Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpputorin hinnoittelu

Vierailija
26.02.2018 |

Kävin pitkästä aikaa kirppiksillä. Vanhoilla tutuilla, hyväksi todetuilla sekä uudella. Hieman hämmästyin, hinnat ovat nousseet pilviin, vaikka pöytävuokrat ovat laskeneet. Suurin osa pöydistä oli muuttuneet kiinan roina pöydiksi, koruja yms aliexpressistä tai wishiltä (kiinalaiset laput oli kii) ja nämä 1€ tuotteet oli 5-8€... Takeista katselin yhtä kasten OK kuntoista icepeakin välikausitakkia, hp 40€... Lisäksi oli kun olisi palannut takaisin 90 luvulle, tavara vanhaa ja kulahtanutta. Mitä o tapahtunut kirppistelylle??? Ennen ostin 75% tavaroista ja hyvää sai halvalla, nyt pääsen samalla tai jopa halvemmalla kun marssin kauppaan ostamaan ne uutena.

Kommentit (388)

Vierailija
1/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihme touhua huomannut itsekin, henkkamaukan kuluneista ja virttyneistä trikoopuseroista pyydetään viidestä kahdeksaan euroa :(

Ihmiset varmaan jotenkin sokeutuneet sille, että "tämä minun lempipusero" ja yleinen ahneus nostaa päätään? 

Täällä meillä päin tosin pöytävuokrat kallistuneet mielestäni viime vuosina, siksi itsekin säilön kaapissa vielä vanhoja rytkyjä kun ei mitään järkeä maksaa 25-30e/viikko ja myydä euron rytkyjä, kun ei siitä tule sitä kolmeakymppiä ellei kaikki mene. :/

Vierailija
2/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en enää käykään kirpputoreilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oon kanssa huomannut saman, ihan kulahtaneista ja nukkaantuneista paidoista pyydetään 5-9e. Ihan käsittämätöntä.

Vierailija
4/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ihme touhua huomannut itsekin, henkkamaukan kuluneista ja virttyneistä trikoopuseroista pyydetään viidestä kahdeksaan euroa :(

Ihmiset varmaan jotenkin sokeutuneet sille, että "tämä minun lempipusero" ja yleinen ahneus nostaa päätään? 

Täällä meillä päin tosin pöytävuokrat kallistuneet mielestäni viime vuosina, siksi itsekin säilön kaapissa vielä vanhoja rytkyjä kun ei mitään järkeä maksaa 25-30e/viikko ja myydä euron rytkyjä, kun ei siitä tule sitä kolmeakymppiä ellei kaikki mene. :/

Tämäkin, se trikoomekko maksaa UUTENA sen 5€, sit pyydetään samaa käytetystä.. "ei löydy mallistosta enää" :D

Muksu katseli hevosta, joka veti perässään kärryjä. Hinta pyyntö oli 30€.. Eihän se kauppa käy, jos hinnat ovat pilvissä ja käy vielä vähemmän, jos yrittää paikata sitä nostamalla hintoja. Harmitti, kierrätys on hyvästä, mutta en ole valmis siitä maksamaan uuden / lähes uuden hintaa. Ja joskus pitäisi vain kylmästi tavara nakata roskikseen eikä raahata sitä kirppikselle. Kukaan ei halua ostaa toisen käytettyä tiskiharjaa tai naarmuuntunutta teflonpannua...

Vierailija
5/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinnehän ne raijataan myyntiin mitä kiinasta tilataan.

Saahan sitä pyytää mutta ostaja päättää.

Itse näen kyllä onko joku vaate ylihinnoiteltu vai ei. Kyllä käyttämättömästä ja ehjästä voi silti pyytää enemmän kuin joku 8 e.

Mutta varmaan löytyy niitäkin jotka maksavat siitä henkkamaukannpaidasta 8 e ja siksi niitä pyydetään.

Vierailija
6/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytävuokrat ovat toki toisinaan korkeat, mutta pitäisi osata hinnoitella silti järkevästi.

Esim. itse laitan lapsen kenkiä (todella hyvässä kunnossa, ei kauaa ehdi käyttää kun kasvaa ulos) hintaan 3-4€ per pari. Lapsen hyväkuntoisia takkeja (välikausi- ja sadetakkeja) hintaan 4€/kpl. Näistä saa jo pöytävuokran kasaan, kun myytävää on paljon.

Lapsen paitoja ja housuja sitten 0,50-1€. Kuluneita en vaivaudu kirppikselle viemään.

Sitten on kaikki muu, kuten korut, sisustuskamat yms. hinnoilla 0,50-3€.

Viimeksi sain kahdelta viikolta noin satasen voittoa kahdelta viikolta (eli pöytävuokra vähennetty), viimeksi viikolta 65€.

Vierailija
7/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aina kaikki lasten paidat ja housut 1-2 eurolla, hyvin menee kaupaksi. Takit 5 €, monot, luistimet 5 €/pari. Nopeasti tyhjenee.

Vierailija
8/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöytävuokrat ovat toki toisinaan korkeat, mutta pitäisi osata hinnoitella silti järkevästi.

Esim. itse laitan lapsen kenkiä (todella hyvässä kunnossa, ei kauaa ehdi käyttää kun kasvaa ulos) hintaan 3-4€ per pari. Lapsen hyväkuntoisia takkeja (välikausi- ja sadetakkeja) hintaan 4€/kpl. Näistä saa jo pöytävuokran kasaan, kun myytävää on paljon.

Lapsen paitoja ja housuja sitten 0,50-1€. Kuluneita en vaivaudu kirppikselle viemään.

Sitten on kaikki muu, kuten korut, sisustuskamat yms. hinnoilla 0,50-3€.

Viimeksi sain kahdelta viikolta noin satasen voittoa kahdelta viikolta (eli pöytävuokra vähennetty), viimeksi viikolta 65€.

Siinä on hintoja, millä ostaisin isoja kokoja jopa varastoon. Totta kai löytyy hyviäkin pöytiä, nyt ei osunut silmään yhtäkään..

AP

Vierailija
9/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajana ei tosiaan tee kauheasti enää löytöjä. Luulen, että paremmat myydään netissä, kun siellä maksetaan enemmän. Se varmaan sitten saa ylihinnoittelemaan ne huonommatkin. Myyjänä ei harmita, että muilla ylihinnoiteltua roinaa, omat hyvät ja kohtuuhintaiset menee lähes kaikki.

Vierailija
10/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin viime kesänä Hietsun kirppiksellä myymässä lasten vaatteita, kirjoja ja DVD-leffoja. Mentiin paikalle vähän ennen kahdeksaa aamulla ja sateen yllätettyä lähdettiin pois klo 14 aikaan. Tuossa ajassa saatiin 870€ voittoa.

Meillä oli esim useampi POP:n välikausitakki, toppatakkia ja lasketteluasua myynnissä. Lisäksi teini-pojan vaatteet ja merkkikengät menivät lähes kaikki kaupaksi. Hintakaan ei voinut olla liian kallista, kun teki kuitenkin noun hyvin kauppansa.

Vierailija
11/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintojen nousu johtuu noista pöytävuokrista. Hinnoittelussa ym. kauhea työ joten pitäisi jäädä käteen itsellekin jotain. Mutta kun kohtuu hinta olisi noin pari euroa, ei uskalla ottaa riskiä kolmenkympin pöytävuokran kanssa.

Perinteiset kirppikset jossa on itse myymässä ovat paikat vielä järkevissä hinnoissa. Eikä tarvitse hinnoitella joka tuotetta erikseen! Kesää odotellessa... :/

t. nimim. perinteiset kirppikset takaisin, kiitos

Vierailija
12/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy siihen miksi kauppa ei käy Kirppareilla on se , että hinnat ovat liian kalliita, mikä johtuu osittain siitä

, kun pöytäpaikka on kallis ja pitäähän sitä pöytää käydä siistimässä ( bensakulut).

Mutta toisaalta taas, hinnat jos olisivat halvempia, niin kauppa kävisi paremmin.

Esim. T-paidoista pyydetään 4-5 €, myös lasten T-paidoista, kun keski-kesällä saa Alennusmyynnistä uuden

5-7 €, ei kukaan maksa yli 2€ käytetystä T-paidasta !

Ylihinnoiteltua, myyntipöydät liian täynnä, ne tursuvat tavaraa niin , että niihin ei kehtaa koskeakaan.

Vierailija
13/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy siihen miksi kauppa ei käy Kirppareilla on se , että hinnat ovat liian kalliita, mikä johtuu osittain siitä

, kun pöytäpaikka on kallis ja pitäähän sitä pöytää käydä siistimässä ( bensakulut).

Mutta toisaalta taas, hinnat jos olisivat halvempia, niin kauppa kävisi paremmin.

Esim. T-paidoista pyydetään 4-5 €, myös lasten T-paidoista, kun keski-kesällä saa Alennusmyynnistä uuden

5-7 €, ei kukaan maksa yli 2€ käytetystä T-paidasta !

Ylihinnoiteltua, myyntipöydät liian täynnä, ne tursuvat tavaraa niin , että niihin ei kehtaa koskeakaan.

Itse kierrän kaukaa yli täydet pöydät. En jaksa alkaa kaivamaan. Tykkään myös itse laittaa pöydän niin, että jo katsomalla näkee suunnilleen millainen tuote on ja tietenkin hinta (vaatteissa koko). Eli mieluummin väljemmin ja käyn täyttämässä kun isoja pinoja ja kasoja..

Vierailija
14/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää edes käy kirppareilla kun sieltä löytyy pelkkää roskaa hirveillä hinnoilla. En käsitä miten jotkut viitsivät raahata kirppikselle jotain kuluneita halpisrääsyjä.

Välillä olen myös ihmetellyt että minkälaiset ihmiset vievät kirpputorille pelkkää roskaa, siis rikkinäisiä vaatteita, käytettyjä meikkejä, vanhoja voidepurkkeja, tyhjiä pulloja ym. kaatopaikkakamaa, hyi olkoon.

Vierailija
15/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on vielä hyviäkin.Mutta joo ihan kamalaa roskaa näkee välillä...Ja tuote joka kaupassa 5.99,kirppiksellä likaisena 5e....Tai sama paita jonka ostin lapselle alesta 2e,oli kirppiksellä 11.90!!!:).Viimeksi taas ostin kassillisen vaatetta 7e.(bodyja ja paitoja 0.20,housija 0.50 jne,joilla kunto erinomainen,ei edes pesunukkaa).

Vierailija
16/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jaksan ihmetellä, miten jotkut myyjät jaksavat kantaa näitä lasten merkkivaatteita, jotka kulutettu jo täysin loppuun tai pesty pilalle. Hinnat aivan taivaissa, mutta myyntilapussa "pop" tai "molo", niin ostajana sokaistuisin vaatteen kunnolle täysin :D. No, ei se tyhmä ole joka pyytää, vaan se, joka maksaa.

Vierailija
17/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä olen myös ihmetellyt että minkälaiset ihmiset vievät kirpputorille pelkkää roskaa, siis rikkinäisiä vaatteita, käytettyjä meikkejä, vanhoja voidepurkkeja, tyhjiä pulloja ym. kaatopaikkakamaa, hyi olkoon.

Mutta jokuhan voi tarvita vaikka askartelumateriaaliksi :):):)

Todellisuudessa ei niitä kukaan osta ja menee roskiin

Vierailija
18/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se vain sitä, että kirpparipöydällä yritetään tienata? Ennen riitti kun pöydän hinnan sai takaisin ja tavaroista pääsi eroon, nyt odotetaan satasten voittoja? Ja eipä se kyllä niillä 0,50 centin kappalehinnoilla ole mahdollista. On sokeuduttu näistä jutuista, joissa hyväkuntoisilla merkkikamoilla tienataan niitä satasia, ei tajuta, että se ei ole mahdollista henkkamaukalla eikä edes niillä loppuun ajetuilla ja piloille pestyillä merkeillä.

Itse ainakin pyrin hinnoittelemaan mahdollisimman totuudenmukaisesti. Vaikka se henkkamaukka olisi hyvässä kunnossa, sen arvo on jotain 0,50-1,50€. Hyväkuntoisista merkkivaatteista voi pyytää reilustikin, koska aina on ollut niitä, jotka ovat valmiita maksamaan. Mutta jos siinä merkkivaatteessakin on kulumaa, reikiä tai kestotahroja on sen hinta automaattisesti siellä senteissä. En kehtaa pyytää enempää, vaikka teoriassa joku siitäkin sen kovemman hinnan voisi maksaa.

Vierailija
19/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jaksan ihmetellä, miten jotkut myyjät jaksavat kantaa näitä lasten merkkivaatteita, jotka kulutettu jo täysin loppuun tai pesty pilalle. Hinnat aivan taivaissa, mutta myyntilapussa "pop" tai "molo", niin ostajana sokaistuisin vaatteen kunnolle täysin :D. No, ei se tyhmä ole joka pyytää, vaan se, joka maksaa.

Erään merkkivaateliikkeessä myymäläpäällikkö vei lastensa vanhoja vaatteita kirppikselle. Olin ihan innoissani menossa katsomaan. Suuri pettymys oli kun olivat ihan reikäisiä, osasta puuttui nappeja jne ja todella kuluneita jo. Hinnat puolet alkuperäisestä, eli melkein sen pyysi mitä itse maksoi henkilökunta alennuksen jälkeen. No jäi minulta kyllä ostamatta.

Tämä menee ehkä ohi aiheen, mutta onko kukaan tässä ketjussa myynyt tuolla vähänkäytetty -verkkosivulla? Tai Emmyssä? Kummassa menee paremmin kaupaksi. Ajattelin kokeilla.

Vierailija
20/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa kirppiksillä 90% pelkkää ylihinnoiteltua romua. Esim. 1980-2000 luvun kirjoja myydään 4 eurolla kpl. Samaiset kirjat ei mee edes ilmaiseksi kirjaston saa ottaa laareissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan