Kirpputorin hinnoittelu
Kävin pitkästä aikaa kirppiksillä. Vanhoilla tutuilla, hyväksi todetuilla sekä uudella. Hieman hämmästyin, hinnat ovat nousseet pilviin, vaikka pöytävuokrat ovat laskeneet. Suurin osa pöydistä oli muuttuneet kiinan roina pöydiksi, koruja yms aliexpressistä tai wishiltä (kiinalaiset laput oli kii) ja nämä 1€ tuotteet oli 5-8€... Takeista katselin yhtä kasten OK kuntoista icepeakin välikausitakkia, hp 40€... Lisäksi oli kun olisi palannut takaisin 90 luvulle, tavara vanhaa ja kulahtanutta. Mitä o tapahtunut kirppistelylle??? Ennen ostin 75% tavaroista ja hyvää sai halvalla, nyt pääsen samalla tai jopa halvemmalla kun marssin kauppaan ostamaan ne uutena.
Kommentit (388)
Vien eräälle kirpparille tavaroita, joita en tarvitse. Kirppari hinnoittelee ja laittaa esille. kk pöytä 10e, myyntisummasta 40% kirpulle.
Helppo tapa. Omia hienompia ja kalliimpia myyn fasessa tai tori.fi.
Olen antanut lasten leluja, kirjoja, ym. ilmaiseksikin.
Kirpparitavarat kallistunut.
Sitä ihmettelen, ilmoituksissa..."pesu jää ostajalle"....yäk
Vierailija kirjoitti:
Itse teen paljon hyviä vaatelöytöjä kirppareilta, ja nimenomaan merkkivaatteita. Toki olen valmis maksamaan uudenveroisesta Gantin hupparista 20€ ja jonkun mielestä se on kirpparille törkyhinta. Mielessäni sopiva hinta vs uusi vastaava. Toki jotkut yrittää pyytää jostain loppuunpestystä nukkarievustakin samaa hintaa...
Minäkin teen, ostan mieluummin kirppikseltä käytettyjä laatumerkkejä kuin samalla hinnalla uusia halppiksia. Lapsetkin kulkee käytetyissä merkkivaatteissa. Minulle vaatteen alkuperällä on merkitystä, joten suosin käytettynäkin niitä merkkejä, joita pidän vastuullisina. Nämä menee yleensä vielä hyvin kaupaksi sitten kun jäävät meille pieniksi :)
Kyllähän se, että netissä ihmiset maksaa enemmän monista tuotteista, vaikuttaa siihen, että livekirpparillakin pyydetään enemmän. Ei välttämättä mene kaupaksi, mutta jotkut myyjät sanoo, ettei tinkivaraa ole. Jos ei mene, myyn netissä.
Itse olen viennyt vaateita,astioita,kenkiä,laukkuja ymm.Hyviä lahjotuksena vida. Mitä en jaksanut kantaa noin 4-5km itä-Helsingin alue. esim.Jättänyt uffa .Olen myös punasen ristin konti viennyt pidemmälle siis kävelyreiteiltäni. Löytänyt työtömien hyväksi kirppis jossa kohtuu hinnat todella Myllypuron metroaseman takana ja ihanat myyjät!. Uff .Vida itis/ kuin Pelastusarmeja Myllypuro.Jos heillä ei tarjouspäiviä:Tuteiden hinnat korkeamat kuin ostaisin tuoteen Prisma, city market hemppa hömppä tai tokman Itä-keskus! Jos olet hintatietoinen seuraat hintoja.Saat edulimsemmin uutta ja liikeistä ostetuna. Jalkineet jos ostat kirppis, et tiedä onko käyttäjällä ollut jalka sisla tai kynsisieni? Käytetyjen kenkien käsitely maksaa niiltä.Kannataako ostaa halvalla ne?Myllypuron ostoskeskus on myös itse myynti kirpputori pöydät. Miksi niitä sanotaan?Jätetään tuoteet myyntiin. Myyjät ihania,tuote hinat pilvissä .Kuka hinta tietoinen lähtee maksaa enemän ,kun saa samat tuoteet alenus myynistä halvemalla.Punanen konti,eli punasen ristin.On turvalinen .Kaikki materiaalit ennen myyntiä,höyry pestään.Tietysti on netti kirpis,en niitä osaa käytää.Kulema on hyviä halpoja tuoteita.Ei mitään roskaa.
Bolivar kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoille sopivin hinta olisi mielestäni 1-3€, pokkarit max 1€. Jos on kyseessä joku arvoteos niin sitten enemmän. Tavallisesta vanhahkosta romaanista 4€ on liikaa.
Kyllä romaaneille sopivin hinta on max 0,50e.
Mä olen pyytänyt kovakantisista 2€, pokkareista 0,50€. Joskus menee useitakin noilla hinnoilla. Kyllä 0,50€ uudehkosta kerran luetusta siististä kovakantisesta on todella vähän, ei tuohon hintaan viitsi kirppikselle roudata, annan ennemmin ystäville ja työkavereille.
Jatkan (307) vielä, sitä taas en ymmärrä kun vanhoista lehdistä pyydetään euroa tai joskus enemmänkin. Jos on siisti ja uudehko maksan korkeintaan 0,50€ /kpl, usein saa halvemmallakin.
Mitkä ovat pääkaupunkiseudun parhaat kirppikset nykyisin? Nyt alkoi tehdä mieli lähteä kirppistelemään.
Mikä olisi sopiva hinta pitkälle villakangantakille joka on uudenveroinen vaikka on roikkunut vaatehuoneessa lähes 10 vuotta? Malli on klassinen, ostin liian pienen ja käyttökertoja on alle 20.
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi sopiva hinta pitkälle villakangantakille joka on uudenveroinen vaikka on roikkunut vaatehuoneessa lähes 10 vuotta? Malli on klassinen, ostin liian pienen ja käyttökertoja on alle 20.
Jos on laatumerkki kuten Sand, voisin maksaa jopa 40 e, muuten 5-10. Moni ostaja haluaa pestä kirppisvaatteen ennen käyttöä ja villakangastakin kohdalla se tarkoittaa 30 euron pesulakäyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on huvittavaa miten osa ihmisistä kuvittelee saavansa kaiken käytännössä lahjoituksina ja on pöyristynyt jos joku ei halua antaa omaisuuttaan lähes ilmaiseksi. Kirppikselle pitäisi heidän mielestään tuoda siis vain nykyaikaista, muodikasta ja priimaa vaatetta, mutta siitä ei saisi mitään hintaa pyytää. Ostakaa itse uutena 100€ välikausihaalari ja pistäkää se 4 eurolla myyntiin tai 100€ suksipaketti 5€ niin katsotaan toimiiko se hyväntekeväisyyshalu toisinkin päin. Tajuatteko, että jotta kirppareilla olisi mitään myytävää, jonkun on täytynyt ne ensin uutena ostaa. Miksi toisten pitäisi kustantaa teidän lastenne vaatettamien? Jos ei halua hyväkuntoisesta kunnolla maksaa, pitää kelpuuttaa huonompikuntoista. Onko käynyt mielessä, että se raha tulee muissakin lapsiperheissä enemmän kuin tarpeeseen. Rikkaat voivat lahjoittaa ilmaiseksi.
Ei kukaan tänä päivänä maksa mistään enää mitään just siitä syystä että kun hetken odottelee ja seuraa nettiä niin joku lahjoittaa saman ilmaiseksi. Rikkaammat ihmiset vie leivän köyhimpien suusta, tässäkin asiassa. Joidenkin on pakko yrittää myydä tavaroita, halvalla, että saisi laskut maksettua. Nyt ei saa mitään kaupaksi eurollakaan kun rikkaammat lahjoittaa ilmaiseksi koska eivät jaksa tai viitsi sitä myymisen hankaluutta. Mitä siitä sitten seuraa? Moni päätyy toimeentulotuen asiakkaaksi ja sitten ollaan taas veronmaksajien kukkarolla.
Minulla on juuri nyt pöytä helsinkiläisellä kirpputorilla (jossa ei huolita myyntiin ”kiinankrääsää”).
Minulla on myynnissä kaikkea ylimääräistä, mitä kotoa löytyy ja myytävät tavarat ovat hyväkuntoisia.
Kauppa käy tosi hyvin!
Vierailija kirjoitti:
En ole pariin vuoteen käynyt nyt kirppiksillä. Ennen ostin tosi paljon vaatteita itselleni ja lapsille kirppiksiltä.
Sitten tosiaan hinnat hilautuivat liian korkeiksi käytetyistä tavaroista ja vaatteista, jos nyt ylipäänsä enää jotain kelvollista ostettavaa löytyi.
Kävin itsekin välillä myymässä, mutta sitten pöytävuokrat haukkasivat niin ison myynnistä, ettei joidenkin kymppien takia jaksanut nähdä vaivaa. Olisi pitänyt myydä myydä paljon enemmän tai kalliimmalla saadakseen jotain hyötyä. Muutkin varmaan huomasivat saman ja jäljelle jäivät ”vakkaripöydät” viikosta toiseen samoine tuotteineen ja halpiskrääsineen.
Kierrätys on hieno asia ja ennen oli kiva kierrellä kirppiksellä shoppailemassa. Myöhemmin koin sen ajanhukaksi kun mitään ei löytynyt.
Järkeä on oikeastaan siinä kohtaa, jos myytävää on paljon ja seassa muutamia kalliimpia juttuja.
Muutaman vuoden välein otan pöydän, kun lapselta jäänyt läjäpäin pieneksi sisä- ja ulkovaatetta ja kenkiä. Etenkin lasten kengät menneet kaikki joka kerralla. Toki on olleet siistit ja vain yhdellä lapsella käytössä.
Kaupallisessa toiminnassa voi äänestää jaloin, mutta virastossa ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ovat pääkaupunkiseudun parhaat kirppikset nykyisin? Nyt alkoi tehdä mieli lähteä kirppistelemään.
Minusta Fidoissa on kohtuullisen hyvät valikoimat ja ok hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Bolivar kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoille sopivin hinta olisi mielestäni 1-3€, pokkarit max 1€. Jos on kyseessä joku arvoteos niin sitten enemmän. Tavallisesta vanhahkosta romaanista 4€ on liikaa.
Kyllä romaaneille sopivin hinta on max 0,50e.
Mä olen pyytänyt kovakantisista 2€, pokkareista 0,50€. Joskus menee useitakin noilla hinnoilla. Kyllä 0,50€ uudehkosta kerran luetusta siististä kovakantisesta on todella vähän, ei tuohon hintaan viitsi kirppikselle roudata, annan ennemmin ystäville ja työkavereille.
Mieluummin kannattaakin antaa ystäville tai työkavereille. Itse vien kirjaston kierrätyshyllyyn, uutuudet taasen saa luettua kirjastosta. Käytetystä pokkarista en maksaisi senttiäkään.
Mtv3:n Kirppiksen kingi -ohjelmassa eräs myyjä halusi ensin kirjastosta poistetusta Muumi-kirjasta 100€, sitten hinta laski kolmeenkymppiin...kansissa muovit, ei ollut kirja alkuperäisessä kunnossa. Oikea hinta tuolle ehkä 2€! No, eipä mennyt kaupaksi...
Hinnoitteluissa on kyllä vaihtelua, eivätkä liian kalliit tavarat kirpputoreilla kaupaksi mene.
Huonokuntoista tai likaista kirjaa en ostaisi käytettynä, enkä kyllä myisikään koska en sellaisia omista. Mutta siististi pokkarista voisin maksaa tuon 0,50€ ja jos uudehko niin jopa euron. Uusi pokkarikin, kaupassa siis, voi maksaa kympin, ehkä nykyisin ylikin. Monet pokkarit olen ostanut alelaarista tyyliin kolme kympillä.
Joskus näkee vielä VHS-kasetteja jossain myytävänä, tai C-kasetteja. Ihan oikeesti, ostaako niitä joku?
Vierailija kirjoitti:
Mtv3:n Kirppiksen kingi -ohjelmassa eräs myyjä halusi ensin kirjastosta poistetusta Muumi-kirjasta 100€, sitten hinta laski kolmeenkymppiin...kansissa muovit, ei ollut kirja alkuperäisessä kunnossa. Oikea hinta tuolle ehkä 2€! No, eipä mennyt kaupaksi...
Hinnoitteluissa on kyllä vaihtelua, eivätkä liian kalliit tavarat kirpputoreilla kaupaksi mene.
Tätä ihmettelin itsekin. Oli muijalla kovat luulot kirjaston poistokirjan suhteen. Eihän se mikään keräilykappale ole, kun siinä on kirjaston koodit ym. muovitettuna. Sitä se sitten nosteli ja tyrkytti ja lopuksi vielä ihmetteli, ettei kukaan sitä halunnut.
Kirppiskauppa kannattaa, jos saa lahjoituksena merkkivaatteita tai ostaa tse liian paljon tavaraa.
Itse ostan vain tarvittavia vaatteita lapsille. Myyn kalliimmat eli tyyliin haalarit aina torissa ja loput laitan pakettina superhalvalla torissa. Ennen vein kirpparille, mutta ei siinä hommassa ollut mitään järkeä. Voittaja oli lähinnö se kirppiksen pitäjä ja itse tein hirveästi työtä.
Kaverini kehuu, miten hänellä aina käy kirppiskauppa hyvin ja voittoa tulee. No tulehan sitä, kun myy superhalvalla merkkivaatteita. Mutta joku on ne merkkivaatteet hänelle ostanut ensin. Että en nyt kovin panisi painoa näille, jotka kehuu kuin kuinka kirppiskauppa käy. Siihen on syynsä eikä se syy ole kovin taloudellinen sille perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinnoitteluissa on kyllä vaihtelua, eivätkä liian kalliit tavarat kirpputoreilla kaupaksi mene.Tätä ihmettelin itsekin. Oli muijalla kovat luulot kirjaston poistokirjan suhteen. Eihän se mikään keräilykappale ole, kun siinä on kirjaston koodit ym. muovitettuna. Sitä se sitten nosteli ja tyrkytti ja lopuksi vielä ihmetteli, ettei kukaan sitä halunnut.
Jotkut kuvittelee että oli tuote mikä tahansa, kunhan siinä on muumikuva, sen arvo on satasen :D
Minä olen kyllä hyvin saanut kirpparilla menemään lasten ja kohtalaisesti omiakin vaatteita. Alle 1e hintaisia en paljon viitsi sinne viedä, ei maksa vaivaa, mutta 1-5e hinnoilla lasten perusvaatteet menee hyvin. 5e toki vaan jostain ihan priimakuntoisista vaatteista, suurin osa halvempaa. Käyn siivoamassa joka päivä ja täydentämässä viikon mittaan. Voittoa tulee aina yli 100e/viikko (tästä on jo vähennetty pöytävuokra). Mutta en tiedä maksaako vaivaa, hirveä hommahan siinä on ja aina jää tavaraa myymättäkin. Olen siirtynyt enemmän fb-kirppiksille, sekä ostamaan että myymään. Sisävaatteet settinä ja kalliimmat sitten yksittäin, luulen että tämä on osasyy siihen miksi livekirppiksellä on nykyään huonompaa tavaraa, moni myy ylimääräiset heti fb:ssä. Nyt kokeilin eka kertaa laittaa myyntiin vähänkäytetty.fi, saa nähdä miten hyvin toimii.