guu? Ei sellaista ole olemassakaan.

Vierailija
1610/2598 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kellään muullahan ei voi olla omakohtaista kokemusta tai tietoa asiasta, vain sinulla.

40 vuotta jatkuvaa asumista enemman kuin kahden viikon turistilla. :D

Vierailija
1611/2598 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koita nyt jostain aloittaa.

Suomalaiset toitottaa etta USAssa ei ole sosiaaliturvaa. Wrong.

Vierailija
1612/2598 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sekin sitten pelkkä väärinkäsitys, että teillä siellä Pietarissa ei ole kohta muuta syötävää kuin kaalia?

Taas kasitettiin vaarin, kirjoitan USAsta.

Vierailija
1613/2598 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kaikki seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvat olisivat vihrvas äänestäjiä ja uskoisivat genderideologiaan

Vierailija
1614/2598 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuella eläisin leveämmin

(Tässä ei ymmärretä, että kuka vaan voi sitä hakea, perustuu laskelmaan. Eli eikun hakemaan vaan, ja jos laskelmat niin näyttää niin onnea vaan leveään elämään. Jos laskelma ei niin näytä, olit väärässä. Saat jo enemmän.)

Vierailija
1615/2598 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vela N39 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse lain mukaan olla lupaa puolisolta.

Vierailija
1616/2598 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että yksinhuoltaja on köyhä ja/tai epäonnistunut

Sama,

Olen yh ja olen hyvin toimeen tuleva.

Vierailija
1617/2598 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vela N39 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse lain mukaan olla lupaa puolisolta.

Mitäpä jos vaikka opettelisit lukemaan tuon lapsellisen kiukuttelun sijaan.

Tuossa aiemminhan sanottiin:

"Miten mun lisääntymiskyky voisi millään olla kenenkään muun asia kuin mun itseni.Mitä sekään kenellekään kuuluu kertovatko parisuhteessa olevat ihmiset näitä toisilleen. Käsittämätöntä kontrollointia ja itsemääräämisoikeuden loukkausta. Eihän tämä voi enää nykyaikana olla tottakaan..."

Ja siihen otettiin kantaa. Ei siinä vastineessa mistään luvasta puhuttukaan.

Vierailija
1618/2598 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleistys että jos rakastavaisila on iso ikäero, nuorempi etsii aina muka isä- tai äitihahmoa vnhemmasta. Oikeasti joskus vaan persoonat ja sielut kohtaa.

Toinen on evoluutioteoria. On muka nykytiedettä, vaikka todellisuudessa se oli kirjoitettuna jo 600 eKr, muinainen pakanauskomus siis. Ja "todisteita" ei edelleenkään ole: kaikki maakasvit ovat muka yhden maalle ajelehtineen merilevän jälkeläisiä! Merilevä kuolee ja kuivuu  maalla muutamassa tunnissa/päivässä (testaapa itse). Ja jos levä ajautuu maalle, se on valmiiksi jo kuollut. Mietipä väfhän sitäkin, missä ovat kasvien välimuodot? Kehittyikö ruususta mansikka vai miten? Todellisuudessa Raamattu kertoo totuuden: Luoja oi joka kasvin tuottamaan OMAA siementään. Sama pätee eläimiin ja ihmisiin, apina synnyttää vain apinoita ja ihminen ihmisiä. Muu on uskottelua.

Alienit istutti meidät planeetalle huvikseen. Jumala voi silti olla olemassa tai sitten ei. Voidaan olla kehitytty alkulimasta tai sitten ei. Itse en usko mihinkään rankaisevaan isäpersoonajumalaan (jota kiinnostaa esim. näkyvätkö naisen hiukset tai olkapäät tai nilkat, tai abortit, tai kasvissyönti tai että muistitko jättää sille jonkun lahjuksen johki kukkulalle).

Mutta sinäkään, edellinen, et tiedä sen enempää kuin kukaan muu, joten mietipä sitä ihan itseksesi.

Vierailija
1619/2598 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kun ihmiset luulevat että islam on rauhan ja rakkauden uskonto

Vierailija
1620/2598 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen on evoluutioteoria. On muka nykytiedettä, vaikka todellisuudessa se oli kirjoitettuna jo 600 eKr, muinainen pakanauskomus siis. Ja "todisteita" ei edelleenkään ole: kaikki maakasvit ovat muka yhden maalle ajelehtineen merilevän jälkeläisiä! Merilevä kuolee ja kuivuu  maalla muutamassa tunnissa/päivässä (testaapa itse). Ja jos levä ajautuu maalle, se on valmiiksi jo kuollut. Mietipä väfhän sitäkin, missä ovat kasvien välimuodot? Kehittyikö ruususta mansikka vai miten? Todellisuudessa Raamattu kertoo totuuden: Luoja oi joka kasvin tuottamaan OMAA siementään. Sama pätee eläimiin ja ihmisiin, apina synnyttää vain apinoita ja ihminen ihmisiä. Muu on uskottelua.

Haluaisin nähdä, kun sinä istutat nurmikkoa.

"Ei voi olla, että nurmikko voisi vain kasvaa koko pihalla ilman, että joku sen sinne luo. Miten muka kaikki eteläpihan ruohonkorret voisivat saada alkunsa yhdestä pohjoispihan ruohonkorresta? Jos ruohonkorren repii irti, niin eihän se siitä minnekään lisäänny, vaan kuivuu ja kuolee! Kyllä kaikki ruohonkorret täytyy sovitella pihamaahan yksitellen paikoilleen, neulepuikkoa apuna käyttäen."

Me muut olemme onneksi kuulleet esim. siemenistä, juurista ja siitä, että kasvit kasvavat ja leviävät pikku hiljaa kun niiden vain antaa olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi