Kirpputorin hinnoittelu
Kävin pitkästä aikaa kirppiksillä. Vanhoilla tutuilla, hyväksi todetuilla sekä uudella. Hieman hämmästyin, hinnat ovat nousseet pilviin, vaikka pöytävuokrat ovat laskeneet. Suurin osa pöydistä oli muuttuneet kiinan roina pöydiksi, koruja yms aliexpressistä tai wishiltä (kiinalaiset laput oli kii) ja nämä 1€ tuotteet oli 5-8€... Takeista katselin yhtä kasten OK kuntoista icepeakin välikausitakkia, hp 40€... Lisäksi oli kun olisi palannut takaisin 90 luvulle, tavara vanhaa ja kulahtanutta. Mitä o tapahtunut kirppistelylle??? Ennen ostin 75% tavaroista ja hyvää sai halvalla, nyt pääsen samalla tai jopa halvemmalla kun marssin kauppaan ostamaan ne uutena.
Kommentit (388)
Ensin pitää maksaa kirppispöytä, sitten kollata kaapit ja pähkäillä jokaiselle tavaralle hinta, raapustaa tekstit ja hinnat lappuihin, kiinnittää hintalaput, roudata kamat kirppikselle ja järjestellä pöytä. Sitten pitäisi myydä roimalla tappiolla.
Eihän muussakaan tehdä kannattamatonta duunia tappiolla. Miksi kirppistouhu tekee tässä poikkeuksen, että sitä pitäisi tehdä tappiolla? Parempi kun tekee sitten ihan hyväntekeväisyyttä ja lahjottelee, jos ei sillä rahalla ole niin väliä. Ei ne tavarat ole itellekään mitään ilmaisia olleet, joten miksi niiden pitäisi olla muille ilmaisia?
Kiinankrääsän myynti kirppareilla hyvin todennäköisesti vähenee jatkossa . Olen niin iloinen. Vihaan sitä uutta roinaa, mitä kirppareilla myydään osassa pöytiä. Mielestäni pitäisi kokonaan kieltää kaiken muun kuin käytetyn tavaran myynti kirppiksillä ja kirpparinpitäjän tulisi valvoa, etteivät luokattoman markkinaroinan kauppiaat pilaa kirppistä.
Vierailija kirjoitti:
Mtv3:n Kirppiksen kingi -ohjelmassa eräs myyjä halusi ensin kirjastosta poistetusta Muumi-kirjasta 100€, sitten hinta laski kolmeenkymppiin...kansissa muovit, ei ollut kirja alkuperäisessä kunnossa. Oikea hinta tuolle ehkä 2€! No, eipä mennyt kaupaksi...
Hinnoitteluissa on kyllä vaihtelua, eivätkä liian kalliit tavarat kirpputoreilla kaupaksi mene.
Tämä Muumi-kirja oli vielä kirjaston poistotuote.
Jos hyväkuntoista tavaraa pitää roskiin laittaa niin lahjoittakaa edes Vailla Vakinaista ry:lle tai Hope ry:lle! Tulevat hakemaan jos lähellä tai jos kauempaa niin voi postittaa. Sais moni oikeasti avuntarvitsija vaatteita itselleen/lapselleen. Siis moni asunnoton tai esim. just tuon Hope Ry:n kautta joku todella kovia kokenut lapsiperhe sais lapsilleen vaatetta.
Muistan kun itse hinnoittelin omat tuotteet sellaisella hinnalla kuin ne itse olisin halunnut ostaa (1-4 €, sen mukaan minkä kuntoinen oli), kävihän siinä sitten niin, ettei siitä juuri plussalle päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Itse vein juuri ison määrän tavaraa myyntiin Turussa. Hinta max 2 euroa kappale. Tänään mennyt 28 tavaraa/vaatetta, eli mukavasti kauppa käy.
Mikä kirppis ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on huvittavaa miten osa ihmisistä kuvittelee saavansa kaiken käytännössä lahjoituksina ja on pöyristynyt jos joku ei halua antaa omaisuuttaan lähes ilmaiseksi. Kirppikselle pitäisi heidän mielestään tuoda siis vain nykyaikaista, muodikasta ja priimaa vaatetta, mutta siitä ei saisi mitään hintaa pyytää. Ostakaa itse uutena 100€ välikausihaalari ja pistäkää se 4 eurolla myyntiin tai 100€ suksipaketti 5€ niin katsotaan toimiiko se hyväntekeväisyyshalu toisinkin päin. Tajuatteko, että jotta kirppareilla olisi mitään myytävää, jonkun on täytynyt ne ensin uutena ostaa. Miksi toisten pitäisi kustantaa teidän lastenne vaatettamien? Jos ei halua hyväkuntoisesta kunnolla maksaa, pitää kelpuuttaa huonompikuntoista. Onko käynyt mielessä, että se raha tulee muissakin lapsiperheissä enemmän kuin tarpeeseen. Rikkaat voivat lahjoittaa ilmaiseksi.
Ei kukaan tänä päivänä maksa mistään enää mitään just siitä syystä että kun hetken odottelee ja seuraa nettiä niin joku lahjoittaa saman ilmaiseksi. Rikkaammat ihmiset vie leivän köyhimpien suusta, tässäkin asiassa. Joidenkin on pakko yrittää myydä tavaroita, halvalla, että saisi laskut maksettua. Nyt ei saa mitään kaupaksi eurollakaan kun rikkaammat lahjoittaa ilmaiseksi koska eivät jaksa tai viitsi sitä myymisen hankaluutta. Mitä siitä sitten seuraa? Moni päätyy toimeentulotuen asiakkaaksi ja sitten ollaan taas veronmaksajien kukkarolla.
Minulla on juuri nyt pöytä helsinkiläisellä kirpputorilla (jossa ei huolita myyntiin ”kiinankrääsää”).
Minulla on myynnissä kaikkea ylimääräistä, mitä kotoa löytyy ja myytävät tavarat ovat hyväkuntoisia.
Kauppa käy tosi hyvin!
Kyllä kait nyt Helsinginkokoisessa kaupungissa kauppa käy hyvin :D Ihan eri asia täällä pienissä kaupungeissa: myynti on niin hidasta että ihmiset ennemmin lahjoittaa pois kuin jemmaa viikkokausia kirppispöydissä ja odottaa josko joku huomaisi ja ostaisi. Helsingin kirppiksillä varmasti käy päivässä enemmän ostajia kuin pikkukaupungissa kuukaudessa.
Näin juuri! Ei täällä voi päästä voitolle myymällä jotain 0,50-1 e tavaraa, koska sellaisia menee pari päivässä. Eri asia olisi, jos ostajia olisi niin paljon, että joka päivä saisi täydentää. Usein kehotetaan siistimään pöytä lähes päivittäin, mutta täällä ei tosiaan tarvitse! Ainoa keino päästä voitolle on myydä tavaraa, joka on ainakin noin kympin arvoista eli jotain keräily- tai merkkitavaraa. On ihan turha haaveilla kirpparimyynnistä, jos nurkissa pyörii ylimääräisiä tavallisia astioita, kirjoja ja lasten pieniksi jääneitä vaatteita. Toki viikkovuokrakin on täällä yleensä pienempi, mutta ei niin paljon, että kannattaisi.
No mä vien joka kevät ja syksy kirppikselle tavaraa ja pidän pöytää pari viikkoa. Viimeksi tilitys oli 380€ eli ei nyt mikään upea summa, mutta ihan ok tavarasta, mitä ei enää mihinkään tarvitse. Hinnat ihan 0.1€-30€ ja yhden muovipussillisen vein uffiin, kaikki muu meni. Jotain merkkivaatteita oli mukana, joille laitoin kalliimman hinnan ja menivät nekin. Kyseessä 50000 asukkaan kaupunki. Varmaan riippuu vähän paikkakunnastakin miten myy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin viime kesänä Hietsun kirppiksellä myymässä lasten vaatteita, kirjoja ja DVD-leffoja. Mentiin paikalle vähän ennen kahdeksaa aamulla ja sateen yllätettyä lähdettiin pois klo 14 aikaan. Tuossa ajassa saatiin 870€ voittoa.
Meillä oli esim useampi POP:n välikausitakki, toppatakkia ja lasketteluasua myynnissä. Lisäksi teini-pojan vaatteet ja merkkikengät menivät lähes kaikki kaupaksi. Hintakaan ei voinut olla liian kallista, kun teki kuitenkin noun hyvin kauppansa.Saitte voittoa....oliko nuo tavarat teille hankittu ilmaiseksi?
Onhan ne voitu saada vaikka lahjaksi :) Ja te voitoista joka keskustelussa saivartelevat voisitte jo viimein ymmärtää että kirppismyynnissä voitoksi sanotaan sitä summaa mikä pöytävuokran jälkeen jää käteen. Ei puhuta yrityksen voitoista. Yksinkertaisenkin ihmisen luulisi tämän jo oppineen.
Se ei ole voittoa, vaan "myyntiä". Myyntiä tuli sen ja sen verran.
Olen ostanut vaatteita kirppareilta ihan jopa hintaan 15e. Vaate on ollut kiva ja hyväkuntoinen, niin miksi en maksaisi? Jos olen 100% varma, että tulen käyttämään vaatetta paljon, olen valmis siitä maksamaan ihan vaikka uuden vaatteen hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin viime kesänä Hietsun kirppiksellä myymässä lasten vaatteita, kirjoja ja DVD-leffoja. Mentiin paikalle vähän ennen kahdeksaa aamulla ja sateen yllätettyä lähdettiin pois klo 14 aikaan. Tuossa ajassa saatiin 870€ voittoa.
Meillä oli esim useampi POP:n välikausitakki, toppatakkia ja lasketteluasua myynnissä. Lisäksi teini-pojan vaatteet ja merkkikengät menivät lähes kaikki kaupaksi. Hintakaan ei voinut olla liian kallista, kun teki kuitenkin noun hyvin kauppansa.Saitte voittoa....oliko nuo tavarat teille hankittu ilmaiseksi?
Onhan ne voitu saada vaikka lahjaksi :) Ja te voitoista joka keskustelussa saivartelevat voisitte jo viimein ymmärtää että kirppismyynnissä voitoksi sanotaan sitä summaa mikä pöytävuokran jälkeen jää käteen. Ei puhuta yrityksen voitoista. Yksinkertaisenkin ihmisen luulisi tämän jo oppineen.
Mitäs minä just tuossa edellä kirjoitin? tummensin että ehkä paremmin hoksaat, nyt ei tarvitse kuin yrittää ymmärtää lause :D
Vierailija kirjoitti:
Joo, oon kanssa huomannut saman, ihan kulahtaneista ja nukkaantuneista paidoista pyydetään 5-9e. Ihan käsittämätöntä.
Kysyntä ruokkii tarjontaa, älä maksa noita hintoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs minä just tuossa edellä kirjoitin? tummensin että ehkä paremmin hoksaat, nyt ei tarvitse kuin yrittää ymmärtää lause :D
Jos itse ymmärrät väärin, ei se tarkoita että voit omaa luuloa totuutena vahventaa.
Kyllä joutui taas tänään äänestää jaloillaan seudun suosituimmalla kirpparilla, hinnat ovat kohonneet naurettavuuksiin ja samalla laatu mennyt luokattomaksi.
Jengi myy lähes puhki kuluneita lasten Adidas verkkareita 7 eurolla, saman merkin aikuisten huppari, jos kaksi isoa kestotahraa näkyvillä paikoilla 25 euroa.
Miesten nukkaantuneita huppareita 25-30 euroa, koska aito billabong tai peak performance.
Onneksi ei ole pakko ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut vaatteita kirppareilta ihan jopa hintaan 15e. Vaate on ollut kiva ja hyväkuntoinen, niin miksi en maksaisi? Jos olen 100% varma, että tulen käyttämään vaatetta paljon, olen valmis siitä maksamaan ihan vaikka uuden vaatteen hinnan.
Ostan kaiken kirppareilta ja mielestäni jostain erittäin hyväkuntoisesta Marimekon takista 40 euroa on ihan ok hinta. Oon muutaman kerran maksanut suunnilleen sen ja ihan tyytyväinen ollut ostokseen.
Karsea itkeminen muiden hinnoittelusta. Jokainen hinnoittelee itse tuotteensa niin kuin huvittaa ja jos hinta tuntuu liian korkealta, niin sitten pitää olla ilman tai ostaa jostain muualta.
As simple as that
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä pääse tuntipalkoille. Itse laitan aina nettiin myyntiin ylimääräiset tavarat ja jos ne ei ole mennyt vuodessa kaupaksi, niin joku annan ne pois tai sitten vaan kiikutan roskikseen. Kun hinta on kohdillaan, niin aika pieni osa ei mene kaupaksi. Tosin en myy mitään euron kirjaa tai t-paitaa, ne menee suoraan roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Karsea itkeminen muiden hinnoittelusta. Jokainen hinnoittelee itse tuotteensa niin kuin huvittaa ja jos hinta tuntuu liian korkealta, niin sitten pitää olla ilman tai ostaa jostain muualta.
As simple as that
Just näin! Jos ettii jotain tiettyä tavaraa ja löytää kirpparilta ihan täydellisen, on ainakin itselleni ihan sama, maksaako se 2 vai 20 euroa. Toki jossain kaupasta vielä löytyvässä tavarassa pitää ottaa se uuden vastaavan hinta huomioon ja jossain antiikissa vilkaista pikagooglailulla markkinahinta ja verrata vähän. Mutta jos harvinainen juttu, jota etsii, siitä voi maksaa paljonkin. Ja taas toisaalta, vaikka kuinka olisi hieno merkkivaate, mutta kun ei tarvi sitä niin eurokin on liikaa
Olen mies ja eipä enää nykyään ole juurikaan mitään mielenkiintoista kirppiksillä, valtavia naisten ja lasten vaatevuoria vaan. Viimeksi nyt tarttui kolmen euron jakoavain mukaan sieltä, mutta eipä tuo näköjään uutenakaan olisi maksanut kuin 5 euroa.
land