Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Intialainen ruoka

Vierailija
26.02.2018 |

Vinkkejä parhaisiin intialaisiin ruokiin? Intialaisissa ja nepalilaisissa ravintoloissa on aina ihanaa erittäin pitkäjyväistä ja kuohkeaa basmatiriisiä, miten sellaista saisi tehtyä kotona? Mistä ostatte parhaat mausteet?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepalilaiset ravintolat eivät ole mistään kotoisin. Ruoka ei maistu miltään. Intialaiset ovat ihania.

Vierailija
2/55 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan mausteet etnisistä kaupoista ja samoin riisin, tavallisissa kaupoissa myytävä riisi on ns. vanhaa, etnisissä myytävä on tuoretta, edellisen satokauden riisiä.

Hyvään intialaiseen ruokaan joutuu tekemään itse sen maustekastikkeen, siis se paksunnetaan sipulilla esim. mutta siitä saa ihan autenttista.

Tässä on esim. hyvä resepti-

http://www.spiceupthecurry.com/shahi-paneer-recipe-restaurant-style/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta itämaisesta kaupasta riisi ja mausteet. Tavallisesta marketista et saa vastaavia.

Vierailija
4/55 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö tykkää kun esim. kana korman tekee ihan valmiskastikkeesta. Jos oikeasti haluaa hyvää niin ostaa lammasta ja tekee tulisen kastikkeen sille. Itse tehty naan leipä voittaa kaupan leivän ihan varmasti. Palak paneer on hyvää ja sen voi tehdä kaupasta saatavast kotijuustosta tai jos oikein helpon arkiruoan tekee niin sitten mifusta vaikka ei se silloin enää sama ruoka ole. Lisäksi pitää tehdä aina mangolassia.

Vierailija
5/55 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä voisinkin kysellä, onko kukaan uskaltanut kokeilla Arlan uutuustuotetta https://www.arla.fi/tuotteet/apetina-paneer-225g-520746/? 

Vierailija
6/55 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAHAA!! Tässä kuukauden vinkki laiskoille kokeille.

Keität sen ihan tavallisen basmati-pussiriisin normaalisti. Kaada vedet pois. Laita pussi TAKASIN kattilaan ja kansi päälle. Kattila tietenkin pois liedeltä. Anna olla vajaa 10 minuuttia ja vóila sulla on sitä itämaisten ravintoloiden kuohkeaa riisiä. Keksin tän vahingossa.

Vierailija
7/55 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Namaskaar ei ole kallis ravintola, ja niitä on joka kulmassa, kandee mennä sinne syömään.

Googleta Tikka masala -resepti. :)

Vierailija
8/55 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään todella paljon intialaisten ravintoloiden ruoista, ja tärkeä osa kokonaisuutta on minusta ihanan rasvainen naan-leipä, jota on suht helppo tehdä kotonakin, netissä on hyviä ohjeita.

Aloin tykätä intialaisesta ruoasta ollessani kasvissyöjä, ja vielä nykyäänkin valitsen aina tarka dal -linssimuhennoksen.

Vierailija
9/55 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nepalilaiset ravintolat eivät ole mistään kotoisin. Ruoka ei maistu miltään. Intialaiset ovat ihania.

Nepalilainen ruoka on kyllä hyvin erilaista kuin intialainen, mutta ei mautonta :D

Vierailija
10/55 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jollain linkkiä johonkin herkulliseen naan-leipään jonka saisi kotioloissa ihanan mehukkaaksi ja herkulliseksi? Olen koettanut joitain nettiohjeita, mutta tulos ei koskaan ole toivotunlainen...

Vierailija
11/55 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa asuva intialainen ihmetteli, miksi kaikki Suomen nepalilaiset ravintolat tarjoavat pohjoisintialaista ruokaa, mutta yksikään ei tarjoa nepalilaista ruokaa. Itsekin olen sitä mieltä, että Suomessa en erottaisi kummassa olen.

Vierailija
12/55 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko jollain linkkiä johonkin herkulliseen naan-leipään jonka saisi kotioloissa ihanan mehukkaaksi ja herkulliseksi? Olen koettanut joitain nettiohjeita, mutta tulos ei koskaan ole toivotunlainen...

Kompromisseja voi yrittää, mutta aito naan ei suomalaisin kotikonstein onnistu. Se pitää paistaa tandoorissa, jossa lämpö nousee yli 400 asteeseen. Siksi en edes yritä, vaan syön naania vain ravintolassa.

Vierailija
13/55 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oma suosikkini-

https://minimalistbaker.com/easy-vegan-naan/

Jos ei ole vegaani, niin tuohon voi laittaa tavallista jogurttia, superhelppo resepti ja tosi hyvä lopputulos mielestäni.

Vierailija
14/55 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kompromisseja voi yrittää, mutta aito naan ei suomalaisin kotikonstein onnistu. Se pitää paistaa tandoorissa, jossa lämpö nousee yli 400 asteeseen. Siksi en edes yritä, vaan syön naania vain ravintolassa.

Suomessa ei ole kovin monessa ravintolassa tandooria, nekin tekee tavallisessa uunissa naanin....

Vierailija
15/55 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen sitä toivotunlaista naanleipää. Mielestäni saa huomattavasti ravintolan naan leipää paremman, kun leipoo leivän johon laittaa hieman jugurttia ja kananmunan lisäksi voitelee voilla pinnan. Painelee leivän litteäksi pellille ja voi laittaa pintaan voisulan päälle haluamiaan mausteita. 

Vierailija
16/55 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain paikallisesta intialaisesta lounasravintolasta sellaisen ripulin, etten ole enää uskaltanut mennä uudestaan. Kuuluuko asiaan?

Vierailija
17/55 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Currya vaan joka paikkaan niin kaikki on Intiaanilaista ruokaa.

Vierailija
18/55 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia intialaisesta ripulista?! Kuumottaako kun chicken masalat valuu shortsin puntista??

Vierailija
19/55 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa ostan Nepalilaista ruokaa kotiin. Se on hyvää. Annos on niin valtava, että siitä syö kolme kertaa. Mangolassi on turhan imelä. Salaatti karmea: tehty halvimmasta mitä tukusta saa.

Tuloksena on joka kerta paisunut maha ja kuvotus. Uskoisin, että nyt riitti. Ruoka on pitkälle jalostettua kuidutonta mössöä. Sitä syötyään himoitsee hedelmiä, marjoja, kalaa, höyrytettyjä luomukasviksia, ruisleipää. Nam!

Vierailija
20/55 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan mausteet etnisistä kaupoista ja samoin riisin, tavallisissa kaupoissa myytävä riisi on ns. vanhaa, etnisissä myytävä on tuoretta, edellisen satokauden riisiä.

Hyvään intialaiseen ruokaan joutuu tekemään itse sen maustekastikkeen, siis se paksunnetaan sipulilla esim. mutta siitä saa ihan autenttista.

Tässä on esim. hyvä resepti-

http://www.spiceupthecurry.com/shahi-paneer-recipe-restaurant-style/

Jännä 😂😂😂

Hyvät riisilajikkeet kuten basmatiriisi on parhaimmillaan useiden vuosien päästä sadonkorjuusta. Asiantuntijoita riittää mutta todellakaan ei edellisen sadon riisiä edes käytetä jos suinkin on mahdollista käyttää levänneitä jyviä.

T. Intiaa tunteva

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän